Hur vill ni bli raggade på krogen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är så jävla farligt tänk. "Hon hade stringtrosor så det är klart att hon ville ligga", "hon brukar ha one night stands så det är klart att hon är villig liksom" etc etc i all evighet. Det låter inte som NÅGOT annat än att hon vill dansa på krogen. Inget alls. Och att du ens tänker så är så himla himla himla obehagligt.

Många killar är på krogen för att både ragga och ha roligt
Det är min uppfattning av de som jag har varit ute med. Skulle det inte funnits en chans att träffa en tjej tror jag inte så många skulle gå på krogen.
Hur kul är det egentligen och stå och trängas på ett trångt dansgolv bland massa fulla människor eller skrika över ett bord och prata om massa flummiga saker. Och sen bli fler hundra kronor fattigare , med bakfylla på det ?? Hur kan det vara så populärt ?
Men har du förhoppningen att träffa någon eller få hem någon för en kväll. Eller lite hångel...
Ja , då är det värt att gå dit.

Det är min uppfattning av de som jag har varit ute med. Skulle det inte funnits en chans att träffa en tjej tror jag inte så många skulle gå på krogen.
Hur kul är det egentligen och stå och trängas på ett trångt dansgolv bland massa fulla människor eller skrika över ett bord och prata om massa flummiga saker. Och sen bli fler hundra kronor fattigare , med bakfylla på det ?? Hur kan det vara så populärt ?
Men har du förhoppningen att träffa någon eller få hem någon för en kväll. Eller lite hångel...
Jag förstår inte hur detta är ett svar på mitt inlägg alls.

Och ja, visst. Så är det säkert. Dock inte min eller någon kvinnas (eller mans heller för den delen) skyldighet att "göra det värt" för dem. Jag går ut på krogen för att umgås med kompisar. För att dansa, dricka drinkar och kolla på folk. Rör mig inte i ryggen om någon snubbe blir ledsen i ögat för att jag inte är där för att "göra det värt" för honom.

@Hero, oavsett sammanhang om du är intresserad av någon så får du på för sammanhanget lämpligt sätt söka kontakt och sedan läsa av hur personen reagerar och agerar. Detta är ingenting unikt för krogen det som skiljer sig är att på krogen så kanske du dansar vid personen något som nog skulle ses som märkligt på ICA (men kanske fungerar där också). Det är i princip samma tumregler som gäller oavsett vart det sker men sedan är sammanhangen olika så interagerandet kommer skilja sig.

Det som kommer göra störst skillnad för dig är inte metoder eller liknande utan att du lär dig ta kontakt med personer, interagera med dessa och sedan respektera deras gränser och signaler. För dig är det bättre att ta det säkra före det osäkra och inte pusha om du inte är säker. Utöka kontakterna och låt det vara mer kravlöst och du kommer som sämst lära dig en hel del om dig själv och om sociala interaktioner och mer troligt träffa en hel del helt fantastiska och intressanta människor att bara umgås med.

Nja, för mig låter det som att hon vill nåt mer än att dansa. Hångla eller ligga eller nåt mer ?
Det är ju ingen speciell pardans som försiggår på krogarna direkt...
Det är ju typ disco... folk står bara på sitt ställe och hoppar och vickar på höfterna typ. Behövs ingen partner för det ?
Men man kan ju dansa med folk även om det inte är pardans?
Tro det eller ej men det finns folk som dansar på fler sätt än ”stå och vicka på höfterna” eller ”antasta närmsta person”. Jag tycker det är jätteroligt om det dyker upp någon som dansar för att det är roligt. Då kör man lite moves bara.
Precis som att jag dansar med mina manliga vänner på fest. För att det är roligt.

Alltså, ögonkontakt, le, vinka, säg hej? Om något av det besvaras så KAN det vara en invit för att inleda en konversation. I så fall kan man prova att göra det. Är vederbörande inte intresserad så lär det märkas och då tackar man för sig och går därifrån?

Sen kanske man kan prata med någon för att det är kul och trevligt och inte inom 5 minuter bestämma sig för om det här är ska bli min framtida fru/man eller att man ska hem och ligga direkt efter? Pratar man med tillräckligt många människor och har roligt tillsammans så lär du förr eller senare träffa någon som kanske vill ta det vidare tänker jag.

Att greppa tag i någon på dansgolvet och visa dominans kanske funkar på en del, men när det inte funkar så kommer du ofrånkomligen att bli utslängd, för det är ett jävla sätt att bete sig på. Precis som att du inte visar dominans genom att tränga dig före i kön eller knuffa på folk bara för att. Man tar inte på, eller tränger sig på andra människor socialt som inte önskar det. Om man bortser från att man lyfter ut folk som är bråkiga eller så pass berusade att dom nog bör sätta sig i en taxi för att åka hem så är nog pissjobbiga snubbar (och ibland även lika pissjobbiga kvinnor som beter sig på exakt samma sätt) på dansgolvet som någon kvinna sagt till om det vanligaste som man slänger ut från krogen (jag har alltså jobbat som "dörrvakt" i rätt många år).

Var inte skitfull, var öppen och trevlig, hälsa på folk. Om någon visar intresse av att föra en dialog, följ upp. Om inte gå vidare. Det är liksom inte svårare än så, det finns ingen magisk formel. Vissa tjejer kommer vilja prata med dig, andra inte. Någon som inte vill prata med dig kanske hellre pratar med din 190cm långa kompis, vissa kanske inte vill det. Vissa tjejer kommer säkert tycka att du är attraktiv och vill ligga med dig, andra med din långa kompis. Poängen här är att allas tycke och smak är olika och du måste sluta se det som någon form av rättighet att "få napp", eller att få det i samma utsträckning som någon annan.

Sammanfattningsvis, var öppen. Säg hej till folk. Gå vidare om du inte är önskad (som någon så fint skrev, hundar som tigger vid bordet får inget), håll händerna för dig själv. Slappna av. Sluta JAGA kvinnor som någon form av bytesdjur och behandla dom på samma sätt som du behandlar vilken medmänniska som helst så ska du se att du säkert hittar någon som kan leva med att du inte är 190cm och väger 100 kg.

Det var mer ett svar på hur man kan tycka krogen är rolig om man inte har förhoppning, på lite hångel, ligg eller träffa någon ?
Det är ju en fruktansvärt trist miljö ?
Ja, jo, jag förstod vad du skrev. Det har dock 0 med vad jag skrev till dig att göra eller vad jag citerade från ditt inlägg. Ditt inlägg som jag svarade på var rapey och obehagligt. Det var det jag kommenterade. Inte vad killar har för motiv när de går ut. Utan DIN obehagliga inställning till att en tjej går ut för att bara dansa och ha kul.

Jag tycker om att släppa loss på dansgolvet och tycker om goda drinkar därför går jag.

Att vara ute på krogen för att träffa någon tycker jag låter desperat på ett sjukligt sätt.

Fast vänta nu. Då borde ingen person som inte är singel gå ut. Jag måste berätta för min sambo att vi ska hålla oss hemma i fortsättningen.
Jag har förstått att många tycker det är roligt ändå.
Med alkohol i blodet kan jag förstå ...
Jag kan också ha roligt. Men jag tycker inte baksmällan m.m. är värt. Finns roligare saker man kan göra.
Alkohol är ju väldigt destruktivt egentligen. Du har roligt för stunden men sen mår du skit efteråt.

Många går ut på krogen utan avsikt att träffa någon. För att de tycker att det är roligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka