Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår dig. Tycker det var strongt av dig att avsluta, och tror inte du kommer ångra dig särskilt länge. Men samtidigt förstår jag att du saknar det. Det gjorde jag ju led snubben i Norrland med, trots att det slutade med dunder och brak... Hoppas det känns bättre snart :)

Det känns verkligen piss. Fan att jag tycker så mycket om honom. Det värsta är ju dock ensamheten, jag är så trött på att känna mig ensam.

@minisss men det är ju bra :) Saker tenderar ju att bli lättare om de går att prata om dem..

@addicted åh, jobbigt :( Dörstår båda känslorna. Kan inte säga mer än att jag är säker på att du kommer träffa någon, så fantastisk som du är. Men är medveten om att det inte hjäper ett dugg ;)

Finns mycket annat som är slöseri också, t ex mitt liv. Jag har inget liv. Jag jobbar, kommer hem, tar hand om hästen, sen sitter jag resten av tiden framför datorn när jag inte kan träffa kompisar. Sen vad jag gör på datorn spelar mindre roll, hellre göra något än att bara sitta och stirra på skärmen.

Jag undrar lite vad du tror vi andra gör?

Jag jobbar heltid + något mer, hämtar BARN på skolan, försöker låta bli att somna i soffan, handlar mat, rastar hunden, äter med BARN och PARTNER, somnar i soffan vid buke, kryper i säng, vaknar 04.50 går till jobbet. Ibland lite vin till maten, ibland vänner på middag. Men jag för ju inte intellektuellt stimulerande samtal dygnet runt. Idag har jag hand om en ny konsult som knappt är i målbrottet och tycker ALLT är kul. Enormt tröttsamt.

@minisss men det är ju bra :) Saker tenderar ju att bli lättare om de går att prata om dem..

@addicted åh, jobbigt :( Dörstår båda känslorna. Kan inte säga mer än att jag är säker på att du kommer träffa någon, så fantastisk som du är. Men är medveten om att det inte hjäper ett dugg ;)

Nej det gör ju inte det... Och jag är långt ifrån övertygad om att jag kommer träffa någon, det börjar kännas grymt hopplöst efter alla dessa år. När jag träffar någon jag tycker om så vill de ju bara ligga, inget mer, känner mig typ värdelös :(

Nej det gör ju inte det... Och jag är långt ifrån övertygad om att jag kommer träffa någon, det börjar kännas grymt hopplöst efter alla dessa år. När jag träffar någon jag tycker om så vill de ju bara ligga, inget mer, känner mig typ värdelös :(

Jag brukar alltid säga i början att jag bara är ute efter något seriöst och inte är intresserad av att bara ligga

Jag brukar alltid säga i början att jag bara är ute efter något seriöst och inte är intresserad av att bara ligga

Jag med. Men det hjälper ju inte när de man träffar på inte är intresserade av att ens försöka lära känna en. Och när man hittar någon som vill det så är det bara trassel och skiter sig ändå.

Jag undrar lite vad du tror vi andra gör?

Jag jobbar heltid + något mer, hämtar BARN på skolan, försöker låta bli att somna i soffan, handlar mat, rastar hunden, äter med BARN och PARTNER, somnar i soffan vid buke, kryper i säng, vaknar 04.50 går till jobbet. Ibland lite vin till maten, ibland vänner på middag. Men jag för ju inte intellektuellt stimulerande samtal dygnet runt. Idag har jag hand om en ny konsult som knappt är i målbrottet och tycker ALLT är kul. Enormt tröttsamt.
Precis det där du har, det har inte jag. Har INGEN partner INGA barn knappt vänner ens. Jag är ensam så fort jag kommer hem från jobbet. Tycker det är jättetrist, men det är så det är när vänner väljer bort mig och ingen vill ha mig. Får helt enkelt acceptera att jag troligen kommer få va ensam livet ut.

Precis det där du har, det har inte jag. Har INGEN partner INGA barn knappt vänner ens. Jag är ensam så fort jag kommer hem från jobbet. Tycker det är jättetrist, men det är så det är när vänner väljer bort mig och ingen vill ha mig. Får helt enkelt acceptera att jag troligen kommer få va ensam livet ut.

Jag har skralt med vänner jag med. Men alltså när jag kommer hem från jobbet så tar jag hand om hunden, lagar mat, rensar kattlådan, tvättar, städar och läser på Buke.

Somnar sedan innan kl 21- 22 och upp vid kl 4.

Träffar sällan vänner och varann helg ses jag och särbon.

Fast du gör nog mer än mig. Jag däckar av trötthet typ jämt. Du verkar gilla ditt jobb massor, har råd och tid att ha häst, kan gå kurser och faktiskt göra vad du vill. Jag måste följa samma rutin dagligen för att livet ska funka och sen är jag slut som artist.
Jag och partnern jobbar skift och går ofta om varandra. Vi har rätt inrutade liv de flesta av oss.
Du måste försöka fylla tillvaron med sånt du gillar om du är missnöjd.

Förstår dig verkligen, jag jade ju med börjat tappa hoppet innan jag träffade M som jag dejtar nu. Men jag tror vekrligen på dig ändå, så får vi båda hoppas jag har rätt ;)

Kram :heart

Fast du gör nog mer än mig. Jag däckar av trötthet typ jämt. Du verkar gilla ditt jobb massor, har råd och tid att ha häst, kan gå kurser och faktiskt göra vad du vill. Jag måste följa samma rutin dagligen för att livet ska funka och sen är jag slut som artist.
Jag och partnern jobbar skift och går ofta om varandra. Vi har rätt inrutade liv de flesta av oss.
Du måste försöka fylla tillvaron med sånt du gillar om du är missnöjd.
Nej, mitt liv är inte så fantastiskt. Jag har knappt tid med att ha hästen, men får det på något vänster att gå runt, har medryttare också.
Jag går inga kurser även om jag skulle vilja.
Just nu håller jag på att brytas ner av ångest. Har blivit av med mitt boende och är helt knäckt, blir bara bemött av negativa besked när jag försöker hitta nytt. Så nej, mitt liv är verkligen inte så fantastiskt som det kanske verkar, tyvärr... :down:

Nej, mitt liv är inte så fantastiskt. Jag har knappt tid med att ha hästen, men får det på något vänster att gå runt, har medryttare också.
Just nu håller jag på att brytas ner av ångest. Har blivit av med mitt boende och är helt knäckt, blir bara bemött av negativa besked när jag försöker hitta nytt. Så nej, mitt liv är verkligen inte så fantastiskt som det kanske verkar, tyvärr... :down:

Men det jag far efter är att det är nog ganska få liv som är fantastiska. De flesta av oss är nog rätt mediokra. Lite good-enough.
Vi hinner inte träffa våra vänner så mycket som vi vill, vi hinner inte allt vi vill på jobbet, vi träffar våra barn/partner för lite.
Det är ju inte kul att känns sig ensam, men ofta kan man göra annat för att bättra på tillvaron.

Jag hoppas att du hittar nytt boende snart.

Jag förstår att du får ångest av att bli av med boendet.

Håller tummarna för dig!

Men det jag far efter är att det är nog ganska få liv som är fantastiska. De flesta av oss är nog rätt mediokra. Lite good-enough.
Vi hinner inte träffa våra vänner så mycket som vi vill, vi hinner inte allt vi vill på jobbet, vi träffar våra barn/partner för lite.
Det är ju inte kul att känns sig ensam, men ofta kan man göra annat för att bättra på tillvaron.
Just nu går all energi åt att vara mitt vanliga jag på jobbet och hålla mig flytande. Jag bröt ihop framför en kollega idag och bryter ihop så fort jag kommer hem, allt pga att boendet inte verkar vilja lösa sig och det känns hopplöst. Jag vill inte bryta ihop egentligen, men inget jag kan rå för tillfället..

Och så sket det sig för mig med :( Många i tråden följer verkligen samma mönster nu :down:

Men som min vän sa i telefon "det är BAJS, men bajs är bara början!" Det var menat som pepp, och jag tror att "bajs är början" kommer vara mitt mantra för morgondagen.

Och så sket det sig för mig med :( Många i tråden följer verkligen samma mönster nu :down:

Men som min vän sa i telefon "det är BAJS, men bajs är bara början!" Det var menat som pepp, och jag tror att "bajs är början" kommer vara mitt mantra för morgondagen.

Men nej! Fan också :(

Hoppas att din vän har rätt! Kram!:heart

Jag smyger väl in här i tråden jag med.
Oftast är jag ändå rätt nöjd med att vara singel, men så hamnade jag i en sådan där period då jag saknade någon. Var på väg på en träff men fick kalla fötter och ställde in. Sedan var jag på en dejt som var trevlig även om samtalet flöt lite stelt. Jag hade kunnat tänka mig att ses igen men så hörde hon aldrig av sig så då fegade jag ur och tog inte heller kontakt...
Jag börjar känna mig uppgiven. Har tillfälligt flyttat till en ny liten stad där jag knappt känner någon, är dessutom lite blyg och inte så bekväm i olika varianter av uteliv plus att jag då söker en partner av samma kön och inte är riktigt ute ur den där garderoben... Kombinationen är ju inte lysande. Inser att chanserna att jag ska hitta någon är mycket minimala om jag inte gör någon slags aktiv insats. Välkomnar alla typer av smarta förslag här!

Men nej, inte du också! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka