Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Alltså, vad är skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar, eller är det samma sak? Jag har aldrig fattat det. :o Jag har aldrig haft några förvärkar men däremot massor av sammandragningar som inte gör ont, men är obehagliga på annat sätt. När mina förlossningsvärkar satte igång var det liksom ingen tvekan, även om de inte gjorde jätteont från början så gjorde de ändå ont på ett helt annorlunda sätt än sammandragningarna.

Alla säger olika saker ang sammandragningar/förvärkar. För mig är sammandragningar något som inte gör ont och som slutar vid vila. Förverkar är starkare sammandragningar som känns mera och kommer mera regelbundet utan att man anstränger sig och inte går över vid vila.

Jag har iaf tyckt att sammandragningarna bara spände men förvärkarna har varit sd i samband med mensvärk och ont i ländryggen.

*kl*

Pust! Nu börjar det till o med bli jobbigt att jobba på mitt stillasittande kontorsjobb!! Tänkte jobba nästa vecka också, sen blir det ledigt i väntan på bäbis :love:

Magen har ramlat ner en bra bit (får be sambon fota någon dag) Det är visserligen skönt att kunna andas lite igen, men oj oj va det trycker på neråt!!

Jag har fattat det som att

sd: gör inte ont.
förvärkar: sd som gör ont men går över med hjälp av alvedon eller ett varmt bad.
värkar: gör ont men går inte över av bad eller alvedon. Kan dämpas men återkommer direkt efter badet tex.

Hann ha några förvärkar tror jag med M tror jag för dom gick över med alvedon och fick sova några timmar till innan det satte igång på riktigt.

Mikan: Hur går det? Kan du klocka dom eller gick det över med vetekudden?

Jag har värtimer igång :D
de kommer ca var 7:e minut och strålar ordentligt ut neråt och i ryggen.
Vetekudden har inte hjälpt. Skulle duscha men kände mig tvungen att fixa med räkningarna först ;)

KL

Grattis till boende och bebisar! Tänk vad mycket det händer här i tråden nu, vad roligt! :D

Själv känner jag varken sammandragningar, förvärkar eller nåt annat som skulle kunna påminna om att en förlossning är på gång. Jag känner mig faktiskt mer rörlig nu än för en månad sen, det fungerar bra med pållar och förkylningen har gett med sig. Har plöjt boken "Att föda" och ska nu gå över på litteraturen som berör livet efter förlossningen. :)

Annars har jag idag varit och shoppat, förhoppningsvis var det det sista. Resten av vad Pytte behöver får hen önska sig i julklapp istället. Tycker dock det är jättesvårt att veta vad som behövs, hur mycket och i vilka storlekar. Men, som min kloka mamma säger, affärerna stänger väl inte i samband med att barnet föds. Det kanske går att komplettera i efterhand. ;)

Vågar inte tro på det så jag har skickat sambon i säng. Oavsett vad som händer behöver han sova antingen för att köra till halmstad eller för att jobba imorgon om det är falskt alarm ;)
Jag har tagit en citodon nu och ska se vad som händer. Sova kan jag inte med ska lägga mig på soffan och vila istället.

Jättespännande! :)

Jag blev ju snuvad på dedär. Hade dem var 5:e minut under ett par timmar varje dag under dendär veckan men icke :( Å här ligger jag fortfarande med ungen på insidan :p

Ingen bebis inatt. Jag lyckades somna och har sovit välsdigt bra. A har med sovit hela natten vilken såklart underlättat saken ;)
När jag varit vaken så har jag dock haft ont emellanåt.
Tänkte när jag vaknade att jag måste informera er att det var falskt alarm, men när jag gick på toa hittar jag en slemmig blodklump :o
Så något händer här. Jag har väldigt mycket mensvärk dessutom.
Hjälp!

Ohh va spännande! Va skönt för dig om du skulle få slippa gå över! :) låter bra att du fått sova inatt dessutom!

Åh va spännande! Slemproppen gått då?! (trevligt namn på den alltså!)
Hoppas det blir en liten bebis snart :)

Nu blev jag nervös! Du är väl beräknad bara några dagar innan mig?

Igår hade jag sd hela kvällen, ganska kraftiga men gjorde inte ont...
Känner mig faktiskt inte riktigt redo än, vet inte varför men får lite smått panik vid tanken på att det kan hända snart...
Känns inte som att allt är ordnat o klart, den närmsta barnvakten som tom. bor utmed vägen har o fått för sig att han absolut inte vill vara hos, även om det bara är tills farmor hämtar honom. Skulle det bli att vi får så brått att han måste av hos dom vet jag precis hur jobbigt det kommer bli med tårar o skrik och jag som blir jätte stressad när han blir ledsen o man måste tvinga honom :(
Vi packade hans väska igår så han fick ta med sig lite filmer o sånt så han har lite att göra där iallafall...
Unghästen o shettisen som jag har kvar hemma har fått för sig att de vill sova ute så det känns ju smidigt, behöver jag inte bekymra mig över om de kommer in/ut :)

Jo, det fortsätter komma trevliga slembitar :eek:
Har inga direkta värkar utan det är mest mensvärk.
Här avbyter barnen varandra med olika sjukdomar. A är pigg och enligt dagis är det ok att skicka honom dit. Igår kväll började H istället klaga på ont i halsen och han är hemma från skolan idag.
Sambon har åkt till jobbet, han har fått order att svara oavsett när jag ringer. Även om det är mitt i lunchen ;)

Jag har det smidigt med barnvakt, mina föräldrar bor 600 meter bort. Mamma ska förvarnas om att det kan vara på gång så hon inte får för sig att köra någonstans :D

Det tråkiga är ju att även om proppen gått så kan det dröja flera dagar ännu. Vi får se vad som händer under dagen. Ska städa och plocka iordning när A är iväg och packa det sista som ska med i väskan!

spännande:D Jo det kan ju ta veckor till och med tyverr med tjejen gick min i v 25 men återbildades(som tur va!)
Men du känner ju även lite värk vilket borde vara ett tecken på att det är på G i alla fall.

Själv har jag mkt sd till och från lite molvärk känner nu vid sd att det trycker mellan benen:p men jag kommer nog få gå några v till bara för de andra kom tidigare:angel: vill nog att hon stannar någon v till då jag gärna om allt är bra vill åka hem eft 6 tim. har lite dålig koll men har gått 36 fulla + någon dag så efter 37 fulla v får hon komma om hon vill ;)

Efterom H föddes på bf-dagen, jag gick över med A då borde jag enligt ditt sätt att se det i rättvisans namn föda innan bf denna gången ;)

Fortfarande ont ibland under sammandragningarna och molande mensvärk men inga regelbundna värkar. Bebisen lever runt för fullt i magen.

Bäst för den att den kommer innan midnatt, då får den barnbidrag nästa månad :D

Haha ja barnbidraget kan den väl allt ställa upp så ni får nästa månad ;)
Slemproppen gick precis tre v. innan O tittade ut...
Vi hade hälsat på sambons syster på
Bb, satte visst fart på det hela!
Men hade inga känningar alls under de tre veckorna så det är ju lite skillnad :)

Å detdär med barnbidraget hade jag också hoppats på men det ser mörkt ut för min del :D

Efterom H föddes på bf-dagen, jag gick över med A då borde jag enligt ditt sätt att se det i rättvisans namn föda innan bf denna gången ;)

Fortfarande ont ibland under sammandragningarna och molande mensvärk men inga regelbundna värkar. Bebisen lever runt för fullt i magen.

Bäst för den att den kommer innan midnatt, då får den barnbidrag nästa månad :D

Hoppas att det drar i gång för er Nu blir säkert i natt;)
Man vet ju alldrig med de små luringarna när de behagar komma! tror inte att bara för mina andra kom tidigare så gör denna det hon kommer när hon behagar och stirrar jag mig blind på dagar så går tiden bara mera långsamt;)
försöker sysselsätta mig annars skulle jag leta tecken hela tiden:D
Men på dig låter det ju väärkligen som att det är på G när min gick(tidigt) och andra jag känner då det tagit tid har de inte känt någon särskild värk:p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 577
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 978
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 011
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar