Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

kl

man märker när bebisen inte är bebis och hjälplös längre när man glömt knäppa fast bebis i babysittern och bebis ålat sig ner på golvet nedanför :angel:

igår fick lilla C duscha för första gången, vi har bara badat innan. Men ville testa innan babysimmet kommer igång :D gick hur bra som helst. Dock gjorde vi det i badkaret efter badet, sittande. Tycker det är läbbigt när de blir så hala blöta :p

C har också hittat ett nytt ljud.. låter som att hon kiknar... jättesvårt att förklara men typ som att hon drar efter luft men det tjuter. Hon verkar inte besvärad, utan mer att hon testar sin röst :p

Jag kan kanske inte komma på onsdag:( Jag är insnöad 45 mil bort som det verkar just nu, alla tåg gbg-sthlm har varit inställda idag, vet inte hur det blir imorgon. Håll tummarna, jag älskar mina föräldrar men har varit här sen i torsdags:D Dessutom har jag ingen dator (får låna pappas när han kommer från jobbet), och snäckan sovstrejkar på dagarna. Och typ snö till taket:eek: Igår kom vi inte ut alls, det var inte plogat, och vagnen klarade inte snön och selen glömde jag hemma. MISÄR!

Breccia_, lycka till på din f-träff imorgon:)

Nu facebook:D

åh vad tråkigt, hoppas du kommer loss o ut o fram eller så! vi gillar ju snäckan fast hon är en uppmärksamhetsnarkoman!

luckan har börjat extremt fokuserat prova på pruttljud jävlar vad hon håller på. för att inte tala om att hon vill gräva i näsan o munnen på mig hela tiden...

Hua, din stackare!
Verkar ju vara värre väder neröver i landet, häruppe är det liksom bara kallt.
Hoppas ni kommer hem så fort som möjligt då.

Och vi ska åka och babysimma imorgon igen, det är såå skönt att bada i 33+ gradigt vatten dagen efter ett tufft dressyrpass :p.
Fast det känns konstigt när man kommer ut i 20 - efteråt, skarpa kontraster liksom :).

Jag vet inte om jag kan komma heller. Måste jag ha storebror med är det kört, funkar ju inte med vagnen i det här vädret! Idag har dessutom alla tunnelbanor här varit inställda. Jag är inte så sugen på att promenera. :p

Ja våra bebisar växer alldeles för snabbt! Jag måste börja barnsäkra nu igen. Ungen ligger ju fasiken inte kvar där jag lämnar henne! :eek:

Och min bebis har en mammig period just nu så hon skulle inte kunna tänka sig att ta sig nånstans från mig.
Hon blir nästan hysterisk när jag lämnar henne.
Nu har hon suttit parkerad i mitt knä i två timmar och rivit sönder senaste nummret av kommunalarbetaren till molekyler, jag har inte hunnit läsa en stavelse!

Har dock sytt en ringsjal som hon är mer än nöjd att sitta i, den är asful men guld värd :bow:.
Ska beställa fler ringar och sy ett helt gäng tror jag, det var plättlätt :laugh:.

Känner att jag missat himla mycket här inne nu, har haft min laptop på lagning för den krascha efter att den hade massa virus i sig men nu är jag tillbax med min härliga data igen hehe.

Tänkte höra med er hur det går för era små och deras tänder?

Indra har börjar bita på allt i sin väg, är helt rosig om hela kinderna och tappat lite färg på tandköttet på överkäken och man känner tänderna gott och väl. är jätte grinig hela tiden och hjälper om hon får alvedon.

Vet nån hur lång tid det brukar ta från att det börjar tills dom kommit ut? tror att b¨da hennes framtänder över kommer komma samtidigt.

Funderade just över dig i går, om du kommit i väg med allt tågstrul och så!
Hoppas du tar dig hemåt snart! Borta bra men hemma bäst liksom :p

Om det bara blir vi två på fika, ska vi ses ändå eller träffas alla nästa onsdag?
Vi kan väl alla komma med rapport här ikväll så vi vet hur många vi blir eller om vi ska ställa in.
Kommer ju fler onsdagar innan våra barn är tonåringar och vägrar följa med :angel:

Tunnelbanan går iaf idag... Nu måste jag bara se om jag bemästrar snö och vagn på samma gång. Till att börja med måste jag då hämta vagnen hos mina föräldrar idag. Ja jösses, vi får se hur det går... :D

Håller tummarna! Både att du får hem vagn och den går att köra och att Kanelbullen hittat hem snart :D
Är ju fikasugen hehe. Mmmm kanelbulle.... :D

Just hemkommen från föräldragruppen på öppna förskolan. Andra gången vi ses, ungefär hälften kom denna gången. Vi satt på madrasser på golvet och pratade mat och lite småprat allmänt. Riktigt trevligt och Chelsea skötte sig examplariskt! Liiiite gnäll men då fick hon lite mat och sen var hon glad igen! Hon är näst äldst i gruppen och garanterat den som är mest vaken och "med". Tittar på allt och alla och vill bara stå upp hela tiden!

Hon har börjat stampa med ena foten när hon står upp på plant underlag, ser jättekul ut! :rofl:

Jag är hemma, bara 3 timmar senare än planerat:D Och vill fika så klart! Hatar sj, men det kan jag ventilera imorgon:evil:

förresten, om jag klev innanför dörren för två minuter sedan, och satte mnig vid datorn direkt, hur rubbad är jag då?

Hurra! Fick du gratis glass på centralen? :laugh:

Jag har inte hämtat vagnen än iaf...

inte, jag ångade mot taxin fort som f-n, glömde selen, så bar snäckan i babyskydd modell tungt, två väskor över andra armen, enhjulförsedd på släp och hundkoppel mellan tänderna från spår 17 vilket innebär två hissturer också... inte glassläge:D

Nej, hu! Låter däremot som att du förtjänar glass nu, hemma. :laugh:

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama