Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Grattis igen till dina bebisar! Men vad stora de var för att födas i v 35 och vara två st! :laugh: Verkligen bra jobbat! Tänker på min enda lilla plutt som vägde 3050 g och föddes i v 39+2. :D

September
5- Lusidor. Andra barnet Flicka, född 5/9 på beräknat datum. 52 lång och 4350 tung.
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar, Alex, 2730gr, 46 cm och Ida, 2580gr, 46,5cm, föddes 16/9, v.35+2
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
26 - Mikan, tredje barnet
26 - raggarn, tredje barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

Uppdaterar med dagens BVC koll också.. Tösen utan namn än är tre veckor + 2 dagar nu. Dagens vägning och mätning stannade på 5230g och 55 cm! Shitt, det är ju en ökning på nästan ett kilo och tre cm, inte konstigt spädbarn sover och äter mest!! :laugh:

Vi myser för fullt och jag avundas er inte som kämpar med höggravidmagarna, men snart så! :)

Duktig flicka att växa på så bra!!
Nää förstår att du inte är de, däremot är jag avundsjuk på dig :) längtar så jag håller på att bli galen nu!! Snälla lilla bebis komsikomsi :)

Jag är med i 36+0 idag :)
Idag var jag hos bm på rutinbesök,
hb 130 (märkligt, jag har slarvat ordentligt med järntabletterna sensate tiden:o)
blodtryck 90/70
hjärtljuden sa hon aldrig, vi pratade om annat under tiden :angel:
Symfus mätte hon flera gånger och min kurva har nu planat ut och ligger precis på strecket. jag blev lite orolig när hon mätte, gick till datorn och kollade och sen mätte igen. Hon trodde inte att det var någon stor bebis men samtidigt så menade hon att UL är säkrare än när hon mäter.
Jag märker att magen är mycket mindre denna graviditet än förra gången och visst är det skönt att vara mindre klumpig samtidigt blir jag lite orolig :crazy:

Fick en mall till en födelseplan som jag ska tänka igenom och skriva ihop något om mina funderingar som vi kan prata om nästa gång.

Sambon sa idag att han förvarnat på jobbet att det inte är säkert att han följer med på mässan nästa vecka. Han sa som det var att jag är väldigt orolig och inte släpper honom mer än 2 mil hemifrån. Chefen förstod väl men blev ändå besviken. Nu känner jag mig som den hysteriskt gravida kvinnan istället, det är ju inte säkert att bebisen kommer förrän om en månad.
Sambon förstår mig och han vill ju inte heller riskera att missa förlossningen.
Hans chef är nog nervös över att jag ska föda nästa vecka, de har fullt upp förutom att de ska på mässa kommer kungen och ska äta lunch där och då vill han inte stå utan kock :D

v. 40+4..

Ingen stor mage direkt (SF 34) men OOOOOONT i fogarna och tappen känns som den brinner.... Uuuut bebis uuuuut!

Ja fy 17 nu är jag trött på det! Idag har sambon namnsdag, det vore väl en fin present att sticka ut näsan idag kan man tycka ;)

När jag gick över med A så hade vi varit på loppis hela dagen innan det satte igång på natten. Leta reda på en loppis alltså

Får prova med det då, stallet - ikea - gå i köpcentrum - storhandla på ica, funkade inte igår..

Molvärken i ryggen och ljumskarna kom i morse igen..Natten var rätt ok ont mellan benen bara;)
Jobbigt att gå över hoppas du får se din bebis snart.
Jag är rätt glad över att min är kvar än är inte på låånga vägar klar med det jag vill fixa innan bebis kommer(mkt går ju även att göra efter bebis kommit) men vore skönt att hinna fixa mer.
Det börjar ju i alla fall bli lite mer drag i förvärkarna så man känner att det närmar sig i alla fall;)

kl

En liten bild på våra små. Alex till vänster och Ida till höger.

phpaf42p7.jpg

Suuuuupersöta :love:

Idag har det sprungits på stan hela dagen, ingen loppis dock. Hoppas det funkar ändå :p

Åh så fina dom är! Hur har det gått att hålla isär dom, du var ju lite orolig för det. De ser inte jättelika ut på bilden, så det borde inte ha varit något problem? :laugh:

*kl*

Herrejäklar vilka förvärkar (?)jag har idag och ännu värre nu ikväll. Med tredje barnet borde jag ju känna skillnad men jag känner mig mer osäker än någonsin.
Det blir bra tillfällen att öva avslappning på iaf ;)
Ska duscha och värma vetekudden och se vad som händer...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 855
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 981
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 011
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30