Gangbang och gruppsex är inte samma sak och det vet den som har såna intressen. Gangbang är en kvinna och valfritt antal män i plural. Männen har sex med kvinnan men inte med varandra. Det kan vara hårt eller vanilj eller allt däremellan.
Gruppsex är sex mellan fler än två i alla tänkbara konstellationer och antal, på vilka sätt som helst. Sex i grupp helt enkelt.
Killen berättar vad han går igång på utan att vara krävande. Eftersom det tydligen är viktigt för honom tar han upp det tidigt. Fullt rimligt och inte alls oartigt.
Sen tolkas det som att han har en massa motiv och baktankar som åtminstone jag inte ser.
Han är nog van vid att bli blockerad av tjejer som tycker att han är ett pervo.
Kinkshaming.
Fast precis som du skriver så kan gruppsex vara vad som helst, gruppsex är ett samlingsbegrepp som kan innefatta gangbangs. Just därför är det en bra utgångspunkt. Det finns ett problem med att direkt slänga in begrepp som kan vara laddade.
Återigen, som du skriver så blir vissa nyanser tydliga bara om man är insatt i ett specifikt sammanhang och är man inte det lämnas det fritt för tolkning.
För att generalisera ger gangbang associationer till hårdare sex för många, själv tolkar jag det absolut som lite hårdare då jag inte sett ordet användas av vaniljfolk alls och kanske också för att mina associationer delvis kommer från sexindustrin där det definitivt finns en rejäl övervikt på hårda gangbangs. När vi ändå är inne på ämnet så använder jag även vanilj ganska löst här för människor som är mainstream och Svensson i sitt sexliv och alltså inte nödvändigtvis har gruppsex eller gangbangs eller utlåningar alls, därmed inte sagt att en bredare tolkning av alla dessa ord är fel, snarare kan den vara mer korrekt i sak och i ett visst sammanhang, utan att jag kan förstå associationerna eftersom man inte kan förvänta sig att en okänd kvinna på en dejtingsida ska förstå precis vad man syftar på.
Det händer för övrigt att jag använder vanilj (eller civila, eller Svenssons) om människor som inte är del av sexindustrin också, alltså befinner jag mig ganska långt från trånga och specifika definitioner, kanske är det därför jag ser det här från det perspektiv jag gör. Ord har den betydelse de ges, inte mer än så och inte mindre. Finns det ingen gemensam utgångspunkt mellan människor svävar orden fritt för alla att tolka som de vill, precis som skedde i fallet med mannen som inte försäkrat sig om att den okända kvinnan han pratade med befann sig på samma sida i ordboken. Det var hans uppgift att försäkra sig om det, hade han gjort det hade detta kunnat undvikas.
Respekt går åt båda hållen, lägger man ut texten om något som man vet kan vara känsligt för människor som inte har ett tryggt sammanhang att sätta in den texten i så har man i 9 fall av 10 ansvaret för reaktionen som kommer.
På en sexsajt, ja kinkshaming, i en tråd om bdsm eller kinks i allmänhet, ja kinkshaming, på en vaniljsajt eller på buke i en vanlig tråd om dejting - nej det ser jag inte som kinkshaming.