karamelldrottningen
Trådstartare
Hur viktig är närheten till förskolan?
Är en halvtimme i bil för långt bort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur viktig är närheten till förskolan?
Inte relaterat till tråden. Men hur ofta händer det i praktiken?Det är skönt om förskolan ligger nära när de ringer för att barnet har kräkts/slagit sig rejält/ fått feber osv och behöver hämtas omedelbums.
Flera gånger per årInte relaterat till tråden. Men hur ofta händer det i praktiken?
Ännu har våran 3,5åring aldrig blivit hemringd. Vilket jag antar bara är tur![]()
För oss barnet idag 14 år 2 ggr magsjuka. Men det tog iaf 30 minuter innan jag var i skolan. Det tog några minuter att få tag på chefen byta om och 20 minuter från jobbet till skolan. En gång var pappan ledig barnet var inte sugen på frukost på morgonen och sa att det känns som jag skall kräkas. Han tyckte hon kunde testa 10 minuter in i första lektionen fick han hämta...Inte relaterat till tråden. Men hur ofta händer det i praktiken?
Ännu har våran 3,5åring aldrig blivit hemringd. Vilket jag antar bara är tur![]()
Inte relaterat till tråden. Men hur ofta händer det i praktiken?
Vi bor granne med förskolan, vilket såklart de flesta inte gör.
Men jag tycker att det är GULD att ha nära alltså. Att bara kunna skicka upp ungen på axeln och springa om det är kris.![]()
Ja hämta sjukt barn är ju en sak. Men omedelbums har inte varit så ofta. Och som du skriver det hade inte spelat någon roll hur nära vi haft sträckan dagis-hem. Det var jobb -dagis i de fallen som spelade roll.Det är ju absolut inte ovanligt. Vi har varit rätt förskonade men på jobbet känns det som var och varannan dag så här års som någon kollega får avbryta dagen och åka och hämta sjukt barn.
Men omedelbums är ju också relativt. På vår förskola bor nästan alla inom 10 minuters promenad till förskolan, men sen pendlar man 1 timme + till jobbet. Hämta så fort som möjligt är ju just så fort som möjligt. Det går ju inte att teleportera sig…
Det kan vara för nära också!När jag var liten bodde jag på andra sidan staketet från förskolan. Minns fortfarande när jag och min bror hade vattkoppor men var jättepigga och fick leka själva i trädgården i en vecka medan alla kompisarna hade superkul tillsammans på andra sidan
![]()