Är potentiellt triggande, potentiellt stötande, eller hur man nu vill se det.
Med det resonemanget kan man svara precis vad som helst på frågan om preferenser utan att ta något ansvar för följderna. Det är problematiskt. Jag skulle inte reagera lika starkt som henne på just dessa kinks men det finns definitivt sådant som jag skulle reagera på om jag fick det som meddelande på en vaniljsajt, inte för att jag är någon tomte ute på kinkshaming-äventyr utan för att det finns människor som har tråkiga erfarenheter som behöver ges trygga sammanhang för att inte ta väldigt illa upp.
För mig väger sådant tyngre än rätten att skriva vad man vill, på vilket sätt man vill, med hänvisning till att det är kinkshaming om andra reagerar "fel".
Jag kan ta ett exempel på något som skulle kunna få mig att reagera med att blocka och bli illa till mods. Ett exempel på varför jag ser det som problematiskt att bara slänga ut sina kinks till höger och vänster. I de fall som togs upp skulle jag nog vara pedagogisk, eftersom jag inte direkt har några personliga, negativa associationer till sådana kinks, men det är inte säkert att jag skulle vara pedagogisk i alla lägen.
Ett sådant exempel för mig är människor som gillar när andra gråter, utan sammanhang kan det låta ganska våldsamt, i rätt sammanhang behöver det inte vara så dramatiskt, med fel människa i fel sammanhang kan det bli väldigt obehagligt.
Om mannen i fråga förklarat för mig att han tänder så mycket på att få tjejen att gråta, då hade jag hajat till. Trots att jag vet att i vissa sammanhang behöver det inte vara märkvärdigt alls.
Jag tror faktiskt inte det hade hjälpt om han sagt att han vet att han är "udda", om han berättat att han tidigare "skrämt bort" dejter, eller om han undrat om det han skrev lät "knasigt". Att han strösslat med ord som kärlek och tillit hade spelat mindre roll för mig i det läget, vad betyder ord som tillit i händerna på någon helt utan känsla för att människor kan ha olika associationer till det man skriver och utgå från helt olika sammanhang?
För min del så kommer en av mina associationer från när en våldtäktsman (några dagar innan jag visste att han var en våldtäktsman) berättade för mig att han ofta fick kvinnor att gråta när han hade sex med dem. I det läget gavs inget sammanhang alls, jag visste att han inte var aktiv inom bdsm, det fanns inte riktigt på kartan just då att han skulle vara våldtäktsman då han var omtyckt av omgivningen och utåt fördömde sexuellt våld, alltså tolkade jag det som ett slags skämt. I efterhand förstår jag att han antagligen på fullt allvar syftade på att de kvinnor han våldtog grät av smärta eller rädsla.
Sådant skulle få mig att reagera på om någon tog i från tårna när de fick frågan om vilka preferenser de har. Alla människor har inte ett säkert och tryggt sammanhang att sätta de orden i. Våga inte döma någon som associerar till våldtäkt och blockar dig, bara för att en människa inte rör sig i samma sammanhang som du betyder inte det att hen inte har rätt till sin tolkning utifrån sina förutsättningar.
Säg mig igen varför någons kink går före människors rätt att känna sig trygga i sin kontakt med andra? Att ha kinks är inte att ha ett frikort till att bete sig respektlöst.
Nu var det i fallet i tråden en kvinna som blev såpass illa till mods av mannens oförmåga att kommunicera sina kinks på ett säkert sätt att hon valde att blocka honom, plötsligt är det hon som gjort fel? Nej, det köper jag inte för en sekund.