Min mening med livet är inte att få barn."
Min äldsta killkompis sambo sa på allvar till mej när jag sa att jag inte vill ha barn "Va ? Men det är ju därför vi finns till"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mening med livet är inte att få barn."
Nr 3 håller jag med @Red_Chili om att det är en bra fråga. Jag kan tänka mig barn vid rätt omständigheter, men har ingen direkt önskan om att skaffa. De som vill ha barn helst igår sorterar ju bort sig själva. Vi skulle aldrig kunna ha ett vettigt och långvarigt förhållande.Ok nu ska jag bli seriös igen.
Vad tycker ni om alla dessa främlingar som man inte ens varit på dejt med än som frågar:
1. Hur länge har du varit singel?
2. Har du dejtat mycket? / Hur går det med nätdejtingen?
3. Vill du ha barn?
Jag känner: Non of your fucking business! Är det bara jag som tycker det är väldigt privata frågor och definitivt för tidigt att fråga någon man inte ens träffat? Får även lite svartsjuke/kontrollbehov vibbar av nr 1 & 2 (jag har väl aningen långa känselsprön när det gäller nätdejting).
Min äldsta killkompis sambo sa på allvar till mej när jag sa att jag inte vill ha barn "Va ? Men det är ju därför vi finns till"
För vissa är barnfrågan jätteviktig och då är det nog naturligt att fråga. Samma som om man har djur vill man kanske veta om någon är allergikerOk nu ska jag bli seriös igen.
Vad tycker ni om alla dessa främlingar som man inte ens varit på dejt med än som frågar:
3. Vill du ha barn?
Jag känner: Non of your fucking business! Är det bara jag som tycker det är väldigt privata frågor och definitivt för tidigt att fråga någon man inte ens träffat? Får även lite svartsjuke/kontrollbehov vibbar av nr 1 & 2 (jag har väl aningen långa känselsprön när det gäller nätdejting).
Det är väl just det att svaret är så olika som gör att det ibland är helt ok att fråga och ibland inte alls lämpligt. Vissa (tex du) ser det uppenbarligen som en väldigt privat fråga, något värt att fundera på och något där svaret kan vara olika beroende på vem som frågar och i vilken situation. Andra, tex jag, kommer alltid säga blankt "nej" på frågan oavsett vem som frågade, oavsett situation. För mig är det alltså ingen dramatisk fråga, inget jag behöver fundera kring, inget som påverkar något alls speciellt mycket. Då blir det inte heller konstigare för mig än att fråga "tycker du om att dricka kaffe?".
Men varför inte stänga av flirtfunktionen? Det gjorde jag redan efter första flirten.Tittade in på HP och en och samma människa har skickat flirt 27/10, 5/11, 6/11 och 7/11 samt skrivit två meddelanden. Jag springer fort som fan i motsatt riktning.
Jag tror att jag dessutom träffat denne människa för 10 år sen.
Varför ska jag stänga av den bara för att nån inte kan hålla fingrarna borta från knappen?Men varför inte stänga av flirtfunktionen? Det gjorde jag redan efter första flirten.
Jag ser inget konstigt i någon av frågorna. Speciellt inte barn. Personligen vet jag gärna det innan dejt - jag vill ha barn så jag ser liksom ingen vits i att ödsla tid och energi på en karl som inte vill.Ok nu ska jag bli seriös igen.
3. Vill du ha barn?
Lol jag fick höra av en snubbe en gång att vill man inte eller kan man inte skaffa barn så kan man lika gärna sätta sig och vänta på att dö. Personligen hoppas jag att han har kassa simmare.Min äldsta killkompis sambo sa på allvar till mej när jag sa att jag inte vill ha barn "Va ? Men det är ju därför vi finns till"
Instämmer med honom, gangbang har inte med våldtäkt att göra utan är just sex på flera i stort sett (vet inte om det alltid är flera män på en kvinna eller om begreppet gäller även andra konstellationer men så ser väl normen ut antar jag).Alltså jag måste varit utråkad eller nåt när jag svarade till den här killen. (Det saknas bl.a. lite tjat från mig att han borde lägga upp fler bilder på sig själv. Han ska inte dömma mitt utseende om han själva inte har ordentliga bilder.)
"
Han: Hejsan. Otroligt vad vacker och fin du ärEn tjej helt i min smak
Jag vet inte om den här sidan är rätt ställe för mig. Jag söker seriöst förhållande, men jag har en sexuell preferens som har visat sig skrämma bort en del vid dejtande, så jag har kommit fram till att det är bäst att vara öppen och ärlig med det direkt.
Jag: Meh nu blir jag nyfiken ju ! Vad är preferensen?
Han:
Nu kanske jag skrämmer bort dig helt, men vill i alla fall försöka förklara.
Jag söker som sagt ett seriöst förhållande, vill hitta något långsiktigt och kärleksfullt.
Men jag vill ha en flickvän/fru som inte är så Svensson, utan som vill se världen och uppleva livet, både tillsammans och på egen hand beroende på situationer och tillfälle.
Det sexuella är viktigt, jag vill ha ett aktivt, spännande och utforskande sexliv med min partner. En rätt stor del av min sexualitet bygger på att jag tänder MYCKET på att låta andra killar/män ha sex med min flickvän. Heterosexuella trekanter har jag ju redan nämnt. (Jag är 100% heterosexuell så det är bara dela flickvännen som gäller). Men ärligt talat så är det inte bara att dela flickvännen i trekanter jag gillar, utan jag tänder även mycket på att låta andra män ha sex med min flickvän på egen hand. Det kan vara allt från att "låna ut" flickvännen till kompisar och andra manliga kontakter, till att jag ber flickvännen ha onenighstands på egen hand både på hemmaplan och om hon är ute och reser eller så själv. Om flickvännen är på utlandsresa med någon manlig bekant, eller slår sig ihop med någon tillfällig reskamrat hon träffar på på resa, så tänder jag på om den/de mannen har sex med min flickvän under resorna.
Allt bygger dock på ett riktigt seriöst, ärligt, stabilt och bra förhållande med mycket kärlek, bra kommunikation och fullständig ärlighet och tillit.
Jag vet att jag är udda. Men jag vet också vad jag gillar
Jag:
Låter ju lite som en öppen relation (åt ena hållet) plus lite trekanter. Så du tänder också på tanken att din tjej har sex med andra. Har jag förstått det rätt?
Han:
Ja så kan man ju kalla detMed den skillnaden kanske att jag inte bara "tillåter" att flickvännen har sex med andra, utan uppmanar till det.
Jag förstår att det kan låta konstigt, men ja absolut.
Jag tänder på att dela flickvännen, alltså heterosexuella trekanter, eller till och med "gangbangs".
Jag tänder på att "bara" se på när andra män har sex med min flickvän.
Jag tänder på vetskapen att andra män har sex med min flickvän och få höra alla detaljer om det.
Låter det helknasigt?
Jag:
Ordet gangbangs låter som våldtäkt. Jag skulle tycka det va obehagligt och läskigt om min kille tände på nåt som liknade våldtäkt, men det kanske inte är så du menar. Om jag hade sex med två killar samtidigt skulle det behöva göras sensuellt, hårt skulle jag bara känna mig utsatt. De skulle tillfredställa mig och inte bara använda mig som nåt slags redskap.
Han: Va? Våldtäkt?
Gangbang är en term som betyder att fler än 2 män har sex med en tjej
Har ju inget alls med våldtäkt att göra
BLOCK
"
Så snälla jag vill ha era spontana kommentarer? Vad tycker ni om hans preferens? Skulle ni kunna vara i en sådan relation? Har ni själva speciella sexuella preferenser som absolut måste tas upp i första meddelandet? Har ni fått liknande meddelanden?
Ser inga problem med hans preferens. hade kanske inte själv velat vara i en sån relation, mest för att jag hade känt obehag av att sitta och berätta om när jag legat med andra. Har inga preferenser som är värda att ta upp, är väldigt vaniljAlltså jag måste varit utråkad eller nåt när jag svarade till den här killen. (Det saknas bl.a. lite tjat från mig att han borde lägga upp fler bilder på sig själv. Han ska inte dömma mitt utseende om han själva inte har ordentliga bilder.)
"
Han: Hejsan. Otroligt vad vacker och fin du ärEn tjej helt i min smak
Jag vet inte om den här sidan är rätt ställe för mig. Jag söker seriöst förhållande, men jag har en sexuell preferens som har visat sig skrämma bort en del vid dejtande, så jag har kommit fram till att det är bäst att vara öppen och ärlig med det direkt.
Jag: Meh nu blir jag nyfiken ju ! Vad är preferensen?
Han:
Nu kanske jag skrämmer bort dig helt, men vill i alla fall försöka förklara.
Jag söker som sagt ett seriöst förhållande, vill hitta något långsiktigt och kärleksfullt.
Men jag vill ha en flickvän/fru som inte är så Svensson, utan som vill se världen och uppleva livet, både tillsammans och på egen hand beroende på situationer och tillfälle.
Det sexuella är viktigt, jag vill ha ett aktivt, spännande och utforskande sexliv med min partner. En rätt stor del av min sexualitet bygger på att jag tänder MYCKET på att låta andra killar/män ha sex med min flickvän. Heterosexuella trekanter har jag ju redan nämnt. (Jag är 100% heterosexuell så det är bara dela flickvännen som gäller). Men ärligt talat så är det inte bara att dela flickvännen i trekanter jag gillar, utan jag tänder även mycket på att låta andra män ha sex med min flickvän på egen hand. Det kan vara allt från att "låna ut" flickvännen till kompisar och andra manliga kontakter, till att jag ber flickvännen ha onenighstands på egen hand både på hemmaplan och om hon är ute och reser eller så själv. Om flickvännen är på utlandsresa med någon manlig bekant, eller slår sig ihop med någon tillfällig reskamrat hon träffar på på resa, så tänder jag på om den/de mannen har sex med min flickvän under resorna.
Allt bygger dock på ett riktigt seriöst, ärligt, stabilt och bra förhållande med mycket kärlek, bra kommunikation och fullständig ärlighet och tillit.
Jag vet att jag är udda. Men jag vet också vad jag gillar
Jag:
Låter ju lite som en öppen relation (åt ena hållet) plus lite trekanter. Så du tänder också på tanken att din tjej har sex med andra. Har jag förstått det rätt?
Han:
Ja så kan man ju kalla detMed den skillnaden kanske att jag inte bara "tillåter" att flickvännen har sex med andra, utan uppmanar till det.
Jag förstår att det kan låta konstigt, men ja absolut.
Jag tänder på att dela flickvännen, alltså heterosexuella trekanter, eller till och med "gangbangs".
Jag tänder på att "bara" se på när andra män har sex med min flickvän.
Jag tänder på vetskapen att andra män har sex med min flickvän och få höra alla detaljer om det.
Låter det helknasigt?
Jag:
Ordet gangbangs låter som våldtäkt. Jag skulle tycka det va obehagligt och läskigt om min kille tände på nåt som liknade våldtäkt, men det kanske inte är så du menar. Om jag hade sex med två killar samtidigt skulle det behöva göras sensuellt, hårt skulle jag bara känna mig utsatt. De skulle tillfredställa mig och inte bara använda mig som nåt slags redskap.
Han: Va? Våldtäkt?
Gangbang är en term som betyder att fler än 2 män har sex med en tjej
Har ju inget alls med våldtäkt att göra
BLOCK
"
Så snälla jag vill ha era spontana kommentarer? Vad tycker ni om hans preferens? Skulle ni kunna vara i en sådan relation? Har ni själva speciella sexuella preferenser som absolut måste tas upp i första meddelandet? Har ni fått liknande meddelanden?
Du säger sex PÅ flera, flera män PÅ en kvinna och ser ändå inte kopplingen till våldtäkt?Instämmer med honom, gangbang har inte med våldtäkt att göra utan är just sex på flera i stort sett (vet inte om det alltid är flera män på en kvinna eller om begreppet gäller även andra konstellationer men så ser väl normen ut antar jag).
Jag skulle helt klart föredra en sån relation själv så jodå, vi finns vi ocksåNu är just den biten inte superviktig för egen del men för mig går det in under något som för mig är en läggning lika primär som könet på min partner. Därför är det för mig asviktigt att det matchar så det tar jag absolut upp före träff iom att jag inte ser någon vits i att träffa folk det inte kan matcha med. I första meddelandet däremot, hell no. Skrämmer man inte bort folk med den taktiken så lockar man till sig nån skummis
Jag skulle helt klart önska att man kunde vara öppen med sånt här redan i profilen men nej, aldrig. Det kan gå alldeles för illa om det kommer ut till fel person.
Men ser du inget problem med hans formuleringar om att han "låter" andra män ha sex med hans flickvän? Som om hon vore en knulldocka som han nådigt delar med sig av för att HAN går igång på det.Ser inga problem med hans preferens. hade kanske inte själv velat vara i en sån relation, mest för att jag hade känt obehag av att sitta och berätta om när jag legat med andra. Har inga preferenser som är värda att ta upp, är väldigt vanilj![]()
Nej, varför skulle det ha en koppling till våldtäkt? Våldtäkt är mig veterligen sex mot ens vilja, inte när man helt enkelt är fler och ordet på råkar följa med in i meningen. Jag säger sex på flera om trekanter också, är det våldtäkt jag pratar om då? Jag har glatt sex även på två, än har jag inte blivit våldtagen såvitt jag vet.Du säger sex PÅ flera, flera män PÅ en kvinna och ser ändå inte kopplingen till våldtäkt?
Därifrån kommer gangbang ursprungligen, skulle jag säga. Och därför skulle jag vara väldigt försiktig med att använda ordet på ett så tidigt dejtstadium som det @Myblackcat beskriver. Det tyder på dåligt omdöme och det ska man inte ha i sexsammanhang.