Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag lägger dejting på is nu. Han jag träffade för ett tag sedan som bor i en annan stad verkar det liksom inte bli något mer med. Nu är våra resor, jobb och annat som stod i vägen, över, men ändå händer det liksom inget. Jag bjöd in honom hit, men han tolkade det som nu på en gång och avböjde pga andra årtaganden, vilka jag visste om eftersom jag var bjuden på samma, men kunde inte komma och sa att det mer var en öppen inbjudan till ett tillfälle som passar oss båda... Sen har det inte hänt mer. Jag har sagt att jag ville komma till hans stad någon helg snart så fort jag vet jobbschema, allt jag fick tillbaka var att jag skulle säga till innan... Och nu blir det så att jag ska fira nyår i hans stad, men fick väl en minst sagt ljummen respons.. Inget typ att jag kunde bo hos honom eller att det var så kul att jag skulle komma eller någonting i den stilen. Efter att redan varit i en långdistansrelation där det var minst sagt ojämnt då jag var den enda som reste (då till viss del av praktiska skäl) så gör jag inte samma grej igen! Jag får nöja mig med lite trevligt ögongodis på jobbet istället! :) (som är för ung för något mer och dessutom alldeles för komplicerat att träffa någon som man jobbar så intensivt med)
Och som alltid när man tar ett steg tillbaka så tar de ett steg framåt.. (För att kunna backa igen) Frågade i alla fall då när han tänkte komma hit... Joja det ville han ju göra, men det har ju varit så mycket nu. Kanske om några veckor. Vilket hade varit fine om det inte vore för "kanske" och att jag om några veckor är jag borta på jobb igen och skulle jag mot förmodan inte vara det så är jag i hans stad och då tyckte han att då så, då behövde han ju inte komma :banghead::meh: Jag ger upp :arghh:

Vad säger ni om den här charmknutten?:love::cool:

Tjänsten som flickvän är ledig.
Sökes: Charmig, Intelligent, Social, Humoristisk, Spontan snygging med glimten i ögat och gärna en härlig dialekt! Sökanden erbjuds generösa villkor och en och annan fri måltid. Övriga förmåner kan nämnas massage, varma skumbad samt underbara myskvällar.
Tjänsten är garanterat berikande, och du erbjuds oändliga möjligheter att utveckla dig själv och dina talanger. Övertid förekommer, företrädesvis helger och kvällar, viss nattjänstgöring ingår.
Tjänsten förutsätter att du är allmänbildad och den innebär en del externa kontaker då varför sökanden bör vara utåtriktad, samt ha avslutat tidigare uppdrag. Vidare bör du gilla närhet ,V-------- och gilla att uppvakta till viss del. Erfarenhet av att behaga, på olika plan, är meriterande, då vi ej har tid till nybörjarutbildning.
Provanställning i sex månader tillämpas, möjlighet till förlängning.
Vid intresse: maila CV, Personligt brev, foto. Referenser önskas

Sökes: Charmig, Intelligent, Social, Humoristisk, Spontan snygging med glimten i ögat och gärna en härlig dialekt! Sökanden erbjuds generösa villkor och en och annan fri måltid. Övriga förmåner kan nämnas massage, varma skumbad samt underbara myskvällar.
Tjänsten är garanterat berikande, och du erbjuds oändliga möjligheter att utveckla dig själv och dina talanger. Övertid förekommer, företrädesvis helger och kvällar, viss nattjänstgöring ingår.
Tjänsten förutsätter att du är allmänbildad och den innebär en del externa kontaker då varför sökanden bör vara utåtriktad, samt ha avslutat tidigare uppdrag. Vidare bör du gilla närhet ,V-------- och gilla att uppvakta till viss del. Erfarenhet av att behaga, på olika plan, är meriterande, då vi ej har tid till nybörjarutbildning.
Jag har sett en hel del såna annonser där det ska skämtas till. Tex att många beskriver sig som en bil.
Dvs årgång 75, haft tidigare ägare men är i gott skick, har servats regelbundet etc

Låter som de som ska "skämta" och skriver att det gör inget om man inte är så smart bara man är snygg/söt. Då vänder det sig alltid lite i magen på mig och jag vet inte om jag ska svälja eller spy så jag klickar bort och mår bra igen. :wtf:

FY!!

Vilka är "vi"? Det behöver absolut inte vara så som du beskriver det! Själv kör jag alltid med att vara ärlig, oavsett relation till människan. Personer som jag inte kan kommunicera med ordentligt, där det krävs tankeläsarkunskaper, de personerna undviker jag i möjligaste mån. Sedan jag bestämde mig för att vägra göra annat än köra på ärlighet och rak kommunikation så har livet blivit jäkligt mycket enklare.

Tillägger: även folk som brukar tycka att det är bökigt att faktiskt säga vad de tycker, tänker, känner och vill, brukar börja göra sådant när de umgås med mig nu. Det gör att jag får väldigt lätt att kommunicera med vänner och bekanta oavsett kön osv. Ju ärligare jag är, desto ärligare är andra. Det är otroligt skönt.

Även jag kör ärlighet och är tydlig med intentioner osv. Ogillar både folk som spelar spel och att själv göra det

Med vi menar jag typ, alla som dejtar (kunde kanske även ha uttryckt mig lite mindre heteronormativt angående snubbarna, sorry).

När det kommer till hela grejen med ärlighet är det ingenting jag har problem med i vanliga fall, är väldigt rättfram som person och håller absolut med om att det är bättre att vara tydlig med vad en vill. Vet inte om det är för att jag inte varit singel så länge, och inte varit särskilt länge under väldigt många år, men jag blir så himla osäker! Men tänker att om jag är medveten om det kanske det åtminstone går att jobba på.

Alltså; jag ligger för att det är skönt och jag går igång på personen.

Ja, det är ju det som är det viktiga! Har en känsla av att jag överanalyserar, borde nog bara gå på vad som känns rätt och lita på mig själv.

Fattar inte hur jag, som trots allt ser mig själv som en ganska rationell och medveten person i vanliga fall, förvandlas till den här osäkra och virriga personen i sånahär sammanhang!

Annonser av olika slag ser man ju lite titt som tätt på dejtingssidorna. Denna var ju inte bara charmig, fantastisk osmaklig också. Nog för att det kan vara ett sätt att "skoja" till det, men en del av önskemålen :wtf::yuck: Jag undrar hur han tänkt med referenser.. Man kanske skulle höra med något ex om han kan vara min referens :D:grin:

Annonser av olika slag ser man ju lite titt som tätt på dejtingssidorna. Denna var ju inte bara charmig, fantastisk osmaklig också. Nog för att det kan vara ett sätt att "skoja" till det, men en del av önskemålen :wtf::yuck: Jag undrar hur han tänkt med referenser.. Man kanske skulle höra med något ex om han kan vara min referens :D:grin:

Sorry jag har redan sagt till mandalaki att jag paxat honom :devil:.

Så glad att jag slipper fortsatt nätdejting. Verkar ju bara finnas nötter därute, men den här va verkligen speciell och nu är han min. Jag ska se om jag kan hitta referenser. Ska kanske fråga mitt kk.

Ok nu ska jag bli seriös igen.

Vad tycker ni om alla dessa främlingar som man inte ens varit på dejt med än som frågar:

1. Hur länge har du varit singel?
2. Har du dejtat mycket? / Hur går det med nätdejtingen?
3. Vill du ha barn?

Jag känner: Non of your fucking business! Är det bara jag som tycker det är väldigt privata frågor och definitivt för tidigt att fråga någon man inte ens träffat? Får även lite svartsjuke/kontrollbehov vibbar av nr 1 & 2 (jag har väl aningen långa känselsprön när det gäller nätdejting).

Ok nu ska jag bli seriös igen.

Vad tycker ni om alla dessa främlingar som man inte ens varit på dejt med än som frågar:

1. Hur länge har du varit singel?
2. Har du dejtat mycket? / Hur går det med nätdejtingen?
3. Vill du ha barn?

Jag känner: Non of your fucking business! Är det bara jag som tycker det är väldigt privata frågor och definitivt för tidigt att fråga någon man inte ens träffat? Får även lite svartsjuke/kontrollbehov vibbar (jag har väl aningen långa känselsprön när det gäller nätdejting).
Jag tycker att fråga 3 är bra, för om någon man har en tanke om att han måste bli pappa, då kan han direkt räkna bort mig som potentiell partner. Tycker vi olika i den frågan är det ingen idé att ens fundera på att ses som annat än vänner, jag kommer åtminstone inte ändra mig.

Jag tycker att fråga 3 är bra, för om någon man har en tanke om att han måste bli pappa, då kan han direkt räkna bort mig som potentiell partner. Tycker vi olika i den frågan är det ingen idé att ens fundera på att ses som annat än vänner, jag kommer åtminstone inte ändra mig.

Fast jag tycker den frågan är komplicerad och privat. Jag skrev faktiskt ett långt svar till en man (fattar inte att jag orkar) som fråga om jag ville ha barn. Orkar inte förklara här igen så jag kopierar in texten:

"Ok. Hm vi tänker nog olika. Jag tycker inte man kan bestämma såna saker. Det som händer händer. Träffar jag någon som det blir seriöst med och han verkligen vill ha barn och jag tror att han skulle ta minst hälften av ansvaret och jobbet kan jag tänka mig det. Inte annars. Jag kommer aldrig inseminera ensamstående eller behöva ta det mesta av föräldraledigheten, vab.... Då ska det va ett så jämställt förhållande som möjligt. Sen kanske det inte blir barn ändå, det går ju inte att beställa.

Min mening med livet är inte att få barn."

Fast jag tycker den frågan är komplicerad och privat. Jag skrev faktiskt ett långt svar till en man (fattar inte att jag orkar) som fråga om jag ville ha barn. Orkar inte förklara här igen så jag kopierar in texten:

"Ok. Hm vi tänker nog olika. Jag tycker inte man kan bestämma såna saker. Det som händer händer. Träffar jag någon som det blir seriöst med och han verkligen vill ha barn och jag tror att han skulle ta minst hälften av ansvaret och jobbet kan jag tänka mig det. Inte annars. Jag kommer aldrig inseminera ensamstående eller behöva ta det mesta av föräldraledigheten, vab.... Då ska det va ett så jämställt förhållande som möjligt. Sen kanske det inte blir barn ändå, det går ju inte att beställa.

Min mening med livet är inte att få barn."
Det är väl just det att svaret är så olika som gör att det ibland är helt ok att fråga och ibland inte alls lämpligt. Vissa (tex du) ser det uppenbarligen som en väldigt privat fråga, något värt att fundera på och något där svaret kan vara olika beroende på vem som frågar och i vilken situation. Andra, tex jag, kommer alltid säga blankt "nej" på frågan oavsett vem som frågade, oavsett situation. För mig är det alltså ingen dramatisk fråga, inget jag behöver fundera kring, inget som påverkar något alls speciellt mycket. Då blir det inte heller konstigare för mig än att fråga "tycker du om att dricka kaffe?".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 706
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 406
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 559
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka