Hur vill ni bli raggade på krogen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte sant.
Jag gillar att träffa nya människor. Bara inte i den miljön.
Älskar att gå på dejt när det bara jag och en annan person.
Men gå ut och träffa folk någon annanstans då. Min första kille träffade jag på skolan jag gick på. Den andra träffade jag genom ett gemensamt intresse och den tredje träffade jag på hundpromenaden. Vi bodde grannar och sågs ofta av den anledningen. Ingen av relationerna har börjat med intentionen att "bli ihop". Vi har träffats, pratat med varandra och sedan konstaterat att det utvecklats ett gemensamt tycke för varann.

Jag är för övrigt också introvert men saknar inte mål i mun.

Igår var jag på en pub där ett band som spelade. Det var verkligen fullpackat så det blev lite kö till toaletterna. Står i kö när en kille, som inte står i kön utan som jag hamnar bredvid, vänder sig till mig och snällt berättar att det även finns toaletter där nere. Jag svarar och så börjar vi tjöta lite med varandra. Tror inte han raggade utan var bara genuint trevlig. Det behöver inte vara svårare än så. Han fick mitt intresse och vi ”skålade” lite med varandra på distans lite resten av kvällen. Tänker att det var en riktigt bra ice-breaker och sätt att börja prata med någon utan att det är forcerat eller stelt.

Inte gjort i en handvändning . Tänkte gå ut på nyårsafton så därför jag efterfrågar tips på ragg :)

Det bästa är nog om du släpper fokus på ragg. Bara gå ut, häng med folk och öva dig på just det utan hetsen att det ska leda till något där och då.

Jag har absolut träffat någon på krogen(för typ tusen år sen då jag var singel). Det funkar ju på samma sätt där som det gör överallt annars: Man söker kontakt och ser om det är önskat från andra hållet, börjar prata och ser om det är ngt intressant etc.

Var bara genuint intresserad av andra människor, vad de pratar om, vad de är intresserade av, hur de tänker om saker och ting. Även om ni är helt olika, tänk istället "jaha vad intressant jag är helt annorlunda jag tänker sähär om den här saken hur tänker du?" Fråga saker, lyssna utan baktanke på vad det ska mynna ut i, ha inga fördomar om deras utseende, personlighet, åsikter innan du haft en genuin konversation med dem.
Sålla inte från början utifrån vilka du tror att du vill ha en relation med/hångla/ligga utan prata med alla med ett öppet sinne och se det som roligt att träffa nya människor oavsett kön.

Jag har förstått att många tycker det är roligt ändå.
Med alkohol i blodet kan jag förstå ...
Jag kan också ha roligt. Men jag tycker inte baksmällan m.m. är värt. Finns roligare saker man kan göra.
Alkohol är ju väldigt destruktivt egentligen. Du har roligt för stunden men sen mår du skit efteråt.

Nu har jag iof sådan tur att jag inte blir bakfull inte ens dom få gånger jag varit riktigt full (råkade släppa loss lite på nyårsfesten i Garmisch med backhopparna och hade shottävling med ryssarna på ren vodka, jag vann inte :p). Men jag har alltid haft skitkul på krogen, dansat, skrattat och pratat med roligt folk (och jag är inte snygg och jag är jättetjock ändå både dansar och pratar killar med mig ;)). Och dagen efter har det varit hur värt det som helst. Jag dricker inte ens varje gång jag går ut, ibland känner jag inte för det helt enkelt. Man kan faktiskt ha kul utan sprit men jag dricker inte sprit för att bli full utan för att jag tycker drinkar är gott.

Nu har jag iof sådan tur att jag inte blir bakfull inte ens dom få gånger jag varit riktigt full (råkade släppa loss lite på nyårsfesten i Garmisch med backhopparna och hade shottävling med ryssarna på ren vodka, jag vann inte :p). Men jag har alltid haft skitkul på krogen, dansat, skrattat och pratat med roligt folk (och jag är inte snygg och jag är jättetjock ändå både dansar och pratar killar med mig ;)). Och dagen efter har det varit hur värt det som helst. Jag dricker inte ens varje gång jag går ut, ibland känner jag inte för det helt enkelt. Man kan faktiskt ha kul utan sprit men jag dricker inte sprit för att bli full utan för att jag tycker drinkar är gott.

För mig är det inte bara alkholen, även om den har en stor bidrag. Utan att jag blir så upp i varv av alla intryck efter en utekväll och kan knappt sova. Så även om jag är hemma vid 03:30 så kanske jag somnar först vid 06:00 och vaknar 9-10. Så jag är så trött att jag orkar ingenting dagen efter och det tar flera dagar innan jag är normal igen.

Kanske det mynnar ut att jag har svårt för "small talk" och prata i grupp. Som gör att jag inte tycker det är så roligt....

Alltså, någon som försöker ragga på en på krogen och "ta över" när man är ute med sina kompisar går helt bort oavsett allting annat, han kan vara hur snygg och trevlig som helst men kan han inte läsa av en situation och förstå hur man ska bete sig så är han helt körd.

Jag har träffat de jag varit ihop med via gemensamma vänner eller gemensamma intressen. De jag känner som träffat någon på krogen har inte fallit för någon på första träffen utan de har setts ute på samma krogar några gånger och börjat prata.

Alltså, någon som försöker ragga på en på krogen och "ta över" när man är ute med sina kompisar går helt bort oavsett allting annat, han kan vara hur snygg och trevlig som helst men kan han inte läsa av en situation och förstå hur man ska bete sig så är han helt körd.

Jag har träffat de jag varit ihop med via gemensamma vänner eller gemensamma intressen. De jag känner som träffat någon på krogen har inte fallit för någon på första träffen utan de har setts ute på samma krogar några gånger och börjat prata.

Ja, då tar du hål på mina förhoppningar.
Jag är ute för sällan för att folk ska känna igen mig...

Ja, då tar du hål på mina förhoppningar.
Jag är ute för sällan för att folk ska känna igen mig..

Men tror du ärligt att en tjej ska efter att ha träffat dig en gång på krogen ska känna att du är mannen i hennes liv? Du kan säkert få med dig någon för ett ONS men mer än så ska du nog inte hoppas på. Men sen har du ditt största problem och det är att hon ska se ut som en model och vara vältränad och dessutom vilja följa med just dig hem.

Märker du inte själv problemet?
Du bara måste driva med oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka