Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

moa började "säla" sig fram vid 5½ månad, tog första krypstegen + reste sig mot kylen vpå 7månadersdagen. Stor dag! nu går hon om man håller i en hand , lite vingligt, stooooora steg emellanåt men ändå:) Reser sig och släpper och står några sekunder, håller hon i nåt och är koncentrerad på det kan hon stå länge.

Sover gör vi då inte:p

kl
ok T kryper inte än. Jag väntar på att det ska komma men hon verkar inte vilja ännu.

Här är det mycket kinkigt idag. Är tänder på g i överkäken.
Har lite feber idag men funderar på om det kan vara smärtfeber.
När hon fick tänderna i nederkäken så var det inga problem men nu verkar det vara värre.

Jag är på jakt efter trosor till Tindra.
Vill ha det på henne under tunikor och klänningar nu i värmen ist för leggings elller byxor. Men varken Lindex, Kappahl eller Hm har nåt sånt.

Vet ni vart man kan köpa sådana plagg ?

Jag har sett det på alla affärer du räknat upp, plus polarn o pyret, åhlens osv. Det säljer ju varenda affär. :)

Men varför har de då inte här istan :( Om vi har sett så är det för större barn.
Får försöka komma till nån av de affärerna igen då och fråga.

Chelsea kan sitta upp själv och krypa med världens fart. Var väl 7 mån vid uppsittning och kröp strax efter.
Nu har hon börjat försöka resa sig mot allt och alla. Lyckan är understa trappsteget på trappen till övervåningen, där står hon jämt och funderar på hur hon ska komma upp till nästa steg :crazy::D

Har sen ett par dagar hittat ett nytt ljud, innan var det ju bara papapa och mamamaa.. nu är det nananananenenene... :D Jätterloligt att höra henne "säga" ngt nytt! Och hon säger det självklart hela tiden också, och skrattar åt sig själv.
Kan sitta och babbla med sina leksaker på golvet nästan hur länge som helst :idea:

Och sen, öppna munnen på vid gavel och låta iiiiiihhhhhhhhhhhhh! Högt och öronskärande!

Förresten, dricker era småttingar med sugrör? Provade med Chelsea förra veckan och hon fattade direkt och sörplade glatt i sig! Hon har fortfarande svårt med nappflaska, men kan dricka bra ur mugg, dock med lite spill. Sugröret funkar felfritt!
Mamma som jobbar på förskola var jätteförvånad, knappt så barnen där kan dricka ur sugrör ännu sa hon!

Bonusbild till höstmammorna! ;)

31347386.jpg

Har inte provat sugrör. Hon dricker lite vatten i nappflaska med pappa och lite vatten i mugg ibland. Mest ammar vi. :)

Sugrör har vi inte provat.
Nappflaska vägrar Tindra oxå att ta. Även ersättning och välling :mad:
Så vi ammar helt förutom lite pure på middan och lite gröt till kvällen.

Har ni gått över till bilbarnstol istället för babyskydd ?
Vilken modell har ni isådana fall och är ni nöjda ?

Vi har inte gjort det, men det börjar verkligen bli dags! Trooor hon ska få ärva storebrors Britax Hiway, den har vi varit mycket nöjda med. :)

Storebror får då förmodligen en Britax Twoway som ska funka längre, men inte lika tidigt. Som jag förstått det.

Vi bytte till bilbarnstol för ett par dagar sedan faktiskt!
Nu sitter hon mkt bättre, kan somna även i denna :D

Blev en britax hi way, bra i tester och tar liten plats i bilen = vi har liten bil. Och räcker länge!
Annars hade det blivit en besafe izi kid, men räcker ej lika länge vad gäller vikt, och C väger ju redan mer än normalt ;)

Enda nackdelen, nu kan vi inte lyfta ur henne i babyskyddet och sätta på vagnen, perfekt om hon somnat i bilen.. men vi överlever hehe.

kl

Vi har köpt en besafe izi kid men Tindra sitter inget bra i den när hon somnar. Hon hänger liksom framåt med huvudet och får inget stöd för nacke/huvud. Men när hon är vaken så sitter hon bra i den.
Vi måste köpa en ny till henne så det är därför jag spånar lite om vad ni har. Vill ha en som man kan "luta bakåt"

Ska gå ut och kolla på britax

Vi kommer inte behöva byta till bilbarnstol än på ett par år.
Vi har en acta graco duologic 2 och den funkar från födseln och upp till 4 år.

Men vi ska även köpa en acta graca cosmic comfort som vi kan flytta mellan våra andra bilar.
Duo logicen bor i min bil :).

idag har vi vart o kallat, och eftersom vi har en bil som är rätt liten blev utbudet givetvis därefter.
Britax Hiway fick bäst plats, men den tyckte jag var så himla ful :o och så himla liten.
Så det blev en maxi cosi, de gick även att luta hur lätt som helst när barnet sitter i.

altså gud i himmelen ni skulle veta vilken träningsvärk jag har idag!!

Jag har inte jobbat på nån månad (2?) nu, och ridit min häst högst en gång i veckan senaste månaden.

Igår jobbade jag. Red 4 hästar. Varav två galoppörer:crazy: Imorgon ska jag jobba . och på fredag. Moa har värsta superoviljan att sova, inatt var fruktansvärt.
bra kombination!

men jag vet vad det antagligen beror på
Tand nr tre har tittat upp!! :banana: Mellan de två andra så nu är det snart 3 fina på rad:D

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama