Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ses ju flera ggr i veckan men då blir det mer att vi umgås hema kvällen. Just det där med att fixa sitt och SEN sen blir trixigt.
Han har fock planer på att flytta till min stad, men vi får väl se när det blir av ;)

Ja, det förstår jag :)

Du får be honom att lägga på ett kol ;)

På måndag ska det vara ett program på SVT om nätdejting, ett vetenskapligt program där de kollar hur sådant påverkar hjärnan, hur man gör den perfekta profilen på en dejtingsajt osv. Kom att tänka på den här tråden då, kanske någon här som vill se programmet ;)

Haha, kommer det att visa sig att några av de galna nötterna det skrivits om här i själva verket var forskare som studerade reaktioner? :laugh:

På måndag ska det vara ett program på SVT om nätdejting, ett vetenskapligt program där de kollar hur sådant påverkar hjärnan, hur man gör den perfekta profilen på en dejtingsajt osv. Kom att tänka på den här tråden då, kanske någon här som vill se programmet ;)
Säg till när de kommer till avsnittet om hjärnorna på de som skickar kukbilder, så är du snäll.

Oj oj oj, nu börjar jag drömma mig bort.
En något år yngre kille har tagit kontakt med mig, vi har mailat lite. Vi verkar dela några intressen och han studerar sista året på högskolan just nu. Känns lite spännande, om det inte skulle vara pojkvänsmaterial tänker jag att det kanske kan bli en bra vän. :D

Följande konversation utspelar sig. Jag vet inte ens vad han vill, ena stunden mailar han och håller kontakten, sen slutar han svara försvinner i veckor och sen tillbaka till att maila...suck.
Märks det att jag börjar tröttna? :angel:

Han: Är du där?

Jag: Där? Vart?

Han: På sajten

Hej hur är det?

Jag: Nä, jag är inte där.

Åh varför ska de va så svårt... Blir osäker hela tidigt och då skriker kroppen nej de här funkar inte och då vill jag inte mer.. Blir så ledsen :cry:

Och jag saknar mitt trassel. Även om det var trassel var det något att ha lite hopp och glädje om (fast det inte fanns hopp egentligen). Fan så ensamt det känns nu. Och jag måste dessutom träffa honom ganska ofta, känns tungt.

@RedHyuuga Fast vad är det som är konstigt med det? :confused:
Han undrar om du är där, dvs om du är aktiv på sajten och läser hans mejl. När du svarar så försöker han inleda en konversation med dig. Jag kan förstå att han slutar skriva om det är sådär era konversationer brukar se ut.
Det konstiga är väl att jag inte hört talas om sajten "hej hur är det?".
Sen kan jag lugnt meddela att nej, konversationerna brukar inte se ut så där. Jag har varit seriös från min sida och skrivit massor, även frågat honom saker för att föra en dialog, men plötsligt slutar han bara svara, försvinner. Dyker upp sen igen veckor senare utan förklaring till varför han försvann. Är det konstigt att man tröttnar då?
Jag får en känsla att han bara leker med mig och att jag bara duger när ingen annan vill prata/maila med honom. Sånt intresserar mig inte alls. Hade han varit intresserad från början hade han inte försvunnit och slutat svara så som han gör. Nä, jag har lessnat på att vara snäll.:meh:

@RedHyuuga Så snubben kan/väljer att inte använda skiljetecken. Kan finnas mängder av anledningar till den saken. Vill du inte skriva med snubben finns det ju ingen anledning att svara alls.

@RedHyuuga Så snubben kan/väljer att inte använda skiljetecken. Kan finnas mängder av anledningar till den saken. Vill du inte skriva med snubben finns det ju ingen anledning att svara alls.
Jag har slutat skriva till honom efter att han slutat svara, men han kommer alltid tillbaka. Skickar flirtar osv, men det är klart att det är jag som är boven som svarar för jag är för snäll, att jag inte tänkte på det. :)

Jag har slutat skriva till honom efter att han slutat svara, men han kommer alltid tillbaka. Skickar flirtar osv, men det är klart att det är jag som är boven som svarar för jag är för snäll, att jag inte tänkte på det. :)
Det är inte frågan om att vara en bov. Snarare så att det verkar ju vara ett väldigt slöseri med din tid att svara honom. Alls. Om du nu ändå har tröttnat och inte tycker att han verkar vara trevlig så är det ju bara att ignorera/blocka.

Det är inte frågan om att vara en bov. Snarare så att det verkar ju vara ett väldigt slöseri med din tid att svara honom. Alls. Om du nu ändå har tröttnat och inte tycker att han verkar vara trevlig så är det ju bara att ignorera/blocka.
Finns mycket annat som är slöseri också, t ex mitt liv. Jag har inget liv. Jag jobbar, kommer hem, tar hand om hästen, sen sitter jag resten av tiden framför datorn när jag inte kan träffa kompisar. Sen vad jag gör på datorn spelar mindre roll, hellre göra något än att bara sitta och stirra på skärmen.

Och jag saknar mitt trassel. Även om det var trassel var det något att ha lite hopp och glädje om (fast det inte fanns hopp egentligen). Fan så ensamt det känns nu. Och jag måste dessutom träffa honom ganska ofta, känns tungt.
Förstår dig. Tycker det var strongt av dig att avsluta, och tror inte du kommer ångra dig särskilt länge. Men samtidigt förstår jag att du saknar det. Det gjorde jag ju led snubben i Norrland med, trots att det slutade med dunder och brak... Hoppas det känns bättre snart :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka