Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det ställs ju såna j*vla krav på killarna i vissa annonser. Dom ska vara minst 185 cm långa, dom får inte ha ölmage, dom ska ha ordnad ekonomi, dom ska vara si och så gamla, dom ska vara både det ena och det andra - Då kan man väl som kille få ställa kravet att kvinnorna har en någorlunda välformad rumpa :D Ärligt talat så är jag inte särskilt utseendefixerad. Men alla kan ta såpass mycket hand om sig själva att man inte fastnar i en trädgårdstol, typ.

Jag tror att det kan vara klokt av dig att tänka lite utanför dina egna ramar. Tänk bort att personen ska vara hästtjej, tänk istället att det är bra om hon har ett tidskrävande intresse! (För om jag förstod ditt tidigare inlägg rätt så handlar det mest om att du vill hitta någon som har förståelse för att du lägger mycket tid på hästar?) Det kanske är någon som är aktiv med hundar istället, eller som idrottar mycket, är galet engagerad i något ideellt arbete på hjälporganisation eller vad som helst. En sådan lär uppskatta att du har egna intressen som tar tid och så kan ni ha massvis att prata om, kanske lära er helt nya saker av varandra osv.

Helst vill jag ju att hon är intresserad nog för att vi ska kunna hjälpas åt i stallet så småningom, jag kommer ju vilja ha måååånga hästar - Och jag vill ju gärna ha någon att kunna dela min vardag med :( Inte bara träffas på dejtkväll en gång i veckan. Jag vill ju ha nån att spontankramas med ju...

Men annars har du nog ett bra tänk :)

@Ming Du framstår som väldigt osympatisk och med en trist kvinnosyn. Om du uttrycker dig såhär när du nätdejtar förstår jag absolut varför du får det svårt.

Jag har aldrig klankat ner på en kvinnas utseende. I kontakten med kvinnor uppför jag mig alltid som en gentleman.

Det var mest ironiskt menat över vilka krav många kvinnor ställer på många sajter.

Men det ställs ju såna j*vla krav på killarna i vissa annonser. Dom ska vara minst 185 cm långa, dom får inte ha ölmage, dom ska ha ordnad ekonomi, dom ska vara si och så gamla, dom ska vara både det ena och det andra - Då kan man väl som kille få ställa kravet att kvinnorna har en någorlunda välformad rumpa :D Ärligt talat så är jag inte särskilt utseendefixerad. Men alla kan ta såpass mycket hand om sig själva att man inte fastnar i en trädgårdstol, typ.
Så vissa människors profiltexter gör det ok för dig att göra likadant?
Min mamma lärde mig "man ska vara mot andra som man själv vill bli bemött" men det kanske inte gäller nuförtiden :cautious: .

Trädgårdsstol. Ord som är sammansatta av tre ord behöver ofta ett såkallat fog-s. Men det finns undantag, förstås.

Jag har aldrig klankat ner på en kvinnas utseende. I kontakten med kvinnor uppför jag mig alltid som en gentleman.

Det var mest ironiskt menat över vilka krav många kvinnor ställer på många sajter.
Jag sa att du verkar ha en taskig kvinnosyn. Att du sen tar det som att jag påstår att du klankat ner på kvinnors utseende får stå för dig.

Det är bara menat som ett tips i all välmening - har du svårt att träffa nån vettig kan det vara för att du själv framstår som fett ovettig.

Ang din "komplimang" till Redhyuuga så fattar jag också att det var menat som en sådan. Men det var inte min fråga. Min fråga var: tror du att kvinnor måste vara fula för att ha svårt att träffa nån? Eftersom du menar att det inte ska vara alltför svårt för henne eftersom hon inte är ful?

För övrigt är det så ocharmigt med män som klagar över att kvinnor har för höga krav. Skulle män dissa mig för att jag inte var tillräckligt lång eller smal eller stortuttad eller snygg skulle jag inte tänka "sänk kraven för helvete!" utan mest bara se det som att jag inte är deras typ.

Jag sa att du verkar ha en taskig kvinnosyn. Att du sen tar det som att jag påstår att du klankat ner på kvinnors utseende får stå för dig.

Det är bara menat som ett tips i all välmening - har du svårt att träffa nån vettig kan det vara för att du själv framstår som fett ovettig.

Ang din "komplimang" till Redhyuuga så fattar jag också att det var menat som en sådan. Men det var inte min fråga. Min fråga var: tror du att kvinnor måste vara fula för att ha svårt att träffa nån? Eftersom du menar att det inte ska vara alltför svårt för henne eftersom hon inte är ful?

Nej, jag tror att de flesta kan få svårt att hitta en partner som passar dem. Men det är också så att en snygg tjej får fler erbjudanden, vilket dom många gånger kan bli ganska less på också...

Vad gäller ditt senare inlägg så står jag fast vid att det är orimligt att ställa alltför stora krav på det "yttre" som utseende, inkomst m.m. oavsett om man är man eller kvinna. Ofta när man blir alldeles blixtförälskad så är det i någon som inte uppfyller kravspecen på en enda punkt.

@Ming Ok för min del tänker jag att folk tänder på vad de tänder på helt enkelt. Att inte tända på mig är helt okej, skulle aldrig nånsin lasta nån för det. Tvärtom fascineras jag av mäns benägenhet att se det som en rättighet att bli tänd på. Som att kvinnor som väljer bort dem gör nån form av moralisk faux pas.

@Ming Ok för min del tänker jag att folk tänder på vad de tänder på helt enkelt. Att inte tända på mig är helt okej, skulle aldrig nånsin lasta nån för det. Tvärtom fascineras jag av mäns benägenhet att se det som en rättighet att bli tänd på. Som att kvinnor som väljer bort dem gör nån form av moralisk faux pas.

Det finns även kvinnor som förutsätter att man ska tända på dem bara för att dom är kvinnor... Jag är lite speciell på så vis att jag kan ha lite svårt för själlöst sex med en kvinna som jag inte känner nått för, och ofta vill jag ha lite uppvärmning först med lite romantiskt prat, drunkna en smula i varandras ögon och såna saker innan jag "tänder".

Man tenderar ju att döma andra efter hur man själv fungerar, så därför har jag lite svårt för folk som dissar andra fullständigt p.g.a av yttre faktorer. Min dubbelmoral i det hela är väl att jag har svårt att tända på gravt överviktiga människor även om dom har andra fördelar :o

Nu är du ute på djupt vatten käre nykomling. "Aldrig klankat ner på en kvinnas utseende?" Räknas det inte att säga att kvinnor med breda rumpor borde ta hand om sig bättre?

Det finns gott om kvinnor som tar väl hand om sig, tränar hårt, och ändå har väldigt breda rumpor och höfter. Det kan ha många orsaker. Alla "klarar" inte att träna bort det, det kan vara både bredden på skelettet och medicinska orsaker bakom. Tråkigt att behöva påpeka det, men jag tycker inte att det skadar att göra det när det dyker upp skuldbeläggande kommentarer. Kanske får det någon att tänka sig lite för nästa gång.

För övrigt tycker jag att alla har "rätt" att vara hur kräsna de vill. "Snygg" är väl dessutom ganska subjektivt? Jag tänder mer på personlighet, kroppsspråk och röst/sätt att prata än utseende.

Därmed inte sagt att utseendet inte spelar någonsomhelst roll, för det gör det nog för de allra flesta, men lyckligtvis har vi ju olika preferenser. För att få det bekräftat kan du ju sitta på café ett par timmar och studera par.

Han jag var på dejt med idag tog upp samma sak, nämligen att han tyckte att många kvinnor är för kräsna!!!!!! Man SKALL vara kräsen, vem fasen vill vara tillsammans med någon som "nöjer sig" med en? Jag vill träffa någon där det ömsesidigt känns som att man hittat den bästa personen i världen. Den berömda kemin där båda är entusiastiska och glada över att ha funnit den andra. Så enkelt, och så svårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka