Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att ligga med någon i samma kompisgäng, är det en urbota dum idé? OM det blir något känner jag mest för att ligga, jag vill inte inleda nåt seriöst. Jag tror visserligen att han också mest är ute efter att ligga, så så långt allt gott. Jag tänker mest efteråt, kan det bli obekvämt, konstig stämning om vi ska fortsätta hänga i samma grupp efteråt? Jag är inte superpepp på att det kanske kommer att pratas i gruppen heller, jag föredrar att ha mitt privatliv för mig själv.

Så, vad säger ni tråden, är det nåt att satsa på nästa gång tillfälle ges eller ska jag hitta bättre kandidater om jag vill ligga lite?

Jag säger att det är bättre att hitta någon utanför kompisgänget. Baserat på egen erfarenhet så blir det bara jobbigt efteråt.

Det här med att ligga med någon i samma kompisgäng, är det en urbota dum idé? OM det blir något känner jag mest för att ligga, jag vill inte inleda nåt seriöst. Jag tror visserligen att han också mest är ute efter att ligga, så så långt allt gott. Jag tänker mest efteråt, kan det bli obekvämt, konstig stämning om vi ska fortsätta hänga i samma grupp efteråt? Jag är inte superpepp på att det kanske kommer att pratas i gruppen heller, jag föredrar att ha mitt privatliv för mig själv.

Så, vad säger ni tråden, är det nåt att satsa på nästa gång tillfälle ges eller ska jag hitta bättre kandidater om jag vill ligga lite?

Har ingen egen erfarenhet men vet hur de slutat för många andra så skulle inte vara med någon i kompiskretsen

Jag ser inga problem med det så länge alla är på det klara med vilka villkor som gäller, dvs att ni är på samma nivå och sen är det bra om alla inblandade är och beter sig som vuxna människor, så brukar det inte vara några problem.

Har ingen egen erfarenhet men vet hur de slutat för många andra så skulle inte vara med någon i kompiskretsen

Jag säger att det är bättre att hitta någon utanför kompisgänget. Baserat på egen erfarenhet så blir det bara jobbigt efteråt.

Det är lite vad min magkänsla säger också, det var delvis därför jag nekade senast, eftersom jag brukar lyssna på magkänslan i såna är sammanhang. Lite synd, för det är ju gött att känna sig uppskattad. Jag får hålla det till dans och kanske hångel. Lite hångel är inte lika komplicerat, det kan man leva med. Finns det fortfarande vibbar kvar, får jag väl slå till om ett år, när jag ändå ska flytta härifrån... :angel:

Jag ser inga problem med det så länge alla är på det klara med vilka villkor som gäller, dvs att ni är på samma nivå och sen är det bra om alla inblandade är och beter sig som vuxna människor, så brukar det inte vara några problem.

Alla ÄR vuxna, men vet inte hur mycket alla kommer att bete sig som vuxna. Hyfsat tror jag. Men det är något som stör mig och därmed begränsar mig lite (den där magkänslan dårå), så jag måste nog fundera på vad det är och om det går att bli av med.

Så tänkte jag också. Men för mig blir det förr eller senare känslor inblandade, på något sätt, och då blir det jobbigt ändå.

Alltså jag tänker spontant att jag absolut skulle rekommendera andra att försöka ragga utanför kompisgruppen istället, eftersom det känns vettigast, men personligen är jag värdelös på att låta bli att ligga med folk jag vill ligga med så jag hade garanterat legat med snubben vid första bästa tillfälle. Då existerar liksom inte "är det här rätt eller fel?", "hur blir det sen?" eller "vad håller jag på med?".

Men har du bättre självkontroll än vad jag har: Försök att satsa på nån annan :).

Min har inte ångrat sej... Han sa ju redan när han gjorde slut att han inte ville ha nåt seriöst, men gillar mej... Så har hållt kontakten å jag har undrat vad han "varit" ute efter... Han har inte uttryckligen sagt "vänner med fördelar" men fattade nog ändå att de va de han va ute efter...

Så nu när hormonspiralen är ute sååååå... Jag mår bättre redan (den åkte igår morse) Eller jag mådde bättre innan med men va ändå "deppig" därav att jag fatta att det va mer än uppbrottet som låg bakom de... Okej att jag är är "all in" men inte på det sättet som de "blev" ändå...

Så iaf vi har träffats några ggr efter uppbrottet på ren kamratlig nivå. Men igår kom han över efter jobbet för middag å film... Trodde jag skulle köra hem honom men när jag frågade sa han förvånat "får jag inte sova över" så sagt å gjort de blev film och "mys" (inget sex) och sen sov han här... Skjutsade honom till jobbet å idag så skrev han att han sover gärna hemma i natt men om jag ville kommer han gärna över i morron och sover över igen...
Jag ser lite ut som ett frågetecken men klagar inte :p
Jag vet att jag gillar honom... Och nu om vi tar det "lugnare" (dvs inte typ flyttar ihop direkt) vet man ju inte vart det slutar... Han har inte haft tid med annat än jobb under tiden... Själv har jag ju sysselsatt mej med pokemon och fått tiden att gå så ...

Jag får väl se vad som händer helt enkelt...

Min har inte ångrat sej... Han sa ju redan när han gjorde slut att han inte ville ha nåt seriöst, men gillar mej... Så har hållt kontakten å jag har undrat vad han "varit" ute efter... Han har inte uttryckligen sagt "vänner med fördelar" men fattade nog ändå att de va de han va ute efter...

Så nu när hormonspiralen är ute sååååå... Jag mår bättre redan (den åkte igår morse) Eller jag mådde bättre innan med men va ändå "deppig" därav att jag fatta att det va mer än uppbrottet som låg bakom de... Okej att jag är är "all in" men inte på det sättet som de "blev" ändå...

Så iaf vi har träffats några ggr efter uppbrottet på ren kamratlig nivå. Men igår kom han över efter jobbet för middag å film... Trodde jag skulle köra hem honom men när jag frågade sa han förvånat "får jag inte sova över" så sagt å gjort de blev film och "mys" (inget sex) och sen sov han här... Skjutsade honom till jobbet å idag så skrev han att han sover gärna hemma i natt men om jag ville kommer han gärna över i morron och sover över igen...
Jag ser lite ut som ett frågetecken men klagar inte :p
Jag vet att jag gillar honom... Och nu om vi tar det "lugnare" (dvs inte typ flyttar ihop direkt) vet man ju inte vart det slutar... Han har inte haft tid med annat än jobb under tiden... Själv har jag ju sysselsatt mej med pokemon och fått tiden att gå så ...

Jag får väl se vad som händer helt enkelt...
Men är ni ute efter samma sak eller är han fortfarande ute efter mest mysigt tidsfördriv typ?
Känns som upplagt för att någon ska bli ledsen, hoppas ni kan prata om vad ni båda vill så det inte blir några missförstånd!

Uppdatering från den norska dejtingfronten: Jag har inte varit på dejt sedan jag blev medlem för en dryg månad sedan. Jag har inte fått någon varaktig kontakt med någon intressant heller. Jag hade i och för sig bara funnit ett par stycken som jag hade velat ha det med. Jag har sedan haft fullt upp med annat (resa+vara sjuk).

Blivit kontaktad av ett par stycken ointressanta och ignorerad av ett par jag hade velat prata med.

Ägnat dagen idag åt att fila på presentationstexten, rigga kameran på stativ och ta uppdaterade representativa bilder på mig själv, rensa ut äldre bilder och att söka upp potentiella dejter.

Har redan en ok ökning besök med tanke på hur många som besökt mig totalt. Typ +30% på ett par timmar, så det är ju lovande. Har kontaktat ett litet gäng som jag känner att jag nog skulle ha modet att träffa, och som nog skulle vara kul att prata med oavsett vart det leder. Så nu ska jag hitta på något annat ett par timmar och sedan vittja inboxen. :-)

Känner mig rätt hoppfull. Av allt att döma pågår det (enligt mitt öppna fönster) en match av något slag på tv. Det blir nog mer aktivitet när den är över. ;-)

Avdelning: Vuxna män som kämpar med sin läsförståelse:

Man: "Sköning där! Vi lever nog olika liv men det där om familj har vi gemensamt. Har en gång provat på det men det var inget för mig. Vore intressantare att bekanta sig med dig och få nya perspektiv i mitt liv. Är du öppen för nya i ditt liv?"

Migo: "Jag måste säga att jag har svårt att se några som helst gemensamma nämnare utöver det faktum att jag inte vill ha barn och familj. Vilket du ju har...?"

Man: "Har två grabbar 15 och 17 år som bor hos mitt ex. De hälsar på när de själva vill.
Jag gillar att vara ute i naturen och gillar djur. Uppvuxen på somrarna på morfars systers bondgård. Numera tyvärr mer åt stadsbohållet men kompenserar det med att resa till ställen som landsbygden i Filippinerna där man ibland sover i nån bambuhydda och blir väckt av hönsen som springer runt sängen eller grisarna som grymtar en bit bort. Kanske inte så uppenbara gemensamma nämnare men jag gillar vad jag ser av ditt liv i alla fall :)"

Åhh... vilket kap. Han var på sina morföräldrars bondgård som barn, och gillar filipinska tuppar. Därför har vi lantlivet gemensamt. Och har tonårsbarn som han låtsas inte finns för att de bor hos sin mamma. Därför har vi önskan om att inte ha barn gemensamt. Wow!

@tott De finns ju också, bästa sättet att hitta dem verkar vara att själv ta initiativ till första kontakt på de som man tycker verkar intressanta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka