Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar nu på hur jag på bästa sätt säger "Bara så du vet, det här är ingen dejt!" redan innan vi träffas :p
Det brukar jag göra när jag själv känner att denna person vill jag bara vara kompis med så slipper man knepiga situationer. En del hoppas fortfarande att man ska ändra sig, men då är det liksom deras eget fel att de inte tog det man sa seriöst.

@Dressyrtjejen_97 visst är det trist med folk som inte kan bete sig, men jag kan nog föredra att om de ska föreslå något sånt kan de lika gärna göra det direkt så slipper man ödsla tid. Värre är det ju med dem som man har en bra konversation med och sen skriver något sånt följt av en kukbild... :banghead:

Det brukar jag göra när jag själv känner att denna person vill jag bara vara kompis med så slipper man knepiga situationer. En del hoppas fortfarande att man ska ändra sig, men då är det liksom deras eget fel att de inte tog det man sa seriöst.
Det kan nog vara bra att man säger det direkt när man "bokar" mötet. Svårare att säga i efterhand känner jag. Men ibland vet man ju inte riktigt och vill lämna alla dörrar öppna och DÅ är det ju inte så noga vad man kallar det. Men raka rör är alltid skönt!

@Dressyrtjejen_97 den lille :devil: i mig tycker att en printscreen på texten där hans fb-profil också syns hade varit ypperligt att lägga upp som ett offentligt inlägg på facebook.
Och det hade du gjort själv, på din tidslinje?

Det är alltid lätt att föreslå :devil: när man slipper göra det själv. Detta är dessutom ett fullständigt smaklöst förslag, hur idiotiskt deras tilltag än är. Det är väl just för sånt där som anmälningsmöjligheten finns på sajterna och tinder.

Och det hade du gjort själv, på din tidslinje?

Det är alltid lätt att föreslå :devil: när man slipper göra det själv. Detta är dessutom ett fullständigt smaklöst förslag, hur idiotiskt deras tilltag än är. Det är väl just för sånt där som anmälningsmöjligheten finns på sajterna och tinder.

Men nog är det väl ett skämt? Den lille :devil: i mig (som kanske inte är så liten...) föreslår en hel del sådana saker som är roliga att tänka sig, men som resten av mig inte går med på. Det är ju helt bisarrt att folk skickar sådana meddelanden, det är absolut en av mina första tankar att undra hur öppet de egentligen vill stå för att de gör sådant, och därifrån till "det kan jag minsann ta reda på :sneaky:" är ju steget inte långt.

Men nog är det väl ett skämt? Den lille :devil: i mig (som kanske inte är så liten...) föreslår en hel del sådana saker som är roliga att tänka sig, men som resten av mig inte går med på. Det är ju helt bisarrt att folk skickar sådana meddelanden, det är absolut en av mina första tankar att undra hur öppet de egentligen vill stå för att de gör sådant, och därifrån till "det kan jag minsann ta reda på :sneaky:" är ju steget inte långt.
Jag tolkar ofta sådant som mer eller mindre allvarligt här - väldigt ofta något som den som skriver inte alls skulle våga göra själv, men tycker är en så himla skojig idé att föreslå andra.

Och i det här fallet tycker jag idén är sällsynt dålig. Visst, de här äcklen utnyttjar icke-offentligheten - men att dra ut dem dit på facebook vore att sänka sig alldeles för lågt. Bättre att anmäla. (Jag tycker ALDRIG fb ska utnyttjas som skampåle. Häromdagen såg jag bild och namn på en dömd kattplågare i en Göteborgsgrupp, med en varningstext om att nu var han på fri fot igen. Även om jag gärna skulle strypa honom om jag vågade så avskyr jag när fb utnyttjas på det sättet)

Även här går det bra med dejtandet :D
Jag sov hos P igår, han åkte iväg på ett stort bilevent i torsdags kväll och kom hem igår eftermiddag. Vi har hörts en hel del under helgen, men det var väldigt mysigt att ses igår också. Vi ska inte heller ses förrän torsdag nu, håller med MiniLi om att det känns så jäkla långt bort? O_o:rofl:

Även här går det bra med dejtandet :D
Jag sov hos P igår, han åkte iväg på ett stort bilevent i torsdags kväll och kom hem igår eftermiddag. Vi har hörts en hel del under helgen, men det var väldigt mysigt att ses igår också. Vi ska inte heller ses förrän torsdag nu, håller med MiniLi om att det känns så jäkla långt bort? O_o:rofl:
Haha, det är ändå en skön känsla när man saknar människan direkt!

Jag tänkte efter och inser att jag nog träffat J på ett eller annat sätt varje dag förra veckan eftersom det alltid inkluderar övernattning.. Inte konstigt att torsdag känns långt bort ;)

Haha, det är ändå en skön känsla när man saknar människan direkt!

Jag tänkte efter och inser att jag nog träffat J på ett eller annat sätt varje dag förra veckan eftersom det alltid inkluderar övernattning.. Inte konstigt att torsdag känns långt bort ;)

Verkligen! Att man kommer på något som man bara måste säga till människan, även om man precis åkt därifrån liksom :D

Det är inte konstigt ;)
Sen är ju torsdag ändå flera dagar bort och det är ju rätt länge :angel:

Jag både vill och inte vill att tiden ska gå fort.. Ska avliva hunden på torsdag = vill INTE att tiden ska rinna iväg.. Men sen kommer J och ska krama mig hela kvällen och det ser jag ju såklart fram emot :love:

Min sk dejt ville att jag skulle komma upp till honom för sex istället för att ses på stan. Det blev ingen dejt.
:banghead:

Ok, vi har haft sex förut men det var 6 år sedan. Jag var dessutom väldigt tydlig med att jag ville ses på stan och att jag hade ett läkarbesök sedan som jag var nervös för. Jag var verkligen jättetydlig med att "dejten" inte handlade om sex utan bara att det kunde vara kul att ses och eftersom jag skulle till sjukhuset var jag ändå i hans stad.

Min sk dejt ville att jag skulle komma upp till honom för sex istället för att ses på stan. Det blev ingen dejt.
:banghead:

Ok, vi har haft sex förut men det var 6 år sedan. Jag var dessutom väldigt tydlig med att jag ville ses på stan och att jag hade ett läkarbesök sedan som jag var nervös för. Jag var verkligen jättetydlig med att "dejten" inte handlade om sex utan bara att det kunde vara kul att ses och eftersom jag skulle till sjukhuset var jag ändå i hans stad.
Mupp :banghead::down:

Jag och min dejt ska också ses på torsdag. Och även jag tycker att det är låååååångt dit :p men vi har iofs heller inte setts sen förra helgen eftersom jag har haft barnen hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 012
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 424
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka