Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Foinix så himla bra förklarat :bow:

Jag reagerade inte nämnvärt på texten som las ut - dels är man väl lite luttrad på att få "udda" meddelanden på en dejtingsajt och sen känner jag lite att "whatever floats your boat" så länge alla inblandade är med på det vilket snubben verkade vilja också, men hade nog valt att blocka/avsluta där, för det är liksom lite för mycket information.. jag tycker man som @Foinix förklarat bör börja i en annan ände och känna av läget innan man börjar förklara närmare på sina sexuella preferenser när de sträcker sig utanför vad gemene man ägnar sig åt.
Tack! För mig handlar det mycket om sammanhang, befinner man sig på en sida som är inriktad på just kinks etc kan man kanske gå rakt på sak. Bland vaniljfolk får man lugna ner sig lite.

Som jag skrivit flera gånger så kunde han gjort det med mer finess - absolut. Vi skiljer oss däremot ang vad som kan förstöra en människas dag eller mer. Och där får vi nog enas om att vara oense helt enkelt.

Idag hade jag anledning att gå in och kontrollera mitt spamfilter i mina meddelanden på Facebook.

Där hittade jag t.ex. En man som vill betala mig £1000 i veckan för att han går igång på att bli finansiellt dominerad. En annan skriver att han vill att jag ska dominera honom. Och så fortsätter det.

Det förstör inte min dag, men det är jävligt tröttsamt när man blir kontaktad på det här viset.

Som jag skrivit flera gånger så kunde han gjort det med mer finess - absolut. Vi skiljer oss däremot ang vad som kan förstöra en människas dag eller mer. Och där får vi nog enas om att vara oense helt enkelt.
Ok, då är vi delvis överens.

Det där tycker jag är en märklig sak att vara oense om dock, vem är du att säga vad som kan förstöra andra människors dag? Om någon nyligen har blivit våldtagen och inte bearbetat det, går in på en vanlig dejtingsajt för att kanske boka in något roligt och får en rad scenarion utifrån någons våldtäktskink beskrivet för sig efter en enkel fråga om sexuella preferenser - varför skulle inte detta kunna förstöra hens dag? Jag har inte råkat ut för det själv men kan absolut föreställa mig att det är otrevligt, därför försöker jag ta det väldigt försiktigt med våldsamma kinks eller kinks som kan associeras till utnyttjande etc när jag inte vet vad en människa gillar.

Idag hade jag anledning att gå in och kontrollera mitt spamfilter i mina meddelanden på Facebook.

Där hittade jag t.ex. En man som vill betala mig £1000 i veckan för att han går igång på att bli finansiellt dominerad. En annan skriver att han vill att jag ska dominera honom. Och så fortsätter det.

Det förstör inte min dag, men det är jävligt tröttsamt när man blir kontaktad på det här viset.
Finansiellt dominerad?
Det har jag inte hört talas om förut

Ok, då är vi delvis överens.

Det där tycker jag är en märklig sak att vara oense om dock, vem är du att säga vad som kan förstöra andra människors dag? Om någon nyligen har blivit våldtagen och inte bearbetat det, går in på en vanlig dejtingsajt för att kanske boka in något roligt och får en rad scenarion utifrån någons våldtäktskink beskrivet för sig efter en enkel fråga om sexuella preferenser - varför skulle inte detta kunna förstöra hens dag? Jag har inte råkat ut för det själv men kan absolut föreställa mig att det är otrevligt, därför försöker jag ta det väldigt försiktigt med våldsamma kinks eller kinks som kan associeras till utnyttjande etc när jag inte vet vad en människa gillar.

Jag korrigerar. Vilket ansvar individen har för att inte oavsiktligt förstöra någon annans dag är vi oense om, och får enas om att vara det.

Finansiellt dominerad?
Det har jag inte hört talas om förut

Inte jag heller. :yuck: Han gick tydligen igång på att jag skulle berätta vad jag använde pengarna till och att jag skulle kräva mer pengar samt bestämma vad han använde resterande pengar till. JAG VILL INTE VETA. Jag har fått all den här infon utan att ens svara öht.

Inte jag heller. :yuck: Han gick tydligen igång på att jag skulle berätta vad jag använde pengarna till och att jag skulle kräva mer pengar samt bestämma vad han använde resterande pengar till. JAG VILL INTE VETA. Jag har fått all den här infon utan att ens svara öht.

Moneyslave om man vill veta mer. Det är underkastelse och viss förödmjukelse som är "målet" och det personen går igång på. Att rent utnyttjas utan att ha någon betydelse för motparten. Finns de som vill vara hushållsslavar etc med och städa och gå ärenden, massera fötter etc.

Nästan synd jag inte tickar igång på det. Kunde man ju ha en liten flock och leva rätt bekvämt samtidigt som man på nåt vis jag inte förstår men respekterar om det är så, tillfredsställer någon annans önskan/Kinks.

Och nej, de som verkligen är moneyslaves/etc vill inte ha sex i utbyte. Det är inte där poängen är. Utan tydligen snarare känslan.

Och ja jag brukar googla folks Kinks om jag inte vet. Och stöter på en hel del människor med avvikande Kinks. Något oklart just nu när all denna info ska bli nyttig men vem vet ;)

Det finns oändligt många finansiella Dommes, fler än det finns män som har det som kink skulle jag tro, stort utbud, så varför får en sådan man för sig att hoppa på människor på Facebook med sådana förfrågningar?

Kanske har det att göra med mansrollen, han ser något han vill ha och utgår från att han kan få det - utan att ta någon direkt hänsyn till att det han vill ha är en människa med egen vilja.
Eller så är det ännu en man som går igång på att fantisera om det, med kvinnor som inte sagt ja till att delta i hans fantasier, kanske har han inte ens de pengarna att spendera och är bara ute efter att utnyttja kvinnors tid med tomma löften.

Skicka honom till mig, så gör jag honom så pank att han tvingas sälja all elektronik och inte längre kan störa dig. ;)

Det är det ja. Men för mig, och kanske här det skiljer sig?, så är det lika tröttsamt med "hej du är snygg" eller liknande. Det är inte värre för mig om innehållet är ett hyfsat neutralt och artigt uttryckt "jag vill xxx". Så hej du är snygg jag vill lära känna dig är lika tröttsamt som hej jag vill slicka dina fötter i timmar eller hej jag vill att du ska dominera mig ekonomiskt. Alla är tröttsamma. Men jag mår eller reagerar inte olika på dem.

Man måste till en väldigt "grov" nivå som satt alla sociala spärrar på alla arenor ur spel ungefär för att jag ska "nej men för i helvete!"

Så kanske därför vi ser olika på det? Jag menar inte mitt sätt att se på det är varken rätt eller fel. Bara inte likadant.

Har varit för upptagen för att hinna mer än att läsa lite snabbt mellan varven och nu orkar jag inte läsa om från där jag slutade, så jag tänker vara så jäkla slö så jag håller helt enkelt med om det som @Alexandra_W och ett par till skrivit i diskussionen :)

För att återgå till trådämnet, dra mitt strå till stacken s.a.s., så undviker jag att dejta numer men har faktiskt en man i bekantskapskretsen som verkar vara ute efter någon typ av förhållande med mig.

Trodde inte det skulle bli så eftersom vi har vitt skilda åsikter och bakgrund, han är privilegierad på ett helt annat sätt och har tillhörande argument, väntade mig att det hela skulle dö ut pga detta men det verkar snarare som om han ser debatter om diverse politiska frågor som en typ av förspel.
Jag har inte fått grepp om exakt hur långt ifrån varandra vi står, har på senare tid undvikit djupare diskussioner med baktanken att om vi ses och inte har blivit alltför osams kan vi ha sex igen (ja, så ser mina prioriteringar ut i nuläget), förhoppningsvis behöver vi inte säga upp kontakten helt. Synd på en man med potential, han är kul att umgås med, snygg, sexet är bra etc, det är bara hans åsikter som inte går ihop. Ibland saknar de faktiskt all logik. Skulle inte bli förvånad om han tänkte något liknande om mig. "Vilken fantastisk kvinna på alla sätt och vis, synd bara att hennes åsikter är bortom all räddning."

Bukes eviga råd "män är inte projekt" ringer i öronen.

Slut på gästspelet i tråden för mig. :D Business as usual etc.

Intressant diskussion det blev!

Det har spekulerats i varför jag blockade och det har jag själv faktiskt inte funderat på. Jag blockar när jag känner för det, dvs när jag får en dålig känsla av personen och inte vill att den ska kontakta mig igen. Om jag nu ändå ska analysera den här snubben så var det faktiskt så att jag inte var särskilt intresserad från början. Jag tycker han saknar taktkänsla totalt som skriver något sådant i ett första meddelande. Anledningen att jag skrev tillbaka var av ren nyfikenhet. Sen tyckte jag diskussionen gick lite överstyr. Han berättade bara om vad han sökte och om jag skulle kunna vara den personen. Han frågade inget om mig. Vem jag är, vad jag gör, vad jag tycker om etc. Sedan kommenterade han mitt utseende flera ggr och sa att han skulle lägga upp bilder på sig (för jag bad om det), men gjorde det inte.

Så det var flera orsaker som gjorde att jag blockade. Jag orkade inte skriva mer då han inte var intressant. Sen tycker jag det sista han skrev kändes otrevligt. Han skrev inget mer än att det absolut inte hade något med våldtäkt att göra. Han försökte inte rädda situationen genom att skriva något annat trevligt.

Rent allmänt har jag gått från vanilj i min första relation till mer dirty i min senaste, så visst vem vet vad som händer näst. Jag är öppen för förslag att testa nya saker, men vet inte om jag skulle orka med någon med väldigt specifika kinks som måste utföras regelbundet. Sedan vill jag att det ska vara något som man testar sig fram tillsammans i relationen, dvs, inget som är bestämt innan.

Jag funderar på det som mandalaki och tror det va foinix sa, att han kanske gick igång bara på att skriva till mig. Det skulle inte förvåna mig om det va så.

Intressant diskussion det blev!

Det har spekulerats i varför jag blockade och det har jag själv faktiskt inte funderat på. Jag blockar när jag känner för det, dvs när jag får en dålig känsla av personen och inte vill att den ska kontakta mig igen. Om jag nu ändå ska analysera den här snubben så var det faktiskt så att jag inte var särskilt intresserad från början. Jag tycker han saknar taktkänsla totalt som skriver något sådant i ett första meddelande. Anledningen att jag skrev tillbaka var av ren nyfikenhet. Sen tyckte jag diskussionen gick lite överstyr. Han berättade bara om vad han sökte och om jag skulle kunna vara den personen. Han frågade inget om mig. Vem jag är, vad jag gör, vad jag tycker om etc. Sedan kommenterade han mitt utseende flera ggr och sa att han skulle lägga upp bilder på sig (för jag bad om det), men gjorde det inte.

Så det var flera orsaker som gjorde att jag blockade. Jag orkade inte skriva mer då han inte var intressant. Sen tycker jag det sista han skrev kändes otrevligt. Han skrev inget mer än att det absolut inte hade något med våldtäkt att göra. Han försökte inte rädda situationen genom att skriva något annat trevligt.

Rent allmänt har jag gått från vanilj i min första relation till mer dirty i min senaste, så visst vem vet vad som händer näst. Jag är öppen för förslag att testa nya saker, men vet inte om jag skulle orka med någon med väldigt specifika kinks som måste utföras regelbundet. Sedan vill jag att det ska vara något som man testar sig fram tillsammans i relationen, dvs, inget som är bestämt innan.

Jag funderar på det som mandalaki och tror det va foinix sa, att han kanske gick igång bara på att skriva till mig. Det skulle inte förvåna mig om det va så.

Så du blockade. Tolkade det som han blockade..

Jag är ledsen, och du får såklart blocka som du vill, men jag tycker det var en ful block. Först uppmuntrar du - för der gjorde du i min värld - honom att berätta. När han gör det blockar du honom :/

Så du blockade. Tolkade det som han blockade..

Jag är ledsen, och du får såklart blocka som du vill, men jag tycker det var en ful block. Först uppmuntrar du - för der gjorde du i min värld - honom att berätta. När han gör det blockar du honom :/

Det va definitivt han som uppmuntrade mig att fråga genom det första meddelandet. Och som jag skrev så var jag nyfiken i början, men sen tyckte jag inte det va trevlig stämning längre.

Sen dejtar jag inte för att vara trevlig mot folk. Jag blockar/tar bort personer när jag märker att jag inte vill snacka mer. (Folk kan plocka bort mig på tinder mitt i en konversation och inte blir jag ledsen för det.) Det är inget personligt och tar man illa vid sig av det blir det nog svårt att klara av den hårda nätdejting världen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 693
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 366
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 550
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 293
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka