Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är er åsik om detta?

Jag har dejtat en kille i ca 2mån. Vi har dock endast kunnat ses 5ggr totalt. Sedan den senaste gången vi sågs kände jag mig lite osäker på om det var värt att ses igen av olika anledningar. Svårt med motstridiga känslor. Hur som helst så har våran kontakt sedan den gången blivit mindre och mindre (vi har hittills endast haft sms kontakt, ej telefon). När vi inte hade hörts på 3dgr tänkte jag att NU har det runnit ut i sanden, men sedan så hör han av sig. Han skriver inget särskilt men jag svarar någonting. Intresset från oss båda verkar sådär. Så jag tar bort honom som vän på fb för jag vill inte höras mer nån dag hit och dit. Jag blir bara förvirrad då jag faktiskt tycker om honom också. Det dumma va sen att han märkte det och kunde skriva tillbaka och var sur för att jag bara tog bort honom (jag visste inte att det gick att skriva när man inte var kompisar).

Så gjorde jag fel? (Jag känner mig elak och det känns lite trist att inte träffa honom igen fast jag vet att det är för det bästa.) Tycker ni jag borde kontaktat honom när det ändå höll på att rinna ur sanden bara för att dissa? Jag är inte rädd för att vara ärlig face-to-face eller per telefon och svarade att vi kunde prata på telefon om han ville, men jag tror han redan hade blockat mig då.

Så hur dumpar man dejter? Man är ju inte tillsammans eller något och jag antar att han precis som jag även dejtar andra.

Fel är kanske ta i. Men jag hade betecknat det som omoget. Det är så lätt bara slänga iväg ett enkelt förklarande meddelande innan.
Fast då anser jag inte höras av på tre dagar med en dejt sen 2 mån är helt normalt. Ses 5 ggr på första 2 mån ser jag heller inte som konstigt. Folk brukar ju ha ett liv och det brukar krocka om man inte högprioriterar. Jag ger inte någon högprio efter 2-3-4 dejter...

Har inte känt mig hågad att dejta, eller träffa någon överhuvudtaget så har inte varit aktiv på någon sida. Fick ett ryck trots det,surfade runt lite och fick efter ett tag ett mail på HP.

Han: Jätte fin. Hoppas du hittar nån fin kille. Förstår att du är intresserad av en tjockis som jag :)

Han hade missat ett inte, vilket påpekades. Nästa mejl lyder:

Han: Alla är så ytliga här. Så känner att det inte är någon idé att flörta med söta tjejer som du eller nån annan.

Alltså min självkänsla är verkligen inte alltid den bästa men skulle trots det aldrig få för mig att skriva något liknande till en okänd människa. Borde såklart bara blocka men skrev i alla fall att det kanske går bättre om han inte klankar ner så på sig själv och på andra människor.

Har inte känt mig hågad att dejta, eller träffa någon överhuvudtaget så har inte varit aktiv på någon sida. Fick ett ryck trots det,surfade runt lite och fick efter ett tag ett mail på HP.

Han: Jätte fin. Hoppas du hittar nån fin kille. Förstår att du är intresserad av en tjockis som jag :)

Han: Alla är så ytliga här. Så känner att det inte är någon idé att flörta med söta tjejer som du eller nån annan.

Alltså min självkänsla är verkligen inte alltid den bästa men skulle trots det aldrig få för mig att skriva något liknande till en okänd människa. Borde såklart bara blocka men skrev i alla fall att det kanske går bättre om han inte klankar ner så på sig själv och på andra människor.

Det där är det mest avtändande som finns. Oavsett hur personen ser ut och är. Blir totalt iskallt direkt.

Jag har inte världens bästa självförtroende men jag står inte ut med folk som ska klanka ner på sig själva. Det blir så tröttsamt.

Dessutom om han skriver att "förstår att du inte är intresserad av en tjockis som jag". Det skulle göra mig nästan arg. För då säger han att jag är ytlig! Då dömer han ut mig!

Det där är det mest avtändande som finns. Oavsett hur personen ser ut och är. Blir totalt iskallt direkt.
Ja, verkligen och enligt min högst personliga åsikt såg han helt okej ut. Hade han haft en bra presentation (han hade ingen så vet inte riktigt hur en var menad att se bortom yta) hade jag kunnat skriva nått.

Fick ett svar: Men vet tyvärr att jag har rätt. När du skriver så. Fattar att du är en av dom. Har inte dåligt självförtroende. Har bara tappat hoppet att hitta nån här. Folk går bara på hur man ser ut. Du behöver inte va orolig. Ska inte skriva mer

Och blev rätt irriterad, tyckte att du ger tusan i att lägga ord i min mun. Om någon av oss är dömande är det helt klar du.

Tillägg: Fick ännu ett svar: Tycker verkligen du är jätte fin. Skulle va stålt att ha en så fin tjej. Bra att du blir arg. Då vet jag att jag haft fel. Att du inte är som alla andra. Hoppas du vill lära känna mig.

Och känner (och skrev) tack men nej tack (i lite mildare ordalag än så). Det är väl dessutom inte min uppgift att bli arg och bevisa att han har fel utan han kan väl bete sig som folk redan från början.

Senast ändrad:
Ja, verkligen och enligt min högst personliga åsikt såg han helt okej ut. Hade han haft en bra presentation (han hade ingen så vet inte riktigt hur en var menad att se bortom yta) hade jag kunnat skriva nått.

Fick ett svar: Men vet tyvärr att jag har rätt. När du skriver så. Fattar att du är en av dom. Har inte dåligt självförtroende. Har bara tappat hoppet att hitta nån här. Folk går bara på hur man ser ut. Du behöver inte va orolig. Ska inte skriva mer

Och blev rätt irriterad, tyckte att du ger tusan i att lägga ord i min mun. Om någon av oss är dömande är det helt klar han.

Tillägg: Fick ännu ett svar: Tycker verkligen du är jätte fin. Skulle va stålt att ha en så fin tjej. Bra att du blir arg. Då vet jag att jag haft fel. Att du inte är som alla andra. Hoppas du vill lära känna mig.

Och känner (och skrev) tack men nej tack (i lite mildare ordalag än så). Det är väl dessutom inte min uppgift att bli arg och bevisa att han har fel utan han kan väl bete sig som folk redan från början.
Åh jag har den hårda vägen lärt mig att jag inte passar med män som tänker så. Dvs de tycker synd om sig själva och förstår inte att problemet är deras attityd. Istället skyller de på andra
Min erfarenhet är tyvärr att relationerna ofta blir likadana. Dvs det är alltid synd om honom då han är så snäll och beter sig rätt och man själv gör alltid fel.
Undvik!

Jag har inte världens bästa självförtroende men jag står inte ut med folk som ska klanka ner på sig själva. Det blir så tröttsamt.

Dessutom om han skriver att "förstår att du inte är intresserad av en tjockis som jag". Det skulle göra mig nästan arg. För då säger han att jag är ytlig! Då dömer han ut mig!
Fortsättning följde (tyvärr) och ja, han dömer helt klart ut mig som ytlig utan att ens ha bytt ett ord med mig. Det finns ingenting på min presentation som ens rör utseende eller vikt så därifrån kommer det ju inte heller. Och jag blev faktiskt arg, ska jag få skit ska jag väl åtminstone ha förtjänat den.

Åh jag har den hårda vägen lärt mig att jag inte passar med män som tänker så. Dvs de tycker synd om sig själva och förstår inte att problemet är deras attityd. Istället skyller de på andra
Min erfarenhet är tyvärr att relationerna ofta blir likadana. Dvs det är alltid synd om honom då han är så snäll och beter sig rätt och man själv gör alltid fel.
Undvik!
Jag känner tyvärr också beteendet och det får mig osökt att tänka på en bild en bekant delade på sin Facebook.

14316728_10202288918500943_6395321025013984267_n.jpg

Gissa vem som sitter hemma och tjurar över att inte ha försökt få annan människas mobilnummer eller något :meh: Jag har skittråkigt ikväll, så just nu har jag fått för mig att det perfekta att göra vore att umgås med den trevliga mannen jag pratade med igår. Troligen har jag fått för mig det eftersom det inte alls är möjligt, men ja, det är irriterande :p

Det där tror jag delvis kan stämma, men många gånger handlar det nog också om hur det sägs och i vilka situationer. Hittills har jag nog aldrig träffat en singelman som ens en gång gett komplimanger av det slaget utan att samtidigt ha försökt charma tjejen (vilket har blivit övertydligt senare) och aldrig i livet att de skulle ge komplimanger till andra män!

Däremot de män som har partners sedan länge och lever i (så vitt jag vet) monogama relationer, de kan ge alla möjliga typer av komplimanger till andra oavsett kön och då på ett sätt som gör det övertydligt att de inte är ute efter "något mer".

Jag har (tyvärr!) ungefär samma erfarenhet. Har aldrig fått en komplimang av en kille som vart singel (bortsett från typ några barndomsvänner) utan att han velat ligga sen.

(Jo! En enda. Han tyckte mest jag röstade på rätt parti)

Känner inte alls igen det där. Varför skulle det vara någon skillnad?

Det är ju just det som jag funderar på! Ser det runtomkring mig - känner liksom att jag själv har följt ett sådant mönster utan att tänka mig för. Men det finns ingen anledning till det, är ju rentav dumt.

Ja jag är lite bitter nu jag vet...
Men jag är lite trött på folk som tycker synd om sig själva och inte ser att de därför beter sig illa mot andra
Vem blir inte bitter.

Han: Så du dömmer mig. Fast du inte känner mig. Om du släppa det. Så kan vi lära känna varandra.

Svarade nej. Självinsikt verkar verkligen inte vara på topp.

Tänkte blocka idioten men var på jobbet och hann inte. Efter sista meddelandet verkar han ha pausat sitt medlemskap så tyvärr går nu alla andra miste om honom. ;)

Brev 1: Vad för konferenser ? Att du inte tänker ge mig en chans för att jag hade fel om dig ?

Brev 2: Visst att jag hade rätt. Du exakt samma. Bara massa bs

Brev 3: Du mig exakt samma. Skillnaden är du en falsk människa. Förstår att du är singel. Ha det gott
.

Detta trots att jag inte ens svarade, var som sagt på jobbet (och sov - första meddelandet kom halv 4 på natten).

Tänkte blocka idioten men var på jobbet och hann inte. Efter sista meddelandet verkar han ha pausat sitt medlemskap så tyvärr går nu alla andra miste om honom. ;)

Brev 1: Vad för konferenser ? Att du inte tänker ge mig en chans för att jag hade fel om dig ?

Brev 3: Du mig exakt samma. Skillnaden är du en falsk människa. Förstår att du är singel. Ha det gott
.

Detta trots att jag inte ens svarade, var som sagt på jobbet (och sov - första meddelandet kom halv 4 på natten).
Att han orkar... :banghead:

Kul att han kallar dig ytlig och det han själv skriver om dig är att du är jättefin och söt :meh:

Vill man verka djupare än andra kan man väl liksom kommentera något annat än utseende det första och enda man gör

.

Alltså... Det måste ju vara något allvarligt fel på människan.... Ingen med ens hyfsat samarbetande hjärnceller skulle väl bete sig sådär.

Alltså... Det måste ju vara något allvarligt fel på människan.... Ingen med ens hyfsat samarbetande hjärnceller skulle väl bete sig sådär.
Man undrar ju. Nog för att människor kan ha dåliga erfarenheter, men det är ju ändå inte alla som använder det som ursäkt för att bete sig illa mot okända människor. Vi har knappt haft en dialog när han börjar anklaga mig för det ena och det andra.

.

Han verkar må jättebra psykiskt, vara stabil och ha alla skruvar åtdragna. Absolut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka