Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ytterst vanligt och inte alls märkligt skulle jag säga. När jag nätdejtar så är det övervägande de kring 24-27 som tar kontakt och jag blir 45 om inte allt för lång tid.
Fast mig förvånar det. Jag hade aldrig väntat mig det faktiskt. Och jag har lite svårt att se vad de ser hos mig. En mamma-stand-in?

Förstår inte riktigt vad du menar.:confused:
För att man gör vågen när man träffar på en normal hygglig person. De är i minoritet och jag umgås hellre med normala människor än de som på något sätt antingen har en skruv lös eller är tomma mellan öronen. Alla dagar i veckan faktiskt.

Fast mig förvånar det. Jag hade aldrig väntat mig det faktiskt. Och jag har lite svårt att se vad de ser hos mig. En mamma-stand-in?
Det är det absolut sista de söker i mig i alla fall :angel:

Men det är väl bara att fråga, "varför flirta med någon i min ålder?" så får du ju se veta varför.

Hur långt bort kan man ha en dejt egentligen? Är det någon som haft en dejt längre bort? Hur långt bort var det och hur funkade det?

Är jag helt orimlig?!
Om ni minns så träffade jag en snubbe i Stockholm för ett tag sedan. Första gången jag drog till Stockholm dök han inte upp och andra gången sågs vi typ 1.5h mellan hans jobb och att han skulle på bio med en kompis.
Vi har snackat fram och tillbaka sedan dess och en gång "tryckte" jag till honom lite och frågade varför det var så lätt att snacka oseriösa saker som "åh puttinuttigt"-samtal men när jag började ställa lite mer jobbiga frågor eller berättade jobbiga saker får jag ett "naw <3" tillbaka eller liknande. Han har skött sig lite bättre efter det.
Nu är det så att jag åker upp till Uppsala igen under påsk och frågade då självfallet om vi kunde ses. Fick ett svävande svar om att det skulle vara trevligt men noll initiativ till när. Har varit på honom igen och sa att det skulle vara trevligt att han kom till Uppsala men då säger han att han inte har råd. Han har tidigare förklarat att han är dålig på att hantera pengar etc och därför inte kan åka till Visby (vilket känns rimligt), men jag hade i alla fall i mitt huvud tyckt att en resa från Stockholm till Uppsala inte är så farlig? Men nu lutar det åt att han tycker att jag ska resa till honom.

Är jag helt orimlig om jag vill förklara för honom att jag inte tror att detta kommer hålla pga ekonomin? Jag är student och lägger redan nu nästan 1000:- på resan bara till Uppsala, han äger en lägenhet och har heltidsjobb liksom, och kan inte ta sig råd att hoppa på pendeln.
Egentligen ligger det fler saker bakom, som jag förklarat ovan, men detta blir liksom lite droppen för mig.. Att inte ens kunna resa varannan gång.
Varför fortsätter du kontakten med den snubben?? Han låter verkligen inte som nåt att ha i mina öron!

Jag vet egentligen inte. Alltså nu har jag lagt ned det här med att försöka styra upp något. Är väll en desperat typ.

Borde inse att det här med att alltid vara singel, ensam och oälskad är min lott i livet, men det är lite jobbigt att komma med den insikten. Har till och med blivit tillsagt av en vän att alla kommer inte hitta någon utan vissa blir helt enkelt ensamma, och den lotten har fallit på mig, tyvärr.
(Och nej det är inte ett "åh tyck synd om mig"-inlägg, konstaterar bara fakta :))
Men snälla du :) alltså nej! Du läggar energi på fel typ av killar. Denna personen kommer aldrig göra dig lycklig, han har struntat i dig från början och det har inget med att du inte är värd att älska att göra alls! Men allt att göra med att han tydligen är en gigantisk idiot :banghead: Jag skulle säga oavsett vad så kommer en relation med en sådan person bara leda till misär...

inte med dejtingsidorna. och jag hoppas att jag möter någon i verkligheten för virtuellt verkar inte funka för mig. men då måste jag sluta vara så "jävla" blyg.
Tror du har för stora förväntningar och förhoppningar. Vi är många som varit på dejtingsidorna i flera år utan att det har "funkat". Nätdejting är ingen quick fix till ett bra förhållande.

Hur långt bort kan man ha en dejt egentligen? Är det någon som haft en dejt längre bort? Hur långt bort var det och hur funkade det?
50 mil. Dejtandet i sig var fantastiskt men inte rimligt att bygga längre förhållande på det när båda var ganska oflyttbara.

Tror du har för stora förväntningar och förhoppningar. Vi är många som varit på dejtingsidorna i flera år utan att det har "funkat". Nätdejting är ingen quick fix till ett bra förhållande.
nej det är sant. man måste genom mycket grus innan man hittar guld.

50 mil. Dejtandet i sig var fantastiskt men inte rimligt att bygga längre förhållande på det när båda var ganska oflyttbara.
50 mil är väldigt långt så då blir det ju svårt.

Jag har lite svårt att släppa killen i Göteborg men det är 37 mil dit. Och jag är inte flyttbar :cool:. Äsch liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Svar
1 040
· Visningar
107 425
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser