Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såå, de största anledningarna till mitt i princip obefintliga dejtingliv är sexuell läggning (lesbisk, hur hitta andra lesbiska???), social ångest, och närhetsfobi (framförallt fysisk). Har dejtat två personer i hela mitt liv (är 22) varav en är transexuell och jag pallade inte att han skulle gå på hormoner och bli mer manlig :(

Har Tinder men ingen skriver någonsin först, få svarar då jag tagit mod till mig att skriva, och har haft kanske 10 matchningar totalt sedan jag skaffade appen för flera månader sedan >__> Maybe I'm just destined to be single forever...
Låter som du har det tufft :( Jag är bi, men har inte dejtat någon tjej ännu (bara blivit kär i straighta personer). Har dock tinder inställt på både tjejer och killar. Tycker överlag det inte verkar finnas så mycket tjejer som är intresserade av tjejer på tinder. Tror säkert det finns andra dejtingsidor där den andelen är större :) tyvärr vet jag inte vad de heter, men det borde gå att söka rätt på!

Har du någon som hjälper dig med din sociala fobi? Annars kanske det kan vara ett steg ingen positiv riktning att få hjälp med det :)

Låter som du har det tufft :( Jag är bi, men har inte dejtat någon tjej ännu (bara blivit kär i straighta personer). Har dock tinder inställt på både tjejer och killar. Tycker överlag det inte verkar finnas så mycket tjejer som är intresserade av tjejer på tinder. Tror säkert det finns andra dejtingsidor där den andelen är större :) tyvärr vet jag inte vad de heter, men det borde gå att söka rätt på!

Har du någon som hjälper dig med din sociala fobi? Annars kanske det kan vara ett steg ingen positiv riktning att få hjälp med det :)

Har matchat med 2 st tjejer.... Den ena tog jag bort efter typ 2 veckor... Den andra chattade jag med en del men hon verkade aldrig vilja ses och jag är ju nyfiken på vad som skulle hända så brevvänner är inte de jag är ute efter ... Så tog bort henne ganska nyligen ...

Nu är det inte många som tror mej när jag säger att jag är kräsen på killar ;) (det är jag ;) ) men jag är stenhård när de gäller tjejer... Så kanske inte så konstigt ändå att jaginte matchar när jag aldrig sveper "ja" på nån ;) (har aldrig "varit" med en tjej men haft en crush på en artist (tjej) och en "förälskelse" i en tjejkompis)

Jag ska iaf träffa mr australia imorgon.
Sen är det kanske inte världens bästa idé med tanke på att jag drog ut en visdomstand igår och fortfarande har ett visst hamsterutseende och ogärna pratar och skrattar jag känns det som jag ska dö.

Jag har världens beslutsångest med om jag vill träffa killen från igår igen eller inte. Hur vet man om man vill det liksom? :confused::p

Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men visst hänger du en del på dejtingsiter som är mer inkluderande för alla läggningar @Andromedae ? Eller om du har koll på något ställe som kan vara bättre att ragga på för @Hgfy ?

Och om du inte känner att du inte vill, träffar du dem igen då?

//Förvirrad nybörjardejtare som förmodligen inte borde dejta alls just nu *hargjortlivetliteförkomplicerat*

Inte till mig, men svarar ändå. ;)
Några gånger har jag faktiskt träffat någon dejt en andra gång just för att jag inte blev klok på att inte veta säkert vad jag tyckte. Jag var tvungen att veta!!
De gångerna insåg jag sen att nä, jag är faktiskt inte intresserad. Men ångrar inte de där andradejterna, jag hade ändå trevligt och lärde mig något om mig själv. Ärligt talat var nog det sista halvåret innan jag träffade min sambo mest för att lära känna mig själv. Gick på många dejter under den tiden och det avdramatiserade hela grejen för mig. Jag ville väldigt gärna vara andra till lags förut och var supernervös inför varje dejt, att dejta mycket gjorde mig mer trygg och lärde mig att fokusera på vad JAG vill. Guld värt!

Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men visst hänger du en del på dejtingsiter som är mer inkluderande för alla läggningar @Andromedae ? Eller om du har koll på något ställe som kan vara bättre att ragga på för @Hgfy ?

För HBTQ är Qruiser (QXs community) kanske det mest självklara valet (även om det givetvis finns heteromän som försöker stöta på homosexuella kvinnor där med ...). Annars så är OkCupid ganska stor och har en större läggningsvariation än många av de mer "traditionella" sajterna.

Sedan är det ofta enklare att träffa någon inom en scen @Hgfy. Dvs att ha vänner som känner vänner. Men det kanske inte är ett alternativ för dig, i och med den sociala fobin? Jag rekommenderar det i alla fall. Det är guld att ha en plats där ens läggning inte är "avvikande" (i brist på bättre ord), även om de flesta kontakter man har på den platsen är helt och hållet platoniska :)

Och om du inte känner att du inte vill, träffar du dem igen då?

//Förvirrad nybörjardejtare som förmodligen inte borde dejta alls just nu *hargjortlivetliteförkomplicerat*
Ja, har jag inte vetat har det blivit en träff till, bara för att se om det känns annorlunda då.
Precis som @Azalea har jag varit på rätt många dejter, för att avdramatisera det hela. Istället för att vänta på att en wow-kille dyker upp (och då bara bli nervös) har jag träffat även dem som känns okej, även om jag inte har varken förhoppningar eller förväntningar på det innan.

Jag har världens beslutsångest med om jag vill träffa killen från igår igen eller inte. Hur vet man om man vill det liksom? :confused::p
Jag vet inte. :p Men om jag inte hade ställt samma fråga i dåvarande (nät)dejtingtråden för snart två år sedan så hade jag inte haft min sambo nu. Utan peppen härifrån hade det inte blivit någon andra dejt :o och det vore ju synd eftersom den och alla därefter var mycket bättre än den första. Så jag säger go go!

Tycker du ska försöka analysera vad det är som gör att du vill/inte vill träffa honom. @addicted Vissa saker kanske är sånt som inte kommer förändras av en andra dejt, och då brukar iaf jag inte träffa personen igen. Men är du bara rent osäker skadar det ju inte att ses igen :) Kanske hitta på något annat än på första dejten för att se om det förändrar uppfattningen om personen?

Tycker du ska försöka analysera vad det är som gör att du vill/inte vill träffa honom. @addicted Vissa saker kanske är sånt som inte kommer förändras av en andra dejt, och då brukar iaf jag inte träffa personen igen. Men är du bara rent osäker skadar det ju inte att ses igen :) Kanske hitta på något annat än på första dejten för att se om det förändrar uppfattningen om personen?

Jag vet inte riktigt, det var nog lite känslan av att vi var väldigt olika i vissa saker. Typ lite att han kändes nästan lite dömande mot sånt jag tyckte att man inte ens behöver ha en åsikt om. Äh, svårt att förklara.

Så kanske det är. Vet att mina gay kompisar använder det flitigt och tog bara för givet att Det fanns både för tjejer och killar.
Grindr är bara för män, verkar finnas en tjejvariant men... tja, jag är inte ute efter sex, så tror inte det är rätt approach xD

Straighta tjejer, it's been a problem for me xD Nu har jag en så stor hbtq-täthet i min bekantskapskrets så det händer inte så ofta längre :) Inte för att det har gett mig nån mer tur men ja, jag känner mig hemma iaf xD

Nej, Tinder verkar inte vara så effektivt för queer people :/ Jag hänger lite på Qruiser också som @Andromedae tipsade om, dock inte OkCupid så det kan ju vara värt att testa? Kanske?

Ang min sociala fobi så är den mest ett hinder i det avseende att jag inte orkar träffa folk irl så ofta. Bor på landet några veckor till så det är ett helt projekt att ta sig in till stan i nuläget eftersom jag inte har körkort. Sociala event gör mig även väldigt trött. Internet är det bästa som hänt mig, typ Är nykterist så är inte ute och partajar heller, har inget jobb pga mina problem, så det är eg bara vänner och ungdomens nykterhetsförbund som är mina "sociala plattformar irl"

Hahaha!
Jag gjorde en spraytan igår. Jag ser ut som Björn Ranelid.
Jag ska träffa youngstern både ikväll samt att vi ska till samma ställe i morgon på midsommar.
Funderar på att köra av denna några gånger under dessa dagar:

KÄRLEKEN, VILKEN KRAFT.
Världens första, och största atombomb… är kärleken… detta under… detta mirakel
NU SKJUTER VI IVÄG PILARNA

Ett mirakel som kallas kärleken, ett mirakel…
DETTA MÄKTIGA ORD
Ett mirakel som kallas kärleken, ett mirakel...

Kärleken är världens största mirakel…

Kärleken, kärleken… detta under... detta under
Att leva är att simma från stranden jag… till stranden du… i havet vi.

Om kvinnan säger nej…till mannens säd i 60 år… så dör mänskligheten ut.

Vill han fortfarande ses efter midsommar så tror jag faktiskt att han kan stå ut med mig resten av livet :D

Det börjar dra ihop sig och just nu vill jag bara gömma mig.
Detta är verkligen inte min grej, jag kommer aldrig vänja mig vid att träffa okända människor utanför jobbet.
Fy :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 012
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.