Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Det kan man ju förstå, finns väl roligare saker än att sitta i skolan ;)

Det kan man ju förstå, finns väl roligare saker än att sitta i skolan ;)

Ja när man är 7 år så har man nog mkt energi han kunde tydligen inte sitta still på samlingarna så blev utskickad..kan kanske bero på hans medic med men vet väl att han har mkt energi nu när han inte har ont längre;)

Min snart sexåring sa i går, "Mamma, om jag har myror i brallan, då sätter du bara bebisen i mitt knä, för då sitter jag still en stund!!" :laugh:

Va gulligt :love: raggarn då får du skynda dig att klämma ut bebisen om det är lösningen ;) Fast det kanske inte funkar att ha med småsyskon i skolan ;)

Min lilltjej har nog hört att jag brukar prata om att grabben har myror i brallan så en dag kom hon med tvättlapp och sa mamma tvätta myror i färten;) bara såå söt tänk vad de snappar upp:D

Jag har bara haft kläder+ en fleece overall och mössa på i vagnen och en filt(lamm ulls pläd) har i bland fått öppna upp overallen för det blir så varmt i vagnen.
Brukar ha med en extra filt i fall att, men har alldrig behövt använda den!
Mina barn är födda dec,jan.. så det har varit rätt kallt.
känn på barnet hur det känns..varmt/svättigt = för mkt
Kallt= för lite. varmt och gosigt men inte svättig och febervarm=bra.
Du kan ju alltid ta med extra filt osv i skötväskan men bylsa inte på för mkt i vagnen den blir mkt varm även då det är vinter;)

Tack tack! Jag tänkte liksom att det skulle behövas en åkpåse också men killen på "barn-saks-affären" sa att som du att det blir varmt ändå.
Åkpåsarna var mer till för när barnet blir större och sitter i sittvagn.
Tänk va mycket man har att lära :eek:

Jag är nu i vecka 34+1 och dagens besök hos BM visade att mitt HB hade gått upp men mitt blodtryck ner :crazy: Ligger nu på 99/70 och det känns väääldigt lågt. Å jag har inte gått upp i vikt de senaste 2 vägningarna så jag ligger still på "bara" + 18 kg :D
Hjärtljuden låg på 139 men bäbis var busig och rörde sig hela tiden så hon hade svårt att höra dem först. Hon frågade vad jag trodde det skulle bli och jag är helt övertygad om att det är en pojk... idag höll hon med :banana:

I dag är det min tur att åka till MVC Hoppas att jag lyckats fått upp mitt Hb nu när jag jobbat så hårt på att få i mig tabletterna(mår illa av dem!)

Kul att se hur lillen ligger nu tror med huvudet ner hickar nere i ljumsken;)
Mitt skinn på magen håller på att brista känns det som kan inte böja mig då bränner det nå fruktansvärt! Har tur som under mina 3 grav har klarat mig i stort sätt utan bristningar, några små hudfärgade brevid naveln bara:D Har nu gått upp 13 kg ;)

I dag är det min tur att åka till MVC Hoppas att jag lyckats fått upp mitt Hb nu när jag jobbat så hårt på att få i mig tabletterna(mår illa av dem!)

Kul att se hur lillen ligger nu tror med huvudet ner hickar nere i ljumsken;)
Mitt skinn på magen håller på att brista känns det som kan inte böja mig då bränner det nå fruktansvärt! Har tur som under mina 3 grav har klarat mig i stort sätt utan bristningar, några små hudfärgade brevid naveln bara:D Har nu gått upp 13 kg ;)

Klar på Mvc:)Hb hadde gått upp till 105!
Hjärtljud 150.
Bebis ligger långt ner i bäckenet därav jag haft så ont i ljumskarna;)
mag mått 32 så ökat 2cm på 2v:p ligger lika på kurvan som när jag väntade lilltjejen och sa samma som sist att bebisen födelse vikt skulle vara som de andra 2 trodde hon runt 3,3-3,5. hon fick även en liten fot sparkande efter sig då hon skulle mäta magen:D

Haft en konstig känsla i kroppen hela dagen...
Sov dåligt inatt o var nog uppe en 5ggr för att kissa, 3ggr mer än vanligt, så blev en lång sovmorgon när sambon åkt till jobbet o sonen till dagis. Sen har jag bara suttit ner i soffan ungefär hela dagen, bakade lite bullar med men satt ner då oxå så det räknar jag som att ta det lugnt :angel:
Känts som lite svag svag mensvärk och känt av foglossningen igen...
Vaknade med värk vänster höft..
Kan tänka mig att det kanske är för att bebis sjunkit ännu längre ner??

Hoppas att det inte är något på g bara, inte alls redo för det än!
Vår kamera har lagt av så ska låna mina föräldrars o den har jag inte hämtat än! Precis rätt sak att haka upp sig på om bebis vill ut redan i v 34 :p
Och på Fredag åker vi till Västerås över helgen... Nu känns ännu mer osäkert att åka iväg...

Ännu en vi känner som fått en flicka nu! 3 flickor på några veckor!
Nu får det allt bli några pojkar med så det blir lite balans i det hela :D

sovit typ 2 tim max i natt haft hemsk ilande värk i ena ljumsken och bak i ryggen var tvungen att gå upp 03,30 och ta alvedon sov sedan till 05,30.
Jobbigt är helt slut nu:( ska försöka sova lite, men lär ta en ny alvedon först!

Tänkte bara slänga in en pepp till er med sista-tidenkrämpor! Tycker det känns länge sedan jag suckade, pustade, hade svårt att sova och nervklämningar pga barnet som tog plats.. Men vips så är allt borta och vi kan snusa bebisdoft hele dan om vi vill!!! :D Snart så!! :laugh:

*Kl

40+3 idag och tillbaka hos lakaren for en ny hinnsvepning.
Inget trevligt. Inte direkt ont men yikes vad obekvamt.
Ska iaf ringa in till forlossningen pa mandag morgon och forhoppningsvis fa tid for att paborja igangsattning. Hoppas ju visserligen att han bestammer sig for att komma ut innan dess.

Nu borjar det bli tungt pa jobbet. Jobbar iof bara en 5-6 timmar men det ar anda tungt. Far till och med andnod av de enklaste uppgifter. Nu blir det soffan en stund innan det ar dags att ta in hastarna och ga kvallsrundan.

Men varför jobbar du när du till och med gått över tiden? :confused: Jag tänker gå hem i v 37 och ligga på soffan tills det är dags. :p

Sov rätt ok i natt med alvedon i kroppen;) tycker det börjar bli vääldigt lungt här på höstföräldrar många som föder kanske:D
sista tiden nu har gått såå fort tycker jag.. mkt krämpor men dagen d närmar sig med stormsteg:p hoppas snart på massa höst bebisar här!;)

Jag ska nog sova på soffan i fortsättningen. Sambon var på vinprovning på¨jobbet igår. Jag hämtade honom vid halv sju och klockan 8 sov både han och A. Jag skulle lägga mig vid 23 och då ligger båda två kors och tvärs över hela våran säng. Försöker lägga A i hans säng, väcka sambon och få honom att flytta sig. Innan jag hinner ner i sängen vaknar A och när jan får komma över till vår säng igen så l'gger han sig direkt på tvären. Då ger jag upp och går ner igen. Lägger mig framför tv:n och sover på soffan.
Jag har faktiskt sovit bättre än vad jag brukar, halvliggande fungerar bättre än att ligga helt plant.
Stängde av barnvakten så att jag slapp höra deras snakningar dessutom :D

Idag skiner solen och jag ska försöka hinna med att måla det sista i rummet, då hinner vi ev få in golvet till helgen.
Det närmar ju sig snabbt nu för oss! Vill ha in A i eget rum innan bebis kommer, han skulle egentligen redan sova där men att sambon skulle lyckas få ryggskott som hållit i sig ett par veckor var inte med i planerna.
Och veden ska in....
VIll göra mycket och har ju ett par timmar för mig själv på förmiddagarna men kroppen klarar inte mycket och det gör mig på dåligt humör!

Får kanske prova soffan jag med :p

Jag har haft en riktig crap-natt. Bara några kraftigare sd men låg ändå och vred och vände mig hela natten och slumrade bara till lite då och då. Sen verkar bebis har missuppfattat dethär med förlossning och försökte ta sig ut genom huden istället.. Står ju i veckoinfon att "nu blir bebisen lugnare för nu är det trångt". Nope. Fast det kanske beror på att vi har liten bebis? Fast jag har ju liten mage också så det borde inte va så mkt plats, har ju legat still på mina 32 cm SF i över en månad nu.

1 vecka kvar till BF! Sambon tjatar varje dag om att jag ska "trycka ut den" så han får gå hem från jobbet.. Ingen press på mig alls :p

Min bebbe har inte heller lugnat ner sig, tvärtom. Speciellt på kvällarna känns det som om den vill ut genom naveln och hela magen rör sig i vågor. Och i mitt fall beror det inte på att jag har en liten bebis, enligt UL så var den ju både lång och tjock :crazy:

Sambon chef har lite bekymmer med att det snart är dags för vor bebbe att komma han är orolig att den kommer nu i början av oktober och att han ska vara hemma då. Kungen med följe kommer och äter lunch på sambons jobb och han har planerat menyn.

Jag har 40 dagar kvar till bf :eek:

Coolt med kungen! :D

Är ditt sf-mått stort också? Mitt ligger lite under kurvan, så jag hoppas verkligen att det blir en liten bebis. Förra gången låg det precis på kurvan och ändå kom det ut en liten bebis. :bow: Framför allt hoppas jag på ett litet huvudomfång. V hade 33 cm och låg på -2-kurvan. :D

Mmm gubbarna brukar ju tro att det bara är att klämma ut..tyverr så kommer de små inte försen de är redo;)
Om man kan så är det ju bäst att försöka att inte tänka så mkt på det.
Finns ju ändå inget som får ut bebis innan den själv vill;)
Slappna av sista tiden så mkt det går för snart blir det lite sömn mm.
Vill inte att min kommer tidigare än max 10 dagar innan bf vill ju ha kvar GP och slippa nalla FP och vill dessutom om allt går som med de andra 2 åka hem eft 6 tim till mina troll;)

Mitt sf mått var lite över kurvan i början men nu följer det kurvan precis. Känner mig mycket mindre än vad jag gjorde förra gången. Visserligen väger jag mindre men jag var mycket bredare på tvären så. Om man sen har sett hur A alltid har legat när han sover så har det säkert sin förklaring. Han sover alltid med händerna under huvudet och armbågarna rakt ut och gorde säkert så i magen med. (inte konstigt att han hade problem att komma ut :D)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar