Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det handlar ju om dina personliga åsikter.
Så länge det handlar om lagliga aktiviteter som inte skadar någon, så kan folk hålla på med vad de vill.
Jag vet inte om man ska kalla värderingar för "personliga åsikter"?
Men visst. Jag tycker att det är sunkigt och ojämnställt att ägna sig åt något som involverar att äga, låna ut eller liknande. Oavsett om båda är vuxna och villiga.

Jag tänker nog att testar man isen för att se vad motparten gillar så ska man kanske gå ut löst, för sin egen skull. Man kan ju få ett "tack, men nej tack" tillbaka eller ett ilsket skällsord beroende på hur man uttrycker sig. Jag gissar att majoriteten inte pysslar med gangbang/gruppsex/utlåning på fritiden även om det är fler än man tror.
Ja, grejen är att man kan föreslå i princip vad som helst på ett sätt som gör att människan inte skräms till att blocka en.

Det måste bara göras på ett sätt så att alla inblandade förstår vad man pratar om. På vägen dit kan man sortera bort de som skulle bli rädda, dömande etc, jag tycker verkligen att om man har problem med att man ofta blir blockad av människor som tar illa upp så kan man som steg ett fundera på hur man uttrycker sig.

Ja, grejen är att man kan föreslå i princip vad som helst på ett sätt som gör att människan inte skräms till att blocka en.

Det måste bara göras på ett sätt så att alla inblandade förstår vad man pratar om. På vägen dit kan man sortera bort de som skulle bli rädda, dömande etc, jag tycker verkligen att om man har problem med att man ofta blir blockad av människor som tar illa upp så kan man som steg ett fundera på hur man uttrycker sig.

Som bonus slipper man kanske bli dömd av de som har helt andra preferenser vilket jag antar kan bli rätt jobbigt annars.

Jag vet inte om man ska kalla värderingar för "personliga åsikter"?
Men visst. Jag tycker att det är sunkigt och ojämnställt att ägna sig åt något som involverar att äga, låna ut eller liknande. Oavsett om båda är vuxna och villiga.

Det handlar om kinkar och i vissa fall rollspel. De som håller på med sånt har sällan det beteendet i andra sammanhang än sexuella. Man går in i ett beteende som är upphetsande, kanske just för att det är så långt från hur man är och lever annars.

Långt ifrån all sex är jämställd och osunkig. Det betyder inte att personen som gillar det är ojämställd och sunkig.

Är potentiellt triggande, potentiellt stötande, eller hur man nu vill se det.

Med det resonemanget kan man svara precis vad som helst på frågan om preferenser utan att ta något ansvar för följderna. Det är problematiskt. Jag skulle inte reagera lika starkt som henne på just dessa kinks men det finns definitivt sådant som jag skulle reagera på om jag fick det som meddelande på en vaniljsajt, inte för att jag är någon tomte ute på kinkshaming-äventyr utan för att det finns människor som har tråkiga erfarenheter som behöver ges trygga sammanhang för att inte ta väldigt illa upp.

För mig väger sådant tyngre än rätten att skriva vad man vill, på vilket sätt man vill, med hänvisning till att det är kinkshaming om andra reagerar "fel".
Jag kan ta ett exempel på något som skulle kunna få mig att reagera med att blocka och bli illa till mods. Ett exempel på varför jag ser det som problematiskt att bara slänga ut sina kinks till höger och vänster. I de fall som togs upp skulle jag nog vara pedagogisk, eftersom jag inte direkt har några personliga, negativa associationer till sådana kinks, men det är inte säkert att jag skulle vara pedagogisk i alla lägen.

Ett sådant exempel för mig är människor som gillar när andra gråter, utan sammanhang kan det låta ganska våldsamt, i rätt sammanhang behöver det inte vara så dramatiskt, med fel människa i fel sammanhang kan det bli väldigt obehagligt.

Om mannen i fråga förklarat för mig att han tänder så mycket på att få tjejen att gråta, då hade jag hajat till. Trots att jag vet att i vissa sammanhang behöver det inte vara märkvärdigt alls.
Jag tror faktiskt inte det hade hjälpt om han sagt att han vet att han är "udda", om han berättat att han tidigare "skrämt bort" dejter, eller om han undrat om det han skrev lät "knasigt". Att han strösslat med ord som kärlek och tillit hade spelat mindre roll för mig i det läget, vad betyder ord som tillit i händerna på någon helt utan känsla för att människor kan ha olika associationer till det man skriver och utgå från helt olika sammanhang?

För min del så kommer en av mina associationer från när en våldtäktsman (några dagar innan jag visste att han var en våldtäktsman) berättade för mig att han ofta fick kvinnor att gråta när han hade sex med dem. I det läget gavs inget sammanhang alls, jag visste att han inte var aktiv inom bdsm, det fanns inte riktigt på kartan just då att han skulle vara våldtäktsman då han var omtyckt av omgivningen och utåt fördömde sexuellt våld, alltså tolkade jag det som ett slags skämt. I efterhand förstår jag att han antagligen på fullt allvar syftade på att de kvinnor han våldtog grät av smärta eller rädsla.

Sådant skulle få mig att reagera på om någon tog i från tårna när de fick frågan om vilka preferenser de har. Alla människor har inte ett säkert och tryggt sammanhang att sätta de orden i. Våga inte döma någon som associerar till våldtäkt och blockar dig, bara för att en människa inte rör sig i samma sammanhang som du betyder inte det att hen inte har rätt till sin tolkning utifrån sina förutsättningar.

Säg mig igen varför någons kink går före människors rätt att känna sig trygga i sin kontakt med andra? Att ha kinks är inte att ha ett frikort till att bete sig respektlöst.
Nu var det i fallet i tråden en kvinna som blev såpass illa till mods av mannens oförmåga att kommunicera sina kinks på ett säkert sätt att hon valde att blocka honom, plötsligt är det hon som gjort fel? Nej, det köper jag inte för en sekund.

Nu var det i fallet i tråden en kvinna som blev såpass illa till mods av mannens oförmåga att kommunicera sina kinks på ett säkert sätt att hon valde att blocka honom, plötsligt är det hon som gjort fel? Nej, det köper jag inte för en sekund.

Jag tolkade det som att han blockade henne efter att ha förklarat att gangbang inte har något alls med våld/våldtäkt att göra som hon antog och oavsett vem som blockade, vem skriver att hon gjort något fel :confused:

Jag tolkade det som att han blockade henne efter att ha förklarat att gangbang inte har något alls med våld/våldtäkt att göra som hon antog och oavsett vem som blockade, vem skriver att hon gjort något fel :confused:
Ok, då ska jag läsa det igen, men poängen kvarstår.

Om någon blir illa till mods och associerar till våldtäkt så har du gått för långt och har inte förmedlat dina kinks på ett säkert sätt.

Kom och tänka på en obehaglig person
Han berättade att han gillade att dominera. Vidare berättade han att han gillade överviktiga tjejer.
"För ni har ofta dåligt självförtroende så ni säger aldrig nej. Ni säger ja även till det som ni inte vill göra egentligen"
:yuck:

Medan jag sov har @Tonto och @Foinix redan sagt det bättre men: han (och du) får ha vilka preferenser ni vill. Det är hur han hanterar dem och uttrycker dem som är problemet.

@Myblackcat verkar vara i första kontaktskedet med honom. Och han drar på med alla detaljer han kan. Han hade kunnat uttrycka sig som sina preferenser mycket mer kortfattat, för att se om hon var med på tåget. På en sexkontaktsida, fine. Men detta är en vanlig dejtingsajt.

Just för att han är så detaljerad får jag känslan att det han beskriver är en fantasi, inget han någonsin varit med om. Jag föreställer mig att den som är van och hemma i sina preferenser t ex inte använder specifika begrepp (som utlåning) förrän hen pratar med någon som har samma preferens. Man sparar lekens terminologi tills leken är igång.

Och givet detta så undrar jag om han inte skriver som han gör till myblackcat för att han går igång på det. DET är hans kink - att skriva snusk till en tjej utan att hon är med på det. Samma mekanism som hos en blottare, alltså.

Skriver under på detta. Tycker det känns som nån slags blottande, knappast hänsynsfullt mot den han skickar detta till som initialkontakt!!

Kom och tänka på en obehaglig person
Han berättade att han gillade att dominera. Vidare berättade han att han gillade överviktiga tjejer.
"För ni har ofta dåligt självförtroende så ni säger aldrig nej. Ni säger ja även till det som ni inte vill göra egentligen"
:yuck:

Otroligt charmerande:banghead: men skönt när dylika åsikter kommer fram direkt, innan man kärat ner sig i snubben.

Skriver under på detta. Tycker det känns som nån slags blottande, knappast hänsynsfullt mot den han skickar detta till som initialkontakt!!

Jag håller med.

Jag själv har inget problem med att folk har diverse kinks, men när JAG ständigt blir påverkad av at folk är ganska gränslösa, speciellt i initialkontakten!

För mig blir det till slut på samma nivå som dickpicks och dylika saker. Have your fetish, but don't push it onto me.

Ok, då ska jag läsa det igen, men poängen kvarstår.

Om någon blir illa till mods och associerar till våldtäkt så har du gått för långt och har inte förmedlat dina kinks på ett säkert sätt.

Fast om man tänder på rapeplay, som är i princip våldtäksrollspel - då är det ju omöjligt förmedla sina Kinks utan att mottagaren garanterat inte kommer associera till våldtäkt. Det kommer ske förr eller senare, om det är vi "lite hårdare tag", vid "typ låtsas du inte vill", vid "påtvingat" eller hur det nu beskrivs. Men utan att använda ord som kan få andra att associera till våldtäkt kan en person som har rape play som kink inte förmedla den.

Samma sak med de som tänder på anda laddade saker, tex incestlekar. De kan knappast förklara sin kink utan att mottagaren förr eller senare kommer associera till incest. För min del associerar jag redan när någon för fram att ordet "pappa" är uppskattat. Där tackar jag omedelbart för mig. Men utan att bli arg eller sur eller stött. Vi bara har inte samma preferenser

Sen kan det göras med takt och ton, och just börja beskriva det som hårdare (eller vad man nu vill). Men risken finns ändå någon associerar fel.

Och man måste ta ansvar för sina egna reaktioner med, sina egna känslor. Man kan inte begära att världen ska tassa på tå. Man kan begära den ska vara hövlig och så vidare. Men det var "utlåningskillen".

Jag håller med.

Jag själv har inget problem med att folk har diverse kinks, men när JAG ständigt blir påverkad av at folk är ganska gränslösa, speciellt i initialkontakten!

För mig blir det till slut på samma nivå som dickpicks och dylika saker. Have your fetish, but don't push it onto me.

Han tog upp och sa det fanns en kink. Sen frågade hon. Om hon inte frågat och han ÄNDÅ plitar ner den, då hade jag helt hållit med.

Men rent allmänt och inte bara till dig - när är det "okej" att så att säga berätta att det finns en kink som är viktig men kanske inte går hem i alla stugor så att säga?

Jag kan se det lika respektlöst ta det efter två månader liksom. Så när är egentligen "läge"? Enligt er andra.

Fast om man tänder på rapeplay, som är i princip våldtäksrollspel - då är det ju omöjligt förmedla sina Kinks utan att mottagaren garanterat inte kommer associera till våldtäkt. Det kommer ske förr eller senare, om det är vi "lite hårdare tag", vid "typ låtsas du inte vill", vid "påtvingat" eller hur det nu beskrivs. Men utan att använda ord som kan få andra att associera till våldtäkt kan en person som har rape play som kink inte förmedla den.

Samma sak med de som tänder på anda laddade saker, tex incestlekar. De kan knappast förklara sin kink utan att mottagaren förr eller senare kommer associera till incest. För min del associerar jag redan när någon för fram att ordet "pappa" är uppskattat. Där tackar jag omedelbart för mig. Men utan att bli arg eller sur eller stött. Vi bara har inte samma preferenser

Sen kan det göras med takt och ton, och just börja beskriva det som hårdare (eller vad man nu vill). Men risken finns ändå någon associerar fel.

Och man måste ta ansvar för sina egna reaktioner med, sina egna känslor. Man kan inte begära att världen ska tassa på tå. Man kan begära den ska vara hövlig och så vidare. Men det var "utlåningskillen".
I vissa fall går det ju inte att undvika vissa associationer, men för att alls komma till något som rape play så bör man redan ha sorterat bort alla som tar illa upp av våldsamt sex tex. Alltså börjar man kanske inte med att tex skriva att man är lite "udda" och "gillar att våldta folk" fast med "kärlek och tillit" inblandat etc. Man får gå försiktigt fram helt enkelt, med respekt, gillar personen våld, att bli fasthållen etc, vet personen ens vad bdsm innebär, man behöver inte smälla på med rape play direkt - det är en process som kräver en tillit som man omöjligt kan få från någon som inte kan diskutera sina preferenser som folk utan gör människor illa till mods på en vaniljsajt.

Jag tycker tex inte man tar upp våldtäktslekar efter en fråga som "vilka preferenser har du?", jag kan på rak arm komma på mängder med saker man kan säga innan för att se till att inte förstöra en annan människas dag, vecka eller månad.

Detta ser jag inte som att världen tassar på tå.

Jag gillar fasthållning och våldsamt sex och nog en del som ses som kontroversiellt, det betyder inte att jag slänger mina preferenser vårdslöst omkring mig. Försöker åtminstone att låte bli, självklart gör jag bort mig ibland jag med på olika sätt. Ingen är perfekt. Jag tycker inte heller det är märkligt om vaniljfolk reagerar på sådant som gangbangs eller utlåning när det tas upp utan någon direkt kontext på vaniljsajter. Om man associerar låna ut till vad man gör på biblioteket, eller till att man lånar ut människor som rena objekt, så ligger den tolkningen på människan som misslyckats med att förklara eller hitta rätt sammanhang för sin kink.

Sedan händer det att man träffar på dömande människor hur mycket man än försöker vara hänsynsfull, men om man tar det försiktigt blir dessa människor inte så många. Det blir helt enkelt enklare för alla inblandade.

Han tog upp och sa det fanns en kink. Sen frågade hon. Om hon inte frågat och han ÄNDÅ plitar ner den, då hade jag helt hållit med.

Men rent allmänt och inte bara till dig - när är det "okej" att så att säga berätta att det finns en kink som är viktig men kanske inte går hem i alla stugor så att säga?

Jag kan se det lika respektlöst ta det efter två månader liksom. Så när är egentligen "läge"? Enligt er andra.

För min del så kan ju se om man ens kommer överens i ett par dagar innan man tar upp sexuella preferenser, så absolut inte i första meddelandet.

@Foinix så himla bra förklarat :bow:

Jag reagerade inte nämnvärt på texten som las ut - dels är man väl lite luttrad på att få "udda" meddelanden på en dejtingsajt och sen känner jag lite att "whatever floats your boat" så länge alla inblandade är med på det vilket snubben verkade vilja också, men hade nog valt att blocka/avsluta där, för det är liksom lite för mycket information.. jag tycker man som @Foinix förklarat bör börja i en annan ände och känna av läget innan man börjar förklara närmare på sina sexuella preferenser när de sträcker sig utanför vad gemene man ägnar sig åt.

I vissa fall går det ju inte att undvika vissa associationer, men för att alls komma till något som rape play så bör man redan ha sorterat bort alla som tar illa upp av våldsamt sex tex. Alltså börjar man kanske inte med att tex skriva att man är lite "udda" och "gillar att våldta folk" fast med "kärlek och tillit" inblandat etc. Man får gå försiktigt fram helt enkelt, med respekt, gillar personen våld, att bli fasthållen etc, vet personen ens vad bdsm innebär, man behöver inte smälla på med rape play direkt - det är en process som kräver en tillit som man omöjligt kan få från någon som inte kan diskutera sina preferenser som folk utan gör människor illa till mods på en vaniljsajt.

Jag tycker tex inte man tar upp våldtäktslekar efter en fråga som "vilka preferenser har du?", jag kan på rak arm komma på mängder med saker man kan säga innan för att se till att inte förstöra en annan människas dag, vecka eller månad.

Detta ser jag inte som att världen tassar på tå.

Jag gillar fasthållning och våldsamt sex och nog en del som ses som kontroversiellt, det betyder inte att jag slänger mina preferenser vårdslöst omkring mig. Försöker åtminstone att låte bli, självklart gör jag bort mig ibland jag med på olika sätt. Ingen är perfekt. Jag tycker inte heller det är märkligt om vaniljfolk reagerar på sådant som gangbangs eller utlåning när det tas upp utan någon direkt kontext på vaniljsajter. Om man associerar låna ut till vad man gör på biblioteket, eller till att man lånar ut människor som rena objekt, så ligger den tolkningen på människan som misslyckats med att förklara eller hitta rätt sammanhang för sin kink.

Sedan händer det att man träffar på dömande människor hur mycket man än försöker vara hänsynsfull, men om man tar det försiktigt blir dessa människor inte så många. Det blir helt enkelt enklare för alla inblandade.

Som jag skrivit flera gånger så kunde han gjort det med mer finess - absolut. Vi skiljer oss däremot ang vad som kan förstöra en människas dag eller mer. Och där får vi nog enas om att vara oense helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 396
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 556
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈