Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur det! :up:

Fast på Tinder har man ju sitt riktiga namn...Så svårt att rensa utifrån det då... :/
Amen fy! :wtf:

Då har jag ännu svårare att förstå varför man är så "rak". (Med "rak" menar jag rälig. Hade vart trevligare/ rakare att säga, Hej vill du ses och ta en öl ikväll?)

Kan man inte anmäla på Tinder?

Amen fy! :wtf:

Då har jag ännu svårare att förstå varför man är så "rak". (Med "rak" menar jag rälig. Hade vart trevligare/ rakare att säga, Hej vill du ses och ta en öl ikväll?)

Kan man inte anmäla på Tinder?

Exakt!
Nej, för lite sådär småsliskigt, visst om man är "dum i huvudet" så....
Men när man använder sitt riktiga namn (Tinder synkar med Facebook!), så förstår jag inte hur till synes "vuxna och seriösa" 20-25 åringar kan hålla på sådär! :yuck:

Har tyvärr inte hittat någon "anmäla" knapp :(
Hade ju varit trevligt om det funnits, iaf till de grövsta situationerna (typ som dessa med suga av och när folk uttryckligen vill våldta en...). Men nepp, verkar inte vara uppfunnet än :(

Jag har börjat fråga nu direkt om mannen bor i den ort de angiver. Det har sparat mycket irritation för min del. Många har "råkat" skriva fel ort ;) jomenvisst.Fast någon blev sned på mig för han tyckte det var en konstig fråga.

Lyckades få över den där sjukt söta killen som dessutom är så rolig i sängen en gång till ;)
Den här gången när han gick lät det inte lika "off" som sist ;) Nu sa han tom själv att han nog kunde tänka sej komma fler gånger ;) ME LIKE !!!

Har sen 2 st jag "hoppas mer" på (seriöst) ... men bara träffat dom en gång och ännu inte fått "merintresseintryck" från dom ... Även de inte tagit bort en från konversationerna iaf... Men att kalla de konversationer är att ta i med...

Alltså, är vissa män födda utan hjärna eller?! :wtf: :yuck: :banghead:
Tindrar ju en del, och har på sista tiden märkt av något som verkar vara en ny "trend" bland killar i 20-25 års åldern, nämligen att börja konversationerna med "Hej *mitt namn*, vill du suga av mig?"
Alltså ursäkta, men vad är det för j-vla sätt att börja en konversation på?! :rage:
Blir less! Blockar bara såna idioter direkt, men alltså det här går verkligen över någon slags gräns som får mig att tröttna på Tinder. Jag har sett mycket skit där, folk som uttryckligen velat våldta mig m.m. men jag har knappast sett maken till detta! I början när jag fick såna där hälsningar som ovan nämnda, brukade jag svara i stil med "Är du på riktigt ens?! :yuck:" (numera blockar jag bara direkt men...) och brukade då få en k*k-bild som svar. Och nu pratar jag alltså inte ens om bara 1-2 killar, utan snarare 8-10. Hur kan man vara så komplett dum i huvudet när man är typ 20-25 år gammal?!
Så, nu har jag fått spy lite galla över detta, nu känns det bättre...:p
Är det förresten någon annan som stött på detta fenomen?

Fysjutton. Jag kan inte låta bli att undra om de blir vettigare som äldre eller bara blir bättre på att dölja hur dumma de är...

Det närmaste "dejt" Jag varit på sistone är att jag pratade med en kille på fest häromveckan och bytte nr för att ta en cykeltur ihop. Inte dejt i min planering, kanske från hans sida, det är alltid lite nervöst när man ska på tu man hand med någon man bara träffat på fest och inte vet vad de har för förväntningar. Om deras känsla är: "kul med nya vänner", eller "yes! Halva inne" när man byter nummer.

Så idag var vi ute och cyklade en svettig skogstur, badade och fikade. Det var väldigt trevligt, jag fick en kram när vi möttes, men känner att det här nog kan bli en vän snarare än pojkvän. Och kanske blir det fler turer om han står ut med att jag är betydligt svagare än honom så han får vänta en del på mig i uppförsbackarna.

Jag upplever honom som "ung", vilket inte alltid är negativt såklart. Men det kändes som om han var FÖR ung.

Men det var ett bra test för att fundera ut om cykeldejt är något för framtiden. ;) Jag bor i Oslo, och cykling är superpopulärt, jag cyklar mycket nu när jag inte har häst. Det är vansinnnigt kuperat dock, så det blir inte direkt några glidarturer där man glider fram i bredd och småpratar så långa sträckor i taget. Men det sållar agnarna från vetet och känns inte speciellt stelt. Så det har potential.

Det närmaste "dejt" Jag varit på sistone är att jag pratade med en kille på fest häromveckan och bytte nr för att ta en cykeltur ihop. Inte dejt i min planering, kanske från hans sida, det är alltid lite nervöst när man ska på tu man hand med någon man bara träffat på fest och inte vet vad de har för förväntningar. Om deras känsla är: "kul med nya vänner", eller "yes! Halva inne" när man byter nummer.
Det där tycker jag är asjobbigt! Minns en gång när jag skulle träffa en internetvän, vi hade fått kontakt genom vårt gemensamma fotointresse och bestämt att ta en fotopromenad vid tillfälle. Så träffades vi, gick iväg på vår promenad och en stund senare ringde hans telefon. Han svarade men sa nästan direkt "Jag kan inte prata nu, jag är på dejt!" varpå jag såg ut som ett levande frågetecken. Sedan visade det sig att han även hade med någon liten present till mig och absolut jättegärna ville ses igen osv... Jag hade då inte ens haft en tanke på att vår träff skulle kunna ses som något annat än en "vanlig vänskapsträff" eller hur det nu ska förklaras. Så ja.. det blev lite skumt.. O_o

Och ja, nu har jag en bekant som vill ses. Vi har haft kontakt till och från i några år och nu har han sagt att han gärna träffar mig någon dag. Grejen är att jag vet att han precis blivit singel, sååå jag är lite rädd att även han tänker sig det hela som något dejtliknande. Funderar nu på hur jag på bästa sätt säger "Bara så du vet, det här är ingen dejt!" redan innan vi träffas :p

Jag träffade mitt ex på hp, en del kanske minns att jag en liten kort period hängde i nätdejting-tråden hösten -14. Nu var det tyvärr så att han råkade vara ett renodlat Kukas. För att förkorta en jävligt jobbig historia misshandlade han mig både psykiskt och fysiskt under i princip hela vårt förhållande. Han är dömd för det men jag vill självklart inte att någon annan ska råka ut för honom.

@Artline var snäll och kollade upp om han hade återaktiverat sitt konto efter att jag flydde från honom. Hans nick involverar en frukt efter den standardiserade engelska manliga titeln, han kommer från landets näst största stad och är 30.

Det han utsatte mig för ska ingen annan människa behöva utsättas för. Det är därför jag skriver som jag gör nu. Hoppas att det är okej.

Det där tycker jag är asjobbigt!
...
Funderar nu på hur jag på bästa sätt säger "Bara så du vet, det här är ingen dejt!" redan innan vi träffas :p
Ja!!! Jag tänkte redan när vi sågs på festen att, ja kul med ny cykelkompis. Men det är ju svårt att veta vad han skulle ha för förväntningar, så jag var lika nojig som dig och funderade på att poängtera att det inte skulle vara en dejt. Men bestämde mig för att försöka släppa det och A) ge honom en chans om jag faktiskt missbedömt honom och det kunde finnas "något" och B) om jag inte kände den typen av kemi helt enkelt bara vara normalt kompistrevlig och inte besvara evt. flirtande och närmande.

Det borde fungera oavsett om den andra personen ser det som dejt eller inte. De flesta förstår nog vinken, förutom knäppgökarna.

Jag träffade mitt ex på hp, en del kanske minns att jag en liten kort period hängde i nätdejting-tråden hösten -14. Nu var det tyvärr så att han råkade vara ett renodlat Kukas. För att förkorta en jävligt jobbig historia misshandlade han mig både psykiskt och fysiskt under i princip hela vårt förhållande. Han är dömd för det men jag vill självklart inte att någon annan ska råka ut för honom.---

Det han utsatte mig för ska ingen annan människa behöva utsättas för. Det är därför jag skriver som jag gör nu. Hoppas att det är okej.
Oj! Ja jag minns att du träffade någon. Har du kontaktat HPadministrator och berättat vad han heter och att han är dömd för vad han gjort mot dig? De kan antagligen blocka honom från tjänsten.

@ekra jag har faktiskt inte orkat göra det än. Just nu är det jobbigt nog bara att ta mig ur sängen typ. Eller det ska jag inte säga för det är rätt okej större delen av tiden trors allt. Men @Artline anmälde honom. Jag ska se om jag har ork nog att göra det själv i veckan som kommer.

Det känns verkligen inte bra att se honom på hp :crazy: Nu hade han inte varit inne sedan februari och hade han varit inne på min profil en gång. Han såg ut att vara en trevlig kille och utan Bumpos historia så har man ingen aning om vad det är för människa man riskerar att gå på dejt med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 013
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 424
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 312
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka