Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är nog lite som diskussionen om att flytta till någon med mjölkgård. Det är ett familjeföretag och ska det bli tid tillsammans så är det på jobbet, all tid utanför jobbet går åt till att sova några timmar.

Även om tonen kanske inte är rätt i hans sätt att lägga fram det så är det ändå en beskrivning av vad som kan behövas för att det ska fungera. Sen vilka arbetsuppgifter som görs av vem osv är något annat. I en relation bör ju verksamheten kunna styras att fylla bådas intressen, men jobb och jobb och mera jobb är det att leva på det viset. Ger nog ett rikt liv på sitt sätt men bundet och med pressad ekonomi på ett annat vis.
Så det är väl fint att han är ärlig och rak i det i alla fall. Men sen att en del "Alternativare" tar i så väldigt så det blir ogörligt är en annan sida av saken. De trillar liksom på sin egen snubbellina i sin strävan till att ställa om.
Men svårt att få napp är det nog. Men visst finns det tjejer som är inne på det spåret med.
Det svåra är att de som har kommit en bit med detta har sina ställen och verksamheter och ska man bygga något ihop så behöver det ena släppas vilket kan vara en alltför sur del i det hela.

Jag har haft några piss dagar.

Personen som jag dejtat här har fortsatt att vara så mysko när det kommer till meddelanden (dvs svarar på kanske en fråga av tre, och jag skickar inte precis många meddelanden men lite feedback vill jag ha). I onsdags åkte han till Europa med jobbet och sedan har jag inte hört av honom alls. Vet att han varit super upptagen men de här är väl extremet eller överreagerar jag?

Igår var årsdagen för att skilsmässan gick igenom (var ute och åt med vänner och någon hade skvallrat och de utköpte en tårta att fira med :love:). Helt perfekt och trevlig kväll ute.

Tills jag kom hem och Italienaren som gjorde slut med mig i Januari (han bor i Sydafrika) skickade meddelande, så där som han gjorde när vi var ihop och helt plötsligt saknade jag honom så sjukt mycket och kunde inte sluta gråta. Har varit helt förstörd hela dagen.

Tänkte att det vore bra att gå till en bar och sätta mig och läsa en bok så att jag känner att jag är ute men inte har folk jag känner runt mig men börjar ju gråta konstant så jag har stannat inne :( Speciellt efter att han skickade några meddelande ikväll.

Jag är förbannad. Den här veckan har varit kass. Hoppas träffa en imorgon och en på onsdag. Måndag är det innebandy och tisdag MFF-match så då funkar det inte.

Alltså jag vet inte... Har typ bestämt att träffa dejten ikväll efter han firat en kompis födelsedag. Men nu har jag ont i magen/höfterna... Beror förmodligen mest på träningsvärk, men känner mig rätt opepp på det mesta. Har precis vaknat också. Borde jag gå upp och ta ett glas vin och se om humöret ändras eller skita i det?

Fast problemet är ju att allt är enligt snubbens diktat. Man är väl två i en relation?
Vem fan vill åla in sig i någon annans skittrånga mall för det-perfekta-livet?
Håller med om det - tyckte jag kommenterade det med. Men som beskrivning om vad karln vill ge sig in på är det åtminstone lite ärligt. Man lär vara två även i ett sånt företag med. Dessutom så kan det vara så att det är de bitar han inte är de han håller för de intressantaste men de ska göras de med. Kan han hitta någon som nu tycker de är de roliga bitarna så får väl de vara nöjda och glad och hoppas de löser det med inflytande i företag och relation mm.
Sen tycker jag inte om när det är arbetskraft som söks. Gäller även de som snarare vill ha mekaniker eller snickare som skulle betalas med en relation.

Även om tonen kanske inte är rätt i hans sätt att lägga fram det så är det ändå en beskrivning av vad som kan behövas för att det ska fungera. Sen vilka arbetsuppgifter som görs av vem osv är något annat. I en relation bör ju verksamheten kunna styras att fylla bådas intressen, men jobb och jobb och mera jobb är det att leva på det viset.
Men du kan ju inte på fullaste allvar mena att du tycker att det där är rimligt?

Är nog lite som diskussionen om att flytta till någon med mjölkgård. Det är ett familjeföretag och ska det bli tid tillsammans så är det på jobbet, all tid utanför jobbet går åt till att sova några timmar.

Även om tonen kanske inte är rätt i hans sätt att lägga fram det så är det ändå en beskrivning av vad som kan behövas för att det ska fungera. Sen vilka arbetsuppgifter som görs av vem osv är något annat. I en relation bör ju verksamheten kunna styras att fylla bådas intressen, men jobb och jobb och mera jobb är det att leva på det viset. Ger nog ett rikt liv på sitt sätt men bundet och med pressad ekonomi på ett annat vis.
Så det är väl fint att han är ärlig och rak i det i alla fall. Men sen att en del "Alternativare" tar i så väldigt så det blir ogörligt är en annan sida av saken. De trillar liksom på sin egen snubbellina i sin strävan till att ställa om.
Men svårt att få napp är det nog. Men visst finns det tjejer som är inne på det spåret med.
Det svåra är att de som har kommit en bit med detta har sina ställen och verksamheter och ska man bygga något ihop så behöver det ena släppas vilket kan vara en alltför sur del i det hela.
Fast lite utrymme måste man ju ge partnern?
Jag kan förstå att man tex vill ha självhushåll, gård etc och då är det bra att båda tycker lika.
Men sen måste man ge den andra utrymme. Att säga vilka djur man ska och inte ska ha, att det ska fiskas ( hon ska fiska) vad som ska odlas. Saker på detaljnivå får man ju prata om.
Jag fick känslan av att han inte var redo för att släppa in någon elller redo för en relation.

Jag kan förstå att man tex vill ha självhushåll, gård etc och då är det bra att båda tycker lika.
Men sen måste man ge den andra utrymme. Att säga vilka djur man ska och inte ska ha, att det ska fiskas ( hon ska fiska) vad som ska odlas. Saker på detaljnivå får man ju prata om.
Jag fick känslan av att han inte var redo för att släppa in någon elller redo för en relation.
Fy :devil: om någon ska börja diktera villkoren för vad jag ska och inte ska göra i ett förhållande! :wtf:

Han har en idé om vad och hur han vill driva sin verksamhet. Vi har ingen aning om bakgrunden till det. Vill någon vara med på tåget så okej, vill de inte så låt bli.
Egentligen inte konstigare än de som vill åka på vissa sorters resor samt ha att där ska finnas ekonomi till det. Eller de som vill att mannen ska vilja vara med och löpträna långdistans på elitnivå.

Tycker inte heller det är rimligt på något vis att tvinga någon att inordna sig, men att tala om att man har väldigt fyrkantiga förutsättningar och låta den andre välja om de vill vara med på båten. Det är något annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Svar
1 045
· Visningar
107 932
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser