Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså när de först verkar intressanta men sedan beter sig på ett sätt du inte gillar.

Jag stör mig också på om folk inte svarar eller liknande. Men att kalla dem fega känns ju märkligt.

Jag verkar ha väldigt svårt att göra mig förstådd idag, så jag provar att betona några ord..

INTRESSE har GIVETVIS funnits från BÅDA håll, allt flyter på finfint FRAM tills jag föreslår att ses irl. DÅ blir det knäppTYST och FÖRST DÅ visar de en egenskap jag inte alls gillar.

ANTINGEN har de ljugit om att de är intresserade ELLER så är de fega. Om någon velar lite, känner sig lite osäker just nu så är där inga problem, SÅLÄNGE de faktiskt kan kommunicera det.

Och med det, så lägger jag ner diskussionen från mitt håll. Finns liksom inget mer att tillägga eftersom det jag skriver, helt uppenbart inte förstås.

Sorry, men i min värld så talar man i så fall om det. Om inte, så är man ju bara feg i alla fall.
Menar du att en måste redogöra direkt vad en känner när en sitter och chattar på nätet?
Dom kan ske vill lära känna någon lite bättre innan dejt
Många tjejer vill lära känna killar innan dom bokar in en dejt och dom brukar inte stämplas som fega för det

• Gilla
Reactions: ptr
Jag verkar ha väldigt svårt att göra mig förstådd idag, så jag provar att betona några ord..

INTRESSE har GIVETVIS funnits från BÅDA håll, allt flyter på finfint FRAM tills jag föreslår att ses irl. DÅ blir det knäppTYST och FÖRST DÅ visar de en egenskap jag inte alls gillar.

ANTINGEN har de ljugit om att de är intresserade ELLER så är de fega. Om någon velar lite, känner sig lite osäker just nu så är där inga problem, SÅLÄNGE de faktiskt kan kommunicera det.
Givetvis har du ingen lust att dejta någon som du inte kan kommunicera med. Vad skulle det vara bra för, liksom? Och det är ju uppenbarligen fallet i den här typen av situationer.

Det som skaver är väl just att du bestämmer dig för att det är just feghet från deras sida. Det kanske det är, eller något annat.

För mig skaver det också att du verkar tycka att du har någon sorts berättigade anspråk på öppenhet från deras sida. För mig är det främmande. Ingen har någon rätt att kräva vad andra ska visa av sig själva.

Har precis reggat mig på HP då det knappt finns någon från min stad på tinder, men jag är hittills besviken.

Jag har skrivet ålderspann max 35. Trots det är de flesta män som skriver betydligt äldre, ända upp till 70år!! Ingen farfar tack! Och sen fattar jag inte grejen med folk som skriver som bor på andra sidan landet. Varför då? Någon skrev dessutom att han var oflyttbar då han hade två barn på deltid. Han sökte någon som bara kunde flytta in i hans hus :wtf:.

Vad har ni för erfarenheter av HP?

Typ samma. Därtill varianten som är flyttbar från tjottahejti och inte alls ser några problem i att det är rätt jävla svårt att lära känna karln innan en flytt.
Och småbarn, alla dessa småbarn... Jag vill inte ha en tonåring! Jag är för fan 30! Fick jag barn så fort jag fick min första mens så hade de där jävla 18-åringarna kunnat vara mina barn ffs! :wtf:

Har precis reggat mig på HP då det knappt finns någon från min stad på tinder, men jag är hittills besviken.

Jag har skrivet ålderspann max 35. Trots det är de flesta män som skriver betydligt äldre, ända upp till 70år!! Ingen farfar tack! Och sen fattar jag inte grejen med folk som skriver som bor på andra sidan landet. Varför då? Någon skrev dessutom att han var oflyttbar då han hade två barn på deltid. Han sökte någon som bara kunde flytta in i hans hus :wtf:.

Samma. Med tillägg att jag upplevt att svarar jag inte på mail så skickas det fler istället för att lägga ner. Hade jag inte fått svar hade jag ju gett upp...

Typ samma. Därtill varianten som är flyttbar från tjottahejti och inte alls ser några problem i att det är rätt jävla svårt att lära känna karln innan en flytt.
Och småbarn, alla dessa småbarn... Jag vill inte ha en tonåring! Jag är för fan 30! Fick jag barn så fort jag fick min första mens så hade de där jävla 18-åringarna kunnat vara mina barn ffs! :wtf:

Ja nu såg jag att jag fått en mejl från en 20åring! Och en man från lååångt bort vill lära känna mig. Seriöst, tänker inte män eller? Jag har svårt att tänka mig att kvinnor är likadana, men vad vet jag.

Samma. Med tillägg att jag upplevt att svarar jag inte på mail så skickas det fler istället för att lägga ner. Hade jag inte fått svar hade jag ju gett upp...

Nä det är väl tjattaktiken de kör på O_o. Jag tänker inte heller svara på de som inte är intressanta och tyvärr har ingen varit det hittills. Och sedan får jag stalkerkänsla när folk skickar flera flirtar eller trycker gilla på alla mina bilder, men jag kanske är känslig.

Och sedan tycker jag folks bilder skiljer sig på tinder och HP. På tinder är det mycket bilder från resor, friluftsliv, extremsporter, bar överkropp, fester etc.
De på HP som jag sett har typ tagit en fotosession med 10 exakt likadana bilder fast från olika vinklar. Och en kille jag såg hade tagit olika närbilder på hans ansikte (endast munnen, ett öga, hakan.....). Hur tänker man där :rofl:. Jag tycker det är lite creepy faktiskt.

Trevlig kille, hade dessutom med sig både fika och sittunderlag! Och vovvan skötte sig också.

Meeeen... ingen attraktion denna gången heller. Hade iofs misstänkt det lite från början men man vet ju inte förräns man ses live.

Jeje.. på't igen! Eller inte. Troligen inte.
Får nog bli en paus igen.

Trevlig kille, hade dessutom med sig både fika och sittunderlag! Och vovvan skötte sig också.

Meeeen... ingen attraktion denna gången heller. Hade iofs misstänkt det lite från början men man vet ju inte förräns man ses live.

Jeje.. på't igen! Eller inte. Troligen inte.
Får nog bli en paus igen.

Att det ska vara så svårt att hitta någon trevlig där det också finns attraktion?!

Ja nu såg jag att jag fått en mejl från en 20åring! Och en man från lååångt bort vill lära känna mig. Seriöst, tänker inte män eller? Jag har svårt att tänka mig att kvinnor är likadana, men vad vet jag.
Haha ja nu vet inte jag hur gammal du är men 20-åringar är ju bara barnen ffs :D
Vad jag fått höra är det inte helt ovanligt med kvinnor som är lika korkade. Det vanligaste problemet för män är väl dock att kvinnor inte svarar. Men ja, undrar vad det beror på... :angel:

Nä det är väl tjattaktiken de kör på O_o. Jag tänker inte heller svara på de som inte är intressanta och tyvärr har ingen varit det hittills. Och sedan får jag stalkerkänsla när folk skickar flera flirtar eller trycker gilla på alla mina bilder, men jag kanske är känslig.
Flört-knappen kan inaktiveras ;)
Själv vägrar jag nitiskt att ens besöka folk som bara klickar på en hög gilla-knappar. Lite får man fan anstränga sig, ett gilla eller två är en så jävla lätt cop out från att behöva skriva nånting. Jag får ingen stalker-känsla av det men däremot säger det mig att det är en snubbe som helt enkelt inte känner för att anstränga sig minsta lilla, inte ens för ett sketet hej, och det känns rätt sjukt ointressant.

Vissa kanske minns att jag träffade en snubbe som bara ville sitta inne och spela eller glo på film, som aldrig ville lyfta arslet ur soffan, aldrig ville gå ut, som helt seriöst dissade livemusik för att han hade bättre ljud hemma och dissade resor för att han kunde googla? Sjukt tråkig mänska som verkligen inte ville anstränga sig ett dugg.
Anyway - han skrev meddelanden. Om han kan det, då vill jag inte veta hur folk är när de inte ens orkar bemöda sig med mer än att klicka på gilla :wtf:

Fick precis det här meddelandet från någon jag inte pratat med tidigare:

"Hi how are you? I am family oriented person and good person if we feel good and understand I can shift to you. we will cook together, eat together, will go to bio to watch movie together and will do many nice things together. continue a happy nice weekend "

Han har allt figured out liksom :laugh::crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX