Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Ibland är det som något skär till, hemskt!

Har 30 dagar kvar idag, börjar bli tungt.. Foglossningarna är bättre, däremot är klådan tillbaka.. Ska kolla levervärdena på måndag, är de dåliga igen blir det förmodligen igångsättning snart.

Tar ju dessutom blodförtunnande sprutor för att undvika propp, vilket medför lite krångel om man inte sätts igång. Dels finns ju risk för kraftiga blödningar, dels kan man inte få epidural.

Ska höra på måndag om det inte är bättre att få ett datum så man kan ta bort sprutorna i god tid innan.

Ja jag har frågat sambon om han smugglat in en liten fällkniv till lillskiten därinne! Väldigt obehagligt när man går. Jag tycker det är lite likt känslan när man kissar och har en ordentlig UVI fast liksom lite längre upp och man kissar inte ;)

Nu har jag så konstigt ont i magen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som en fis hamnat snett ovanför bebismagen. Det gör ont i hela bröstkorgen :crazy: Har gjort nr 2 så där va det inga problem..

Så hade jag oxå en dag! Blev jätte öm tvärs över magen allra högst upp :/
Jag var jätte stressad den dagen eftersom vi skulle iväg över helgen o allt möjligt strulade, vet inte om det kan ha berott på det...
Släppte lite senare iallafall...

En liten bebis som rivs har jag med! Kan svida till som fasen ibland! Ofta samtidigt som den nog bökar till lite med huvudet för det känns läskigt långt ner, nästan mellan benen o hugger till i blygdbenet typ!

Mikan: Ska allt ringa bm på måndag o höra om det finns nån möjlighet att få bli igångsatt i Halmstad... Vill ju verkligen inte till Växjö :( Tycker inte de kan tvinga dit en om man verkligen inte vill även om man behöver lite extra hjälp med igångs. tex...
Har en vänn som födde där nu, hon fick sitt första i Halmstad o ville så gärna dit igen men det fick hon inte då hon skulle bli igångsatt pga foglossning o stor bebis... Så de fick snällt åka till Växjö, blev ifs nöjda med bb där oxå :)

Ja det va riktigt obehagligt men nu verkar det ha gett sig. Det enda som gjorde det uthärdligt va att stå på alla fyra och att sambon masserade ländryggen trots att jag inte alls hade ont där :confused: Mkt mystiskt...

Som sagt var så beror det säkert på vilken bm man går till om de försöker tvinga en till vxö eller inte. När jag skulle ha en tid så ringde hon Halmstad direkt medan jag var hos henne. Andra har jag hört blivit skickade till vxö.
Om vi har samma bm, vilket vi verkar ha så tror jag inte att hon skulle krångla.

Slog mig föresten att jag vet en som letat efter häst att bara ha o rida lite i skogen med. Du kan väl pm:a om vad du har för pålle o så?
Så ska jag kolla med henne om hon fortfarande letar :)

Vet flera stycken som sagt att de blivit jätte förkylda dagarna innan förlossning ;)
Senast en vänn nu som fick för två veckor sedan, varit frisk son en nötkärna hela grav. fram tills en eller två dagar innan de fick sin flicka!
Funkar inte på en annan dock som är förkyld konstant :/

Vet flera stycken som sagt att de blivit jätte förkylda dagarna innan förlossning ;)
Senast en vänn nu som fick för två veckor sedan, varit frisk son en nötkärna hela grav. fram tills en eller två dagar innan de fick sin flicka!
Funkar inte på en annan dock som är förkyld konstant :/

Ha,ha:D jobbigast är hostan svårt att hosta lite trångt för lungorna och svårt att sova vaknar och är hel täppt:crazy:

*kl*
Jaha, gott folk, då börjar nedräkningen på allvar för min del nu!

Efter två misslyckade vändningsförsök blir det planerat snitt på torsdag morgon :D

Kejsarsnitt var väl kanske inte vad jag hade tänkt men det känns så otroligt skönt att veta NÄR bäbis kommer och slippa att ev behöva gå över tiden för herregud vad trött jag är på denna klumpiga, tunga och otympliga kropp!

Jobbade sista dagen i fredags så nu sitter jag här och rullar tummarna och funderar på om vi har allt som behövs inör ankomsten. I brist på annat liksom, haha.

Längtar såå mycket efter att få komma upp på hästryggen igen så det är mycket att se fram emot nu :banana:

Vilken buse! Va häftigt att VERKLIGEN kunna räkna dagarna!

Jag är inne på andra dagen övertid, fortfarande inga tecken på att bebis vill ut. Men jag får nog räkna med de 2 veckorna över så bebis kommer på sin pappas födelsedag och snor den för all framtid :p

Ikväll skriver vi kontrakt på nya lägenheten :banana: så efter det är h*n varmt välkommen ut ;)

Jag var helt säker på att jag skuille vara konstant sjuk nu när skolan och dagis har börjat igen. Hade bara lite känningar av förkylning som aldrig bröt ut riktigt och barnen har klarat sig bra med. (peppar, peppar)

29 dagar kvar till bf, och på onsdag ska jag till bm igen. Imorgon är det egentligen vattengympa men får se om jag orkar med det, A har sovit som en kratta den senaste tiden och inatt vaknade han vid två och somnade om först vid halv 6. Jag har sovit de tre timmarna han varit på dagis idag och inte fått något av det jag skulle göra gjort.
Nu ska jag masa mig ut och hänga ut en maskin tvätt iaf. A somnade som en stock i bilen lär sova en stund nu.
Hela natten har jag haft starka sammandragningar och när jag får dem mår jag illa. Bebben får gärna titta ut snart, då slipper jag gå och vara orolig för att sambon ska vara iväg ;)

Måste bara säga hur modiga jag tycker att ni är, ni som går på vattengympa. Jag skulle inte på några villkors vis visa upp mig i bikini nu! :eek:

Förra veckan hittade jag inte baddräkten utan fick leta reda på en gammal bikini, kände mig inte helt bekväm... Jag har fortfarande inte hittat min baddräkt men har en urgammal som jag får ta till i nödfall. Det är av med handduken och snabbt ner i vattnet som gäller :D
Och det är så underbart skönt med det varma vattnet och att kunna röra sig hyfsat obehindrat.

Jo fast första gången var nästan alla förstföderskor i 22 års åldern. (iaf kändes det så för mig) Jag kände mig ganska gammal då :grin:

Ähh bara för att man är 22 behöver man inte se fräsch ut. Finns många 30-40åringar som ser bättre ut än många 22åringar!

Jag är sån som vägrar baddräkt. Ser nog värre ut i en sån än i bikini. Tycker man att jag är ful så får man väll titta åt ett annat håll.

Jo, men att alla är gravida gör nästan saken ännu värre. Men det är bara för att jag är som jag är, jag tycker ju att gravida kroppar är bland det läskigaste som finns. :o

Hade ångest inför babysimmet också, men då kändes det okej eftersom de flesta hade mer mage än mig.

Men vad jag tycker ska ni inte ta så allvarligt på. Jag har kanske inte en helt sund uppfattning ang kroppar alla gånger. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 863
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 981
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Vad gör vi? Del CCVII