Hur vill ni bli raggade på krogen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har förstått att många tycker det är roligt ändå.
Med alkohol i blodet kan jag förstå ...
Jag kan också ha roligt. Men jag tycker inte baksmällan m.m. är värt. Finns roligare saker man kan göra.

Jag har varit på krogen många gånger utan alkohol och baksmälla. Jag har haft kul ändå.
Det går om man gillar den typen av aktivitet. Gör man inte det är det bättre att gå någon annanstans.

Jag kan också ha roligt. Men jag tycker inte baksmällan m.m. är värt. Finns roligare saker man kan göra.
Alkohol är ju väldigt destruktivt egentligen. Du har roligt för stunden men sen mår du skit efteråt.
Men måste du dricka alkohol då? Det finns alkoholfria alternativ.

Alkohol är ju väldigt destruktivt egentligen. Du har roligt för stunden men sen mår du skit efteråt.
Men det är ju återigen beroende på hur man är som person.
Du är introvert och inte så social och tycker inte det är så kul att träffa nya människor. Gillar inte att dansa och gillar inte hög musik.
Krogen är väl inte din miljö helt enkelt.
Men det innebär inte att andra tycker lika som dig. Sen måste man inte dricka eller dricka sig full.

Jag har varit på krogen många gånger utan alkohol och baksmälla. Jag har haft kul ändå.
Det går om man gillar den typen av aktivitet. Gör man inte det är det bättre att gå någon annanstans.
Jag gör det för att min kompis gillar det och man vill inte sitta hemma själv jämt. Min kompis vill inte gå ut utan att dricka och förfesta heller.
Jag kan komma på tusen andra saker jag hellre skulle göra än krogen med en partner.

Nu blev jag sugen på att gå ut och dansa :rofl:
Men sannolikheten att något är öppet här är minimal och jag ligger rätt bra i sängen..
Och efter att ha läst några åsikter inser jag att det kan vara dålig idé att gå ut som ensam tjej..

Nja, för mig låter det som att hon vill nåt mer än att dansa. Hångla eller ligga eller nåt mer ?

Även om hon, eller någon annan, nu faktiskt vill gå ut för att få ligga eller hångla, så betyder det inte per automatik att hon vill göra det med vem som helst. Då är hon ju antagligen ute efter att göra det på sina villkor, med någon som hon valt ut, som kanske ser ut eller för sig på ett sätt som hon tycker är tilltalande.

Är hon avvisande mot dig så vill hon inte prata eller ligga med dig, även om hon är superkåt och vill ligga, då får man väl liksom respektera det.

Eller så kanske hon bara tycker att det är kul att dansa, hänga med kompisar eller snacka med nya människor.

När jag är ute på krogen så är det oftast för att hänga med folk ur olika umgängeskretsar som jag inte träffar till vardags. Vi dricker, pratar, skojar, ljuger och har roligt tillsammans. Dyker det upp en kille eller tjej som också verkar vara rolig och precis som vi tycker att det är kul att dricka, prata och skratta så är den personen välkommen och kanske även följer med nästa gång. Bara för att man råkar flirta med folk på krogen betyder det inte att man går ut på krogen enkom för att få hugg, utan för att man tycker att det kan vara en kul miljö att drälla runt i.

Men det är ju återigen beroende på hur man är som person.
Du är introvert och inte så social och tycker inte det är så kul att träffa nya människor. Gillar inte att dansa och gillar inte hög musik.
Krogen är väl inte din miljö helt enkelt.
Men det innebär inte att andra tycker lika som dig. Sen måste man inte dricka eller dricka sig full.

Det är inte sant.
Jag gillar att träffa nya människor. Bara inte i den miljön.
Älskar att gå på dejt när det bara jag och en annan person.

Jo, men ONS är väl bättre än inget iaf ? Då får man ju lite närhet :) .
Är man så fruktansvärt desperat kanske man ska ta sig en funderare över varför man inte är intressant.

Det finns ett uttryck för dom som är kvar på krogen tills den stänger och tar precis vad som helst bara man får något, kallas "vrakdykning" och kan få konsekvenser. ;)

Är man så fruktansvärt desperat kanske man ska ta sig en funderare över varför man inte är intressant.

Det finns ett uttryck för dom som är kvar på krogen tills den stänger och tar precis vad som helst bara man får något, kallas "vrakdykning" och kan få konsekvenser. ;)

Haha, sån är inte jag.
Tar inte vemsomhelst :).

Men då är det väl bätte att träffa människor i andra miljöer?
Om du hatar krogen- gå inte dit.
Kompisen får väl hitta någon annan att gå dit med om du inte vill.

Ja, men jag tänker mig att om jag lär mig konsten att ragga skulle det bli roligare :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 746
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka