Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Nej, vi samsover både hemma och borta trots krypande (och gående ;) ) ungar. :D

Chelsea har krypit av vår säng två gånger, så det har vi fått sluta med :crazy: Kör med spjälsäng utan ena långsidan intill vår säng istället, så tror hon att hon ligger hos oss ;)
Funderar på varianten uppblåsbar madrass att ta med på semestern, så får hon ligga mellan oss och ramlar inte så högt ifall vi en hinner stoppa henne :D

Molly har en resesäng som vi köpte på coop för 549 kr. Vi är jättenöjda med den.
Eller rättare sagt så är mina föräldrar jättenöjda med den för den "bor" där :laugh:.

Men hej och välkommen tillbaka! :D
Jag har tänkt på dig och Tindra och funderat lite på vart du tagit vägen :).
Vad roligt att du har skaffat hus!

Du kan bli vän med mig på facebook om du vill, skickar ett pm ;)

Vi samsover fortfarande, eller Moa och ag gör det, sambon ligger i annan säng:p Det är lite läskigt ibland när hon börjar krypa i sömnen, jag vaknar när hon slår huvudet i väggen-det gör inte hon:D

Vi hade en resesäng i stockholm, köpte den på resan upp på jysk. Hon har väl sovit i den kanske.. 7 timmar?

Senaste 3 nätterna har moa inte kommit till ro alls, inatt fick vi sova en halvtimme i sträck som längst och det var efter 7. antagligen för att hon var helt utmattad:cry:
Värmen är inge kul

Näe fy värmen är inte kul på nätterna, vi har 25 grader i sovrummet på dagen, och det blir inte mkt svalare på natten heller... :crazy:
Dock har Chelsea sovit rätt bra senaste tiden, så ska väl inte klaga. Dock var hon vaken ca en timme mitt i natten i natt, pigg och glad och lekte i sin säng :D
Då ligger jag också vaken, är ju hennes "stoppkloss" så hon ej ska krypa upp i vår säng och sen över kanten :p

Får se om det blir resesäng eller en luftmadrass åt hela familjen :D

Var glad att hon inte har kommit på att resa sig än , då säger det bara svoff så har hon flugit över dig :crazy:

Ikväll har vi haft barnvakt på "rkitigt" för första gången. Jag har blivit full och dan har fått serva mig med vatten. Imorgon ska vi åka ut med båt till en ö och bada.. undrar hur det ska gå med tanke på att jag fortafarnde är halvkalas:D

25 årsfest med fri dricka.. ajajja...

:rofl:

Snacka om buke-nörd!
Kommer hem mitt i natten och det första du gör är att sätta dig vid buke ;).
Hoppas att du har haft kul ikväll :D.

Snor min egen knapp...
Vi har satt Molly på kö till dagis nu, ett föräldrakooperativ som verkar super!
Skitfin innemiljö och jättefin utemiljö, trevlig personal, egen kokerska etc etc...
Skulle jag skriva ner allt jag gillar med dagiset så skulle det bli en hel novell :D.
Vi kunde få plats redan till hösten men jag känner att jag vill vara föräldraledig i höst nu när jag har jobbat hela sommaren, så hon börjar i januari istället :).

Hur går det för er andra, har ni sökt eller fått plats på dagis än?

amiral - urbino :d

voltis: babyland hade paketpris på resa bort grejer; säng, hakklapp, resebestick etc o en grej man sätter på stolar om man inte har nån barnstol (såna köpte jag fast köpte inte paketet för dom är sjukt smarta o man kan ha de på vilken stol som helst) för 895, det var nog mer saker men jag minns inte men sånt ska jag köpa iaf! tror det var en graco-säng.

Sökte plats så fort hon blev sex månader, det är då man får börja köa och här behöver man så lång kö tid som möjligt. Planen är att hon ska börja i augusti 2011. :)

Okej, kommer storebror gå på samma dagis då också?

"Vårat" dagis verkar så mysigt, så jag skulle kunna tänka mig att gå där själv :p.
Sambon får lämna mig och Molly där varje morgon, vilken syn haha :D.

Ska hälsa på ett par dagisar nu i slutet på sommaren och sen ställa oss i kö. Korta kötider så kan nog få plats redan i vår, om vi tar det då så kommer hon få gå 15h/v hela vårterminen, och sen ev öka till 20-25h/v till nästa höst om det behövs. En mjukstart :D

Ska bla hälsa på ett föräldrakooperativ, tror det skulle passa oss jättebra med tanke på hur lite jag jobbar :idea:

Ja såg paketpriset, men vet inte.. då jag inte direkt behöver de andra grejerna hehe. Men kan nog tänkas bli det, om det är en säng som tar liiiten plats ihopfälld :D

Vi har inte satt Tindra i kö till dagis. Jag eller rättare sagt Tindra är tydligen inte berättigad till dagis då jag är sjukpensionär. Känns lite dumt då jag tycker att hon borde ha ett större behov av det iom att jag är sjuk. Trodde iaf att hon skulle ha fått dessa 15 tim men tydligen inte. Inte förrän hon är 4 år då får hon 15 tim.

Vet ni nåt om sånt här ? Är ju mitt första barn så jag är inte så insatt i barnomsorg.

Men hej och välkommen tillbaka! :D
Jag har tänkt på dig och Tindra och funderat lite på vart du tagit vägen :).
Vad roligt att du har skaffat hus!

Du kan bli vän med mig på facebook om du vill, skickar ett pm ;)

Tack tack =)
Ja det var ett tag sen jag hörde av mig. Hade en del att läsa igen här på buke i "vår" tråd
Men nu är jag tillbaka :bump::bump:

haha näe men om man vill ha en sproilans är det himla bra pris! o den tar ingen plats ihopfälld =)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna