Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Heja Chelsea!
Molly har precis upptäckt att man kan krypa över trösklar också och fort går det! Nu blir det till att ta fram kompostgaller och stänga av lite här och var, jag har annat att göra än att jaga bebis 24/7!

Du sa nånting om att rensa i sjalgarderoben när jag var nere i sthlm, du har inte nån trevlig vävd sjal som vill byta hem? :angel:
Isåfall kan du väl Pm:a ;)

kl

Inte nog med krypframstegen, i morse fick jag sovmorgon till kl 9!!

Först vakna hon till när hennes pappa gick till jobbet halv 7. Är van vid att hon då är klarvaken och så går vi upp efter en stund.
Men jag var så trött så jag lät henne böka runt i hennes säng, eftersom hon ej var arg eller så.
Jag slumrar och vaknar av att hon smågnäller, precis som hon låter när hon håller på att somna i vagnen eller selen. Hon lägger sig på mage och gnyr, så jag lägger min hand på hennes rygg och stryker på ryggen. Och hon somnar!
Så jag somnar också om och vi sover till 9! :bow::love:

Poängteras bör att hon alltid alltid somnar om via amning annars på natten/morognen.

grattis Chelsea til krypet, och dig till sovmorgonen:banana:

Ang att krypa över trösklar.. mot bajsade just på en av våra. .
Hon låg och nakenasade sig och kryper fram till trösklen ,sätter sig och bajsar en skvätt.
Fräscht:D

KL.
Ikväll ska Molly sova borta utan oss föräldrar första gången, det är lite pirr i magen på mamman kan jag ju säga :crazy::p.
Hon ska sova hos sin mormor som har varit barnvakt förut och Molly känner sig trygg med henne så egentligen behöver man ju inte vara orolig, men helcool är man ju inte ;).

Har ni lämnat bort era barn till barnvakt en hel natt?

Nej jag har inte lämnat bort mina barn en hel natt. En halv natt har storebror haft barnvakt dock. :D

Jag är nervös över att lillasyster ska ha barnvakt för första gången någonsin i en timme på förmiddagen nästan vecka. :)

Vad spännande, både för er och Molly :D

Inte lämnat C hos barnvakt ännu, finns ingen riktigt som hon "känner" tillräckligt väl... och så nattammar jag ju fortfarande :p
Får se när det blir första gången.

Idag fick jag mitt jobb-schema på posten.. det närmar sig! Börjar jobba 6 sept.
Men fick jättebra tiden, sambon ska vara pappaledig de dagar jag jobbar (ca 2-3 dagar i veckan), och då kan vi spara på massa dagar = behöver inte börja på dagis förrän nästa höst! :idea:

Lyxhustru där;):D Du kommer stå där med pärlörhängen och rosa lammullströja nästa höst:devil:

Lyxig lösning, själv har jag aktivt börjat leta nytt jobb, med lite tur ett där jag jobbar 100 och inte 150%.

Jag som alltid tänker att hemma länge = no cash, jag får tänka om alltså och skaffa pärlörhängen. :D

haha jodå både en och två och kanske fem gånger ;) lykke är cool och sover bättre hos t.ex. morfar, grymt orättvist. jag har inte ens vart nervös över det men jag vene, hon är ju så... laid back lixom haha :p

Vi har inte heller haft barnvakt, vi har ingen att lämna till i närheten som hon känner tillräckligt väl.

Svarar alla.
Nu har vi fått hem Molly igen och det hade gått jättebra hos mormor!
Inte gnällt en enda gång.
Somnade vid 22, vaknade en gång på natten och fick vatten, somnade om och vaknade kl 7.

Mamma ville vara barnvakt fler gånger så det är ju bra :D.

Ptja, vi blev skittrötta så efter fyra drinkar lämnade vi festen klockan 23 och åkte hem och lagade spaggetti och sen sov vi :D.

Man är ingen partyprisse längre :p.

Haha tror att om vi hade barnvakt skulle vi nog också somna rätt tidigt :D

Haft några hemska nätter senaste tiden... hon somnar fort men vaknar lika fort igen. Eller halvvaknar och vrider och vänder på sig eller ålar omkring i sängen, knappt vaken och gnyr. Det kan hålla på i flera timmar, man tror att hon somnat (kan tom. snarka) men så vaknar hon till och börjar.
Tar lite tutte, somnar antingen om eller släpper och gnyr... skitjobbigt :crazy:

Läst att det är vanligt i den här åldern, då de börjar krypa, kanske få tänder, separationsångest.
Men trött blir man :cry:

På dagarna är hon värsta soltrålen dock, så lite sömn får hon nog. Mest jag som är vaken tror jag hehe.

Kryper gör hon nu nästan obehindrat. Vilket medför att hon baaaara ska krypa in under bordet hela tiden, där vi har svängda stålrörsben och vassa kanter. :p Så nu letar vi nytt bord!
Ngn som vill ha ett gammalt glasbord? ;)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 952
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt