Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

:rofl: Attans att jag inte hann läsa här innan träffen!

Nu måste du förklara dig, breccia. :laugh:
Och kanelbulle, hur obskyra träffar kan man ha på en öppen förskola? :eek:

Btw fick jag precis en till anledning till att ha tröja. Hon kissade på bodyn när hon luftade rumpan. :cool:

"Öppna Förskolan" menar du?;)

JAG vet inte, har aldrig varit på en:D

Snäckan hatar att vara naken misstänker jag. Hon vrålar bara om hon ska få ligga och vara au naturelle på ett fårskinn. Iklädd endast blöja funkar inte heller, hon vill ha byxor på sig.

Hon fick bada i diskhon när vi kom hem, och sen kräktes hon ner sig fullständigt, så nu luktar hon hemtamt surt igen:D Magläge är lite jobbigt med en kräkbebis, hon låg och krälade i sina egna uppstötningar efter 30 sekunder.

Haha. Vi får råda bot på det. Så vi får se om det var läskigare än du trodde. :D

Det är så bebisar ska lukta!
Lillan gillar magläge, idag lärde hon sig stå på tå. :love: Hon kämpar som en oxe för att komma framåt!

Men ni måste ju berätta för oss bönner hur ni hade det och varenda ord som sades på träffen:mad:

:p

att gno fejset i kräk är Moas högsta nöje just nu med, det och att dra folk i näsan :D

Näsor är lattjo här med, och att tugga på folk. Hon är ytterst målmedveten.

kl
nesse... visst har du grundlurat oss här?
Visst bor du i samma sketna håla som jag?

Idag var jag o moa på mammaträff. Det fanns en flicka där som var så lik Molly att jag kunde sätta mig på en femtumsspik om det inte var hon.. och gissa vad flickebarnet hette då???????????

MOLLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

asså det var helt galet sjukt vad lika varandra de är! Önskar att jag hade kunnat ta en bild men det hade nog inte vart så uppskattat av mamman:angel:

vi var fyra mammor/barn där. Moa var yngst. Jag var yngst och enda av dem som var förstagångsmamma. En av de som var 5 1/2 månad satt själv superstadigt och lekte med klossar, jätteduktig!
Moa satt bara och flinade hela tiden:D

Sen hade vi vägning:

4 månader och en dag

7295g och 66 cm lång:)

Fan, nu kom du på mig :D.
Jag höll ju masken ganska bra på mammaträffen, gjorde jag inte? :angel:.

Skämt åsido, men det skulle vara jävligt kul om mamman också var lik mig :p.

Jag hade också tänkt gå på mammaträff på öppna förskolan här men tydligen har de bommat igen. De hade öppet förra månaden och nu stängt. Mystiskt.
Tur att vi ska ha egen mammaträff i april då :D.
Undrar vad Molly kommer att tycka om att träffa så många barn, hon har ju bara träffat bäbisar på babysimmet och då är det ju inte direkt nån närkontakt.
Det är bara lite drygt två månader kvar nu :laugh:.

mm ja jag visste väl det:p

hon har mörkt hår så det skiter sig redan där, för har för mig att du lagt ut ett kort på dig och att du var blondis?

på tal om..... färger(?)

jag fick tillbaka min mens igår. :eek::devil::confused::cry::eek::devil::mad:

Ah, jo jag är ljushårig :p.

Jag beklagar verkligen sorgen.
Min mens får gärna hålla sig borta ett tag till, har fortfarande inte fått fingrarna ur arslet och fixat kopparspiral.
Efter att jag gjort det behöver den inte komma heller.
Alldrig någonsin helst :D.

jo jag ville eg att den ska komma tillbaka, så den kan försvinna igen;) men inte redan!!

har ingen aning om spiralen hjälpte till, men jag kan faktiskt tänka mig det..
mensvärk hade jag igår med. antar att det var det iaf för jag har aldrig haft det.. ont i äggstockarna gjorde det + att jag mådde illa som fan, kan man göra det då?

nu ni. har Moa ätit banangröt!! hon var tokig i det och åt en hel portion.
håll tummarna att hon håller sig mätt så jag får sova inatt!

Jag firar varje dag som mensen inte kommit tillbaka! :D Sist hade jag mindre än två veckor mellan slutet av avslaget och första mensen. :(

Haha jag hade nästan glömt bort att man brukar ha mens ens :D så hoppas den håller sig lååångt borta!

Ang vår fikaträff i onsdags, du sökte ju rapport ;) :
Mkt mkt trevligt som vanligt, alltid roligt att utbyta erfarenheter och historier med andra med barn i nära ålder. Chelsea är fortfarande yngst och tyngst typ :D Tror vi kommer har mkt trevligt när vi ses allihopa faktiskt! :banana:

du jag tror vi kommer ha skitroligt!!!!

Det tror jag med:bump:.

kanske så trevligt att det blir en weekend i huvudstaden till sommarn också ;).

Om ingen av er vill åka till superspännande sundsvall förstås :D.

(Det sista var ett skämt om ingen förstod :angel:)

asså himmel vilken natt jag har haft.

Igår kväll var jag på travgala. Moa var hemma hos sin pappa o fick ersättning o gröt så henne gick de ingen nöd på.

Det var slut där vid 1, o då var de dags att leta reda på min chaufför i allt folkvimmell... efter att ha frågat runt en stund kunde ja konstatera att de inte var där ( ett par). Så jag ringde upp..

de hade bråkat som fasen, han stupfull hade sprungit iväg och hon efter. så hon körde runt och letade efter honom i kalmar han svarade inte när varken hon eller hans mamma ringde.

hon erbjöd sig att köra hem mig men då hae ju han irrat omkring full i kylan o de vill ja inte, så när klockan var 2 ringde jag efter sambon. som sov. så innan han hade klätt på sig o moa o fått ut henne i bilen tog ju ett tag + att vi har 50 minuters bilväg till kalmar...

jag kom hem vid 4.. vaknade vid 5, 7, och gick upp vid 9....

japp - seeegt!:D

men jag hade jäkligt roligt under kvällen!

vet inte när jag kan amma bara, drack 2 cider 4,5or, har mjöklat ur mååånga gånger men de spänner ändå som en vecka efter förlossningen!

Amma nu! Du kan amma när du är tillräckligt nykter för att hantera ditt barn! Ja säkert innan också men jag vill inte att du tappar enne. :)

mina bröst :bow::bow::bow: dig!! :D

jag trodde de skulle räcka med en cider så var jag askalas, men kände inte ett smack!! men jag har inte rört Moa förrän nu för nån timme sen, just in case;)

Bröstmjölken får samma promillehalt som ditt blod, så när du är full är det lika mycket alkhol i bröstmjölken som i filmjölk typ. :D

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama