Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avdelning: Vuxna män som kämpar med sin läsförståelse:

Man: "Sköning där! Vi lever nog olika liv men det där om familj har vi gemensamt. Har en gång provat på det men det var inget för mig. Vore intressantare att bekanta sig med dig och få nya perspektiv i mitt liv. Är du öppen för nya i ditt liv?"

Migo: "Jag måste säga att jag har svårt att se några som helst gemensamma nämnare utöver det faktum att jag inte vill ha barn och familj. Vilket du ju har...?"

Man: "Har två grabbar 15 och 17 år som bor hos mitt ex. De hälsar på när de själva vill.
Jag gillar att vara ute i naturen och gillar djur. Uppvuxen på somrarna på morfars systers bondgård. Numera tyvärr mer åt stadsbohållet men kompenserar det med att resa till ställen som landsbygden i Filippinerna där man ibland sover i nån bambuhydda och blir väckt av hönsen som springer runt sängen eller grisarna som grymtar en bit bort. Kanske inte så uppenbara gemensamma nämnare men jag gillar vad jag ser av ditt liv i alla fall :)"

Åhh... vilket kap. Han var på sina morföräldrars bondgård som barn, och gillar filipinska tuppar. Därför har vi lantlivet gemensamt. Och har tonårsbarn som han låtsas inte finns för att de bor hos sin mamma. Därför har vi önskan om att inte ha barn gemensamt. Wow!
Hittar du några bra män på dejtingsidan?
Vill du ha en man i ditt liv?

Har sån ångest.. Vet inte vad han vill, vet inte ens vad jag själv vill.. Känner inget speciellt än men de är nog för jag är rädd att börja tycka om honom så att jag blir sårad sen.. Jaja :cry:
Jag Rekommenderar att läsa detta blogginlägg och reflektera över situationen:
https://markmanson.net/fuck-yes

Sen är livet naturligtvis inte fullt så svartvitt, det kan växa fram "fuck yes-känslor", men på det stora hela så tycker jag att det är en bra grej att ha i bakhuvudet. Artikeln handlar givetvis inte bokstavligt talat om "fucking", utan om att ge sig hän eller inte, och att vara med människor som är lika entusiastiska över att vara med dig som du är att vara med dem. "Fuck yes or no" kan man använda till snabba situationsanalyser av det mesta. :-)

Ni som har koll på tinder, hur kommer det sig att vissa snubbar kommer tillbaka trots att jag har svajpat vänster (ogillat) dom tidigare?
Det är inte alla som gör det, egentligen bara ett par stycken jag kan komma på nu, men å andra sidan har de kommit tillbaka 3-4gångef nu :confused:

De får inga matchningar och tar bort sin tinder för att sen logga in igen, då nollas kontot och de kan börja om med förhoppningen att tjejerna sänkt sina krav så att de duger och kommer igenom filtret :angel:

Avdelning: Vuxna män som kämpar med sin läsförståelse:

Man: "Sköning där! Vi lever nog olika liv men det där om familj har vi gemensamt. Har en gång provat på det men det var inget för mig. Vore intressantare att bekanta sig med dig och få nya perspektiv i mitt liv. Är du öppen för nya i ditt liv?"

Migo: "Jag måste säga att jag har svårt att se några som helst gemensamma nämnare utöver det faktum att jag inte vill ha barn och familj. Vilket du ju har...?"

Man: "Har två grabbar 15 och 17 år som bor hos mitt ex. De hälsar på när de själva vill.
Jag gillar att vara ute i naturen och gillar djur. Uppvuxen på somrarna på morfars systers bondgård. Numera tyvärr mer åt stadsbohållet men kompenserar det med att resa till ställen som landsbygden i Filippinerna där man ibland sover i nån bambuhydda och blir väckt av hönsen som springer runt sängen eller grisarna som grymtar en bit bort. Kanske inte så uppenbara gemensamma nämnare men jag gillar vad jag ser av ditt liv i alla fall :)"

Åhh... vilket kap. Han var på sina morföräldrars bondgård som barn, och gillar filipinska tuppar. Därför har vi lantlivet gemensamt. Och har tonårsbarn som han låtsas inte finns för att de bor hos sin mamma. Därför har vi önskan om att inte ha barn gemensamt. Wow!
Usch. Så oattraktivt att inte värdera sina egna barn:meh:
Även om man som potentiell partner inte vill ha barn så känns det ju rätt sunkigt med någon som har barn men dissar dem..

Ni som har koll på tinder, hur kommer det sig att vissa snubbar kommer tillbaka trots att jag har svajpat vänster (ogillat) dom tidigare?
Det är inte alla som gör det, egentligen bara ett par stycken jag kan komma på nu, men å andra sidan har de kommit tillbaka 3-4gångef nu :confused:
Det har jag också märkt! Och bara de som man verkligen inte gillade, aldrig de som man råkade svaja nej på av misstag :D
Vet inte om det är folk som gör nya konton kanske? Det gjorde jag en gång när jag tog slut på folk :p

Det har jag också märkt! Och bara de som man verkligen inte gillade, aldrig de som man råkade svaja nej på av misstag :D
Vet inte om det är folk som gör nya konton kanske? Det gjorde jag en gång när jag tog slut på folk :p
Så dumt att de kan ta slut, man borde då få ett nytt "varv" med de man swipat bort. Där jag är medlem finns en Tinderliknande funktion som heter Looks, det är ju väldigt lätt hänt att man råkar swipa bort någon om man är lite snabb och swipar lite för högt upp på skärmen när man egentligen bara tänkte bläddra framåt bland bilderna!

De får inga matchningar och tar bort sin tinder för att sen logga in igen, då nollas kontot och de kan börja om med förhoppningen att tjejerna sänkt sina krav så att de duger och kommer igenom filtret :angel:

Är det så, att dom skapar ett nytt konto med samma bild/bilder?
Ett tag trodde jag det var sånna som svajpat höger på mej efter att jag svajpat vänster på dom, att de då kom upp igen och fick en andra chans så att säga. Men det verkade inte så logiskt när de dök upp både 3 och 4 gånger :p

Så dumt att de kan ta slut, man borde då få ett nytt "varv" med de man swipat bort. Där jag är medlem finns en Tinderliknande funktion som heter Looks, det är ju väldigt lätt hänt att man råkar swipa bort någon om man är lite snabb och swipar lite för högt upp på skärmen när man egentligen bara tänkte bläddra framåt bland bilderna!

Japp, de kan ta slut. Händer mej ofta. :DNackdelen med att bo på landet och inte nära någon speciellt stor stad..

Är det så, att dom skapar ett nytt konto med samma bild/bilder?
Ett tag trodde jag det var sånna som svajpat höger på mej efter att jag svajpat vänster på dom, att de då kom upp igen och fick en andra chans så att säga. Men det verkade inte så logiskt när de dök upp både 3 och 4 gånger :p
Kan vara så. Eller så är det ngt med Tinders algoritm som gör att vissa kommer upp igen. För jag har läst någonstans att man liksom inte får upp alla alternativt utan att Tinder väljer ut vilka som visas för en.. På något sätt.

Kan vara så. Eller så är det ngt med Tinders algoritm som gör att vissa kommer upp igen. För jag har läst någonstans att man liksom inte får upp alla alternativt utan att Tinder väljer ut vilka som visas för en.. På något sätt.

Jaha, det hade jag ingen aning om. Trodde alla inom den radien och åldersgruppen som jag ställt in kom upp men så kanske det inte är då.
Då tycker tinder verkligen att den här ATläkaren är nåt för mej, och min föredetta kollega också tydligen :D:meh:

Usch. Så oattraktivt att inte värdera sina egna barn:meh:
Även om man som potentiell partner inte vill ha barn så känns det ju rätt sunkigt med någon som har barn men dissar dem..

Eller hur! Så fruktansvärt skrämmande inställning till sitt ansvar som förälder. Hans fortsatta förklaring till hur han menat var ännu värre... Ett av de främsta skälen till att jag backar direkt från barn är just att jag absolut inte vill ha det ansvaret. För jag inser hur otroligt stort och viktigt det är. Att då nån säger att ansvaret upphört för att 15-åringen bor hos andra föräldern känns väldigt väldigt "avtändande".

Gah, ett dygn. Det är tiden jag orkar befinna mig på HP innan hoppet om män(skligheten) återgår till en sådan grad av bitterhet och cynisism att jag måste ta en paus och mörda lite folk på min playstation för att inte krevera.

Vart f-n finns alla dessa idiotsnubbar i verkligheten, och hur sjutton har de lyckats bli den mest privilegierade gruppen?!?

Till er som använder tinder, tror tinder börjat göra så att de man swipat vänster på dyker upp igen. Vet inte vad som gör att vissa dyker upp oftare än andra, men det har säkert något att göra med vilka man känner, om de swipat höger på en osv. Men jag är helt säkert på att det är omöjligt att alla gjort exakt samma konton med exakt samma text inom ett par timmar. :p

Ang Tinder, jag har en jag swipat höger på som återkommer då och då, han markeras då som ny i min matchlista men på sin gamla plats. Så det är nog bara nån bugg Tinder har för de flesta av de fallen.

Till er som använder tinder, tror tinder börjat göra så att de man swipat vänster på dyker upp igen. Vet inte vad som gör att vissa dyker upp oftare än andra, men det har säkert något att göra med vilka man känner, om de swipat höger på en osv. Men jag är helt säkert på att det är omöjligt att alla gjort exakt samma konton med exakt samma text inom ett par timmar. :p
Så har det alltid varit. Minns när jag var aktiv så hade jag och min kompis båda en och samma kille som dök upp igen gång på gång. Bobby! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka