Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du tänker inte att det är någon skillnad mellan "aktivt val" och "medvetet val"? Jag är ju också sådan som valt att inte äta kött, men ser det verkligen inte som ett aktivt val, eftersom det inte händer "nu nu nu". Däremot är det utan tvekan ett medvetet val. Jag har ätit kött och valt bort det, men det var så länge sedan att det inte känns som om jag väljer något längre, det bara är på ett visst sätt. (förutom de dagar då folk försöker få mig att äta kött och jag får stå på mig med mitt "nej"). Likadant skulle jag tänka om en eventuell partner, det hade förhoppningsvis inte varit ett aktivt val att fortsätta ha en relation med partnern, däremot hade det ju utan tvekan varit ett medvetet val.

(och jo, det där programmet finns kvar, tror jag.. morsan har massor av konstiga kanaler på sin tv och de sänder sådant hur ofta som helst. Kanske gamla repriser?)
Fast lite indirekt så blir det ett aktivt val. Går du på restaurang väljer du aktivt från den vegetariska menyn, i affären väljer du grönsaker istället för kött. Eftersom du är veg så tänker du kanske inte på att du gör ett val, men det är det ju egentligen. Jag hade en pojkvän som tyckte att "livet bara händer" - att han aldrig hade något att säga till om och bara följde med liksom. Så ser inte jag på livet. Jag ser det som jag har massor av val, hela tiden. Ibland väljer jag dock att bara följa med strömmen, men det är också ett val. Så för mig så väljer jag relationen. Men så är ju jag en sån som inte klarar att tex jobba kvar på ett ställe, bara för att jag alltid jobbat där när jag känner att jag helst vill göra något annat.

Igår fick youngstern nyckel hem till mig. Tänkte att det kanske var lika bra när han ändå sovit hos mig varje natt sedan tre veckor tillbaka :angel: :D
Åh mysigt. Jag vill också sova ihop varje natt! Jäklar att den här mannen liksom har ett eget liv och envisas med att åka hem till sin egen lägenhet regelbundet :devil::D

Åh mysigt. Jag vill också sova ihop varje natt! Jäklar att den här mannen liksom har ett eget liv och envisas med att åka hem till sin egen lägenhet regelbundet :devil::D
Haha!
Jag sover så mycket bättre själv, så det är tur att jag sover själv huvuddelen av nätterna. Annars hade jag inte varit rolig att ha å göra med efter ett tag. :D

Min aussie har bott hos mig snart två veckor. Fungerar jättebra, tyckte det bar onödigt att han skulle bo på b&b i väntan på lägenhet.
Han trivs väldigt bra på nya jobbet och allt fungerar fint :)
Vi jobbar helt olika tider vilket är jättebra för mig som behöver mycket egen tid.
Han rider Fille några dagar i veckan och jag ser verkligen fram emot att köpa en till så vi kan börja rida tillsammans.

Haha :D det härliga är att P har ett eget liv, men ändå sover hos mig varje natt :D
Han slutar vid 16, så han sticker hem till mig, hämtar sin bil (blir upplockad av kollegor på mornarna), grejar hemma i sin lägenhet/tränar/träffar folk/åker till garaget/younameit. Jag kommer hem typ 17.30, fixar hundarnas träning/egen träning osv, sedan kommer han vid 21 typ. Då lagar vi kvällsmat och gör matlådor, kollar på nån serie och sover :D
Om inte någon av oss har några direkta aktiviteter att göra så har vi gått långpromenad med hundarna eller hittat på något annat tillsammans.
Fungerar förvånansvärt bra, jag får min egentid och han sin, samtidigt som vi får en del gemensam tid också :)

Haha :D det härliga är att P har ett eget liv, men ändå sover hos mig varje natt :D
Han slutar vid 16, så han sticker hem till mig, hämtar sin bil (blir upplockad av kollegor på mornarna), grejar hemma i sin lägenhet/tränar/träffar folk/åker till garaget/younameit. Jag kommer hem typ 17.30, fixar hundarnas träning/egen träning osv, sedan kommer han vid 21 typ. Då lagar vi kvällsmat och gör matlådor, kollar på nån serie och sover :D
Smidigt!
Vi bor i olika städer så det blir knöligt för oss. Ibland åker jag till honom sent på kvällen för att sova (or not :angel:) men inte hållbart att göra regelbundet..

Smidigt!
Vi bor i olika städer så det blir knöligt för oss. Ibland åker jag till honom sent på kvällen för att sova (or not :angel:) men inte hållbart att göra regelbundet..

Verkligen! Men, vi bor ju bara 10min ifrån varandra så det är ju onekligen smidigt att åka fram och tillbaka :p

Sova och sova liksom :angel: Förstår att det inte är hållbart i längden att åka för ofta om ni bor i olika städer :)

Verkligen! Men, vi bor ju bara 10min ifrån varandra så det är ju onekligen smidigt att åka fram och tillbaka :p

Sova och sova liksom :angel: Förstår att det inte är hållbart i längden att åka för ofta om ni bor i olika städer :)
Vi ses ju flera ggr i veckan men då blir det mer att vi umgås hema kvällen. Just det där med att fixa sitt och SEN sen blir trixigt.
Han har fock planer på att flytta till min stad, men vi får väl se när det blir av ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka