Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sån ångest.. Vet inte vad han vill, vet inte ens vad jag själv vill.. Känner inget speciellt än men de är nog för jag är rädd att börja tycka om honom så att jag blir sårad sen.. Jaja :cry:

Avdelning: Vuxna män som kämpar med sin läsförståelse:

Man: "Sköning där! Vi lever nog olika liv men det där om familj har vi gemensamt. Har en gång provat på det men det var inget för mig. Vore intressantare att bekanta sig med dig och få nya perspektiv i mitt liv. Är du öppen för nya i ditt liv?"

Migo: "Jag måste säga att jag har svårt att se några som helst gemensamma nämnare utöver det faktum att jag inte vill ha barn och familj. Vilket du ju har...?"

Man: "Har två grabbar 15 och 17 år som bor hos mitt ex. De hälsar på när de själva vill.
Jag gillar att vara ute i naturen och gillar djur. Uppvuxen på somrarna på morfars systers bondgård. Numera tyvärr mer åt stadsbohållet men kompenserar det med att resa till ställen som landsbygden i Filippinerna där man ibland sover i nån bambuhydda och blir väckt av hönsen som springer runt sängen eller grisarna som grymtar en bit bort. Kanske inte så uppenbara gemensamma nämnare men jag gillar vad jag ser av ditt liv i alla fall :)"

Åhh... vilket kap. Han var på sina morföräldrars bondgård som barn, och gillar filipinska tuppar. Därför har vi lantlivet gemensamt. Och har tonårsbarn som han låtsas inte finns för att de bor hos sin mamma. Därför har vi önskan om att inte ha barn gemensamt. Wow!
Men tror du inte att hundarna skulle trivas på Filippinerna? Får eller grisar spelar väl inte så stor roll.

Alla ÄR vuxna, men vet inte hur mycket alla kommer att bete sig som vuxna. Hyfsat tror jag. Men det är något som stör mig och därmed begränsar mig lite (den där magkänslan dårå), så jag måste nog fundera på vad det är och om det går att bli av med.
Jag hade tänkt att om något stör mig så är det inte värt besväret, i den här frågan.

Men sen kan jag också säga att min erfarenhet som vuxen av det där är att det handlar om hurdan man själv och ens vänner är. Om umgänget är avspänt med utrymme för att människor har både svagheter och styrkor så är det nog inga konstigheter. Om det där med sex är allmänt laddat och uppskruvat slulle jag avstå.

Avdelning: Vuxna män som kämpar med sin läsförståelse:

Man: "Sköning där! Vi lever nog olika liv men det där om familj har vi gemensamt. Har en gång provat på det men det var inget för mig. Vore intressantare att bekanta sig med dig och få nya perspektiv i mitt liv. Är du öppen för nya i ditt liv?"

Migo: "Jag måste säga att jag har svårt att se några som helst gemensamma nämnare utöver det faktum att jag inte vill ha barn och familj. Vilket du ju har...?"

Man: "Har två grabbar 15 och 17 år som bor hos mitt ex. De hälsar på när de själva vill.
Jag gillar att vara ute i naturen och gillar djur. Uppvuxen på somrarna på morfars systers bondgård. Numera tyvärr mer åt stadsbohållet men kompenserar det med att resa till ställen som landsbygden i Filippinerna där man ibland sover i nån bambuhydda och blir väckt av hönsen som springer runt sängen eller grisarna som grymtar en bit bort. Kanske inte så uppenbara gemensamma nämnare men jag gillar vad jag ser av ditt liv i alla fall :)"

Åhh... vilket kap. Han var på sina morföräldrars bondgård som barn, och gillar filipinska tuppar. Därför har vi lantlivet gemensamt. Och har tonårsbarn som han låtsas inte finns för att de bor hos sin mamma. Därför har vi önskan om att inte ha barn gemensamt. Wow!
Go for it! Du behöver ju uppenbart en man som kan ta hand om dig och uppskattar dina "fritidsintressen". Ni kan ju skaffa ett filipinskt fadderbarn tillsammans:up:

:banghead:

Go for it! Du behöver ju uppenbart en man som kan ta hand om dig och uppskattar dina "fritidsintressen". Ni kan ju skaffa ett filipinskt fadderbarn tillsammans:up:

:banghead:
128743646155239065.jpg

Jag hade tänkt att om något stör mig så är det inte värt besväret, i den här frågan.

Men sen kan jag också säga att min erfarenhet som vuxen av det där är att det handlar om hurdan man själv och ens vänner är. Om umgänget är avspänt med utrymme för att människor har både svagheter och styrkor så är det nog inga konstigheter. Om det där med sex är allmänt laddat och uppskruvat slulle jag avstå.

Tyvärr (?) tror jag mest det är något så banalt som min egen osäkerhet som stör mig mest.

Vad gäller vännerna så tror jag (utan att ha känt dem en längre tid) att det är rätt avspänt, med tanke på att jag umgås med några av de mest öppensinnade, framåttänkande och moderna människor som går att hitta i det här landet. Ett land där sex i allmänhet och kvinnors sexualitet i synnerhet annars är allt annat än okomplicerat.

Tyvärr (?) tror jag mest det är något så banalt som min egen osäkerhet som stör mig mest.

Vad gäller vännerna så tror jag (utan att ha känt dem en längre tid) att det är rätt avspänt, med tanke på att jag umgås med några av de mest öppensinnade, framåttänkande och moderna människor som går att hitta i det här landet. Ett land där sex i allmänhet och kvinnors sexualitet i synnerhet annars är allt annat än okomplicerat.
Vilket land bor du i? :)

Upplever att alldeles för många skiter i att svara - oavsett vad jag skriver :(
Hur f_n får man någon att skriva tillbaka?
Jag tror inte att man ska ta det så allvarligt att folk inte svarar. Det kan finnas tusen anledningar. Nu får jag inte så många meddelanden, och skickar heller inte så många. Och det är inte alla som svarar heller. Men jag tror att det är viktigt att försöka ställa någon fråga, exempelvis om något i presentationstexten eller albumet, eller platsen de bor osv. "Vad har du gjort idag då-frågor" är lättare att ignorera än frågor av typen "vad kul att du varit på plats X, det har jag med, besökte du XX" osv.

Jag är ingen expert alls, men provar mig fram.

Jag tror inte att man ska ta det så allvarligt att folk inte svarar. Det kan finnas tusen anledningar. Nu får jag inte så många meddelanden, och skickar heller inte så många. Och det är inte alla som svarar heller. Men jag tror att det är viktigt att försöka ställa någon fråga, exempelvis om något i presentationstexten eller albumet, eller platsen de bor osv. "Vad har du gjort idag då-frågor" är lättare att ignorera än frågor av typen "vad kul att du varit på plats X, det har jag med, besökte du XX" osv.

Jag är ingen expert alls, men provar mig fram.
Jag provar mig också fram och försöker ställa frågor eller nämna nåt i texten eller nån bild. Funkar dåligt.

Jag provar mig också fram och försöker ställa frågor eller nämna nåt i texten eller nån bild. Funkar dåligt.
Nu utgår jag ju bara ifrån mig själv, men det är ju så ytligt att jag svarar bara om personen ifråga såg intressant ut på sina bilder. Annars svarade jag inte, så enkel är jag iaf.. :o
Så får man inte svar är det nog inte så mycket att fundera på, bara att gå vidare och testa med någon annan.

Nu utgår jag ju bara ifrån mig själv, men det är ju så ytligt att jag svarar bara om personen ifråga såg intressant ut på sina bilder. Annars svarade jag inte, så enkel är jag iaf.. :o
Så får man inte svar är det nog inte så mycket att fundera på, bara att gå vidare och testa med någon annan.
Hmm. Jag har jättesvårt för det där med att inte svara. Men det är ju inte kul för någon att få ett tack men nej tack heller. Just den biten är jobbig! Det är ju trots allt människor på andra sidan skärmen. Vissa känsligare än andra.

Jag kontaktade tre personer idag, en har svarat, och det väldigt positivt! men han bor långt bort. Jag är inte så bra på landets geografi... Borde googla landskapen innan jag blir för ivrig. Nåja, får se vart det leder. Han påpekade på eget initiativ att det är nära om man flyger... :-) Hoppas att de andra två som bor i samma stad som jag också hör av sig. Det är tidskrävande att leta fram folk man vill kontakta!

Tre andra har kontaktat mig också, inga fullträffar känns det som, men jag ger dem en chans och skriver lite med dem.

Det verkar som om det var ett bra drag att uppdatera profilen med både ny profilbild och nya albumbilder samtidigt som jag uppdaterade texten. :-) Annars har jag haft kanske 50 besök i veckan, men nu har jag haft bortåt 70 bara idag!

Hmm. Jag har jättesvårt för det där med att inte svara. Men det är ju inte kul för någon att få ett tack men nej tack heller. Just den biten är jobbig! Det är ju trots allt människor på andra sidan skärmen. Vissa känsligare än andra.

Jag kontaktade tre personer idag, en har svarat, och det väldigt positivt! men han bor långt bort. Jag är inte så bra på landets geografi... Borde googla landskapen innan jag blir för ivrig. Nåja, får se vart det leder. Han påpekade på eget initiativ att det är nära om man flyger... :-) Hoppas att de andra två som bor i samma stad som jag också hör av sig. Det är tidskrävande att leta fram folk man vill kontakta!

Tre andra har kontaktat mig också, inga fullträffar känns det som, men jag ger dem en chans och skriver lite med dem.

Det verkar som om det var ett bra drag att uppdatera profilen med både ny profilbild och nya albumbilder samtidigt som jag uppdaterade texten. :-) Annars har jag haft kanske 50 besök i veckan, men nu har jag haft bortåt 70 bara idag!
I början tänkte jag nog att ge dom en chans, men insåg ganska snabbt att jag inte hade tid/ork att svara på alla. På tinder har man ju själv gillat de man matchar med, men ibland när vissa skrev undrade man hur man tryckt ja från början? Kanske taskigt, men då tog jag bara bort matchningen helt sonika. På HP hade det varit omöjligt att svara alla, ett heltidsjobb :meh:

Upplever att alldeles för många skiter i att svara - oavsett vad jag skriver :(
Hur f_n får man någon att skriva tillbaka?

Det är nog bara så att du får fortsätta skriva till fler. Plötsligt kanske du hittar "rätt". Alla är ju individer så oavsett vad du skriver kommer det ju rent krasst finnas en del som inte svarar. Men jag förstår att det är frustrerande.

Vilken sida är du på @ekra ?

@tott Sukker.no

När jag sist gjorde en halvhjärtad ansträngning med nätdejting så lyckades jag med hjälp av ett offensivt ryck få väldigt hög svarsfrekvens, men det ledde bara till en dejt. (Hade blivit fler om jag själv inte fegat ur)

Om det är någon jag känner mig tillräckligt säker på att jag vill/vågar träffa så kommer jag att köra den igen, och har testat varianter av den denna rundan också, och får svar. :-)

Det jag då skrev som öppning med olika varianter av samma tema (och som i princip alla besvarade) var typ:

"Hej! Du ser trevlig ut, och inte den klassiska yxmördartypen ;-). Ska jag vara helt ärlig så är jag lite skeptisk till hela grejen med nätdejting. Det blir lätt ett cyniskt nätshoppande där man lägger potentiella kandidater i varukorgen och går till kassan, om de inte råkar vara hopplösa i skrift eller inte gör sig på bild. Vilket känns märkligt eftersom det i verkligheten är så mycket annat som är viktigare än just utseendet. Jag vill hellre ses öga mot öga lite förutsättningslöst, och ta det för vad det är, antingen finns kemi, eller så gör det inte det. Och i så fall har man iallafall förhoppningsvis haft en trevlig pratstund med en ny person. Jag är i XX i helgen, har du lust att ta en fika?"

Kopiera inte detta rakt av, eftersom detta är mina tankar och resonemang, men låna inspirationen och skriv rakt på sak från hjärtat med dina egna formuleringar och se vad som händer. Jag fick hög svarsfrekvens och positiva reaktioner.

Ni som har koll på tinder, hur kommer det sig att vissa snubbar kommer tillbaka trots att jag har svajpat vänster (ogillat) dom tidigare?
Det är inte alla som gör det, egentligen bara ett par stycken jag kan komma på nu, men å andra sidan har de kommit tillbaka 3-4gångef nu :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka