Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kassa, faktiskt. Men det kan bero på att det är representativt för män(skligheten) över lag...

/Inte alls bitter

Det verkar vara någon slags förföljelsemani på hp. Vissa skickar en flirt per dag och skickar samma meddelande om och om igen. Att jag inte svarar säger dem inget fast de kan se att jag varit online?!

Äh jag föredrar tinder, fast killarna där är mer dissiga.

Än en gång känner jag mig så in i bomben trött på nätdejting och...män.
Har under en period nu haft daglig kontakt med en man som verkar trevlig och "normal". I slutet av förra veckan noterade jag att han mest hade övergått till korta svar, så i fredags skrev jag lite kort, och avslutade med "Ha en skön helg" med tanken att jag inte skulle höra av mig på någon dag. Då började han ställa frågor, han gillade plötsligt två av mina bilder osv. ...Så vi hade kontakt under helgen ändå. Han frågade i söndags fm vad jag hade för planer för dagen - jag svarade och frågade samma...för att sedan natten till måndag få kommentar på det jag redan hade gjort på söndagen. Inte ett ord om hans dag. Men ytterligare en fråga om mitt liv. Svarade givetvis och frågade också om han hade gjort nåt kul i helgen...utan att få svar. han läste meddelandet strax efter att jag skickat det och har varit inne många gånger sedan dess...men det är tyst. Det förstår jag, att han inte är så intresserad, men jag blir förvirrad ändå. ...och lite sur! Vad fan ska han fråga saker för och spinna vidare på vår kontakt om han ändå inte vill. Avskyr att jag sätter tid på att svara (och fort dessutom, för det tycker jag är sjysst) för att blir mött av tystnad.
...eller är det nåt jävla spel jag utsätts för :mad:? Var finns de normala sjyssta männen???

/ tott, som än en gång suckar över dejting-:turd:

Jag vill ändå slå ett slag för att det finns vettiga karlar på HP :). Min karl och jag träffades där i våras, vi har träffats i fyra månader nu och diskuterar och planerar för hopflytt etc. Jag dejtade också ett par andra därifrån i kortare perioder som var vettiga men som det inte klickade/funkade med.

Sen känner jag iofs igen alla de typer ni beskriver, så självklart finns det stolpskott :meh: (och tyvärr kanske något fler såna än vettiga :down:) vill bara inge lite hopp :) eller nåt sånt... Karln jag numera kallar min pojkvän (fast det låter töntigt i 40-årsåldern) hade egentligen inte många rätt enligt min "lista" (han är för ung, bor för långt bort, inga barn etc.) men det har visat sig vara en fullträff ändå :heart

Jag borde väl ge mig in i det här tråden igen, men jag orkar verkligen inte med nätdejting just nu. Får nog vara singel lite längre innan jag orkar utsätta mig för det där igen. Och ja, det finns jättetrevliga människor som nätdejtar, jag har träffat ett par stycken och ett och annat stolpskott också, men det klickar inte för mig. Jag tror liksom att jag faller för en sak i text och en annan i verkliga livet. Så jag hoppas att han ska knacka på min dörr istället :D

Träffade dock en kille i helgen, eller ja, vi har gemensamma vänner så vi träffades första gången för fyra år sen typ, men egentligen inte pratat med varandra förren i början av sommaren på en fest, men då var jag upptagen. Men där klickade det rejält, både då och nu! Han är i rätt ålder, inga barn, ser bra ut och hur omtänksam och fin som helst - MEN han bor i en annan stad. Varför kan jag aldrig hitta någon som det känns bra med som bor i närheten?

Hmm, det känns som att jag är enda killen här, typ. Jag har försökt mig på nätdejting men det är ju fan fruktansvärt !

Tror att jag istället ska ta en dag i veckan och fara in till människobyn och börja fråga random kvinnor om dom vill ligga - Det skulle förmodligen vara enklare och ha större chans till att lyckas hitta nån vettig :laugh:

Jag kommer ju att vilja ha en hästtjej förmodligen, jag har prövat med icke-hästtjejer men insett att dom ofta gnäller om man är för mycket med hästarna - Allra värst var när jag i min ungdom var ihop med en allergisk tjej...

Men nä då, då ska man bli matchad med en sur och bitter kvinna som bor 30 mil därifrån, som har tantfrisyr och inte tycker om djur - Bara för att man råkat svara lika på hur ofta man diskar, typ.

Ja, ibland träffar jag en del tjejer i olika stall - Som är gifta, är fullständigt sjuka i huvudet eller själva letar efter en flickvän.

Tur att man inte har blivit bitter i alla fall :laugh:

Nu kommer jag med mina typ tekniska frågor igen.. Någon som har bra koll på mötesplatsen?
Jag betalar inte för mitt medlemskap men har ändå pratat med en kille ett tag nu, antar att han är typ VIP plusmedlem eftersom jag kan både läsa och svara. Iaf fram tills nyss. Nu kan jag inte läsa nåt någon av oss skrivit eller svara mer.. Det står bara "bli VIPmedlem för att kunna svara..." på allt vi skrivit hittills. Vad hände? Finns det någon begränsning för hur mycket man kan läsa/skriva som obetalande medlem?
Eller är det nåt konstigt sätt att bli dumpad på:confused:
Vi hade hunnit bestämma träff på lördag, både tid och plats, så jag får väl gå dit och se om han dyker upp :laugh:

Nu kommer jag med mina typ tekniska frågor igen.. Någon som har bra koll på mötesplatsen?
Jag betalar inte för mitt medlemskap men har ändå pratat med en kille ett tag nu, antar att han är typ VIP plusmedlem eftersom jag kan både läsa och svara. Iaf fram tills nyss. Nu kan jag inte läsa nåt någon av oss skrivit eller svara mer.. Det står bara "bli VIPmedlem för att kunna svara..." på allt vi skrivit hittills. Vad hände? Finns det någon begränsning för hur mycket man kan läsa/skriva som obetalande medlem?
Eller är det nåt konstigt sätt att bli dumpad på:confused:
Vi hade hunnit bestämma träff på lördag, både tid och plats, så jag får väl gå dit och se om han dyker upp :laugh:

Hans VIP-medlemskap gick ut?

@Ming Hästkillar växer ju inte på träd, det går väl typ en på 150 på dejtingsidorna så du borde vara hett byte. Har du en häst med på profilbilden? Worth a try säger jag. Och är du tydlig i texten med att du söker en hästtjej? Annars kan säkert någon här i tråden förbarma sig. ;) Själv bor jag i Norge och tänker fortsätta med det. :)

Jag har precis kommit hem från min första dejt sedan jag blev medlem på nätdejtingsidan för typ två månader sedan. Det gick bra på så vis att han var ganska lättpratad och konversationen flöt på. Men vi verkar väldigt olika. Han är åtta år äldre än mig, och det märktes tyckte jag. Även om han "marknadsfört" sig med att han både ser yngre ut än han är, och brukar uppfattas som yngre... Jag tyckte att han motsvarade andra i hans ålder. Och så var han betydligt mindre sportig än jag hade uppfattat honom som, och eftersom jag själv är rätt sportig och aktiv så vill jag hitta någon som är på samma våglängd på den fronten.

Nepp, för min del behövs inte fler dejter med honom. Men det känns mindre läskigt nu att komma iväg på fler dejter när jag vågat mig iväg på den första.

Annars på nätdejtingfronten så håller han med roliga dubbelnamnet (och väldigt bra potential på papperet :-) ) fortfarande kontakten. Låt oss kalla honom Ernst-Börje eller EB för all del. Fast han heter egentligen något annat. EB verkar jordnära och vettig, skriver roligt och trevligt och verkar vara på samma våglängd. Vi har konstaterat att det är lite dåligt utgångsläge att bo så långt ifrån varandra, men att båda i stor utsträckning saknar skidåkarsällskap, så kanske blir det något sådant i framtiden.

Jag har hittat en till som verkar intressant som jag skulle vilja träffa, men han hade inte varit online på ett tag, så måhända är han inte aktiv på sidan just nu. Han har inte läst mitt meddelande.

Jag har sedan sist fått förslag om ett par dejter, men de har inte känts så lovande så jag avstod. Jag har också kontaktat ett par stycken till som inte har svarat.

Försökte "återanvända" en tidigare dejt, fast i rent kroppsligt syfte. Det gick inte så bra, från att tidigare ha haft grymt bra sex och kemi saknade vi typ... allt. Inte alls på samma nivå längre. Lite synd för hade gärna haft en KK eller så, i brist på annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka