Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!
Jag vet inte om jag är så ledsen längre! 
![]()
Fast mycket mer utstuderat![]()
Nu ska jag radera sökhistoriken![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Fast mycket mer utstuderat![]()
Nu ska jag radera sökhistoriken![]()
Vårt familjeerbjudande
SJs familjeerbjudande gäller både på våra dag- och nattåg. På dagtågen gäller det vid resa i 2 klass och innebär att resenär med vuxenbiljett kan ta med sig upp till två barn till och med 15 år* och endast betala bokningsavgift (mellan 5 och 20 kronor) för respektive barn.
Resenär med student/ungdomsbiljett kan ta med sig två barn under sju år* till samma förmånliga erbjudande. På SJ Nattåg varierar priset för medföljande barn på om de sover i egen bädd/säng eller delar bädd/säng med annan resenär i sällskapet.
Detta är regler som gäller för resa med SJs tåg. Reser du med en annan tågoperatör ber vi dig kontakta dem för att få information om deras eventuella familjeerbjudande.
Läs mer om vårt familjeerbjudande via länken nedan.
* Vid tveksamma fall ska barnets ålder kunna styrkas med legitimation.
Ta med barnvagn
Det går bra att ta med en hopfällbar barnvagn på våra tåg. Barnvagn räknas som handbagage och placeras i utmärkta bagageutrymmen, oftast placerade i respektive vagnsände.
Under 2009/10 rustas våra InterCity-vagnar upp och i dem installeras en ny familjevagn med stora bagageutrymmen där de flesta stolarna är placerade fyra och fyra runt ett bord. Valet ”Familjevagn” under ”Platsönskemål” på tillvalssidan i bokningsdialogen introduceras under 2011.
Mätta och sysselsatta barn
I bistron på X 2000 och InterCity finns mat och dryck att köpa. För alla barn finns barnfika och barnmenyn.
Barnmenyn - 50 kronor
- Lasagne eller plättar samt mjölk eller smakis (päron/äpple) att dricka till
Barnfika - 15 kronor
- Kanelbulle och mjölk
För pysselsugna barn finns tågspel för 19 kronor och pyssel för 39 kronor.
Medhavd barnmat
Har du med dig barnmat så går det bra att värma den i mikrovågsugnen ombord på X 2000 och i övriga tåg där mikrovågsugn finns. Om du har barnmat med dig som du lagat själv, ta kontakt med bistropersonalen innan du värmer den.