Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tolkar definitivt gangbang som hårt sex (inte nödvändigtvis som våldtäkt, men inte vanilj), ett mer neutralt ord hade varit gruppsex.

Gangbang och gruppsex är inte samma sak och det vet den som har såna intressen. Gangbang är en kvinna och valfritt antal män i plural. Männen har sex med kvinnan men inte med varandra. Det kan vara hårt eller vanilj eller allt däremellan.

Gruppsex är sex mellan fler än två i alla tänkbara konstellationer och antal, på vilka sätt som helst. Sex i grupp helt enkelt.

Killen berättar vad han går igång på utan att vara krävande. Eftersom det tydligen är viktigt för honom tar han upp det tidigt. Fullt rimligt och inte alls oartigt.
Sen tolkas det som att han har en massa motiv och baktankar som åtminstone jag inte ser.

Han är nog van vid att bli blockerad av tjejer som tycker att han är ett pervo.
Kinkshaming.

Gangbang och gruppsex är inte samma sak och det vet den som har såna intressen. Gangbang är en kvinna och valfritt antal män i plural. Männen har sex med kvinnan men inte med varandra. Det kan vara hårt eller vanilj eller allt däremellan.

Gruppsex är sex mellan fler än två i alla tänkbara konstellationer och antal, på vilka sätt som helst. Sex i grupp helt enkelt.

Killen berättar vad han går igång på utan att vara krävande. Eftersom det tydligen är viktigt för honom tar han upp det tidigt. Fullt rimligt och inte alls oartigt.
Sen tolkas det som att han har en massa motiv och baktankar som åtminstone jag inte ser.

Kinkshaming.
Fast jag tänker att @Foinix menade "gruppsex" som en första testballong. För att slippa gå på med gangbang redan från start med någon man inte alls känner. Jag är rätt övertygad om att hon vet skillnaden på begreppen. Till och med jag gör det ju. ;)

Att blocka en helt oönskad typ av kontakt tycker jag inte är kinkshaming.

Utlåning är inte helt ovanligt inom en del bdsm, swinging osv det heller. Just FYI, det är ett begrepp som inte behöver betyda att han är svinig och som inte alls innebär att allt sker på hans initiativ utan att tänka på tjejen. Tvärtom är det snarare vanligt att man träffar den den ene ska lånas ut till innan så man får se om det ens finns någon kemi. I slutänden är det givetvis upp till den utlånade.

Kom igen folk. YKINMKBYKIOK - your kink is not my kink but your kink is ok. Trodde aldrig att jag skulle sitta och försvara (mina) kinks på buke av alla ställen.
Fast alltså, om man till vem som helst skriver att man gillar att "låna ut" sin tjej och allmänt får det att låta som att man ser på sin tjej som en ägodel så får man nog räkna med att personen kan tolka det som att man är svinig.
Vill man inte bli tolkad som svinig får man nog uttrycka sig på ett bättre sätt till människor som inte är insatta.

För övrigt tycker jag att det är ett rätt svinigt sätt att vara kinky på. Så nej, alla kinks behöver inte vara ok och oproblematiska. Kan ju lätt kännas som ett sätt att förklä sina sunkiga värderingar..

Fast alltså, om man till vem som helst skriver att man gillar att "låna ut" sin tjej och allmänt får det att låta som att man ser på sin tjej som en ägodel så får man nog räkna med att personen kan tolka det som att man är svinig.
Vill man inte bli tolkad som svinig får man nog uttrycka sig på ett bättre sätt till människor som inte är insatta.

För övrigt tycker jag att det är ett rätt svinigt sätt att vara kinky på. Så nej, alla kinks behöver inte vara ok och oproblematiska. Kan ju lätt kännas som ett sätt att förklä sina sunkiga värderingar..
Men, han söker ju tjej med samma kink! Tycker du då hon oxå har sunkiga värderingar och är svinig??
Jag tycker han uttryckte sig lite naivt och barnsligt, men i god ton.

Men, han söker ju tjej med samma kink! Tycker du då hon oxå har sunkiga värderingar och är svinig??
Jag tycker han uttryckte sig lite naivt och barnsligt, men i god ton.
Jag har ingen aning om hur han är. Men han uttryckte sig på ett sätt som får mig att tänka "sunkiga värderingar". Jag tycker dessutom att man kan problematisera kring själva kinken, som för mig känns sunkig. Jag kan liksom inte tycka att det värderingsmässigt är ok att tända på att "låna ut" folk.

Kinkshaming.
Fast precis som du skriver så kan gruppsex vara vad som helst, gruppsex är ett samlingsbegrepp som kan innefatta gangbangs. Just därför är det en bra utgångspunkt. Det finns ett problem med att direkt slänga in begrepp som kan vara laddade.

Återigen, som du skriver så blir vissa nyanser tydliga bara om man är insatt i ett specifikt sammanhang och är man inte det lämnas det fritt för tolkning.

För att generalisera ger gangbang associationer till hårdare sex för många, själv tolkar jag det absolut som lite hårdare då jag inte sett ordet användas av vaniljfolk alls och kanske också för att mina associationer delvis kommer från sexindustrin där det definitivt finns en rejäl övervikt på hårda gangbangs. När vi ändå är inne på ämnet så använder jag även vanilj ganska löst här för människor som är mainstream och Svensson i sitt sexliv och alltså inte nödvändigtvis har gruppsex eller gangbangs eller utlåningar alls, därmed inte sagt att en bredare tolkning av alla dessa ord är fel, snarare kan den vara mer korrekt i sak och i ett visst sammanhang, utan att jag kan förstå associationerna eftersom man inte kan förvänta sig att en okänd kvinna på en dejtingsida ska förstå precis vad man syftar på.

Det händer för övrigt att jag använder vanilj (eller civila, eller Svenssons) om människor som inte är del av sexindustrin också, alltså befinner jag mig ganska långt från trånga och specifika definitioner, kanske är det därför jag ser det här från det perspektiv jag gör. Ord har den betydelse de ges, inte mer än så och inte mindre. Finns det ingen gemensam utgångspunkt mellan människor svävar orden fritt för alla att tolka som de vill, precis som skedde i fallet med mannen som inte försäkrat sig om att den okända kvinnan han pratade med befann sig på samma sida i ordboken. Det var hans uppgift att försäkra sig om det, hade han gjort det hade detta kunnat undvikas.

Respekt går åt båda hållen, lägger man ut texten om något som man vet kan vara känsligt för människor som inte har ett tryggt sammanhang att sätta in den texten i så har man i 9 fall av 10 ansvaret för reaktionen som kommer.

På en sexsajt, ja kinkshaming, i en tråd om bdsm eller kinks i allmänhet, ja kinkshaming, på en vaniljsajt eller på buke i en vanlig tråd om dejting - nej det ser jag inte som kinkshaming.

Jag har ingen aning om hur han är. Men han uttryckte sig på ett sätt som får mig att tänka "sunkiga värderingar". Jag tycker dessutom att man kan problematisera kring själva kinken, som för mig känns sunkig. Jag kan liksom inte tycka att det värderingsmässigt är ok att tända på att "låna ut" folk.
Jag tycker inte vi ska göra det här till en diskussion om vad som är ok att tända på.

Det kommer inte bli konstruktivt och det här är anledningen till att jag tycker det sköts bäst inom bdsm etc.

Jag tycker inte vi ska göra det här till en diskussion om vad som är ok att tända på.

Det kommer inte bli konstruktivt och det här är anledningen till att jag tycker det sköts bäst inom bdsm etc.
Varför skulle människor som gillar BDSM ha ensamrätt på att problematisera värderingar ur ett sexuellt perspektiv?

Sen är jag med på att en sådan diskussion här troligen inte skulle leda så långt. Men för mig var det ett relevant påpekande eftersom jag absolut förstår varför man dissar någon med den typen av preferens (utöver vad man själv gillar eller ej).

Givetvis, men jag håller inte med i att han gjort fel för det. Hon frågade, han svarade. Hade som sagt hellre sett mer taktkänsla men ja... Alla har inte det.
Är triggande för icke insatta? Varför det? Kan vara, absolut. Men är? Nja.

Gör så :)
Är potentiellt triggande, potentiellt stötande, eller hur man nu vill se det.

Med det resonemanget kan man svara precis vad som helst på frågan om preferenser utan att ta något ansvar för följderna. Det är problematiskt. Jag skulle inte reagera lika starkt som henne på just dessa kinks men det finns definitivt sådant som jag skulle reagera på om jag fick det som meddelande på en vaniljsajt, inte för att jag är någon tomte ute på kinkshaming-äventyr utan för att det finns människor som har tråkiga erfarenheter som behöver ges trygga sammanhang för att inte ta väldigt illa upp.

För mig väger sådant tyngre än rätten att skriva vad man vill, på vilket sätt man vill, med hänvisning till att det är kinkshaming om andra reagerar "fel".

Varför skulle människor som gillar BDSM ha ensamrätt på att problematisera värderingar ur ett sexuellt perspektiv?

Sen är jag med på att en sådan diskussion här troligen inte skulle leda så långt. Men för mig var det ett relevant påpekande eftersom jag absolut förstår varför man dissar någon med den typen av preferens (utöver vad man själv gillar eller ej).
Det finns absolut ingen ensamrätt, det håller jag med dig om, menar bara att tråden kommer att köra i diket direkt.

Fast jag tänker att @Foinix menade "gruppsex" som en första testballong. För att slippa gå på med gangbang redan från start med någon man inte alls känner. Jag är rätt övertygad om att hon vet skillnaden på begreppen. Till och med jag gör det ju. ;)

Att blocka en helt oönskad typ av kontakt tycker jag inte är kinkshaming.
Ja, för att testa isen s a s.

Fast kinken känns sunkig och inte okej - det är kinkshaming som @CillaW nämner.

Värdera inte andras sexuella preferenser så länge det sker mellan vuxna människor med samtycke!

Här tycker jag det viktiga är att se på intention. Inte sin egen reaktion. Och försöka särskilja de.

Sitter i skolan och har inte tid att svara. Men jag tycker väldigt illa om värderandet ur sitt eget perspektiv utan att se till motpartens intentioner och var motparten kommer ifrån.

I Japan är det rena förolämpningen dra en tvist till domstol. I Sverige är det ett neutralt, vettigt sätt. Är japanen si och svensken så pga det? Nej anser jag - man måste se på kontext, var de kommer ifrån o h hur det är där innan man dömer. Tycka kan man. Men döma, fördöma, är en annan sak...

Värdera inte andras sexuella preferenser så länge det sker mellan vuxna människor med samtycke!

Här tycker jag det viktiga är att se på intention. Inte sin egen reaktion. Och försöka särskilja de.
Sidospår, men jag måste fråga:

Du ser inget problem med exempelvis rasistiska kinks?

Det finns inga kinks som är problematiska så länge alla är med på det?

Jag tänker nog att testar man isen för att se vad motparten gillar så ska man kanske gå ut löst, för sin egen skull. Man kan ju få ett "tack, men nej tack" tillbaka eller ett ilsket skällsord beroende på hur man uttrycker sig. Jag gissar att majoriteten inte pysslar med gangbang/gruppsex/utlåning på fritiden även om det är fler än man tror.

Fast nu tog du för givet att jag baserade detta på att jag själv gillar annat?
Jag är fullt kapabel att hålla isär mina egna preferenser och åsikter kring vad som värderingsmässigt är ok eller inte. Det finns massor med saker som jag personligen inte gillar men som jag inte bryr mig ett skvatt över, men så finns det saker som jag faktiskt tycker är problematiska.

Kalla det kinkshaming om du vill, men jag står fast vid att det faktiskt inte är värderingsmässigt ok att tända på vad som helst.
Ska man dra det väldigt långt så kan parallellerna gå till djursex, pedofili och liknande. Nu menar jag inte att det är likställt att gilla att "låna ut" sin partner, men det går åt samma håll.
Jag har helt enkelt väldigt svårt att se att någon med rakt igenom sunda värderingar går igång på något som handlar om att äga och låna ut.

Jag har nog aldrig stött på rasistiska kinks. Svårt se vad det skulle vara? Att någon tex har som kink att ligga med enbart en viss etnicitet ser jag inte som rasistiskt tex?

Men jag värderar inte nej. Jag kan tycka det låter både otrevligt, otäckt, avtändande mm men jag fördömer eller värdet inte andras läggning eller preferenser utefter min lilla värld.

Och det gäller även incestfantasier, där man skapar scenarion med barn - förälder etc. Så länge båda är vuxna och samtycket värderar jag inte. Pedofili och incest i "verklig" form fördömer jag extremt hårt.

Fast nu tog du för givet att jag baserade detta på att jag själv gillar annat?
Jag är fullt kapabel att hålla isär mina egna preferenser och åsikter kring vad som värderingsmässigt är ok eller inte. Det finns massor med saker som jag personligen inte gillar men som jag inte bryr mig ett skvatt över, men så finns det saker som jag faktiskt tycker är problematiska.

Kalla det kinkshaming om du vill, men jag står fast vid att det faktiskt inte är värderingsmässigt ok att tända på vad som helst.
Ska man dra det väldigt långt så kan parallellerna gå till djursex, pedofili och liknande. Nu menar jag inte att det är likställt att gilla att "låna ut" sin partner, men det går åt samma håll.
Jag har helt enkelt väldigt svårt att se att någon med rakt igenom sunda värderingar går igång på något som handlar om att äga och låna ut.

Det går åt samma håll??? Hur i hela friden tänker du nu? Vad i hela friden har utlåning Med djursex och pedofili att göra, och hur drar de åt samma håll? Här måste du lägga in fördomar eller åsikter om personlighet och en massa annat för att se det spåret?

Det går åt samma håll??? Hur i hela friden tänker du nu? Vad i hela friden har utlåning Med djursex och pedofili att göra, och hur drar de åt samma håll? Här måste du lägga in fördomar eller åsikter om personlighet och en massa annat för att se det spåret?
Åt samma håll på så vis att det handlar om värderingar som jag inte tycker är ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 396
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 556
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈