Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

åh imponerande att du klarade av allt det där!

alltså vi var på mammagruppen idag och alltså jag vet inte :rofl: åh dom är så... menlösa! dom är så larviga! nej men jag vet inte, jag tror jag tokstör mig på dom hahaha...

men då säger vi väl 1 imorgon då? med lite marginal kanske i o m vädret haha :p
jag ska longera min häst klockan 11 (hahaha vad det lät skumt) så jag åker direkt från stallet typ.

Haha ok, du får berätta allt om träffen i morgon :D Japp vi ses kl 1 som vanligt!

Ska inte snöa i morgon säger de, men har ju gjort det alla onsdagar hittils så det vette 17 om jag tror på det ;)

nej men onsdagarna är ju riktiga snödagar, så är det bara! inget att ens tänka över, jag veeet att det kommer komma stoooora jevla flingor där när man glajdar ur garaget :p

för övrigt, Luckan uppförde sig alldeles uuuutmääärkt idag, hon var enda barnet som inte grät eller gnällde en enda gång haha. hon har till o med redan gått o lagt sig men hon var djävulskt trött. blir till o väcka henne innan jag går o sover så kanske det blir en okej natt ändå. jag är verkligen helt dödligt trött haha...

Kunde ju inte lämna snäckan på centralen och plocka upp henne vid ett senare tillfälle:D

Nätterna är katastrof här. Hon är lika aktiv på nätterna som dagarna har jag insett.

vi får beklaga oss för varann:(

snacka om att min klagan över att inte få sova mer än 2 timmar har tvärvänt och bitit mig i röven!

Nu två nätter har hon sovit mellan 00-04!!
sen är det morgon tycker hon. Ligger och pratar, testar olika ljud, smackar, skiter ner sig och hur långt bort jag än flyttar mig når hon mig att sparka stenhårt och river mig. får hon ingen respons blir hon ledsen.

vi ligger kvar i sängen ända tills hon somnar igen en timme runt 8.

Idag skiner solen!!!!!! kom utanför dörren och hörde fåglarna sjunga! de hade inte ens ätit upp maten som alltid tar slut fort annars, ååå det luktade vår om man blundade:love:

Om kvällarna äts de gröt här för fulla muggar, hon äääälskar det verkligen och en potrtion tar slut direkt!

...sen är det morgon tycker hon. Ligger och pratar, testar olika ljud, smackar, skiter ner sig och hur långt bort jag än flyttar mig når hon mig att sparka stenhårt och river mig. får hon ingen respons blir hon ledsen.

vi ligger kvar i sängen ända tills hon somnar igen en timme runt 8.

dito här! rena terrorn...

Terroristbarn! :D
Chelsea har bara fått för sig att man ska äta sig igenom hela nätterna, eller det känns så iaf. Men eftersom vi samsover så vaknar jag till, stoppar in tutten och somnar om igen.
Dock har hon en liiten period runk kl 5 som hon tycker är dags att gå upp på. Låter henne tjattra en stund, sen försöker jag mata lite och då somnar hon ofta om. Sen vid 8 är det en sån period igen. Kan ta allt från 10min till 1h innan hon somnar om igen.

Men jämfört mer er.. så ska jag inte klaga :D

På måndag fyller hon 4måndader, det ska vi fira med en sked potatis :banana::D Snäll mamma va!

C har förresten fått massa värmeutslag på halsen... hennes alla hakor täpper ju till rätt bra där så det blir fuktigt av spya och varmt.
Var på massage imorse och frågade då bvc tanten som höll i det vad det var och vad vi kunde göra. Men det var bara att försöka hålla torrt. Men kan va svårt insåg hon med, då det liksom inte kommer in så mkt luft där under hakorna :D
Verkar dock ej så besvärad av det så hoppas det går över...

Jag vågar knappt skriva hur bra Pruttan sover... :o Men jag har redan fått min del av sömnlöshet med brorsan. ;)

Hade tänkt komma idag iaf, med båda ungarna. Håll tummarna för mig! Smsar breccia och/eller kanelbulle om jag fastnar i en snödriva på vägen. :p

Haha gör jag säkert! :D
Om inte annat så har han ju samma namn som jag ev ville ha till en ev pojke i magen :love: så han måååste ju vara helt underbar hehe.

funkar inte pudret som finns i vanliga affärerna? det får jag ha i moas ljumskar ibland.

*kl*

Snäckan soooooover:bump::D trots besök i varm mataffär och vilt svärande moder som girar för istappar och snödrivor.
Fika är jobbigt tydligen.
Och snäckpappan hade röjt lite hemma, så humöret är på topp just nu:D

haa idag var inte jag först vid datorn :D

skönt med lite sömn för terro... jag menar snäckan ;):love:
C somnade i bilen men sen vart det fullt ös hemma, låg nyss i mitt knä och storskrattade :rofl:

luckan sitter i babysittern o dricker vatten ur sin flaska hon kan hålla i själv, hon är helt överlycklig!

men alltså jag börjar bli fruktansvärt irriterad, sweden rock har grym line up i år! åh. jag hade kunnat åka men jag måste vara funktionär på våran egen tävling :(

Eller hur:D

Somnade sen på 2 minuter vid åtta, och vaknade nu, åt liiiite, och ligger nu och grymtar... Tänkte vara uppe lite, och sen hoppas på nån timmes sömn utan armhålekrafs och magspark.

Hon är söt men intensiv:D:love:

Kan du inte leasa ut funktionärsjobbet till nån? Lura en fjortis eller liknande:D

jag känner inga fjortisar hahaha...
åh så irriterande, nu är det ju cinderella dit nej åh jag måste sluta tänka på det.

jag vaknade av att luckan skrek till, hon lät som jag vet inte vad. men då hade hon vridit sig och hade hela täcket över sig haha det känns som en bra anledning...

inattkan vi ha haft ett genombrott!!!

moa var skittrött igårkväll, och numera är det bara jag som duger om kvällarna, pappa kan slänga sig i väggen, tycker hon:p

hon vill ha flaskan när hon ska sova annars är det knappt lönt. Hon somnade 22.30, sov till 00 när vi lade oss vaknade hon. Kom över till mig och fick mat, somnade.
Jag vaknade vid 4 när hon har vaknat ett par nätter nu men jag hörde ingen andning och när jag kände på magen vaknade hon till. jag tror att hon somnade om igen utan mat, haha men jag är inte säker:p i vilket fall var vi inte vakna länge!
sen var klockan 6.02 så hon kan i princip ha sovit nästan sex timmar!!
somnade om direkt efter mat och vaknade vid 8.

men jag är lika trött som vanligt :D

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna