Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om tonen kanske inte är rätt i hans sätt att lägga fram det så är det ändå en beskrivning av vad som kan behövas för att det ska fungera.
Håller med om det - tyckte jag kommenterade det med. Men som beskrivning om vad karln vill ge sig in på är det åtminstone lite ärligt. Man lär vara två även i ett sånt företag med. Dessutom så kan det vara så att det är de bitar han inte är de han håller för de intressantaste men de ska göras de med. Kan han hitta någon som nu tycker de är de roliga bitarna så får väl de vara nöjda och glad och hoppas de löser det med inflytande i företag och relation mm.Fast problemet är ju att allt är enligt snubbens diktat. Man är väl två i en relation?
Vem fan vill åla in sig i någon annans skittrånga mall för det-perfekta-livet?
Men du kan ju inte på fullaste allvar mena att du tycker att det där är rimligt?Även om tonen kanske inte är rätt i hans sätt att lägga fram det så är det ändå en beskrivning av vad som kan behövas för att det ska fungera. Sen vilka arbetsuppgifter som görs av vem osv är något annat. I en relation bör ju verksamheten kunna styras att fylla bådas intressen, men jobb och jobb och mera jobb är det att leva på det viset.
Inte om det inte råkar vara det en tänkt partner vill - och nog tror jag en sådan som han får leta länge innan han hittar någon. Om han inte tänker om på vägen.Men du kan ju inte på fullaste allvar mena att du tycker att det där är rimligt?
Det kan man göra, men gärna på ett mindre dömande sätt?TydligenMen man kan väl undras?
![]()
Fast lite utrymme måste man ju ge partnern?Är nog lite som diskussionen om att flytta till någon med mjölkgård. Det är ett familjeföretag och ska det bli tid tillsammans så är det på jobbet, all tid utanför jobbet går åt till att sova några timmar.
Även om tonen kanske inte är rätt i hans sätt att lägga fram det så är det ändå en beskrivning av vad som kan behövas för att det ska fungera. Sen vilka arbetsuppgifter som görs av vem osv är något annat. I en relation bör ju verksamheten kunna styras att fylla bådas intressen, men jobb och jobb och mera jobb är det att leva på det viset. Ger nog ett rikt liv på sitt sätt men bundet och med pressad ekonomi på ett annat vis.
Så det är väl fint att han är ärlig och rak i det i alla fall. Men sen att en del "Alternativare" tar i så väldigt så det blir ogörligt är en annan sida av saken. De trillar liksom på sin egen snubbellina i sin strävan till att ställa om.
Men svårt att få napp är det nog. Men visst finns det tjejer som är inne på det spåret med.
Det svåra är att de som har kommit en bit med detta har sina ställen och verksamheter och ska man bygga något ihop så behöver det ena släppas vilket kan vara en alltför sur del i det hela.
FyFast lite utrymme måste man ju ge partnern?
Jag kan förstå att man tex vill ha självhushåll, gård etc och då är det bra att båda tycker lika.
Men sen måste man ge den andra utrymme. Att säga vilka djur man ska och inte ska ha, att det ska fiskas ( hon ska fiska) vad som ska odlas. Saker på detaljnivå får man ju prata om.
Jag fick känslan av att han inte var redo för att släppa in någon elller redo för en relation.
Ja självklart måste man ha tankar om hur man vill leva i framtiden. Men jag tycker inte det kånns så trevligt med någon som har bestämt exakt på detaljnivå hur livet ska se ut.Fyom någon ska börja diktera villkoren för vad jag ska och inte ska göra i ett förhållande!
![]()
Han har en idé om vad och hur han vill driva sin verksamhet. Vi har ingen aning om bakgrunden till det. Vill någon vara med på tåget så okej, vill de inte så låt bli.Fast lite utrymme måste man ju ge partnern?
Jag kan förstå att man tex vill ha självhushåll, gård etc och då är det bra att båda tycker lika.
Men sen måste man ge den andra utrymme. Att säga vilka djur man ska och inte ska ha, att det ska fiskas ( hon ska fiska) vad som ska odlas. Saker på detaljnivå får man ju prata om.
Jag fick känslan av att han inte var redo för att släppa in någon elller redo för en relation.
Jag ser framför mig en karl som hämtar hem en "postorderbrud" då svenska tjejer är så "svåra".Ja självklart måste man ha tankar om hur man vill leva i framtiden. Men jag tycker inte det kånns så trevligt med någon som har bestämt exakt på detaljnivå hur livet ska se ut.
Håller med - men så länge ingen tvingar någon av oss att ge oss in i det så.Fyom någon ska börja diktera villkoren för vad jag ska och inte ska göra i ett förhållande!
![]()