Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid tycket att det är ett intetsägande namn.
Bättre med intetsägande namn än.. eh.. namn som redan har en koppling till något? Jag har extremt svårt för att lära mig människonamn, men kan jag koppla det till egenskaper/personlighet på något vis blir det lättare. Om jag tex kopplar ett namn med något negativt och sedan träffar en bra person med samma namn, då kan det bli svårt att lära sig namnet just för att det "inte stämmer". Kanske finns fler som mig :p

Bättre med intetsägande namn än.. eh.. namn som redan har en koppling till något? Jag har extremt svårt för att lära mig människonamn, men kan jag koppla det till egenskaper/personlighet på något vis blir det lättare. Om jag tex kopplar ett namn med något negativt och sedan träffar en bra person med samma namn, då kan det bli svårt att lära sig namnet just för att det "inte stämmer". Kanske finns fler som mig :p
Jag glömmer konstant avad folk heter.

Loggat in på HP igen och ger det ev. ett försök.

Fick mail av en man 15 år äldre än mig som påstår att vi pratade för något år sedan, jag sa att nej det tror jag inte men jodå, han minns det mycket väl. Problemet är väl att han bara minns saker som står i min profil, han gissade fel på var i stan jag bor, varifrån jag flyttat när jag flyttade ner till Göteborg och kom bara ihåg att jag hade hund (inte hundar, har två) men inga andra husdjur (annars brukar folk vara bra på att komma ihåg att man har tamråttor).

I övrigt de klassiska hur intressant jag verkar (och när man frågar på vilket sätt måste de alltid besöka ens profil för att hitta något). I detta fall var jag tydligen het och verkade rolig (men tack). Och plattityder som snygging, sötnos och ska jag komma förbi ikväll så "ser vi på film" (nej tack).
Han verkar ju åtminstone ha läst på din profil till skillnad från många andra :D

Angående namn så skojar min familj om att vi måste hitta en Kim som första pojkvän till min yngsta syster för både min och mina två andra systrars första killar hette Kim (jag hade till och med två Kim om man räknar han som frågade chans på mig när jag var 14 :rofl:)

En annan namnsituation är att jag är äldst och heter Emmy, mammas mans äldsta heter Emmi. Jag hade under 2,5år en kille som hette Nicklas, under den tiden hade även Emmi en kille som hette Niklas, och min bror heter Niklas :rofl: För att krångla till det ytterligare så var även min pappa ihop med mammas mans ex (och mamman till Emmi) ett tag :rofl::rofl::rofl:

Jag dejtar inte (jag har redan en kille), men jag har en profil på Mötesplatsen för skojs skull när jag har tråkigt. Jag skapade den mycket för att se om folk var så korkade som det sägs (det är de :crazy:) men jag har också haft trevliga konversationer med vettiga killar och en har jag numera till och med på facebook. Det enda min profiltext består av är "Jag söker inte någon att träffa utan hänger bara lite här för skojs skull. Jag kan inte läsa meddelanden från er som inte är plusmedlemmar". Ändå så hör det av sig många killar som vill träffas och massor som skickar trots att de inte är plusmedlemmar och jag därför inte kan läsa vad de skriver. Den som är mest aktiv med att skicka är en gubbe på 71år :wtf:

Namn är ju rätt fascinerande för övrigt. Minns fortfarande den panik jag kände när jag fick höra att ett ons hette Janne :o Herregud, det är ju ett gympalärarnamn för helvete :laugh:

För att inte tala om paniken jag upplevde när jag fick veta att ragget för kvällen (för sisådär 10 år sedan) hette Folke O_o (karl i 25-30års åldern..) Han gick väldigt länge under "han som inte nämns vid namn" i min bekantskapskrets! :laugh:

Kunde knappt hålla mej för skratt när jag för ett litet tag sedan fick veta att P som jag träffar nu heter det i andranamn, efter sin far O_o :angel: :D

För att inte tala om paniken jag upplevde när jag fick veta att ragget för kvällen (för sisådär 10 år sedan) hette Folke O_o (karl i 25-30års åldern..) Han gick väldigt länge under "han som inte nämns vid namn" i min bekantskapskrets! :laugh:

Kunde knappt hålla mej för skratt när jag för ett litet tag sedan fick veta att P som jag träffar nu heter det i andranamn, efter sin far O_o :angel: :D
Herregud, jag hade avlidit :rofl: Folke är ett sånt där namn jag skulle kunna ha på en katt, där går min gräns :angel:

Vad tycker ni om sådana personer som försvinner mitt i en konversation och tar kontakt igen, t.ex. flera månader efter?

Skulle ni återta kontakten eller strunta i det?

Så nu har jag låtit en kille sova över. Vi hade sex och det kändes tryggt att sova med honom (även om man såklart aldrig kan va 100). Han begärde inge frukost och gick hem den tiden jag sa (då jag hade annat inplanerat).

Jag har också förklarat att jag inte är ute efter något seriöst och han verkar ok med det fast han egentligen söker seriöst.

Känns bra ☺.

Vad tycker ni om sådana personer som försvinner mitt i en konversation och tar kontakt igen, t.ex. flera månader efter?

Det beror på hur länge konversationen har pågått innan hen försvinner. Om den har pågått ett tag så jag har fått något form av intresse skulle jag vilja ha en förklaring till varför personen försvann.
Om bara första artighetsfraserna har utbytts så nej, då är det tack och hej då!

Totalt OT
Grattis @Sasse !
ina_dance5.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Svar
1 045
· Visningar
108 041
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser