Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ju inte vara med någon som "tar vad som helst bara han får ngt". Jag vill ju vara med någon som vill vara med just mig.
Påminner mig som de som "blir varma i hjärtat" och genast "önskedrömmer om att träffas" när det enda man gjort är sagt att han verkar trevlig..

Får mig direkt att dra öronen åt mig, just för att det känns som att sådana män är så svältfödda på normal hövlighet/vänlighet från kvinnor att de tar första bästa som säger nått snällt :crazy:

Påminner mig som de som "blir varma i hjärtat" och genast "önskedrömmer om att träffas" när det enda man gjort är sagt att han verkar trevlig..

Får mig direkt att dra öronen åt mig, just för att det känns som att sådana män är så svältfödda på normal hövlighet/vänlighet från kvinnor att de tar första bästa som säger nått snällt :crazy:
Milt sagt så är man svältfödd på normal vänlighet, men det betyder inte att man faller för någon som är snäll mot en. Man få lite vad som mot en. Men det går bra. I dag är det fredag och jag ska ut och fan mig har roligt.

Varför kan inte kroppen göra som huvudet säger :confused:

Jag åt lunch med en kollega för ett par veckor sedan, helt oskyldigt. Väldigt trevlig. Han har varit gift tidigare så även om jag haft ett gott öga till honom så har det aldrig varit aktuellt. Tills nu, då han snällt berättade att han var singel. Det var en sån där fantastiskt pirrande stämning hela lunchen. Jag kände att jag kan inte ha missförstått det här. Så hörde av mig, rättframt men ändå ganska oskyldigt. Fick positiv respons. Lite snackade fram och tillbaka men ganska avskalat ändå. Han har lite problem med att jag är yngre, något som jag inte bryr mig om. Nu hör han av sig med jämna mellanrum men mer sällan än vad jag tycker att man gör om man är intresserad kanske... Så jag tänker att intresset inte är så stort som jag kanske hade hoppats. Jag förstår om han behöver fundera över det, han har en helt annan utgångspunkt än mig med barn, exfru, chefsposition (inte min chef men det händer ju att vi jobbar ihop) etc men kan man inte bara säga det då? Jag behöver fundera på det här, för det är ju helt okej men jag hade gärna velat veta. För varje gång jag stöter på honom är han glad, ler, trevlig och i min värld flirtig. Sluta strula med min hjärna känner jag!

Trots att jag med sunt förnuft förstår att om man är intresserad så hör man av sig så går jag runt halva dagarna och hoppas stöta på honom, vill att hans ska skriva, blir pirrig när han hör av sig... Suck! Kroppen lever ett liv men min hjärna ett annat... Så kan ni nu berätta för mig att han är ett svin som bara gillar uppmärksamheten och att mitt patetiska jag borde gå vidare? :D:p
Dilemma värre kan det vara. Om vi tänker oss han är intresserad så kan han med vara rädd att press på för hårt med. Vilket man än gör kan bli lika fel så att säga, förutom alla feltolkningsmöjligheter då! Men talar du inte om hur du tycker och tänker så lär ni inte komma nånstans i alla fall.

14 år yngre har skickat dessa, utan att jag svarat:

1: "hej hur ska jag få ditt intresse då? :)"
2: "för jag är väldigt intresserad av en gullig milf att gosa med"
3: "Hmm, inget svar ännu. Du skriver att du inte vill ha korta meddelanden, men är som svårt att komma på något långt att skriva om på en gång..."
4: "hej. Hur ska man få ditt intresse då? Är det omöjligt?"
5: "Dissad:(:(:("
6: "Varför? :("

Ja varför :meh:

Och ett allmänt inlägg i funderingarna om yngre män och äldre kvinnor så får jag jättemånga meddelanden från allt från 10 år yngre till 20 år yngre.
Och det gäller sex, att dom tänder på äldre.

14 år yngre har skickat dessa, utan att jag svarat:

1: "hej hur ska jag få ditt intresse då? :)"
2: "för jag är väldigt intresserad av en gullig milf att gosa med"
3: "Hmm, inget svar ännu. Du skriver att du inte vill ha korta meddelanden, men är som svårt att komma på något långt att skriva om på en gång..."
4: "hej. Hur ska man få ditt intresse då? Är det omöjligt?"
5: "Dissad:(:(:("
6: "Varför? :("

Ja varför :meh:

Och ett allmänt inlägg i funderingarna om yngre män och äldre kvinnor så får jag jättemånga meddelanden från allt från 10 år yngre till 20 år yngre.
Och det gäller sex, att dom tänder på äldre.
:rofl::rofl::rofl:

Skrattade alltså åt hans ihärdiga försök! Tydligen desperat. Varför går du inte igång på detta?:confused::laugh:

Jäv*a terrorist. Jag försökte hamna i bekymmer i kväll. och ni gör detta mot mig. hur kan jag hänga i en bar en kväll som denna.

Jag fick mail på hp. Kikade in på personens sida och presentationen avslutas såhär: "Om du nu får ett vänligt, trevligt brev utav mig, och du inte finner intresse här, så är det Hyfs att du svarar med att du inte är intresserad. För nej, du är inte förmer än andra."

Jag ogillar när folk "kräver" svar.

Jag brukar (oftast) svara på de trevliga mailen, men på "hej, läget, vad söt du är" brukar jag inte ödsla nån tid.

Hur gör ni? Brukar ni svara oavsett intresse?

Jag fick mail på hp. Kikade in på personens sida och presentationen avslutas såhär: "Om du nu får ett vänligt, trevligt brev utav mig, och du inte finner intresse här, så är det Hyfs att du svarar med att du inte är intresserad. För nej, du är inte förmer än andra."

Jag brukar (oftast) svara på de trevliga mailen, men på "hej, läget, vad söt du är" brukar jag inte ödsla nån tid.

Jag svarar ibland, ibland inte. beror mycket på mailet och mitt humör.
En sån där hade jag däremot låtit bli att svara i ren trots.

Ibland. Ibland inte. Det beror på. Har de bara kläckt ur sig något intetsägande så ignorerar jag.

Jag är ohyfsad och svarar aldrig om jag inte är intresserad.

:eek:
"vänligt, trevligt brev" och frasen "För nej, du är inte förmer än andra" var en väldigt konstig kombination. I helvete heller att han hade fått svar.

Jag brukar oftast svara på dom som ansträngt sig lite. Ibland svarar jag inte på nånting och ibland svarar jag på korta oengagerande om jag har tråkigt men den där hade jag aldrig aldrig någonsin svarat.

En kille skriver på dejtingsidan i presentation och mail att tjejer är så tråkiga för att han aldrig får napp.
Sen läser jag resten av hans presentation.

Han har flera barn sen tidigare och därför ska han bo i sitt nuvarande hus i x antal år och där ska tjejen flytta in. Sen ska de köpa ett hus i x område. Där ska de bedriva självhushåll och starta en butik där de säljer saker från gården. Hon ska gilla att fiska och vara ansvarig för att fisken röks och säljs i butiken och också göra si och så. Sen står det vilka djur de ska ha tex inte kor för de är jobbiga och vad de ska odla etc. Osv osv
Jag mailade lite med honom och han var seriös att han ska ha en tjej som passar in exakt i mallen. Sen skriver han att tjejer är så bortskämda som väljer bort honom.

Jag svarar då att jag tror han får göra ett val. Han kan ha tur att hitta någon som vill ha exakt ovanstående och det är bra att han vet vad han vill ha.
Men ju mer krav man har desto mindre tror jag urvalet blir.

En kille skriver på dejtingsidan i presentation och mail att tjejer är så tråkiga för att han aldrig får napp.
Sen läser jag resten av hans presentation.

Han har flera barn sen tidigare och därför ska han bo i sitt nuvarande hus i x antal år och där ska tjejen flytta in. Sen ska de köpa ett hus i x område. Där ska de bedriva självhushåll och starta en butik där de säljer saker från gården. Hon ska gilla att fiska och vara ansvarig för att fisken röks och säljs i butiken och också göra si och så. Sen står det vilka djur de ska ha tex inte kor för de är jobbiga och vad de ska odla etc. Osv osv
Jag mailade lite med honom och han var seriös att han ska ha en tjej som passar in exakt i mallen. Sen skriver han att tjejer är så bortskämda som väljer bort honom.

Jag svarar då att jag tror han får göra ett val. Han kan ha tur att hitta någon som vill ha exakt ovanstående och det är bra att han vet vad han vill ha.
Men ju mer krav man har desto mindre tror jag urvalet blir.

Någonstans känner jag att hans kravlista gör att urvalet blir 0 :meh: Vilken tomte :rofl:

Någonstans känner jag att hans kravlista gör att urvalet blir 0 :meh: Vilken tomte :rofl:
Haha ja...
Eller så finns det en person därute som känner igen sig exakt...
Jag skulle om jag varit honom tänka att det här är min dröm. Men samtidigt inte kräva att hon också tex ska vilja driva en butik. Det skulle jag kunna göra själv om hon hellre vill ha ett annat jobb. Jag skulle börja med att försöka hitta någon som också vill ha liknande boende.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Svar
1 045
· Visningar
107 775
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser