Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Hihi stora dreggelfläcken :D.
Hade ni roligt då?

På tisdag är jag och Molly helt solo i stockholm.
Jag har ångrat mig och vill inte gå på grönan.
Vill du hitta på nånting då?
Kpist skulle inte vara hemma, men hur är det med de andra då?
Det har varit så tomt här nu.

Så klart hon dregglade, hade ju värsta ballerinakartongen bredvid sig :D
Jadå hade roligt, men det var sååååmkt folk så det blev nästan lite jobbigt tillslut. Gick runt lite och snurrade på hjul och försökte vinna grejer :D

Måndag och Tisdag är enda dagarna jag vet att jag inte kan träffas juuu... :crazy: Onsdag är enda dagen möjligen ..

Okej. Och jag vet inte om jag kan träffas på onsdagen :(.
Blir så stressigt med tanke på at vi ska hinna med färjan också.
Men vi får ha en stor träff i öst istället när alla kan vara med!
Ett ettårskalas! :bump:

Typiskt! :cry:

Ja, vi får allt ha ett samlat ettårskalas i höst! Tårtfrossa!! :D:banana:

Vart är det ni ska åka med färjan förresten?

Vi vill göra ngt mer nu i slutet på sambons semester, funderade på skärgårdstripp. Men nu började vi även kika lite på kryssningar, typ Åland eller så. :idea: Någon som har några tips?
Tänkte väl främst en dagstur, men en övernattning är inte främmande heller.

Om ni vill åka en dagstur till Åland kan jag tipsa om att ta Rosella från Kapellskär/Norrtälje över, det är riktigt billigt, och ha en dag i Mariehamn. Det går en båt dit kl 9 på morgonen, som är i hamn kl 12 lokal tid och så går kvällsturen kl 18.30 från Mariehamn på kvällen. Vill ni ta en övernattning så finns det ju även en fästning och lite smått och gott att kika på men då behöver man ha bilen med.

kl

vi har avvänjning här hemma.

Jag har sovit borta nu två nätter och Dan har haft ilsket/ledset barn. Natten till igår grät hon i två timma i sträck, sen sov hon i 4 ½ timma!!
Natten till idag fick hon mat vid tre och sov sen resten, om är lite oroligt

Vi är måttligt trötta på att mata 4-5 gånger/natt nu, och jag trodde jag skulle dö om jag vore hemma och höra hennes gråt:cry:
Men inatt ska jag sova hemma, får se hur det går...

Hon har inte gått nåt mer sen hennes steg i början av veckan, bara nåt steg här och där men inga sammanhängande. det får gääärna dröja, tycker det är lagom att hon kryper:D

Hon har blivit duktig på att härma djur, hon härmar hund, katt och häst när man frågar vad de säger, och så vinkar hon när man frågar vad gör Moa?:love:

När blev de så stora?:eek:

Vi ska till tallin.
Supermysig och billig stad.
Jag kan verkligen rekommendera det.
Det blir två nätter på färjan.
Sist vi åkte var Molly bara 3 månader gammal men då gick det superbra då jag helammade.
Nu måste jag packa med en massa mat och flaskor åt henne och det känns bökigt, men vi får se hur det går :).

Funderade på att köpa en såndär flask och burkvärmare och ta med men den var ju så dyr och vi vet ju inte hur ofta vi kommer ha behov av den, så vi köpte en liten ½-liters vattenkokare istället som vi kan värma vällingvatten och barnmatsburkar i.
Den lär ju gå att sterilisera flasknappar i också.
Den var hälften så dyr som vällingvärmaren och det är ju större chans att vi har användning för den efteråt också :).

succé!

Inatt somnade hon vid 22.30,vaknade vid 01.40 och 05.nåt men det räckte att hålla hand så somnade hon om!!:banana::banana::bump::bump:

Åh så det finns hopp gällande avvänjning av nattätande alltså :banana:
Vi ska köra i gång det nu snart, börjar ju jobba om en månad och då måste sambon kunna natta och natta om utan mig (kör ju amningsmetoden, som funkat super när jag varit hemma, fått sova ut. Men nu funkar det ju inte snart längre och vi får ta "striden").

Jaaa när blev de så här stora?? Chelsea har börjat peka på allt och alla och börjar känna igen saker (tittar på tex lampan när jag frågar var lampan är).

Nisse: Tallin verkar jättemysigt, men för långt för oss denna semestern, har bara en vecka kvar tillsammans så tänkte oss en dagstur, max en övernattning :idea:.
Tyckte det lät jättesmart med vattenkokaren! Här äts det ju ingen välling, dock gröt så kanske behöver ha med en sån med. Iof äter hon även kall gröt (färdig på burk) det är ju smidigt om det bara är en natt.

hahaha ja gud vad stora dom är!
luckan jamar på katten hela tiden och när man säger nej så skakar hon på huvudet, fast hon slutar ju inte med det man gör :p
vinkar gör hon också och kramas o pussas om än lite... slabbigt :p
sen har hon börjat sätta sig på nedersta trappsteget nedanför grinden haha, hon sitter där hur ofta som helst, säkert för att jag o mamma brukar göra det. hon lixom tar upp ena benet o snurrar om och sitter som en "riktig" liten mänska :p

håller fortf på att återhämta mig efter typ en vecka i en sunkig stuga på landet med lykke mormor och kusinen + katt och hund. alltså det tär!!! HUR tänker folk när de skaffar fler barn? kpist?

håller fortf på att återhämta mig efter typ en vecka i en sunkig stuga på landet med lykke mormor och kusinen + katt och hund. alltså det tär!!! HUR tänker folk när de skaffar fler barn? kpist?

"Ååh bebisar! Gulligull! :love: "
:angel:

Seriöst, syskon is the shit! :love: Men det är ingen semester direkt...

Näe asså jag är fortf slut haha!
Inatt sov luckan helt outstanding bra, bara för att nu när vi gick upp hade hon ju feber... vet inte om det är p.g.a. tänder eller något annat, hon har smååå röda prickar men det ser mest ut som hudirritation som man kan få av typ tvättmedel fast vi har inte bytt eller så. vi får väl se.
Hon ska iaf vara hos morfar idag när jag ska till Ericsberg o glo på lag-SM!

*lite kl*

Jag säger bara: två veckor i stuga i jämtland med min mormor och morfar, (griniga och gaggiga och tydligen hundhatare och sa knappt flasklock) med sambo, bebis och hund...vad TÄNKTE JAG???????????

Ingen mobiltäckning om vi inte åkte till byn (2½mil) ingen RADIO annat än vid frukost (vädret får man lyssna på) och en bebis som totalvägrar sova mer än 20 minuter i sträck. I två veckor.

Jag vill umgås, snällasnällasnällasnällasnälla!!!!!:o:love:

tredagarsfeber? Moa fick sina prickar först på fötterna o sen vandrade de upp

*lite kl*

Jag säger bara: två veckor i stuga i jämtland med min mormor och morfar, (griniga och gaggiga och tydligen hundhatare och sa knappt flasklock) med sambo, bebis och hund...vad TÄNKTE JAG???????????

Ingen mobiltäckning om vi inte åkte till byn (2½mil) ingen RADIO annat än vid frukost (vädret får man lyssna på) och en bebis som totalvägrar sova mer än 20 minuter i sträck. I två veckor.

Jag vill umgås, snällasnällasnällasnällasnälla!!!!!:o:love:

Fika på tisdag :idea:

:D

vill du shoppa kläder?

Flask-och burkvärmare har jag en över, om du är intresserad.
Billigare än ny:D

Jaaa, shoppa shoppa :bump:.

Jag klarar mig utan flask- och burkvärmaren, men tack ändå :D.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama