R
Raderad medlem 6459
@Red_Chili Jamen precis, tack! Du formulerade exakt vad jag tänkte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och tänk vad obekvämt det blir när du tar med honom på dubbeldejt och du väljer den andra snubben vid slutet av middagen.
Han får väl ingå en pakt med BARNET.
Tjohoo, jag har lyckats med något!@Red_Chili Jamen precis, tack! Du formulerade exakt vad jag tänkte.
Var det samma person som ville fortsätta ligga efter du avslutat ert dejtande? Låter verkligen som du är den märkliga i den ekvationen![]()
Tycker jag låter rätt hälsosamt faktisktPrecis den personen. Blir bara mer och mer glad att jag avslutade det så tidigt som jag gjorde.
Fast lite indirekt så blir det ett aktivt val. Går du på restaurang väljer du aktivt från den vegetariska menyn, i affären väljer du grönsaker istället för kött. Eftersom du är veg så tänker du kanske inte på att du gör ett val, men det är det ju egentligen. Jag hade en pojkvän som tyckte att "livet bara händer" - att han aldrig hade något att säga till om och bara följde med liksom. Så ser inte jag på livet. Jag ser det som jag har massor av val, hela tiden. Ibland väljer jag dock att bara följa med strömmen, men det är också ett val. Så för mig så väljer jag relationen. Men så är ju jag en sån som inte klarar att tex jobba kvar på ett ställe, bara för att jag alltid jobbat där när jag känner att jag helst vill göra något annat.Du tänker inte att det är någon skillnad mellan "aktivt val" och "medvetet val"? Jag är ju också sådan som valt att inte äta kött, men ser det verkligen inte som ett aktivt val, eftersom det inte händer "nu nu nu". Däremot är det utan tvekan ett medvetet val. Jag har ätit kött och valt bort det, men det var så länge sedan att det inte känns som om jag väljer något längre, det bara är på ett visst sätt. (förutom de dagar då folk försöker få mig att äta kött och jag får stå på mig med mitt "nej"). Likadant skulle jag tänka om en eventuell partner, det hade förhoppningsvis inte varit ett aktivt val att fortsätta ha en relation med partnern, däremot hade det ju utan tvekan varit ett medvetet val.
(och jo, det där programmet finns kvar, tror jag.. morsan har massor av konstiga kanaler på sin tv och de sänder sådant hur ofta som helst. Kanske gamla repriser?)
Tycker jag låter rätt hälsosamt faktiskt![]()
![]()
Åh mysigt. Jag vill också sova ihop varje natt! Jäklar att den här mannen liksom har ett eget liv och envisas med att åka hem till sin egen lägenhet regelbundetIgår fick youngstern nyckel hem till mig. Tänkte att det kanske var lika bra när han ändå sovit hos mig varje natt sedan tre veckor tillbaka![]()
![]()
Haha!Åh mysigt. Jag vill också sova ihop varje natt! Jäklar att den här mannen liksom har ett eget liv och envisas med att åka hem till sin egen lägenhet regelbundet![]()
Åh mysigt. Jag vill också sova ihop varje natt! Jäklar att den här mannen liksom har ett eget liv och envisas med att åka hem till sin egen lägenhet regelbundet![]()
Det är ju inte sömnen jag vill åtHaha!
Jag sover så mycket bättre själv, så det är tur att jag sover själv huvuddelen av nätterna. Annars hade jag inte varit rolig att ha å göra med efter ett tag.![]()
Smidigt!Hahadet härliga är att P har ett eget liv, men ändå sover hos mig varje natt
Han slutar vid 16, så han sticker hem till mig, hämtar sin bil (blir upplockad av kollegor på mornarna), grejar hemma i sin lägenhet/tränar/träffar folk/åker till garaget/younameit. Jag kommer hem typ 17.30, fixar hundarnas träning/egen träning osv, sedan kommer han vid 21 typ. Då lagar vi kvällsmat och gör matlådor, kollar på nån serie och sover![]()
Smidigt!
Vi bor i olika städer så det blir knöligt för oss. Ibland åker jag till honom sent på kvällen för att sova (or not) men inte hållbart att göra regelbundet..
Fy, det är verkligen långt!Nästan 90 mil.... *mutter*
Vi ses ju flera ggr i veckan men då blir det mer att vi umgås hema kvällen. Just det där med att fixa sitt och SEN sen blir trixigt.Verkligen! Men, vi bor ju bara 10min ifrån varandra så det är ju onekligen smidigt att åka fram och tillbaka
Sova och sova liksomFörstår att det inte är hållbart i längden att åka för ofta om ni bor i olika städer
![]()