Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Maxi cosi mobi eller? Tittade på den när vi köpte Hiwayen. Håller med om att Hiwayen är ful, vår är dessutom grön och grå, men den var på rea. :D

ja mobin blev det! jag vill ha en röd men sambon den svart/grå, tror jag får ge mig:p

Köpte vår också på rea så kunde inte heller välja färg, men den var grå och svart, helt ok :D
Idag ska vi premiäråka en längre tur, närmare 50 mil till Chelseas farmor :D Men vi har datorn med oss så vi hörs snart igen alla!

kl
Åh vad jag är trött
Tindra somnade kl 22 för att sedan vakna kl 23 hur pigg som helst. Fick henne att somna om igen strax före 2;30

Är så seg nu och dessutom så inatt kl 0:30 när jag sitter i vår säng och ammar T så ser jag hur det lyser in i köket som om det lyser med ficklampa. Strax efter det så ringer det på ytterdörren. Gissa om jag var skraj. Hunden skäller, ungen skriker, jag och sambon ringer polisen för detta var lite obehagligt. Polisen kom men de såg ingen här iallafall men skulle cirkulera runt i området under natten iaf. Jag hade så svårt för att sova inatt vaknade hela tiden för att kolla att allt var ok.

Vad läbbigt! Öppnade ni när det ringde på? Jag hade nog ej vågat :p

Vi sov första natten hos Chelseas farmor, och hade en jättebra natt.
Främst kvällen var bra, lade Chelsea vid 7, för hon var så trött efter resan. De har en Ac i sovrummet vi fick sova i, som brummade lite lagom. Undrade hur C skulle sova med den på + sova i resesäng.
Jag ammar till sömns, lägger över henne i sängen. Hon sover vidare och sover i över 3 timmar!
Annars brukar det vara minst ett uppvak efter läggning, innan hon kommer till ro. Sen var det 2 uppvak på hela natten, också mkt ovanligt.
Får se om det var en engångsföreteelse, eller om det var Ac:ns brummande, reströtthet eller havsluften som gjorde det hehe.

Nej vi öppnade inte. Man vet ju inte vad som kan stå på andra sidan dörren.

Va gott att hon sov så bra. Njut :)

*tar i trä* hon sover lika bra ikväll verkar det som! Ac på, bebis snarkar i resesängen sen 1-5h tillbaka! :bow:

Och jag är ensam i huset, de andra är och fiskar/hälsar på vänner. Rätt skönt att sitta och surfa lite själv och lyssna på tystnaden ;)

Läste nu på fb om inbrottet hos grannarna(?), läskigt!! :crazy:

Kl.
Kollar hotell i stockholm för fullt :laugh:.
Eftersom det inte verkar bli någon Göteborgsresa så tänker jag stanna nåt dygn i stockholm efter att vi varit i tallin.
*planera planera planera*

Vad är det för datum? Jag kommer förmodligen hem till stockholm 15e...

Jaaaa när är det då?
Jag är hemma igen v31 och börjar jobba sen 6 september, så där i mellan kan jag träffas iaf :banana:

Vad gör alla höstmammor och bebisar nu i semestertider?

Vi är just nu i Halmstad hos Chelseas farmor, och här finns även hennes farbror och faster. Ska nog stanna till slutet på nästa vecka, skönt att vara hemifrån och Chelsea trivs utmärkt :laugh:

Imorgon blir det nog Liseberg och på tisdag Ullared :banana: Då ska vi kolla barngrejer och hästgrejjer i första hand!
Ngn som vart där nyligen och har några fyndtips?
Ska även till netonet som ligger där, och köpa ny mobil!! :love: Och så har panduro en outletbutik där, ska kolla om de hat tårtverktyg, vill börjaa göra lite mer avancerade tårtor tänkte jag :idea:

Vad gör alla höstmammor och bebisar nu i semestertider?

Vi är just nu i Halmstad hos Chelseas farmor, och här finns även hennes farbror och faster. Ska nog stanna till slutet på nästa vecka, skönt att vara hemifrån och Chelsea trivs utmärkt :laugh:

Imorgon blir det nog Liseberg och på tisdag Ullared :banana: Då ska vi kolla barngrejer och hästgrejjer i första hand!
Ngn som vart där nyligen och har några fyndtips?
Ska även till netonet som ligger där, och köpa ny mobil!! :love: Och så har panduro en outletbutik där, ska kolla om de hat tårtverktyg, vill börjaa göra lite mer avancerade tårtor tänkte jag :idea:

Kul! Vi tänkte också åka till gbg i sommar men det blev inte så eftersom jag jobbar så mycket.
Min 75% tjänst blev snabbt 100% och det är bara nätter så när man är ledig går all energi åt att vända tillbaka dygnet :).

Tänkte komma till stockholm den 2/8 och sedan åka vidare till tallinn den 4/8.
Ingenting är bestämt än, men jag hoppas att nån har lust att träffa mig då :bump:

Vi gör inte något :(
Hade gärna åkt till ullared men känner att det nog blir lite tufft med en liten.
Vi har funderat på och göra nån dagstur. Men vet inte vart. Och känner jag min gubbe rätt så blir det nog inget med det. Inte lätt att ta semester när man är egen företagare :cry:

vi åker till Bornholm i augusti, vi har varit där varje sommar utom i fjol, och sambon päron+systrar är med också
.

Fy alltså moa är så förkyld och slemmig och rosslig och hostig:crazy: hon sover helt katastrofalt och är så täppt att hon knappt får luft, koksalt är hennes värsta fiende / bästa vän.

Hennes tand som har kommit upp nyligen (nr 3, sitter mellan 1-2) växer snett. Vi ska till BVC på tisdag ska se vad de tror om det. Jag har raka fina tänder och folk har alltid trott att jag måste haft tandställning fast jag inte har det, så dem hoppas jag ju att moa ärver för... tja hennes pappa har väl inga skönheter, typiska killtänder:D

Moas kusin på 3 ½ har sovit här nu 2 nätter, oj vad de haft kul!! det är mest mina och sambons öron som är helt slut, jisses ungen pratar heeeeela jävla tiden:p och frågar om ALLT och lite till. det roligaste hittills kom igår kväll.

-Sara vad är klockan?
-Nio
-Varför det?
:rofl:

vi funderar på om Moa ska bli ensambarn:p

oj moa har varit där 3 gånger redan:D
HON TYCKER DET ÄR SUPERKUL, FAST HON ÄR GRYMT SOCIAL OCH SKA PARAT OCH CHARMA ALLA:p

ursäkta capslock

Ta med henne till ullared!
Det blir miljöträning:laugh:.
Molly följer med mig överallt på resor, kryssningar, festivaler mm.
Jag bär oftast henne i sjal då, det är så himla smidigt :).

+ comfort
Ja att åka dit är inga problem så sett. Men det blir långt att åka fram och tillbaka på en dag. Vilket betyder att vi behöver ligga kvar en natt någonstans. Och där har vi problemet :(
Tindra tycker att sova är totalt överskattat, så det är stora protester när hon ska sova och när hon väl somnar så är det uppvak typ en gång i timmen för att sedan kl 3 tycker hon att nu har hon sovit klart.

T. är oxå mycket social när vi är ute, pratar med de flesta. Alla säger att hon är så go och charmig. Och det är väldigt skönt att det är så. För det är lätt att åka och handla osv när man har ett barn som är glad.

Kl.
Någon som har tid och lust att luncha med mig och Molly nästa onsdag?
Eller måndag?
onsdag passar mig bäst iallafall.
Vi kommer dit på måndagen och åker vidare till tallin på onsdag eftermiddag :laugh:.
Vore ku att se om tjejerna har vuxit något sen sist :).

Borde funka ngn av dagarna, vi kommer hem från Halmstad nu i veckan, sen beror det på om vi åker någonstans mer eller bara är hemma. Men ska kolla det!

Här är Chelsea tillsammans med gårdagens vinster från Liseberg :D

38501_417253734339_749659339_4726990_3776862_n.jpg

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama