Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppsan, fick idag veta av en bekant att en kille i min omgivning tycker jag är söt och skulle vilja äta lunch med mig, med dilemmat att han inte riktigt vågar fråga då jag är kund till hans företag å jag har omvänt dilemma.
En annan vän tyckte jag skulle köra ändå. Varför ska alla tidigare dåliga erfarenheter av män ställa till det så och göra mig så osäker?

Jag vet inte hur jag gör än, är mitt uppe i en omfattande flytt av både mig och häst. :crazy:
Om ni inte hade någon koppling via jobbet och inte hade en aning om vad han tyckte om dig, hade du velat träffa honom då?

Jag hade också kunnat resonera som du om det bara var så att jag fick hångla och vara nära men det fick jag inte, inte så värst mycket iaf.. Kände mej mest bara oattraktiv när jag åkte därifrån och det visade sig att det var verkligen inte vad jag behövde just nu :crazy:

(I övrigt så var liksom helgen bra, vi har pratat om allt mellan himmel och jord och diskuterat mycket på djupet -bara så ni inte tror att vi har suttit i vars en ände av en lägenhet och inte umgåtts :grin: )
Men vad menar du mer exakt med bekäftelsebehov?
För i det här inlägget låter det mer som att du vill ha närhet på ett sätt som denna kille inte uppfyllde. Det är väl inte samma sak som att bara vilja ha bekräftelse?

Helt ärligt så är jag ofta som ett plåster på min kille. Needy :D
Det hade inte alls funkat för mig om han inte uppskattade det och gav samma tillbaka.

Men vad menar du mer exakt med bekäftelsebehov?
För i det här inlägget låter det mer som att du vill ha närhet på ett sätt som denna kille inte uppfyllde. Det är väl inte samma sak som att bara vilja ha bekräftelse?

Helt ärligt så är jag ofta som ett plåster på min kille. Needy :D
Det hade inte alls funkat för mig om han inte uppskattade det och gav samma tillbaka.

Jag tror att jag behövde att han ville ha mej.. typ.. Och närheten..
Jag hade kunnat vara som ett plåster på honom men höll tillbaka en hel del, just för att vi redan innan diskuterat om huruvida vi (eller kanske ffa han) ville att det här skulle leda till nåt. I den diskussionen skrev han att han inte ville ge mej falska förhoppningar typ och jag gissar att det var därför han inte var så fysisk. Fast egentligen vet jag inte alls..
Känns som att det är på sin plats att fråga honom kanske? Eller är det bara "tjejigt" och fånigt :confused:

Blir alldeles snurrig av allt tänkande och grubblande..

Jag hade kunnat vara som ett plåster på honom men höll tillbaka en hel del, just för att vi redan innan diskuterat om huruvida vi (eller kanske ffa han) ville att det här skulle leda till nåt. I den diskussionen skrev han att han inte ville ge mej falska förhoppningar typ och jag gissar att det var därför han inte var så fysisk. Fast egentligen vet jag inte alls..
Känns som att det är på sin plats att fråga honom kanske? Eller är det bara "tjejigt" och fånigt :confused:

Fråga. Vill du har en relation med nån som du inte kan fråga sånt?

Fråga. Vill du har en relation med nån som du inte kan fråga sånt?

Nej, det vill jag inte!
Anledningen till att jag tvekar om att fråga är för att han egentligen har gjort ganska klart att en relation är utesluten just nu och att frågan därför är meningslös på nåt sätt.. Men för att stilla mitt sinne känns det som att jag behöver veta.. Och så hoppas jag nog på att få den där bekräftelsen jag söker! :(

Så ni är ute efter olika saker?
Om du grubblar är det väl bra att fråga om det!
Jag hade inte velat gå och tänka på egen hand, det blir inte så bra i slutändan..

Nej, det vill jag inte!
Anledningen till att jag tvekar om att fråga är för att han egentligen har gjort ganska klart att en relation är utesluten just nu och att frågan därför är meningslös på nåt sätt.. Men för att stilla mitt sinne känns det som att jag behöver veta.. Och så hoppas jag nog på att få den där bekräftelsen jag söker! :(

Han jag träffar J .... Han är inte ute efter ett förållande MEN som sagt anledningen till att han är "kvar" är just att vi är lika "fysiska" ... Vi gillar båda två att man tar på varandra (smeker, kramar och pussas)
Och när vi ska sova skedar... MYSIGT !!!
Hoppas på att få se honom snart igen ...

Jag ska [Hör och häpna] eventuellt på date! Fick ett väldigt kort och innehållslöst meddelande. "Hej där!"
Suckade inombords, besökte profilen och förväntade mig noll profiltext. Men det var en lång bra, kul och spännande text och intressanta bilder i albumet. Konstaterade att han ser snäll ut och att vi nog har mycket att prata om. :)

Han är 7-8 år äldre, och det tycker jag egentligen känns lite mycket, men jag gillar inte att jag är så fördomsfull på den fronten, så varför inte?

Jag behöver komma ut och vara social.
Det blir inte denna vecka, men troligen nästa! :) Nu vill jag komma igång och börja dejta!

Jag har sett ut mig ett par andra jag skulle vilja träffa. Men de av dem jag hitintills skrivit till har ännu inte svarat. (Eller tänker inte svara...) Nåja! Det finns fler!

Han den trevliga som bor långt bort konverserar jag fortfarande med. Han har ett helt sinnessjukt kul namn. Skrattade högt och rått när jag läste det, och var glad att han inte stod framför mig. Skulle vilja skriva det, men vill förbli anonym och kunna använda namnet i IRL skrönor. ;) Men det är nästan i klass med Harry-Björn, Karsten-Arne och Leif-Pål.

Senast ändrad:
Så ni är ute efter olika saker?
Om du grubblar är det väl bra att fråga om det!
Jag hade inte velat gå och tänka på egen hand, det blir inte så bra i slutändan..

Jag vet ärligt talat inte om han är ute efter nåt alls.
Jag behöver inget förhållande just nu, söker nog mest någon att vara fysisk med. Kramas och ligga nära i soffan/sängen men det kunde/ville han inte ge mej.
Har påbörjat en diskussion om helgen nu iaf så jag får lite mer klarhet i varför det var som det var.

Jag vet ärligt talat inte om han är ute efter nåt alls.
Jag behöver inget förhållande just nu, söker nog mest någon att vara fysisk med. Kramas och ligga nära i soffan/sängen men det kunde/ville han inte ge mej.
Har påbörjat en diskussion om helgen nu iaf så jag får lite mer klarhet i varför det var som det var.
Exakt en sån "relation" inledde jag för 1,5 år sen och NU har vi precis haft "the talk" :p och kommit fram till att vi är ihop. Var helt platoniskt första 9-10 månaderna, inget gos osv. Så det KAN ju leda till nåt mer men kanske inte nåt att rekommendera då det kanske är låg sannolikhet att det faktiskt gör det och stor risk att man blir ledsen. Vi försökte avsluta några gånger just pga det på vägen men kunde inte hålla oss ifrån varann ändå..:love: Så som sagt, inte omöjligt!

Åh, det där var en intressant reflektion. Under dom premisserna hade jag inte ens känt honom och då hade svaret varit ett nej. En person jag inte känner vill jag inte träffa.
Men ok då, om du tänker dig att det var.. en bekant som du träffat på något annat vis men som du inte har något jobbrelaterat med :p

Hoppar in i tråden, efter att precis ha brutit ett antal månaders förhållande med en superfin kille... har varit lite tvekande ett tag kring mina känslor. Upplever att det "lilla extra" inte funnits där. Jag har verkligen försökt, tycker om killen men det verkar blir inte mer än så. Kändes mest rättvist att berätta och pausa innan det blev för seriöst. Han blev såklart förstörd, vilket inte gör saken lättare.

Mitt i kaoset hör en jobbbekant av sig, vi har ganska nyss spenderat en vecka ihop med att jaga älg i Norrland, tillsammans med 8 till ska kanske tilläggas, med budskapet om att han inte längre kan vara tyst. Han är väldigt intresserad, känner något speciellt och vill gärna utveckla det om jag är intresserad. Vet att det verkligen klickade till första gången vi sågs för något år sen, så jag är såklart lite nyfiken på vad det kan leda till. Fanns absolut inget sådant mellan oss när vi var iväg så det slog verkligen ner som en blixt.

Men, vacklar fortfarande i beslutet kring första killen. Gjorde jag rätt? Kanske är det så det ska kännas? Det var himla bra på många andra plan. Samtidigt som den senare i princip får mig att sätta mig i bilen och köra 25 mil bara för att säga hej. Är rädd för att det är något liknande som @TantAgda beskriver, att jag är i behov av bekräftelse eller att jag kanske inte kan vara nöjd med det jag har...

Så vad göra?! Bryta med båda och fundera? Gå vidare med nummer två? Eller återgå till det jag vet jag hade? Hjälp!! :cry:

He is not all that into you

Det handlar inte om bekräftelsebehov från din sida
Det handlar om att vilja vara önskad och älskad av den du har en relation med

Sök vidare är mitt råd

Hoppar in i tråden, efter att precis ha brutit ett antal månaders förhållande med en superfin kille... har varit lite tvekande ett tag kring mina känslor. Upplever att det "lilla extra" inte funnits där. Jag har verkligen försökt, tycker om killen men det verkar blir inte mer än så. Kändes mest rättvist att berätta och pausa innan det blev för seriöst. Han blev såklart förstörd, vilket inte gör saken lättare.

Mitt i kaoset hör en jobbbekant av sig, vi har ganska nyss spenderat en vecka ihop med att jaga älg i Norrland, tillsammans med 8 till ska kanske tilläggas, med budskapet om att han inte längre kan vara tyst. Han är väldigt intresserad, känner något speciellt och vill gärna utveckla det om jag är intresserad. Vet att det verkligen klickade till första gången vi sågs för något år sen, så jag är såklart lite nyfiken på vad det kan leda till. Fanns absolut inget sådant mellan oss när vi var iväg så det slog verkligen ner som en blixt.

Men, vacklar fortfarande i beslutet kring första killen. Gjorde jag rätt? Kanske är det så det ska kännas? Det var himla bra på många andra plan. Samtidigt som den senare i princip får mig att sätta mig i bilen och köra 25 mil bara för att säga hej. Är rädd för att det är något liknande som @TantAgda beskriver, att jag är i behov av bekräftelse eller att jag kanske inte kan vara nöjd med det jag har...

Så vad göra?! Bryta med båda och fundera? Gå vidare med nummer två? Eller återgå till det jag vet jag hade? Hjälp!! :cry:
Jag tycker du ska träffa nummer två om du var attraherad där och hade känslor?

He is not all that into you

Det handlar inte om bekräftelsebehov från din sida
Det handlar om att vilja vara önskad och älskad av den du har en relation med

Sök vidare är mitt råd

Nej det är han inte, och nu har jag fått det bekräftat från honom också.
Så, jag tar ditt råd och söker vidare O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka