Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hamnade in på en kille som redan i namnet antydde att han var nåt snyggt och oemotståndligt. I hans profil skrev han att han är bra och är upptagen...blabla...och att han inte blir sedd hemma. Han fortsätter med att singelkvinnor tycker att upptagna män är mest intressanta och spännande. "Liksom på en loppis. De snyggaste och finaste varorna är de som säljs först. Resten som blir kvar vill ingen ha. Rätta mig gärna om jag har fel."

Jag kunde inte hålla mig (är annars också lite småirriterad idag), och skrev:
"Självgodheten personifierad? Blä!"
Han:"Att du ens orkar bry dig............Du har ingen aning om varför jag befinner mig här" Ja, att jag ens orkar, men jo jag vet ju varför han är på hp, för det står ju i hans text
Jag: "Guds gåva till kvinnan kanske? Både snygg och upptagen - precis (bara) det vi kvinnor vill ha :D"
Han: "Nej inte alls! Vad får dig att tro det?"
Jag: "Jag har läst din patetiska profiltext"
Han: "Är du någon form av ordningsman här? Du är väldigt otrevlig" ...ja speciellt trevlig kan jag inte själv heller påstå att jag var i den kommunikationen
Han igen: "Jag tar ett snack med admin här nu. Lycka till!"
Jag: "Gör det och lycka till!" Block!

min tanke...stackars lilla snygga oemotståndliga upptagna man. Nu har en kvinna varit RIKTIGT elak mot dig som är så fin. Ja till och med så elak att det måste anmälas till admin.

H: elaka tott som skälver av rädsla för att bli utslängd från hp :nailbiting:
Fast... jag tycker nog också att det där var väldigt onödigt och förstår inte heller varför du orkar bry dig. Det finns folk överallt med helt skruvade värderingar och syner på livet, men det betyder inte att man ska gå fram till de på stan och trycka det i deras ansikte.

Såvitt jag förstått såg du bara hans profil och DU valde att kontakta honom? Onödigt.

Håller med, men på samma gång bad han ju om att man skulle rätta honom om han hade fel. Mitt sätt var inte det mest finkänsliga och fina, det erkänner jag utan problem, men...nog är det synd om den lilla snygga mannen som tror att "alla" vill ha honom för att han är upptagen och sen genast måste skvallra till admin då någon är "dum" med honom. Dags att stå för sina handlingar och dags att blicka lite förbi sin egen navel om man är 48 år. Min åsikt.

Senast ändrad:
Håller med, men på samma gång bad han ju om att man skulle rätta honom om han hade fel. Mitt sätt var inte det mest finkänsliga och fina, det erkänner jag utan problem, men...nog är det synd om den lilla snygga mannen som genast måste skvallra då någon är "dum" med honom. Dags att stå för sina handlingar och dags att blicka lite förbi sin egen navel om man är 48 år. Min åsikt.
Ja, jag kan nog hålla med dig
Han bad att någon skulle "rätta" honom och när du gjorde det
Då blev den lille stackaren kränkt. Han ville säkert bara ha medhåll

Vad är det du undrar egentligen? Jag fattar inte riktigt..
Vill du ha möjlighet att dejta andra? Eller vill du bara veta om han träffar andra?

Oavsett så är det väl bra att prata om det, i alla fall om du går och undrar. Eller om ni ligger utan kondom ;)

Hmmm..nej jag far nog efter någonslags kutym, vilket såklart är hopplöst...

Jag har förstått att du måste ha det stora SAMTALET med honom, alternativt be en kompis fråga chans eller skicka en lapp? :) ;)

Hahaha ungefär så.

Tänker mig, på ett finkänsligt sätt sätter mig ned, spänner blicken i honom och berättar att hans kropp, sinne och åsikter nu är mina och nåde honom om kropp ( underförstått penis) ägnar sig åt nakenativiteter med andra än mig!!! Sedan slänger jag fram ett kontrakt med fler klausuler än en amerikansk manual.

Hahaha ungefär så.

Tänker mig, på ett finkänsligt sätt sätter mig ned, spänner blicken i honom och berättar att hans kropp, sinne och åsikter nu är mina och nåde honom om kropp ( underförstått penis) ägnar sig åt nakenativiteter med andra än mig!!! Sedan slänger jag fram ett kontrakt med fler klausuler än en amerikansk manual.
:rofl:

Tycker man hör då och då från män att tjejer blir mer intresserade av dem när de är i en relation
Jag tror att det kan ligga ett viss mått sanning i det, men av andra orsaker än att de är "testkörda och godkända". Nämligen att personer i harmoniska relationer ofta har en härlig utstrålning. Jag har ju inte haft så många förhållanden, men har upplevt att jag fått mer uppmärksamhet när jag varit i ett förhållande. Plötsligt var det flera "friare", och de visste nog inte ens att jag var i en relation. Men jag var förälskad och extra positiv då. Och verkade väl vara ett extra bra kap.

Senast ändrad:
Håller med, men på samma gång bad han ju om att man skulle rätta honom om han hade fel. Mitt sätt var inte det mest finkänsliga och fina, det erkänner jag utan problem, men...nog är det synd om den lilla snygga mannen som tror att "alla" vill ha honom för att han är upptagen och sen genast måste skvallra till admin då någon är "dum" med honom. Dags att stå för sina handlingar och dags att blicka lite förbi sin egen navel om man är 48 år. Min åsikt.
Om han är så jävla dum att han förklarar för kvinnor på en dejtingsajt vad kvinnor vill ha (upptagna män) så får han skylla sig själv om han får svar på tal. Tycker jag.

Om han är så jävla dum att han förklarar för kvinnor på en dejtingsajt vad kvinnor vill ha (upptagna män) så får han skylla sig själv om han får svar på tal. Tycker jag.
Och dessutom har mage att indirekt tala om för en singel att "de snyggaste och finaste varorna säljs först, resten som blir kvar vill ingen ha"... Att han inte själv begriper vilken fet förolämpning det är mot de singlar han försöker ragga upp.

Och dessutom har mage att indirekt tala om för en singel att "de snyggaste och finaste varorna säljs först, resten som blir kvar vill ingen ha"... Att han inte själv begriper vilken fet förolämpning det är mot de singlar han försöker ragga upp.
Exakt!

Det har du rätt i, det tänkte jag inte på!

Jag tror att det kan ligga ett viss mått sanning i det, men av andra orsaker än att de är "testkörda och godkända". Nämligen att personer i harmoniska relationer ofta har en härlig utstrålning. Jag har ju inte haft så många förhållanden, men har upplevt att jag fått mer uppmärksamhet när jag varit i ett förhållande. Plötsligt var det flera "friare", och de visste nog inte ens att jag var i en relation. Men jag var förälskad och extra positiv då. Och verkade väl vara ett extra bra kap.
Exakt det tänkte jag på.
Om man är kär och lycklig har man ju oftast en större utstrålning än vanligt. Om jag utgår från mina vänner etc

Som sagt, jag säger inte emot deras erfarenhet men tror att det har en helt annan bakgrund än det faktum att de är i en relation som lockar.

Imorgon blir det promenaddejt med en ny person från tinder :) Chattade lite med honom i somras innan det blev mer intensivt mer förra dejten, så det kändes kul att han fortfarande vill ses. Ska ta med mig vargen, så han får träffa mannen i mitt liv direkt ;)

Fick själv förslaget från en kompis ( inte jätte nära) man att bli hans älskarinna eftersom jag nu är singel och "ensam" :eek: trodde han drev först blev tvungen att fråga rakt ut. Sen förklarade jag skarpt att det kändes jäkligt obekvämt m tanke på att jag känner båda samt anser att otrohet är skit ( borde han veta vi har umgåtts i 15 år :crazy:) . Efter det bad han mig radera sms:en så de inte hamnade i fel händer :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka