Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, ännu en anledning för dig att komma förbi stallet ikväll ;)

@niphredil tacl :) Jo det kändes väldigt bra. Och när jag sa "I'm a feminist" svarade han "we all should be feminists" vilket jag tyckte var ett bra svar ;)
Väldigt bra svar, och dessutom substantiellt på ett snyggt sätt. (Inte som kreti och pleti som säger att de är feminister/för jämställdhet, och sedan märks det inte på något enda ytterligare vis.)

Jag träffade också min dejt igår och sov över där :)
Han är :love:! Så himla bra med hundarna, genomsnäll och omtänksam, rolig, känner tydligen min kropp bättre än vad jag själv gör :o, samma värderingar på viktiga punkter och rolig att diskutera med om mindre viktiga grejer och ja.. Jag börjar seriöst fundera vad han skulle kunna ha för brister, det är inget som framträtt tydligt än i alla fall :p
Sitter på jobbet, fånler och sniffar på mitt hår nu, eftersom det luktar av honom. Ser förmodligen rätt löjlig ut :D
Lyckades låsa in min telefon i hans lägenhet i morse, så får hämta den där efter jobbet och sno åt mig några minuter av honom idag också innan han ska iväg hela helgen. Det där med att kolla så att man har med sig allt innan man låser och kastar in nyckeln i brevinkastet brukar ju vara en god idé.. :p

"WOW!!! Hej! jag gillar det jag ser kan jag tala om ;) Hoppas du vill höra av dig tillbaka och jag bits inte lovar. Lovar jag är mycket trevlig rak öppen av mig och ärlig…. Var för guds skull inte rädd att svara tillbaka det är tråkigt när inte folk kan svara tillbaka också oavsett svaret…. Kram Lasse"

Alltså, jag måste fråga er som kan med sociala regler och sådär - är komplimanger av den här sorten normalt förfarande eller? Själv tycker jag bara att sättet han uttrycker det på känns äckligt, sliskigt och objektifierande :yuck:
Blir inte bättre när det kommer från en snubbe gammal nog att vara min farsa heller, som uppenbart antingen skitit i att läsa profilen eller läst och skitit fullständigt i vad jag skrivit ang ålder (han 48, jag 29 och söker någon hyfsat jämnårig kring 25-40) :meh:
Usch! Jag avskyr frasen "Jag bits inte"! Avskyr den riktigt mycket faktiskt!! Varför utgår män ifrån att a. kvinnor är rädda för män, b. kvinnor är rädda för att män ska bitas??

Usch! Jag avskyr frasen "Jag bits inte"! Avskyr den riktigt mycket faktiskt!! Varför utgår män ifrån att a. kvinnor är rädda för män, b. kvinnor är rädda för att män ska bitas??
Haha ja! Som med män som drar till med "vågar du?" som avslut i sina meddelanden. Nääää jag törs inte skicka ett meddelande, du kanske hoppar ut genom datorn och yxmördar mig... Typ.
Och så kan jag inte låta bli att undra hur det ens är positivt att inte bitas. Att gilla sånt är väl rätt vanligt nuförtiden :D

Eller kvinnor med för den delen. Känns som något är fel eller att det är just det de gör, bits. Som katten som spelar allan och slickar sig på tassen så att gnagaren ska försöka springa så att där blir anledning att fånga den igen.

Eller kvinnor med för den delen. Känns som något är fel eller att det är just det de gör, bits. Som katten som spelar allan och slickar sig på tassen så att gnagaren ska försöka springa så att där blir anledning att fånga den igen.
Du menar att kvinnor brukar skriva att de inte bits? :confused:

Vad det ska vara svårt!
Träffade en person några gånger förra året. Personen dissade mig. Hörde av sig någon månad senare, och då var jag sur och dissade personen.
Det kändes helt okej när personen dissade mig, för min känsla var redan då att det inte kommer fungera. Jag är osocial, blyg och vill helst inte synas alls i sammanhang. Personen är mer eller mindre tvärt om, tar plats och upplevs som väldigt självsäker. Jag tycker det är jobbigt att vara med personen i miljöer där andra är.

Av någon anledning så har vi börjat prata igen och träffades för ett tag sedan. Min känsla direkt efteråt var att nej det här går inte, jag vill inte träffa personen igen. Men likförbaskat överväger jag ändå att träffa personen igen nu när personen vill ses igen? Jag vet inte om det är en trygghet att ha träffat personen och redan blivit bedömd rent kroppsligt (jag är väldigt överviktig och tycker det är fruktansvärt att dejta pga det), eller om det är något att satsa på? Känslorna efter samtliga gånger har varit att nej det här går inte. Tänk om det kunde vara enkelt!
Såg detta nu!
Jag tänker som så, min mage styr många av mina val. Känns det inte bra i magen, skippa då killen.

Jag tror lite som du säger, nu har ni träffats, den första nervositeten har släppt. Men nöj dig inte bara för att han "accepterar" dig.

Efter ett par veckors grubblande på lite av allt har jag tagit tag i mig själv nu och gjort det jag kan. Har berättat för J att jag inte tror att det kommer leda nånstans, och när jag grubblat om det har jag även insett att jag inte bara vill ha sex med min kk (han heter också J, det blir rörigt när de heter samma sak), så det har jag berättat för honom nu men vet inte vad han tänker om det.
Och A (som figurerat här i tråden tidigare) har jag haft lite kontakt med ett par veckor. Enbart på kompisnivå, men han ställer ändå till det bara av att finnas i tankarna. Så där tänker jag dra mig tillbaka och att kontakten ska dö ut av sig själv.
Möjligt att jag blir ensam nu, men det känns bra.

Alltså, är vissa män födda utan hjärna eller?! :wtf: :yuck: :banghead:
Tindrar ju en del, och har på sista tiden märkt av något som verkar vara en ny "trend" bland killar i 20-25 års åldern, nämligen att börja konversationerna med "Hej *mitt namn*, vill du suga av mig?"
Alltså ursäkta, men vad är det för j-vla sätt att börja en konversation på?! :rage:
Blir less! Blockar bara såna idioter direkt, men alltså det här går verkligen över någon slags gräns som får mig att tröttna på Tinder. Jag har sett mycket skit där, folk som uttryckligen velat våldta mig m.m. men jag har knappast sett maken till detta! I början när jag fick såna där hälsningar som ovan nämnda, brukade jag svara i stil med "Är du på riktigt ens?! :yuck:" (numera blockar jag bara direkt men...) och brukade då få en k*k-bild som svar. Och nu pratar jag alltså inte ens om bara 1-2 killar, utan snarare 8-10. Hur kan man vara så komplett dum i huvudet när man är typ 20-25 år gammal?!
Så, nu har jag fått spy lite galla över detta, nu känns det bättre...:p
Är det förresten någon annan som stött på detta fenomen?

Själv har jag bara fått trevliga meddelanden på sista tiden. Antingen är det "Hej vad gör du?" (nån skickade en sliskig smiley så honom svarade jag inte.
Eller så är det en kommentar om profilen.

Däremot är det väl två som jag faktiskt har svarat på.

Det är ju rätt självsorterande när de har sliskiga användarnamn. :wtf:

Själv har jag bara fått trevliga meddelanden på sista tiden. Antingen är det "Hej vad gör du?" (nån skickade en sliskig smiley så honom svarade jag inte.
Eller så är det en kommentar om profilen.

Däremot är det väl två som jag faktiskt har svarat på.

Det är ju rätt självsorterande när de har sliskiga användarnamn. :wtf:

Tur det! :up:

Fast på Tinder har man ju sitt riktiga namn...Så svårt att rensa utifrån det då... :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 012
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 424
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 312
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka