Hur vill ni bli raggade på krogen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
1) Hur vet du att personerna i fråga inte har en relation sen tidigare? Har flirtat? Känner varandra? Hånglat innan? Whatever

2) Det kanske inte är alla som bara kan gå därifrån. Det kan handla om att man är rädd för personen, det kan handla om att det finns en historia sen tidigare, det kan handla om att man är skitfull och inte vet vad man pysslar med. Det kan vara precis VAD SOM HELST som gör att en person är fysisk med en annan fastän han/hon inte egentligen vill

Sen kan det vara så att tjejen ifråga gillar det. Good for her. Hon kanske ville hångla med den här snubben. Betyder inte per automatik att du har rätt till samma samtycke av henne eller någon annan
giphy.gif

1) Hur vet du att personerna i fråga inte har en relation sen tidigare? Har flirtat? Känner varandra? Hånglat innan? Whatever

2) Det kanske inte är alla som bara kan gå därifrån. Det kan handla om att man är rädd för personen, det kan handla om att det finns en historia sen tidigare, det kan handla om att man är skitfull och inte vet vad man pysslar med. Det kan vara precis VAD SOM HELST som gör att en person är fysisk med en annan fastän han/hon inte egentligen vill

Sen kan det vara så att tjejen ifråga gillar det. Good for her. Hon kanske ville hångla med den här snubben. Betyder inte per automatik att du har rätt till samma samtycke av henne eller någon annan

3) Hur vet du att killen inte kände henne sen tidigare och bara gick fram och tog henne med storm på dansgolvet ?

Du har inte läst det som flera kvinnor skrev i den tidigare tråden?
Att särskilt som ung och osäker kan det vara svårt att säga ifrån när någon kommer och grabbar tag i en och börjar hångla - det behöver ingalunda betyda att man uppskattar närheten och/eller hånglandet eller att man respekterar och vill ha mer kontakt med människan som närmat sig.

Det finns ingen logik i det ?
Varför avisar ni inte killen då ? Varför le tillbaka hångla och hålla om honom ?
Jag har svårt att tro att ingen skulle ingripa om någon kille försökte ta till våld på en krog.

Mmm, jag har lite förstått det.
Att krogen fungerar mest bara för dom ser bra ut enligt "normen".
Övriga får finna sig i att ha en rolig stund med folk :).
Men det är inte bara utseende! Om han har taskig kvinnosyn, är arrogant, inte lyssnar, bara pratar om sig själv etc så spelar det ju liksom ingen roll om han ser ut som Chris Hemsworth. Är man en schysst rolig trevlig person så funkar det utmärkt.

Det finns ingen logik i det ?
Varför avisar ni inte killen då ? Varför le tillbaka hångla och hålla om honom ?
Jag har svårt att tro att ingen skulle ingripa om någon kille försökte ta till våld på en krog.
Vadå "Ni?" Jag beskriver hur det kan fungera, särskilt för unga kvinnor. Att avvisa det du beskriver som "dominanta" killar är inte alltid jättelätt. Det kan få ganska digra konsekvenser.

Mmm, jag har lite förstått det.
Att krogen fungerar mest bara för dom ser bra ut enligt "normen".
Övriga får finna sig i att ha en rolig stund med folk :).

NEJNEJNEJNEJNEJNEJ!

Krogen fungerar som en mötesplats där det serveras alkohol för den som är sugen på det. Det är dess enda funktion typ.

Men med "fungerar" antar jag att du menar köttmarknad. Den funkar även för icke-normsnygga (vad fan det nu ens är) i det avseendet också. Det är nog snarare du än krogen som inte fungerar.

I tråd efter tråd så får du hur mycket feedback som helst på vad alla dessa olika kvinnor på Buke har för preferenser (många är ganska utlämnande). Alla har olika, men majoriteten är rätt överrens om att det mesta som du fått för dig borde funkar går bort fullständigt. Ta till dig av det istället.

Nej nej och åter nej. Det är inte så enkelt att "bara gå därifrån" om man är lite osäker och någon bara tar för sig.

Så du menar tjejerna "fejkar" sitt intresse? Borde det inte bli svårare att bli av med killen då bara , samt större risk att han går över gränsen?

Så du menar tjejerna "fejkar" sitt intresse? Borde det inte bli svårare att bli av med killen då bara , samt större risk att han går över gränsen?
Men varför engagerar du dig ens i det här? Om du går fram och tar på en tjej gör du detta utan att stämma av om det finns samtycke innan och riskerar alltså att TAFSA på en tjej du inte känner. Detta är alltså inte ett alternativ för en vettig, normal jävla människa. Så låt bli. Bara släpp det - det är inte ett alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka