Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp, jag tror jag svävar på små moln samtidigt som jag oroar mig för att de ska bli ovädersmoln.
Jag tror att det är en kille som är intresserad av mig och jag har nog blivit lite intresserad av honom också, känner mig dock inte redo att inleda något mer än bara vänner för tillfället pga att jag inte litar på killar. Jag velar nog lite, men samtidigt är det något i mig som säger "äh, kör bara och funkar det inte så blir det så".
Ska träffa honom på söndag, lite fjärilar i magen har jag allt. :o

Jag kämpar för att inte hamna i nytt trassel. En nära vän har börjat antyda att han vill att det ska vara mer än vänskap, även om det inte blir ett förhållande. Jag känner bara nejnejnej, jag vill inte att något ska hända som förstör vår vänskap. Men vet inte hur jag ska lyckas framföra detta utan att det blir konstigt sen.

Han dök upp som planerat. Och ja, VIPmedlemskapet gick ut, som ni trodde.

Och dejten då, ja den flöt på. Vi hade att prata om iaf. Han var bra på att dela ut komplimanger och vill träffas igen, för han var fascinerad av mej (är det positivt eller negativt :confused: ) .
Jag kan väl tänka mej att träffas igen, men jag går inte under om vi inte gör det..

Jag kämpar för att inte hamna i nytt trassel. En nära vän har börjat antyda att han vill att det ska vara mer än vänskap, även om det inte blir ett förhållande. Jag känner bara nejnejnej, jag vill inte att något ska hända som förstör vår vänskap. Men vet inte hur jag ska lyckas framföra detta utan att det blir konstigt sen.

Då tycker jag du ska säga just det, att du inte vill att nåt ska komma emellan vänskapen.
Har ni en bra vänrelation kommer han förstå det!

Då tycker jag du ska säga just det, att du inte vill att nåt ska komma emellan vänskapen.
Har ni en bra vänrelation kommer han förstå det!

Jag försökte det litegrann, när han började antyda detta. Han menade då på att det inte alls behövde förstöra vänskapen, men jag är alldeles för rädd för att det ska göra det för att chansa.

Jag försökte det litegrann, när han började antyda detta. Han menade då på att det inte alls behövde förstöra vänskapen, men jag är alldeles för rädd för att det ska göra det för att chansa.

Men vad känner du själv? Har du mer känslor för honom än vänskapskänslor?
Det är ju ganska avgörande. Har du inte det så skulle inte jag riskera vänskapen för att utveckla det fysiska er emellan. Det kan man göra med andra.

Men vad känner du själv? Har du mer känslor för honom än vänskapskänslor?
Det är ju ganska avgörande. Har du inte det så skulle inte jag riskera vänskapen för att utveckla det fysiska er emellan. Det kan man göra med andra.

Nej, det har jag inte. Jag kanske får, men inte nu. Så jag tänker så också, men ska försöka få honom att förstå det också.

Gick in på HP och såg att jag hade fått ett meddelande:

Gött att hitta en snygg brud i peltor lurar här !:) är ett år yngre än va du söker så tänkte bra säga att du ser bra ut !:) ha de bäst o lycka till me din häst!

(bilden han syftade på är denna)
40024d1d-7b3e-4a3c-86da-3073e3ba5dad.jpg

@Ming Hästkillar växer ju inte på träd, det går väl typ en på 150 på dejtingsidorna så du borde vara hett byte. Har du en häst med på profilbilden? Worth a try säger jag. Och är du tydlig i texten med att du söker en hästtjej? Annars kan säkert någon här i tråden förbarma sig. ;) Själv bor jag i Norge och tänker fortsätta med det. :)
Det verkar ju generellt vara dåligt med hästtjejer på dejtingsidorna :laugh: Kanske är så att dom inte skyltar med såna bra egenskaper :(

Är väl för mycket begärt att träffa en hyffsat vettig hästintresserad tjej nånstans mellan 25 och 55 som inte är sur och bitter, inte har tantfrisyr och kanske inte har bakdel som en lagårdsvägg... Nä, nån gång ska man väl träffa nån.

Nu är det snart en dryg månad sedan jag dejtade någon. Henne träffade jag ju inte på nätet men i gengäld så hade hon väldigt mycket problem med både sig själv och sitt liv och verkade i slutändan bara vara måttligt intresserad :banghead:

.....:eek:..... jag blev mållös nu.....

"Hej hej :) Allt bra? Vad för intressen har du?
Såg att du ville ha barn i framtiden, vill jag också såklart, såg också att vi inte bodde så långt ifrån varandra så varför inte t ex sjunga duett med disneylåtar i duschen tillsammans."

.....:eek: det står ingenstans i min profil att jag VILL ha barn, står bara att jag inte har några barn idag, samt att alla mina intressen står i profilen på första sidan... :eek:
Tack men nej tack...

Jag tror det är jättesvårt att träffa nån vettig om man inte är vettig själv tyvärr :(.

Jag är faktiskt ganska vettig själv - Såpass vettig att jag vill ha nån vettig tjej som inte håller på med andra samtidigt som mig (åtminstone inte ljuger om det), vet om hon vill ha ett förhållande eller inte, jobbar för sitt uppehälle istället för att manipulera män att ge henne saker, inte umgås med drägg och blir jätteimponerad av kriminella, håller överenskommelser... Det känns som att det är ganska rimliga förväntningar jag har :D

Utöver detta kan hon få vara nästan hur galen och ovettig som helst.

Jag har precis kommit hem från min första dejt sedan jag blev medlem på nätdejtingsidan för typ två månader sedan. Det gick bra på så vis att han var ganska lättpratad och konversationen flöt på. Men vi verkar väldigt olika. Han är åtta år äldre än mig, och det märktes tyckte jag. Även om han "marknadsfört" sig med att han både ser yngre ut än han är, och brukar uppfattas som yngre... Jag tyckte att han motsvarade andra i hans ålder. Och så var han betydligt mindre sportig än jag hade uppfattat honom som, och eftersom jag själv är rätt sportig och aktiv så vill jag hitta någon som är på samma våglängd på den fronten.

Nepp, för min del behövs inte fler dejter med honom. Men det känns mindre läskigt nu att komma iväg på fler dejter när jag vågat mig iväg på den första.
Det där verkar vara jättevanligt! Både att män tänker sig att de uppfattas som yngre och att de ser sig som sportigare eller mer vältränade än vad de är. Kommer ihåg när jag träffade en mycket vältränad man som var mycket(!) nöjd med hur stark han blivit. Minns inte exakt hur han uttryckte sig, men vid något tillfälle sa han att jag inte kan ha träffat någon lika vältränad tidigare. Jag skrattade åt honom, sa att han hade fel och jösses vad bitter han blev! Han betedde sig ungefär som om jag förolämpat honom då...

Du ser faktiskt ganska bra ut i dina peltor, så helt omöjligt borde det väl inte vara ;)
Fast se bra ut och vara vettig ser jag som två skiljda saker, sen tycker jag själv inte att jag ser bra ut, aldrig tyckt (kanske ibland på vissa bilder, men inte till vardags), men men.. får hoppas killen ja träffar på söndag är vettig å han tycker jag är vettig, så borde de nog blir bra. :p

Det verkar ju generellt vara dåligt med hästtjejer på dejtingsidorna :laugh: Kanske är så att dom inte skyltar med såna bra egenskaper :(

Är väl för mycket begärt att träffa en hyffsat vettig hästintresserad tjej nånstans mellan 25 och 55 som inte är sur och bitter, inte har tantfrisyr och kanske inte har bakdel som en lagårdsvägg... Nä, nån gång ska man väl träffa nån.

Nu är det snart en dryg månad sedan jag dejtade någon. Henne träffade jag ju inte på nätet men i gengäld så hade hon väldigt mycket problem med både sig själv och sitt liv och verkade i slutändan bara vara måttligt intresserad :banghead:
Jag tror att det kan vara klokt av dig att tänka lite utanför dina egna ramar. Tänk bort att personen ska vara hästtjej, tänk istället att det är bra om hon har ett tidskrävande intresse! (För om jag förstod ditt tidigare inlägg rätt så handlar det mest om att du vill hitta någon som har förståelse för att du lägger mycket tid på hästar?) Det kanske är någon som är aktiv med hundar istället, eller som idrottar mycket, är galet engagerad i något ideellt arbete på hjälporganisation eller vad som helst. En sådan lär uppskatta att du har egna intressen som tar tid och så kan ni ha massvis att prata om, kanske lära er helt nya saker av varandra osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka