Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Härligt med flyt! Både för Bullen och Chelsea! :p
Håller tummarna, Kanelbulle!

guuuud vad jag har fått färg!
igår så messade jag kanelbullen o förklarade att jag lixom inte pallade vara nånstans där jag inte kan doppa mig var 10onde minut. tji fick jag alltså :p
jag åkte hemifrån kvart i 8 och kom hem 10 på kvällen p.g.a. en jääävla lastbil som vält över vägen ut mot stallet som ligger på en halvö - YIHA!
och de hade inte släppt på trafiken vid 8 så vi skulle åka över skogen - AH MEN TJA! då stängde de bommen precis innan vi kom dit, vi fick åka färjan till mörkö och via järna... men ba heeej!
nu är det ju tur att vi var strandsatta på stranden men lixom... herre min gud!

Gud vad jobbigt!!!! Oavsett väder och plats så är det aldrig kul att sitta fast! :crazy:

ha ha... Jag har/hade ingen aning om vad ni heter i förnamn, men som tur är har ni namngett era barn på fb så då visste jag :)

Verkligen flyt.
Hoppas att allt går igenom både jobb och dagis. Är så underbart när man får det man önskar

med färg.. menar du solbränna eller svart framför ögonen?;)

Idag har Moa och jag varit vid stranden hela dagen. Det skedde en stor grej..
Hennes boll flöt iväg så hon brjade gå björngång efter den, och efter ett par steg.. reste hon sig upp!
SJÄLV!!!.
Jag såg väl ut som :eek:, och sen dog jag lite av chocken.

Hon stod ett par sekunder, inte så hon rätade på benen utan rätt framåtböjd så rumpan och överkroppen var i jämvikt.

Ho lyckades nästan en gång till sedan.

I övrigt har alla hennes "nästan"prat övergott till nenenenene i världens gällaste tonart. Oavsett vilka lägen så funkar alltid nenene tycker hon.
Världens mest irriterande ljud för tillfället.

Hon har verkligen läst sig gnälla, nenene används flitigt när hon är missnöjd, och mycket illskrik när hon vill ner/upp ha mer mat/mindre mat , favoriten är när hon inte vill ha blöja på sig nu i värmen då blir hon tokilsk:devil:

Vad kul. Förstår att du tappade hakan där ;)
Och hur blev Moa ? Blev hon oxå förvånad ?

Jaha nu sen ett par dagar har vi upptäckt att man kan räcka ut tungan. Tycker den är ute hela tiden :crazy: Inte lätt att ta kort nu inte.

Inatt var T omöjlig. somnade 23 vaknade 00:20 och skulle inte sova mera. Fick henne att somna 02:45 för att vakna till 3 gånger till men fick henne att somna på 5 min igen. Men sen 05:30 ja då var det samma visa som vid midnatt. Omöjliga unge :mad: Hon tycker att sömn är något som är överskattat just nu

Men, men, jag får väl sova när jag blir gammal :p

Här är det mamamamamama hela tiden
Några gånger har hon sagt mamma :love: Jag blir så glad då och det ser ju hon. Tindra blir lite småblyg då och ser lite fundersam ut. Tycker väl att mamma är tokig som ler som ett fån över att hon säger mamma

hon stod med ryggen mot mig, men van att stå själv är hon ju en inte just det där att resa på sig själv:love:

Men MOA då! stora tjejen!! :love: Är så häftigt med alla dessa framsteg på bebbarna nu, det är nya saker hela tiden!
Men resa sig upp, det är ju verkligen en milstolpe!

Dock leder väl Kpist bebis den ligan? Går hon ännu Kpist?? ;)

Ja ljud är roliga också, här är det mamammamamamamam hela dagarna :D Litet papapa kan det komma när hon ser sin far :idea:
Dock heter både jag och hunden vi vaktar då och då mamammama hehe.
Annars är klappa händerna skitkul här just nu, och resa sig mot understa trappsteget i trappen :crazy:

Ni har det lite lika hett som vi då? Det rubbar ju verkligen sömnen :crazy:
Dock somnade C i går vid 20 och sov (med ett minimalt uppvak) till 24! Det är nog rekord hos oss!

Ja det är varmt här oxå.
Idag har vi 28 grader i skuggan. Puh.......
Som tur har vi ac i hela huset och den går för fullt nu, faktiskt riktigt behagligt inne.

Igår var vi och plockade jordgubbar. Var mycket varmt blåste inte nåt så det var massor med broms där. Höll på att bli uppäten :( Tindra satt väl skyddad i vagnen från dessa små:devil:. Plockade drygt 10 liter. Stod och skivade jordgubbar hur länge som helst för att frysa in.
Men det blir gott att äta av till vintern

kl
Kryper alla höstbebbarna än och är det några som går än ?
Om de går kröp de före eller hoppade de över det ?

kryper o ställer sig upp mot saker heelaa tiden, assur om hon inte får vara "lös" haha..

här sover vi hela nätterna nowadays! synd synd o klaga! två tandsingar i underkäken :)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama