Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Grattis! Hoppas du fick en skön fylla ;) :D.

Vi var i sommarstugan hos svärisarna och bara myste :).
Jag och Molly badade i grannens pool och sen åt vi en massa god mat.
På eftermiddagen blev det grillning och lite fest uppe på logen medans regnet smattrade mot plåttaket och åskan dundrade. Och Molly sov som en stock i barnvagnen.
Sedan for jag till jobbet vid 20.00 och jobbade hela natten.
När jag hade åkt så gick sambon in i huset och kollade lite på teve och Molly somnade igen, så han lade henne på golvet under vardagsrumsbordet så han kunde sitta på altanen med sin mamma och en granne och prata utan att riskera att hon ramlar ur soffan eller blir trampad på. Hon låg så bra och sov så gott där under bordet och han såg ju henne hela tiden :).
Sen kom grannkillen in och såg bara Molly ligga ensam där på golvet och han såg inte sambon så han trodde att hon blivit bortglömd, så han sprang upp på övervåningen och slet upp sambons bror ur sängen och bara: "Dom har glömt bort Molly, hon ligger ensam under soffbordet! Finns det ingen vettig människa i det här huset?!" :eek:.
Alla skrattade gott åt det sedan kan jag ju säga :rofl:.

Grattis på födelsedag (lite sent) Comfort och grattis till sovmorgon! ;)

Jag fick sovmorgon idag av min älskade mamma som lockade upp en febrig storebror med massa roliga saker. :love:
Vi åkte ut på landet till stugan redan i onsdags, och jag planerar att stanna kvar här länge till. Så skönt med lugn och egen tomt och.. Nackdelen skulle väl vara ingen onsdagsfika! :)

Det mest spännande som hände på midsommarafton var ponnyridning för storebror! :eek: :D

En extra midsommarbild till höstvännerna :D Hon övar på att gå med sin gammelfaster hehe.

31222154.jpg

Nu ska jag ila till stallet, fått samtal om en sargad häst i sommarhagen, de ringde i går men tyckte inte jag behövde åka ut då (sent på kvällen, nattade bebis)... så är lite nervig över hur hon ser ut... Hade sår på bakbenet, svullen där + ev blivit sparkad på bringan.... :crazy: Men hon haltade inte och stod och åt som vanligt i går... men håll tummarna att det ser bra ut.
Tur i oturen att vet. ska ut till vårt stall i eftermiddag. Jag som aldrig behövt ta ut vet för annat än vacc eller tänder förut.... *ta i trä*

Vad skönt det låter! Vi hade nog stannat längre på landet om inte min sambo fått son allergiattack...

Vi byter ut onsdagsfikat mot en skärgårdstur med min mor och far :o:love:
Men förhoppnignsvis är alla hemma snart igen, så vi kan ses! De lär ju växa så det knakar nu, ungarna! :D

Tänk att en varelse kan bli så nöjd att att kunna krypa... hon kan hålla till själv på golvet nästan hur länge som helst nu när hon kan ta sig dit hon vill!
Favoriten är att vara helt naken och sätta sig någonstans och pilla på en mattkant eller ngn leksak, eller bara sitta och vifta med armarna :D.
Gnäller bara om hon blir hungrig eller trött!

Förresten var det ingen fara med pållan, lite småsår här och var, lite varm i ena benet men inte halt. Dock en "bula" på bogen, som en liten tennisboll typ. Men hon var inte ett dugg öm eller så där! Skumt, ska avvakta ett tag och se...

hirudouid är världens bästa salva, finns på apoteket, mot ödem o blåmärken, asbra om de fått en spark eller så!
vi har typ hälften av beteshästarna söndersparkade, en treåring vart sparkad rakt i skallen, och överallt annars. helt sjukt, alla som blivit sparkade har fått stå inne och fått penicillin, sjukt. nån där har stora problem...

fast min nya fina häst står ju inte där så jag behöver eg inte bry mig! :D

Bild på nya hästen då! Det är väl mer ett krav än ett önskemål. :D

Skönt att det är bra med hästen, min är full med gallor efter att gå på bete med gräs upp till magen:p På onsdag ska hon dräktighetskollas, håll tummarna:)

breccia: Håller med kpist, vill se bild på nya hästen!:D

Här håller vi på att dra ner sovandet till en gång dagtid, igår gick det bra, vaken 08.30 - 14, 15.30- 22. Åt 4 gånger inatt bara så det gick framåt!

I övrigt kom hon på ch-ljudet igår, så det var kul.
När hon får kex, säger jag kex, då säger hon ch:) Hon säger taktak, efter vi säger tacktack, titta, mamma pappa.
Frågar vi vad hästen säger och säge IIII härmar hon det:love:

När vi måste säga nej åt henne när hon gör nåt hon inte får börjar hon gråta och lägger sig ner med pannan på golvet:D

Nu går hon jättebra när vi håller i händerna med.

Maten.. usch vilket kräset barn. Jag gör ju oftast egen mat till henne, och om jag gör storkokär det nästan alltid så att hon ÄLSKAR det första gången kan äta hur mycket som helst. Sen nästa gång tycker hon det är skitäckligt..
Oftast äter hon det vi äter, smidigt!
Till sambons stora förtret tyckte hon mycket om blodpudding:p Jordgubbar är hon helt tokig i.

Vad kul att höra om allt ni gör och kan :idea::love:
Fattade först inte det där med ch ljud, vad det hade med kex att göra, men kom sen på att ni uttalar det chex :D.

Chelsea älskar också jordgubbar, iof fortfarande inte hittat ngt hon ogillar, men jordgubbar är supergott!

I torsdags fyllde Chelsea 8 månader!! Galet!! :eek:

Tyckte hon nyss såg ut så här:
29942200.jpg

Men nu ser ut så här:
31222147.jpg

Det roligaste just nu är att klappa händerna, så att det låter verkligen också! :D

hrrm nu tog jag åt mig å det grövsta, vi säger då defenitivt INTE chex:D

Ooops förlåt :o:D Tycker de flesta utanför sthlm säger så haha.

Har ni i övriga Sverige haft lika hett väder som vi dag?? Vaaaarmt, dock lite blåst så inte varit allt för tryckande hetta. Varit på promenad och ätit glass vi idag, sen orkade vi inte mkt mer hehe.

Breccia... dags för BILD på pållen nu va??!! ;):D

det är väl götare som säger chex?
ja här har vi haft det hett med, vi har hela familjen varit på strande med min syster och moas kusiner:) jättetrevligt, sen var vi så trötta när vi kom hem och somnade allihop!

Ja fy, 30 grader i skuggan har vi haft det här. För varmt för att orka göra någonting alls. Lilla ungen fick en sval dusch utomhus, mycket uppskattat. :)
Nu börjar det äntligen bli svalare och då är det dags att sova. Många lata dagar nu.

han ser jättefin ut!

moa har börjat gå björngång idag, men bara i gräset! det ser så kul ut att jag garvar ihjäl mig varenda gång:D

Som jag även skrev på fejjan: superfin! :idea: Nu vill vi se ridbilder också hehe.

Chelsea fick en fläskläpp idag, föll framåt när hon hade för bråttom i krypningen och slog i överläppen i golvet.. jättelessen och sen lite svullen. Tyckte dock det hade börjat gå ner vid läggningen, så borde väl vara borta i morgon. Lillsnuttan, skär ju i hjärtat när de blir så ledsna :cry:

Kl.

Hej på er alla.
Kommer ni ihåg lilla mig och Tindra ? Var ett tag sen sist :) Har varit mest på facebook. Ska försöka vara mer här oxå nu. Saknar att kunna följa jämngamla bebbar. Har inte så stort umgänge med andra som har bebbar så det blir lite ensamt. Om ni finns på fejjan och vill bli vän med mig så är det bara att hojta till ;) Har varit lite mycket ett tag men förhoppningsvis så går det åt rätt håll nu.
Såg att ni träffas ofta, måste vara jätte kul att ses i verkligheten. Synd att man bor så långt ifrån stockholm.

Vi har nu flyttat till ett hus från lgh och det är så underbart att ha egen trädgård och 240 kvm bostadsyta. Blir lite mer att städa men det är det värt.

Vad era barn har utvecklats och blivit stora.
Tiden går så fort. Tindra blev 8 mån igår. Rullar runt obehindrat men kryper dock inte ännu. Hoppas att hon vill börja snart så att hon kanske kan aktivera sig själv lite mer. Som det är nu så kräver hon full uppmärksamhet från morgon till natt. Somnar inte före kl 23-00 plus flera uppvak under natten. Men hon är underbar för det :love:

Ammar fortfarande + att hon äter en 3/4 stor puré burk till middag och 1 ½ dl gröt till kvällen. Hon gillar inte om det är små bitar i maten utan måste vara helt slät puré. Har försökt med smultron och jordgubbar men det är jätte otäckt.

En stor sommarkram till er alla

Nej men hej! Ja det var länge sedan man hörde om dig och din dotter, vad roligt med en uppdatering :idea:

Har ngn av er testat ngn resesäng ännu? Insett att vi nog måste ha en med oss när vi ska till halmstad nu i sommar, förut har hon ju kunnat sova mellan oss eller bredvid mig, men nu kryper hon ju :p.

Så har ni några tips? Vill ju inte lägga allt för mkt pengar då den ej kommer användas så mkt, men vill samtiigt ha en som är säker!
Och tar liten plats, har ju så liten bil :D

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama