Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

September
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
26 - Mikan, tredje barnet
26 - raggarn, tredje barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

Ändrade några som hamnat i fel ordning..

Bra;) kopierade bara den jag hittade:)

Kl

I fredags den 16/9 kl. 16.55 resp. 16.56 plockades Alex och Ida ur min mage då jag fått akut havandeskapsförgiftning. Vi ligger fortfarande inne, men börjar alla må riktigt bra! :)

De föddes i v.35+2

Berättar mer när vi kommer hem.

Stort grattis!! Tur att allt gick så bra :banana:

Men... nu börjar jag ju bli lite nervös, tänkte ju att vi skulle föda samma vecka :o :D

Vaknade kl 3 av lilla sjuklingen,,sedan runt 4 av att bebis ligger mot en nerv som gör att jag får ilvärk i h ljumske och v skinka:p svårt att sova då.
Försöker njuta av sista tiden nu med magen men är svårt då det känns rätt mkt nu;) får se om denna gör som syskonen och tittar ut tidigare, el om bebis trivs för bra där inne:p Inte långt kvar nu i alla fall inte om den kommer som de andra v 37,38 :) Längtar till förlossningen och hoppas på en lika bra förlossning som med de andra 2 :)

Här har jag haft den bästa natten på länge. A sov utan att vakna till klockan 5, då kom han över till oss och sov vidare till 7.
Ryggen har varit bättre de senaste dagarna, det som besvärar mest är ischiasen i vänster skinka och foglossningen. Har varit hos sjukgymnast nu på morgonen som satt nålar och vi får se om det hjälper.
Bebisen i magen är helvild, favoritsidan att ligg på är förstås höger. När jag ligger ner kan jag bara ligga på högersida och det känns som om jag ska klämma sönder henne(?) därinne!
(vågar fortfarande inte riktigt tro på bm att det är en tjej)

Snart dags för avfärd mot Halmstad, det är en jäkla tur att sambon kunde ta ledigt för jag hade inte fixat att gå dit ensam idag.
Herregud jag är i v 36 och har 34 dagar till bf :eek:

Här har jag haft den bästa natten på länge. A sov utan att vakna till klockan 5, då kom han över till oss och sov vidare till 7.
Ryggen har varit bättre de senaste dagarna, det som besvärar mest är ischiasen i vänster skinka och foglossningen. Har varit hos sjukgymnast nu på morgonen som satt nålar och vi får se om det hjälper.
Bebisen i magen är helvild, favoritsidan att ligg på är förstås höger. När jag ligger ner kan jag bara ligga på högersida och det känns som om jag ska klämma sönder henne(?) därinne!
(vågar fortfarande inte riktigt tro på bm att det är en tjej)

Snart dags för avfärd mot Halmstad, det är en jäkla tur att sambon kunde ta ledigt för jag hade inte fixat att gå dit ensam idag.
Herregud jag är i v 36 och har 34 dagar till bf :eek:

Lite roligt vi har samma bf enligt RUL:angel: väntar båda 3 barnet och förmodligen enl RUL båda 2 tjejer;)

Idag va vi hos bm.
Allt såg bra ut och bebis låg som jag misstänkte väldigt långt ner med huvudet!
Inget som ska påverka förlossningen enligt bm dock, även om jag tycker att ligger den redan så långt ner så borde det ju gå fortare än för dem som har dom högt upp?
Sf måttet hade sjunkit lite men bara strax under mitt linjen på den där kurvan.
Järnet hade stigit! 120 tyckte jag hon sa att det låg på!

V 34+5 idag.

Måste visst skriva ett brev till sekreteraren på kirurgen för att be om o's journal över förlossningen så det ska jag skriva ihop ett ikväll! Tror knappt att jag har sett den bara!

Kändes som att även hon trodde att bebis kunde komma innan bf och när jag sa att jag har mycket sd så va det bara normalt andra gången o skulle bebis komma så va det helt ok nu :)

Min oro över en snabb förlossning tog hon lugnt o sa att skulle vi inte hinna iväg fören det börjar trycka på eller att jag känner att vi inte kommer hinna fram så ska vi åka in till akuten i stan istället... Eller ringa efter en ambulans om vi kommit iväg en bit... Som hon sa så är det ju bättre att föda på ett sjukhus, även om de inte har en förlossning, än i bilen :)
Sambon bara retar mig för att jag är orolig, han tycks tro att det är klart att det startar som sist med att vattnet går, utan värkar, så vi har hela dagen på oss att åka in innan det startar :/
Försöker förklara för honom att den chansen är ganska liten...

Är fortfarande helt galet trött men det kanske är normalt nu? Fler?
Halva dagen orkar jag med sen efter middagen blir jag helt färdig o vill bara ligga ner...
Kan inte somna nåt o får bara ont i huvudet av att vila men är för trött för att ta för mig någonting... Imorgon får det allt bli sovmorgon när sonen är på dagis!

Idag va vi hos bm.
Allt såg bra ut och bebis låg som jag misstänkte väldigt långt ner med huvudet!
Inget som ska påverka förlossningen enligt bm dock, även om jag tycker att ligger den redan så långt ner så borde det ju gå fortare än för dem som har dom högt upp?
Sf måttet hade sjunkit lite men bara strax under mitt linjen på den där kurvan.
Järnet hade stigit! 120 tyckte jag hon sa att det låg på! :bow:

V 34+5 idag.

Måste visst skriva ett brev till sekreteraren på kirurgen för att be om o's journal över förlossningen med honom så det ska jag skriva ihop ett ikväll! Tror knappt att jag har sett den bara!

Kändes som att även hon trodde att bebis kunde komma innan bf och när jag sa att jag har mycket sd så va det bara normalt andra gången o skulle bebis komma så va det helt ok nu :)

Min oro över en snabb förlossning tog hon lugnt o sa att skulle vi inte hinna iväg fören det börjar trycka på eller att jag känner att vi inte kommer hinna fram så ska vi åka in till akuten i stan istället... Eller ringa efter en ambulans om vi kommit iväg en bit... Som hon sa så är det ju bättre att föda på ett sjukhus, även om de inte har en förlossning, än i bilen :)
Sambon bara retar mig för att jag är orolig, han tycks tro att det är klart att det startar som sist med att vattnet går, utan värkar, så vi har hela dagen på oss att åka in innan det startar :/
Försöker förklara för honom att den chansen är ganska liten...

Är fortfarande helt galet trött men det kanske är normalt nu? Fler?
Halva dagen orkar jag med sen efter middagen blir jag helt färdig o vill bara ligga ner...
Kan inte somna nåt o får bara ont i huvudet av att vila men är för trött för att ta för mig någonting... Imorgon får det allt bli sovmorgon när sonen är på dagis!

Det har jag inte ens tänkt på :D
vi får se vem som det stämmer bäst på med kön och datum, att det är tredje barnet går ju inte att påverka så mycket ;)

Jag tycker att du är jätte modig som skaffar ett tredje barn när du fasar inför förlossningen så mkt! Hoppas det gick bra idag!

Mötet gick väl ok idag, sambon var med en stund sen fick han gå ut med A som inte hade tålamod längre.
Att jag hade dessa känslorna inför förlossningen förstod jag först när jag kom på att jag var gravid igen. Tur var väl det..

Jag håller alla tummar att det är en liten tjej där inne som dom sagt så du får en liten extra belöning! (fatta mig rätt nu) :)
Har du fler möten bokade nu innan förlossningen?

Nej vi har inga planerade möten, men jag kan bara ringa om jag känner att jag vill.
På ett sätt vill jag att det sätter igång nu så att det är över och samtidigt så vill jag skjuta upp det ett år eller så :angel:

Aha okey! Bra att det är så iaf!
Förstår att du känner så. Men hoppas att du slipper gå över. Kan tänka mig att ångesten blir värre efter bf. När kom dina två tidigare barn?

kl.

Jahopp, 3 timmar fick jag sova sen va det vrida och vända... Dumma kropp att inte utnyttja sina sovmöjligheter!

Det bidrar ju också att det spökar lite i hjärnan då vi sålt vår lägenhet och letar nytt boende (vi har gett tillträde till vår lght i årsskiftet) och gravidhjärnan med sin "boarinställning" är inte nöjd med att inte ha klart var vi ska ta vägen. (Vi har möjlighet att ta en hyresrätt om vi inte hittar en bra bostadsrätt så vi hamnar såklart inte på gatan!)
Ligger och tänker på de olika möjligheter som finns, köpa billigt och renovera eller dyrare och få högre lån men ha det klart.. Hmmmmmm.... Man vill ju helst veta att man får igen det man lagt ner på lägenheten också.

Blablabla morgonsvammel ;)

Imorrn är det BF (!!!), ungen visar inga tecken på att vilja komma ut :p

Vad modigt av er att sälja innan ni hittat något nytt. Det är väl iofs nästan nödvändigt nu med bankernas nya krav. Blev lite nyfiken på vart ni letar ny lgh, men jag fattar om du inte vill skriva det här (för visst var du också Västeråsare? :o)

Vad avis jag är på alla er som inte har så långt kvar! 7,5 veckor känns som en hel evighet. :crazy: Men jag jobbar iaf bara 4 veckor till, sen ska jag gå i ide! :banana:

Jo det va ju lite så, ska man få lånelöfte vill de inte att man sitter med dubbla boendekostnader... Särskilt inte som föräldraledig!

Vi är ganska öppna för förslag, helst markplan eller hiss men det är inte det lättaste att hitta. Man måste ju tänka på ekonomin när man inte kommer ha två vanliga inkomster när en är hemma.. Vi vill inte bo så långt ut (bäckby/skälby/bjurhovda/gryta) heller då vi är lite bortskämda med att det bara tar 5 min in till stan med bussen...

Skööönt med ide :D

H kom på utsatt datum och därför var jag helt inställd på att A skulle komma innan bf, tji fick jag och gick över 11 dagar istället!
Min bm har lovat att göra hinnsvepning när det närmar sig bf, pga min oro och dels för att bebben verkar vara stor enligt UL

Jag skulle mer än gärna bo mer centralt under föräldraledigheten. Vi bor i ett litet villaområde utanför stan och jag fick nästan lappsjuka när jag var hemma i över ett år. Visst, det är bara att ta bilen, men det kändes ganska bökigt att släpa med både vagn och bebis för en vanlig promenad liksom.

Förstår det! Vi har väl cirkus 20 minuters promenadavstånd till stan. Ganska lagom.

*kl*
Kom på igår att det kan ju vara dags snart att börja ha koll på BB-väskan!
Inhandlade en del nya underkläder och strumpor idag som jag ska packa ner. Det ska bli så skönt att slippa ha gravidtrosor och stödstrumpor!
Jag har packat ner nästan alla mina andra vanliga kläder nu när vi renoverat rummet uppe och jag har ingen aning om i vilka lådor de ligger, det kan ju vara bra att ta reda på det snart :D

Vet inte hur jag ska göra med bebiskläderna, vågar jag ta bort lapparna och tvätta dem eller ska jag köpa några neutrala plagg för säkerthets skull att använda i början på BB..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 877
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III