Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha.. ligger här i sängen hos killen jag träffar dock vill jag hem för såg att han skrivit med en annan tjej om hur fin hon är osv.. :meh: för mig känns inte det seriöst iaf

@Ceta Lycka till på dejten!
Tack :) Känner mig inte särskilt nervös (än) vilket är väldigt skönt :)

Fick själv förslaget från en kompis ( inte jätte nära) man att bli hans älskarinna eftersom jag nu är singel och "ensam" :eek: trodde han drev först blev tvungen att fråga rakt ut. Sen förklarade jag skarpt att det kändes jäkligt obekvämt m tanke på att jag känner båda samt anser att otrohet är skit ( borde han veta vi har umgåtts i 15 år :crazy:) . Efter det bad han mig radera sms:en så de inte hamnade i fel händer :eek:
Men jisses :crazy: Gissar att detta inte kommer stärka er realtion direkt :cool:
Jaha.. ligger här i sängen hos killen jag träffar dock vill jag hem för såg att han skrivit med en annan tjej om hur fin hon är osv.. :meh: för mig känns inte det seriöst iaf
Om du vill hem hoppas jag du kan ta dig hem!
Hur fick du veta att han skrivit så till någon annan? Har du och dejten diskuterat om ni dejtar andra eller bara varandra? Förlåt om jag missat att du skrivit det någon annan stans. Det är ju ändå så att inte alla har samma tanke med sin dejting eller vad "seriöst" innebär. Hoppas natten gick bra iaf :up:

@Ceta låg bredvid honom och såg då vi pratade om det och han sa att de inte är nånting jag ska oroa mig över då hon har pojkvän och han skrev bara så för att få henne på bättre humör då hon mår dåligt

@Ceta låg bredvid honom och såg då vi pratade om det och han sa att de inte är nånting jag ska oroa mig över då hon har pojkvän och han skrev bara så för att få henne på bättre humör då hon mår dåligt
Känns det bättre med den förklaringen? Tycker personligen det kan vara både en bra och dålig ursäkt, men det beror ju lite på hur den läggs fram när det sägs liksom ;) Så kändes det som sanning och en bra förklaring så var det säkert det, menar jag.

Tillbaka från promenaden. Helt ok, men ingen jag vill träffa igen. Han var väl trevlig och så, men kände inte att det klickade öht.

Känns det bättre med den förklaringen? Tycker personligen det kan vara både en bra och dålig ursäkt, men det beror ju lite på hur den läggs fram när det sägs liksom ;) Så kändes det som sanning och en bra förklaring så var det säkert det, menar jag.

@Tonto vet inte vad jag ska tro helt ärligt har ju ändå inga såna känslor för honom än så känner mest jag får väl lita på honom men om han ljuger är de ju hans förlust o inte min

Undrar om det är möjligt att drömma om sådant som ska ske i framtiden? :p den där knäppa drömmen jag hade inatt.. Idag var jag ute och råkade hamna att prata med en person som var förvånansvärt lik bekantingen i drömmen. Helt okänd person, tydligen nyinflyttad här i området, men så trevlig (och snygg :p ) att jag nästan ångrar att jag lät honom försvinna iväg utan att ha försökt få hans telefonnummer eller något.

@Tonto helt ärligt har ju ändå inga såna känslor för honom

Vad spelar det då för roll om han tycker andra är fina?
Så länge ni inte är i en relation så är det väl fritt fram att inte fixera sig vid någon man träffat bara för att kolla av läget kan jag tycka, men å andra sidan tycker jag de som siktar in sig och blir fixerade vid en enda person på så vis, innan man ens lärt känna varandra är rätt creepy..

Vad spelar det då för roll om han tycker andra är fina?
Så länge ni inte är i en relation så är det väl fritt fram att inte fixera sig vid någon man träffat bara för att kolla av läget kan jag tycka, men å andra sidan tycker jag de som siktar in sig och blir fixerade vid en enda person på så vis, innan man ens lärt känna varandra är rätt creepy..

Och det jag funderar på är varför man inte skulle få tycka och utrycka att någon är fin, snygg, trevligt etc - bara för man har ihop det med någon. Det kan finnas många anledningar till att tycka det och verkligen mena det, utan att man är ute för att "ha ihop det" med den personen.
För min del tycker jag att det ändå visar på att någon bryr si om sin omgivning - eller ska man som karl vara diskriminera från detta bara för att man råkat träffa någon som man vill vara ihop med?

Det i sig innebär inte att jag tycker mindre om den jag vill bygga en relation med.

Och det jag funderar på är varför man inte skulle få tycka och utrycka att någon är fin, snygg, trevligt etc - bara för man har ihop det med någon.

Vet inte om det var menat åt mig?
Jag personligen har inga som helst problem med att min partner tycker andra är fina, snygga, sexiga, heta etc.

Vet inte om det var menat åt mig?
Jag personligen har inga som helst problem med att min partner tycker andra är fina, snygga, sexiga, heta etc.
Delvis Kl
Jag skiljer på tycka, och att nödvändigtvis skriva till vederbörande och tala om "vad din du är!"

Tycka helt okej, informera andra på ett vis som generellt skulle tas emot som en flirt, inte okej.

• Gilla
Reactions: ptr
Delvis Kl
Jag skiljer på tycka, och att nödvändigtvis skriva till vederbörande och tala om "vad din du är!"

Tycka helt okej, informera andra på ett vis som generellt skulle tas emot som en flirt, inte okej.

Och där hittade du en beskrivning på något intressant. För där upplever jag att det är skillnad mellan kvinnors och mäns möjlighet att få uttrycka samma sak. Gör en man detta så anses det att han flirtar, gärna med tolkningen "hej vilt", medan en kvinna uppfattas mera som att hon ger uttryck för vad hon känner och tycker om någon eller som en uppmuntran etc.
Det jag menar att jag upplevt är att det är olika på vad som generellt uppfattas som flirt beror på vem som är avsändaren och vem som är mottagaren (man - kvinna / kvinna - man), även som betraktare som står vid sidanav och inte har med det att göra.

Och där hittade du en beskrivning på något intressant. För där upplever jag att det är skillnad mellan kvinnors och mäns möjlighet att få uttrycka samma sak. Gör en man detta så anses det att han flirtar, gärna med tolkningen "hej vilt", medan en kvinna uppfattas mera som att hon ger uttryck för vad hon känner och tycker om någon eller som en uppmuntran etc.
Det jag menar att jag upplevt är att det är olika på vad som generellt uppfattas som flirt beror på vem som är avsändaren och vem som är mottagaren (man - kvinna / kvinna - man), även som betraktare som står vid sidanav och inte har med det att göra.

Känner inte alls igen din beskrivning faktiskt?

Jahapp. Har träffat en kille. Trevlig. Snygg. Delar samma "vision" om framtiden. Verkar ha liknande värderingar. Känner inte varandra tillräckligt bra än för att veta om vi klickar på riktigt.

Men jag får kalla fötter och nojjar mig.

Någon annan som har samma problem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka