Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har annars fått mitt historiskt mest positiva och bra napp hitintills. Han som bor så långt bort (och sa att det är nära med flyg) är väldigt lättsam och kul att skriva med, och vi har mycket gemensamt. Hade han bott i stan hade jag nog vågat ta en fika idag. Jag tilltalas av hans yttre också. Haken är att han härstammar från vestlandet. Och alla som snackat med någon från vestlandet (typ Stavanger) förstår vad haken är.... Dialekten. det är som skånsknorrländska. Dvs mystiska "rrrr" och strupljud och eftertänksamma pauser. Charmigt men rotvälska. Och att han pratar så vet jag eftersom han nämnde det. "Svensker sliter med at forstå"... Men det går generellt bättre och bättre för mig att tolka dialekterna så jag antar att problemet inte är så stort på sikt.

Mer än för släkt och vänner när han skall paraderas fram. Nej jag går inte händelserna i förväg aaaalls...
Äsch då, min sambo jobbar i vestlandet och han har inget problem att hänga med när hans kollegor och elever pratar.

Nu behöver jag lite hjälp om vart jag kan söka information om en person har barn.

Det är en kille jag träffade via jobbet 2014. Vi har haft tät kontakt och delat många bilder av vårt vardagsliv. Så jag förstår inte hur han kan ha dolt det i 2år? Han lever verkligen ett ungkarlsliv. Och jag har inte hört hans kollegor nämna något om en sambo/barn heller vilket gör mej fundersam. Jag vet att han inte vill ha förhållande (jag vill inte heller ha det pga olika anledningar) men jag hittar verkligen inget spår av familj i varesig bil/ bilder/ livsstil.
Enklast vore att fråga men vi har redan pratat om den biten och han nämnde absolut inget om det då (inte ens minsta antydan i kroppsspråket).

Anledningen att jag misstänker är att det är två som står på den adressen, de är vänner på fb och hon har en pojke med rött hår (han är också rödhårig). Nojig är jag för jag vill inte såra någon och allra minst mej själv. Dessutom är det med en liten cykel och en båt på profilbilden på fb men bilden jag fick var beskuren och båten övertäckt.

Och om jag skulle få reda på att han har familj? Då skulle jag minska kontakten och inte ha någon privat relation.

Kan du inte bara fråga honom?
Annars ringer du skatteverket.

Hur selektiva med vem ni går på dejt är ni? Vill ni först skriva ett tag, och liksom känna att ni klickar i skrift? Eller kör ni bara på och hoppas på det bästa? Jag har några (tre) som jag tycker ser ganska tråkiga ut och har småintressanta profiltexter som frågat om fika. Och jag känner mig cynisk som har så lätt att döma ut dem. De kanske är underbara i verkligheten, men det flyter inte så bra i skrivandet som jag vill. Och jag har inte rätta känslan. Så svaret är väl att nej, gå inte på dejt med dem. Men är lite lockad för att komma över tröskeln att börja dejta.

Jag har annars fått mitt historiskt mest positiva och bra napp hitintills. Han som bor så långt bort (och sa att det är nära med flyg) är väldigt lättsam och kul att skriva med, och vi har mycket gemensamt. Hade han bott i stan hade jag nog vågat ta en fika idag. Jag tilltalas av hans yttre också. Haken är att han härstammar från vestlandet. Och alla som snackat med någon från vestlandet (typ Stavanger) förstår vad haken är.... Dialekten. det är som skånsknorrländska. Dvs mystiska "rrrr" och strupljud och eftertänksamma pauser. Charmigt men rotvälska. Och att han pratar så vet jag eftersom han nämnde det. "Svensker sliter med at forstå"... Men det går generellt bättre och bättre för mig att tolka dialekterna så jag antar att problemet inte är så stort på sikt.

Mer än för släkt och vänner när han skall paraderas fram. Nej jag går inte händelserna i förväg aaaalls...
Jag har helst träffats ganska tidigt om det känns tillräckligt bra, för att inte riskera att måla upp en fantasibild som är omöjlig att leva upp till.

Nu behöver jag lite hjälp om vart jag kan söka information om en person har barn.

Det är en kille jag träffade via jobbet 2014. Vi har haft tät kontakt och delat många bilder av vårt vardagsliv. Så jag förstår inte hur han kan ha dolt det i 2år? Han lever verkligen ett ungkarlsliv. Och jag har inte hört hans kollegor nämna något om en sambo/barn heller vilket gör mej fundersam. Jag vet att han inte vill ha förhållande (jag vill inte heller ha det pga olika anledningar) men jag hittar verkligen inget spår av familj i varesig bil/ bilder/ livsstil.
Enklast vore att fråga men vi har redan pratat om den biten och han nämnde absolut inget om det då (inte ens minsta antydan i kroppsspråket).

Anledningen att jag misstänker är att det är två som står på den adressen, de är vänner på fb och hon har en pojke med rött hår (han är också rödhårig). Nojig är jag för jag vill inte såra någon och allra minst mej själv. Dessutom är det med en liten cykel och en båt på profilbilden på fb men bilden jag fick var beskuren och båten övertäckt.

Och om jag skulle få reda på att han har familj? Då skulle jag minska kontakten och inte ha någon privat relation.

Skatteverket 0771 567 567
Säg adress eller nåt så du kommer till folkbokföringen.
Sen säger du bara "hej jag vill veta om Kalle Anka har ett barn" då frågar de om du har fler uppgifter på Kalle Anka så de kan hitta honom lätt... Enklast här är att redan ha kollat upp personnummer via Ratsit, så då säger du bara "här är hans personnummer xxxxxx-xxxx"
Så får du svar på om han har något barn.
Och du kan även fråga då om vilka som är skrivna på adressen, får hon fram en tjej på samma adress kan du då fråga om hon har barn och vem som i såna fall är pappa till barnet.

Alla uppgifter ovan är helt ok att ge ut, dock brukar det muttras lite när man snokar ;) Men som sagt man gör inget olagligt och de har inte å göra med vem du är eller varför du frågar..

Hur selektiva med vem ni går på dejt är ni? Vill ni först skriva ett tag, och liksom känna att ni klickar i skrift? Eller kör ni bara på och hoppas på det bästa? Jag har några (tre) som jag tycker ser ganska tråkiga ut och har småintressanta profiltexter som frågat om fika. Och jag känner mig cynisk som har så lätt att döma ut dem. De kanske är underbara i verkligheten, men det flyter inte så bra i skrivandet som jag vill. Och jag har inte rätta känslan. Så svaret är väl att nej, gå inte på dejt med dem. Men är lite lockad för att komma över tröskeln att börja dejta.

Jag kan personligen tycka att är man ovan vid att gå på date är det inte fel att gå på date med killar man inte ser som potentiella pojkvänner, som "övning" på att träffa andra människor.
För att träffas på date är en "speciell" företeelse, så om du nu inte tycker de verkar va yxmördare eller suger rejält så varför inte ? Klickar det inte (och du förvisso inte ens tror det) så är det ändå att man kommer ut och gör nånting... Man kanske upptäcker att man ändå har gemensamma intressen och blir vänner... Och hans kompisar kan ju va skitsnygga :p Så att gå även om man inte tror på förhållande kanske är elakt om man ser det från killens "håll" men samtidigt vet man ju aldrig... Så det är ju inte ett "aldrig i livet" för tycker man det kan man ju lika gärna skippa att träffas...

Jag har helst träffats ganska tidigt om det känns tillräckligt bra, för att inte riskera att måla upp en fantasibild som är omöjlig att leva upp till.
Det tror jag är klokt, och så resonerar jag med, nu är vi båda bortresta på varsitt håll över helgen, men jag vill gärna träffa honom, och ju förr desto bättre.

@corzette Ja jag lutar också ditåt, att helt enkelt slänga mig ut på ett par dejter så det inte känns så "stort".

Det gjorde susen med uppdateringen av profilen, på mindre än en vecka har jag dubblat besökarantalet och ökat antalet meddelanden jag får. :) Och fått ett par frågor om dejt. Så det är ju bra.

Då ska jag banne mig ta mig i kragen och sortera ut de som verkar mest intressanta och gå på dejt. Man måste ju börja någonstans. Och så behöver jag lära känna fler folk i den här stan!

Nu fick jag en fundering, i detta normmonogama samhälle...hur gör man när man dejtar?
För min del är det inte så noga om min blivande partner( :D man måste ju tro på det annars känns det ovärt att dejta för mig...)träffar andra, ligger med dem etc.

Men, jag vet ju att vi alla tycker olika, och jag hade inte tyckt det var värt för mig att hålla igång andra flirtar om det skulle skrämma bort min favorit :o.

Meeeen, när man bara känner jaoo, jag är satan i gatan förälskad, hur gör man?

Fråga chans känns nästan som ett alternativ :angel::angel:.
Å andra sidan är jag rädd att känna något för någon överhuvudtaget, med tanke på min senaste katastrof till man :nailbiting:.

Nu fick jag en fundering, i detta normmonogama samhälle...hur gör man när man dejtar?
För min del är det inte så noga om min blivande partner( :D man måste ju tro på det annars känns det ovärt att dejta för mig...)träffar andra, ligger med dem etc.

Men, jag vet ju att vi alla tycker olika, och jag hade inte tyckt det var värt för mig att hålla igång andra flirtar om det skulle skrämma bort min favorit :o.

Å andra sidan är jag rädd att känna något för någon överhuvudtaget, med tanke på min senaste katastrof till man :nailbiting:.
Jag har förstått att du måste ha det stora SAMTALET med honom, alternativt be en kompis fråga chans eller skicka en lapp? :) ;)

Låt honom (den du blir kär i) ta upp frågan då om han nu skulle vilja det
Tills dess är det ju bara att köra på om det inte spelar någon roll om han dejtar andra. :)

Vad är det du undrar egentligen? Jag fattar inte riktigt..
Vill du ha möjlighet att dejta andra? Eller vill du bara veta om han träffar andra?

Oavsett så är det väl bra att prata om det, i alla fall om du går och undrar. Eller om ni ligger utan kondom ;)

Hamnade in på en kille som redan i namnet antydde att han var nåt snyggt och oemotståndligt. I hans profil skrev han att han är bra och är upptagen...blabla...och att han inte blir sedd hemma. Han fortsätter med att singelkvinnor tycker att upptagna män är mest intressanta och spännande. "Liksom på en loppis. De snyggaste och finaste varorna är de som säljs först. Resten som blir kvar vill ingen ha. Rätta mig gärna om jag har fel."

Jag kunde inte hålla mig (är annars också lite småirriterad idag), och skrev:
"Självgodheten personifierad? Blä!"
Han:"Att du ens orkar bry dig............Du har ingen aning om varför jag befinner mig här" Ja, att jag ens orkar, men jo jag vet ju varför han är på hp, för det står ju i hans text
Jag: "Guds gåva till kvinnan kanske? Både snygg och upptagen - precis (bara) det vi kvinnor vill ha :D"
Han: "Nej inte alls! Vad får dig att tro det?"
Jag: "Jag har läst din patetiska profiltext"
Han: "Är du någon form av ordningsman här? Du är väldigt otrevlig" ...ja speciellt trevlig kan jag inte själv heller påstå att jag var i den kommunikationen
Han igen: "Jag tar ett snack med admin här nu. Lycka till!"
Jag: "Gör det och lycka till!" Block!

min tanke...stackars lilla snygga oemotståndliga upptagna man. Nu har en kvinna varit RIKTIGT elak mot dig som är så fin. Ja till och med så elak att det måste anmälas till admin.

H: elaka tott som skälver av rädsla för att bli utslängd från hp :nailbiting:

Hamnade in på en kille som redan i namnet antydde att han var nåt snyggt och oemotståndligt. I hans profil skrev han att han är bra och är upptagen...blabla...och att han inte blir sedd hemma. Han fortsätter med att singelkvinnor tycker att upptagna män är mest intressanta och spännande. "Liksom på en loppis. De snyggaste och finaste varorna är de som säljs först. Resten som blir kvar vill ingen ha. Rätta mig gärna om jag har fel."

Jag kunde inte hålla mig (är annars också lite småirriterad idag), och skrev:
"Självgodheten personifierad? Blä!"
Han:"Att du ens orkar bry dig............Du har ingen aning om varför jag befinner mig här" Ja, att jag ens orkar, men jo jag vet ju varför han är på hp, för det står ju i hans text
Jag: "Guds gåva till kvinnan kanske? Både snygg och upptagen - precis (bara) det vi kvinnor vill ha :D"
Han: "Nej inte alls! Vad får dig att tro det?"
Jag: "Jag har läst din patetiska profiltext"
Han: "Är du någon form av ordningsman här? Du är väldigt otrevlig" ...ja speciellt trevlig kan jag inte själv heller påstå att jag var i den kommunikationen
Han igen: "Jag tar ett snack med admin här nu. Lycka till!"
Jag: "Gör det och lycka till!" Block!

min tanke...stackars lilla snygga oemotståndliga upptagna man. Nu har en kvinna varit RIKTIGT elak mot dig som är så fin. Ja till och med så elak att det måste anmälas till admin.

H: elaka tott som skälver av rädsla för att bli utslängd från hp :nailbiting:
Vilka kvinnor nappar på en sån man :eek: :confused:
Finns det verkligen kvinnor som blir intresserade av sån typ :crazy:

Tycker man hör då och då från män att tjejer blir mer intresserade av dem när de är i en relation, något om att tjejer skulle dras till killar som redan är "godkända" av någon annan. Personligen tror jag snarare det kan bero på att de, om de är i en relation och inte är ute efter att ragga, ser och behandlar kvinnorna omkring sig som människor istället för ett ligg-objekt vilket absolut är attraktivt.

Personligen har jag svårt att se kärlek som ett lopp man kan vinna. Tanken att tävla med någon annan för att "vinna" killen är bara totalt avtändande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka