Vad är er åsik om detta?
Jag har dejtat en kille i ca 2mån. Vi har dock endast kunnat ses 5ggr totalt. Sedan den senaste gången vi sågs kände jag mig lite osäker på om det var värt att ses igen av olika anledningar. Svårt med motstridiga känslor. Hur som helst så har våran kontakt sedan den gången blivit mindre och mindre (vi har hittills endast haft sms kontakt, ej telefon). När vi inte hade hörts på 3dgr tänkte jag att NU har det runnit ut i sanden, men sedan så hör han av sig. Han skriver inget särskilt men jag svarar någonting. Intresset från oss båda verkar sådär. Så jag tar bort honom som vän på fb för jag vill inte höras mer nån dag hit och dit. Jag blir bara förvirrad då jag faktiskt tycker om honom också. Det dumma va sen att han märkte det och kunde skriva tillbaka och var sur för att jag bara tog bort honom (jag visste inte att det gick att skriva när man inte var kompisar).
Så gjorde jag fel? (Jag känner mig elak och det känns lite trist att inte träffa honom igen fast jag vet att det är för det bästa.) Tycker ni jag borde kontaktat honom när det ändå höll på att rinna ur sanden bara för att dissa? Jag är inte rädd för att vara ärlig face-to-face eller per telefon och svarade att vi kunde prata på telefon om han ville, men jag tror han redan hade blockat mig då.
Så hur dumpar man dejter? Man är ju inte tillsammans eller något och jag antar att han precis som jag även dejtar andra.
Fel är kanske ta i. Men jag hade betecknat det som omoget. Det är så lätt bara slänga iväg ett enkelt förklarande meddelande innan.
Fast då anser jag inte höras av på tre dagar med en dejt sen 2 mån är helt normalt. Ses 5 ggr på första 2 mån ser jag heller inte som konstigt. Folk brukar ju ha ett liv och det brukar krocka om man inte högprioriterar. Jag ger inte någon högprio efter 2-3-4 dejter...