Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

male_baboon.jpg

Fast mycket mer utstuderat:eek:

Nu ska jag radera sökhistoriken:D

:eek: Jag vet inte om jag är så ledsen längre! :cool:

Åhå ni har sett porrfilm, fast live ;).
Jag blir avis må jag säga :p.

Självbefläckelse i dess ursprungligaste form. Chocken var total bland de församlade.

Kollar tågbiljetter på tradera, verkar vara billigast där.
Då är ju frågan om jag behöver boka en biljett till Molly och en till mig. Eller om jag får mygla med henne på tåget.

Att allting ska vara så krångligt! :mad:

"Maaaammaaa, apan drar i snoppen, vajföj gör han deeet?"
Mamman: :o

Btw har jag en kompis som spelade i ett punkband som hette babianröv.
Har ett gäng kompisar som har ett punkband som heter hundrunk också.
De kanske skulle slå sina påsar ihop och heta babianrunk :idea:.

Inte behöver du boka till Molly, om du inte vill ha eget säte till henne. Men å andra sidan är det billigt att göra det.

Vårt familjeerbjudande

SJs familjeerbjudande gäller både på våra dag- och nattåg. På dagtågen gäller det vid resa i 2 klass och innebär att resenär med vuxenbiljett kan ta med sig upp till två barn till och med 15 år* och endast betala bokningsavgift (mellan 5 och 20 kronor) för respektive barn.

Resenär med student/ungdomsbiljett kan ta med sig två barn under sju år* till samma förmånliga erbjudande. På SJ Nattåg varierar priset för medföljande barn på om de sover i egen bädd/säng eller delar bädd/säng med annan resenär i sällskapet.

Detta är regler som gäller för resa med SJs tåg. Reser du med en annan tågoperatör ber vi dig kontakta dem för att få information om deras eventuella familjeerbjudande.

Läs mer om vårt familjeerbjudande via länken nedan.

* Vid tveksamma fall ska barnets ålder kunna styrkas med legitimation.
Ta med barnvagn

Det går bra att ta med en hopfällbar barnvagn på våra tåg. Barnvagn räknas som handbagage och placeras i utmärkta bagageutrymmen, oftast placerade i respektive vagnsände.

Under 2009/10 rustas våra InterCity-vagnar upp och i dem installeras en ny familjevagn med stora bagageutrymmen där de flesta stolarna är placerade fyra och fyra runt ett bord. Valet ”Familjevagn” under ”Platsönskemål” på tillvalssidan i bokningsdialogen introduceras under 2011.
Mätta och sysselsatta barn

I bistron på X 2000 och InterCity finns mat och dryck att köpa. För alla barn finns barnfika och barnmenyn.

Barnmenyn - 50 kronor
- Lasagne eller plättar samt mjölk eller smakis (päron/äpple) att dricka till

Barnfika - 15 kronor
- Kanelbulle och mjölk

För pysselsugna barn finns tågspel för 19 kronor och pyssel för 39 kronor.
Medhavd barnmat

Har du med dig barnmat så går det bra att värma den i mikrovågsugnen ombord på X 2000 och i övriga tåg där mikrovågsugn finns. Om du har barnmat med dig som du lagat själv, ta kontakt med bistropersonalen innan du värmer den.

Hmmm, men om jag skulle köpa en biljett på tradera så kan jag ju bara boka den max två dagar innan.
Isåfall kanske man måste bestämma en dag som alla vi kan träffas och hoppas att man har tur och hittar bra tågbiljetter på tradera.
I värsta fall får jag väl ta bussen.
Och i allra värsta fall bilen...
Fast om jag bokar biljett på tradera kommer jag nog bara till stockholm över dagen, som sist.
Jag ska luska och fundera lite på det och kolla upp vilka dagar jag är ledig.
Det optimala vore ju om jag kom på en av era fikadagar.

De flesta av oss är nog rätt flexibla, men säg till lite i förväg bara :banana:

Bullen: det var en väldigt snäll bild du hittat på vad babianen gjorde... den live var ju 100 gånger äckligare haha. Och den gjorde ju liksom lite mer än bara drog i den också :angel:

Ska försöka lägga in mina bilder på datorn idag, men nu ska jag ääääta, extremt hungrig!
Man skulle eg ha fotat den där babianen, bara för att :D

Fullt upp idag så inte hunnit med bilderna ännu :D kom bara till senaste bilden på Chelsea i sin supercoola ko-skjorta hon fått av Kanelbullen :love: uuunderbar!!

31111133.jpg

Schhh... nämn inte djävulstrappan... men nu är det iaf bara trappstegen som är i furu :D När vi började måla om? Förra sommaren.... :devil:

Ska lägga mig nu och kolla på tv, men lägger in en bild på Chelsea från skansen:

31111616.jpg

Och här är babianen som fick oss alla att ruuusa från apberget:

31111607.jpg

jag vill se kort på babben framifrån:p

Nisse det låter som våra tyska granna är bättre, de har "sommarhus" här, är väl här ett par månader om året, men har alltid godis med sig!!! Das ist gute nachbaren finde ich!

En liten updatering här hemifrån: Moa styr och stället totalt här hemma nu. När hon kryper iväg är jag tätt efter, det tycker hon är skitkul och skrattar så hon glömmer flytta händerna = trillar på fejset= gråter. Lajbans.

Hon reser sig mot allt, dammsugaren är hennes bästa vän i hela världen, står mot den, knuffar den, startar den, lägger sig på den- och framför allt - skäller på den! Har filmat en liten trudelutt ska försöka lada upp den nån gång i tiden.

Hon har börjat "sjunga" hon grejar med nåt och låter väldigt musikalisk, "pratet" har liksom en melodi, dökul!

Framför kameran ska man mest fula sig.

Håller man henne i händerna går hon iväg, släpper så hon står och håller i en hand bara superstadigt!

Jag såg i min barn-bok att jag gick runt möblerna när jag var 7 månader, himmel vad glad jag är att hon inte gör det än:o Det räcker att hon släpper och står själv nån sekund så får jag hjärtat i halsgropen!

Inatt har vi varit väldigt snoriga både hon och jag, har vi sovit 3 timmar överdriver jag nog. När hon väl har "somnat" ligger hon och snurrar och vrider sig, vet inte hur många gånger jag fick riktiga bitch-slapps under natten. Sen snorar jag till så hon vaknar. Jippi liksom.

Imorgon ska jag jobba, och det ska bli regn är storm. Då är det väl kanon att jobba ute med hästar när man också är förkyld och feber?
Det blir nog bra detta:D

Sambon har haft semester denna veckan, och trots han "varit så sjuuuuk:cry:" ;) Har han kunnat greja färdigt i tv-rummet och närstan klart köket, när han inte orkade gå ut i bilen och hämta barnvagnen för han mådde så dåligt:p Så han har varit duktig!

Sköljmedlet, jag drömde om dig igår;)......................Du var gravid med trillingar:D:eek: Sen satt vi ett förråd eftersom vi blev rånade. Mycket märkligt.

Snäckan kör just nu värsta charmoffensiven, sitter gärna på golvet och fnissar och väntar på att man ska titta på henne, varpå hon gapflabbar:D Drar sig framåt om underlaget är det rätta, bojkottar vårt trägolv men gillar kompisens parkettgolv. Vi får gå dit och krypträna. Backar fort som tusan, vrider huvudet bakåt och siktar, sen full fart.....bakåt och hamnar där hon vill. Sover hyfsat efter att jag kraftigt minskat maten nattetid, i kväll sänkte hon dock en flaska vid 23,30, men då åt hon inget vid läggning.
Reser sig på knä mot allt, men envisas med att släppa händerna vilket resulterar i magplask i bästa fall.
Jag tror hon blivit lite nojjig, hon vänder sig till exempel aldrig från mage till rygg på golvet längre, efter att ha dunkat huvudet i golvet lite för många gånger... Däremot är det helkul att busa i sängen, där rullas det runt konstant.
Hojtar "mumumum" och "mammam" och viskar "titta". Och klappar händerna på kommando:D

Bästa leksaken är sladdhelvetesröran under skrivbordet och tandkrämstuben....

+ Kanelbullen

Era småttingar känns så stora när ni berättar om alla framsteg och hyss de har för sig :D:love: Så härligt att följa alla höstbebisar, minns fortfarande när vi satt och hejade på varandra när vi satt med magarna i vädret ;)

Chelsea tar sig baklänges, i sidled och runt. Hon är oftast rätt nöjd med det, tills det är ngt hon väääldigt gärna vill nå och inte tar sig framåt... då gnäller hon :p
Ätit mkt på natten nu ett tag, vet ej om det är ngt med utveckligen, men tycker hon letar tutte mest hela tiden... Får se om det lugnar sig eller om jag får bli hård och helt enkelt säga ifrån. För hon äter ju eg inte hela tiden, utan måst ha tutten för att somna om. Oftast vaknar jag ej helt, så då är det ok men ibland vaknar jag och kan inte somna om = trööött... :crazy:

Annars jätte go och glad hela dagarna! :love:

haha nej men gud vilken dröm!!! I val av pest eller kolera om nåt måste ske väljer jag rånet:D

Och nu har hon tagit sina första krypsteg, framåt! :idea: Bara pyttesteg, men snart röjer hon väl runt som värsta kpist-bebisen ;).
OCH hon kan sätta sig upp från liggande! :banana: Det är hon själv otrolig nöjd över och skiner upp varje gång hon grejat det!

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 949
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25