Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

I fredags den 16/9 kl. 16.55 resp. 16.56 plockades Alex och Ida ur min mage då jag fått akut havandeskapsförgiftning. Vi ligger fortfarande inne, men börjar alla må riktigt bra! :)

De föddes i v.35+2

Berättar mer när vi kommer hem.

Grattis grattis! Vad kul att det blev en av varje :banana:

Grattis till bebisarna!

Vilken tur i oturen att du fick havandeskapsförgiftning så pass sent ändå, och att ni alla mår bra. Hoppas att ni får komma hem snart.

Grattis till tjejen och killen!! :banana: Tråkigt att du fick havandeskapsgörgiftning, men huvudsaken är att allt blir bra i slutänden! :laugh:

Grattis!! Va skönt att du hann gå så här långt iallafall med två i magen :)

Mikan: Ne fattar inte heller hur dom orkar jobba efteråt! Man blir ju riktigt riktigt trött av det varma vattnet!
Mitt järnvärde kollar de fortfarande eftersom det är så lågt...
Har varit hos dom allihop där under tiden och märkt så olika dom är! Ena tycker absolut att jag ska ha järnsprutor och nästa tycker inte att det är så farligt :/ Min riktiga bm va stirrig som bara den i början över att det var så lågt men nu känns det som att hon inte bryr sig längre för att hon verkar tro att jag inte tar järntabletterna! Så frustrerande att de inte tror på mig!
Har ju ätit järn sen i höstas o knappt missat en dag!

Bebis måste ligga väldigt långt ner för det känns för varje steg jag tar hur det ilar o sticker till långt nere! Ska bli kul att se vad bm säger imorgon :)
Vikten verkar ha fått sig en skjuts nu o ökar för var dag!
Jag va lite orolig över att jag inte gick upp någonting på rätt länge men nu plötsligt är jag uppe i ca + 10kg! Ökat 3kg på 3v...

Förra gången gick jag upp 1 kg i veckan mellan v 28 och 34, dvs 6 kg. Jag var helt knäckt... :( Men från v 34 till 39, då han föddes, blev det bara 1 kg till.

Tack och lov har jag inte ökat så mycket den här gången. :bow: Är i v 33+1 nu och ligger på +13 kg. (Gick upp totalt 19 kg sist)

Det känns faktiskt att det är lättare den här gången och att magen är mindre. Sf-kurvan hade dippat och låg närmare nedre strecket nu och i omkrets skiljer det ca 5 cm mot samma vecka förra gången. Jag bara förutsätter att bebisen mår prima och är nöjdare ju mindre magen är. ;)

Nu har jag suttit och läst igenom tråden, länge sen jag uppdaterade mig här!

STORT GRATTIS till bebisarna som nu har föds! Härligt att de har gått så bra för alla (trots havandeskapsförgiftning på dig sofflan82)

Min lilla busa har lagt sig tillrätta redan (är i v.33) och trycker på ordentligt. Enligt barnmorskan blir de en stor krabat, ca 4,3 beräknar de att hon ska väga om hon följer den kurvan som hon har nu. Men imon är de dags för BM o då ska vi se hur kurvan ser ut så att hon inte dunderväxt nu de sista....de är tydligen inte bra de heller...
Men allt detta stärker bara de jag tror....jag tror hon kommer tidigare :) men bara för de så går jag säkert över en massa ;)

Det är väl jag då skulle jag tro som har BF på lördag men jag siktar på att den kommer till jul :angel:

STORT GRATTIS SOFFLAN!!! :bump:

Nä jag hoppas inte det men just nu känns det högst troligt ;)

Grattis! Dubbelt grattis.
Har det lost sig ok for er med tanke pa omstandigheterna?
Lycka till och hoppas ni ar hemma snart.

Jag har också svårt att hålla ordning, men kan man inte försöka skriva hur långt gången man är när man skriver en uppdatering om läget?

Blir så jobbigt att gå tillbaka för att se hur långt gången någon är varje gång de skrivit ett inlägg. Kul att kunna jämföra sina krämpor.. :p

September
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar
26 - Mikan, tredje barnet
26 -raggarn tredje barnet
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

Dax att flytta fram denna tror jag:D

Är i v 35+ och min största krämpa nu är HALSBRÄNNA och inget funkar:(
Har även en bebis som trycker ner endel och i bland boxar med handen där nere, svättas extremt mkt på nätterna och är kissnödig helatiden!
Ska till Bm på tis kul att kolla läget;) Är nu hemma med lilltjejen som har halsfluss och antingen vattkoppor el svinkoppor:crazy:

September
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
26 - Mikan, tredje barnet
26 - raggarn, tredje barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

Ändrade några som hamnat i fel ordning..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar